Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde time i Oslo. 14.06.22. Har ikke fått høre noen ting enda. Har en reise utenfor EU- 29.06 og er litt usikker på om jeg rekker det. 

Anonymkode: b5dcd...062

Mente at jeg hadde time 14.05.22

Anonymkode: b5dcd...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde time i Oslo. 14.06.22. Har ikke fått høre noen ting enda. Har en reise utenfor EU- 29.06 og er litt usikker på om jeg rekker det. 

Anonymkode: b5dcd...062

Datteren vår hadde time i Oslo den 8.mai, dvs seks dager før deg, og fikk passet i posten i dag. Statistisk sett bør du kunne ha passet om en ukes tid, men man vet jo aldri med offentlige instanser. 

Endret av Habahaba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Habahaba skrev (6 minutter siden):

Datteren vår hadde time i Oslo den 8.mai, dvs seks dager før deg, og fikk passet i posten i dag. Statistisk sett bør du kunne ha passet om en ukes tid, men man vet jo aldri med offentlige instanser. 

Bra at passet hennes kom i tida, spesielt hvis hu skal ut og reise snart.  Jeg bestilte henting også, så jeg slipper post tiden. Alt dette i håp om å forkorte den tiden.   

Anonymkode: b5dcd...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/10/2022 at 12:32 PM, AnonymBruker said:

Leser du absolutt alle nyheter ? 
Jeg vet om flere som ikke visste om dette ID- kortet. 
Og hva jeg vet om ID- kort har ingenting betydning i forhold til de problemene Poltiet har med å skaffe pass til befolkningen. 
Det var informasjonen de ga ut i forkant av dette kaoset som var mangelfull ang ID -kort 

Anonymkode: bc6f1...c57

Nei, jeg leser ikke alt av nyheter, men idkort har det vært snakk om i 10 år, så om man ikke har fått med seg det kan man virkelig ikke fått med  seg mye

Anonymkode: 2e5bb...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt 10. mai, fikk sms i går. og passet lå i postkassa samme dag 

Anonymkode: bc6f1...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg leser ikke alt av nyheter, men idkort har det vært snakk om i 10 år, så om man ikke har fått med seg det kan man virkelig ikke fått med  seg mye

Anonymkode: 2e5bb...315

Nemmen, så hyggelig da. 
Mitt pass er gyldig i flere år til, men da jeg fikk  det var det ikke noe snakk om ID kort, og  faktisk så interesserer det meg midt i ryggen hva du vet. 
Jeg vet bare at flere enn meg ikke visste om dette kortet, og at en kunne reise på ID kort, og siden vi alltid har hatt pass. 
Du er helt sikkert perfekt du heller siden du må rakke ned på andre 

Anonymkode: bc6f1...c57

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bestilt 10. mai, fikk sms i går. og passet lå i postkassa samme dag 

Anonymkode: bc6f1...c57

I Oslo?

Anonymkode: b5dcd...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I Oslo?

Anonymkode: b5dcd...062

Nei, Nordvestlandet. 
En slektning bestilte 11. mai og fikk melding i går om passer var på vei. 
Er det ikke uavhengig av bosted? 

Anonymkode: bc6f1...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Så rart! Men hvor fikk dere den beskjeden? Over telefon?

Anonymkode: 25eed...7e8

Nei på selve stasjonen. Skulle lage id kort så spurte i samme slengen om passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Nemmen, så hyggelig da. 
Mitt pass er gyldig i flere år til, men da jeg fikk  det var det ikke noe snakk om ID kort, og  faktisk så interesserer det meg midt i ryggen hva du vet. 
Jeg vet bare at flere enn meg ikke visste om dette kortet, og at en kunne reise på ID kort, og siden vi alltid har hatt pass. 
Du er helt sikkert perfekt du heller siden du må rakke ned på andre 

Anonymkode: bc6f1...c57

Definitivt ikke perfekt. Og mener ikke rakke på andre. Sier bare at man ikke kan skylde på at det ikke er informert om. Litt som at jeg kun kan bli oppgitt på meg selv for å kjøre veien jeg pleier til jobb,  selv om det betyr stopp pga veiarbeid. Hadde spart mye tid på å kjøre rundt,men glemmer det hver morgen 

Anonymkode: 2e5bb...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (14 minutter siden):

Nei på selve stasjonen. Skulle lage id kort så spurte i samme slengen om passet.

Fikk dere laget id kort når dere allerede hadde bestilt pass? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina123l skrev (59 minutter siden):

Fikk dere laget id kort når dere allerede hadde bestilt pass? 

Ja, id kortene er alt sendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Definitivt ikke perfekt. Og mener ikke rakke på andre. Sier bare at man ikke kan skylde på at det ikke er informert om. Litt som at jeg kun kan bli oppgitt på meg selv for å kjøre veien jeg pleier til jobb,  selv om det betyr stopp pga veiarbeid. Hadde spart mye tid på å kjøre rundt,men glemmer det hver morgen 

Anonymkode: 2e5bb...315

Du påstod at ID kort hadde vært snakk om i 10 år. 
Jeg  googlet det, og ert var først i november i fjor det ble systematisk satt i produksjon. 
Du bør holde deg til den reelle virkeligheten da. 
Men nå har vi fått passet og reiser i august, og da trenger ikke du å poengtere noe mere ovenfor meg.  

Anonymkode: bc6f1...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du påstod at ID kort hadde vært snakk om i 10 år. 
Jeg  googlet det, og ert var først i november i fjor det ble systematisk satt i produksjon. 
Du bør holde deg til den reelle virkeligheten da. 
Men nå har vi fått passet og reiser i august, og da trenger ikke du å poengtere noe mere ovenfor meg.  

Anonymkode: bc6f1...c57

10 år minst. Synes jeg har hørt snakk om det i en middels evighet, men så var det problem etter problem etter problem som gjorde at oppstart av produksjon stadig ble utsatt. Men det vet du sikkert ettersom du allerede har googlet. Eller leste du bare det første treffet du fikk?

Anonymkode: 2ec38...0d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av sakene om ID-kort i media gjennom mange år har vært av typen "ID-kort utsatt igjen". Så ikke så veldig rart at noen ikke fikk med seg at de endelig ble satt i produksjon. Thales har visst aldri vært spesielt effektive, og leste jo nylig den saken om at de heller ikke vant anbudet om pass. De bare kjøpte opp firmaet som vant. Sånn kan det gå.  Hvis det en gang kommer raskere tog på markedet blir de sikkert kjøpt opp av vy og erstattet med buss for tog.😅

Anonymkode: bbc24...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 23.29):

Når fikk du sms?🙈

Anonymkode: 25eed...7e8

10.juni (fredsg), det lå i postkassa onsdag 

R12345 skrev (På 14.6.2022 den 11.50):

Oi, vi bestilte 11. Venter i spenning på om det kan skje noe en  av de kommende dagene da. Hvor bestilte dere?

Grønland 

Anonymkode: 2e141...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du påstod at ID kort hadde vært snakk om i 10 år. 
Jeg  googlet det, og ert var først i november i fjor det ble systematisk satt i produksjon. 
Du bør holde deg til den reelle virkeligheten da. 
Men nå har vi fått passet og reiser i august, og da trenger ikke du å poengtere noe mere ovenfor meg.  

Anonymkode: bc6f1...c57

Min datter fikk i februar i fjor, så de var i produksjon før november. 

Anonymkode: 28dfe...46d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor lang tid det tar ved henting av pass i politihuset i Oslo? Hvor lenge må man stå i kø per nå hvis man drar dit kl 08:00?

Anonymkode: b5dcd...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

10 år minst. Synes jeg har hørt snakk om det i en middels evighet, men så var det problem etter problem etter problem som gjorde at oppstart av produksjon stadig ble utsatt. Men det vet du sikkert ettersom du allerede har googlet. Eller leste du bare det første treffet du fikk?

Anonymkode: 2ec38...0d8

Jeg leste en artikkel om at det hadde blitt diskutert i 2007 om at ID kort burde bli en realitet , i 2013 ble det diskutert igjen. 
Men at det ikke ble SYSTEMATISK satt i produksjon før november-21. 

Har du et problem med at jeg som fremdeles har et gyldig pass.  og ikke var oppmerksom på at dette kortet var nesten likestilt med et pass når vi bestilte pass for barnet mitt ? 
Er du en mobber eller? 
Finn deg noen andre å plage 

Anonymkode: bc6f1...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...