Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

10 år minst. Synes jeg har hørt snakk om det i en middels evighet, men så var det problem etter problem etter problem som gjorde at oppstart av produksjon stadig ble utsatt. Men det vet du sikkert ettersom du allerede har googlet. Eller leste du bare det første treffet du fikk?

Anonymkode: 2ec38...0d8

Det har jo vært snakk om det siden de faset ut postens id-kort for mange herrens år siden.

Anonymkode: 48128...980

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg leste en artikkel om at det hadde blitt diskutert i 2007 om at ID kort burde bli en realitet , i 2013 ble det diskutert igjen. 
Men at det ikke ble SYSTEMATISK satt i produksjon før november-21. 

Har du et problem med at jeg som fremdeles har et gyldig pass.  og ikke var oppmerksom på at dette kortet var nesten likestilt med et pass når vi bestilte pass for barnet mitt ? 
Er du en mobber eller? 
Finn deg noen andre å plage 

Anonymkode: bc6f1...c57

Feil!  Ble offisielt lansert i 2020

Anonymkode: b7ab8...bd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/17/2022 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Noen som vet hvor lang tid det tar ved henting av pass i politihuset i Oslo? Hvor lenge må man stå i kø per nå hvis man drar dit kl 08:00?

Anonymkode: b5dcd...062

Hun her ventet seks timer

Det er ganske vilt. Veldig enig med det som står i artikkelen om at akkurat utlevering burde tatt noe i nærheten av null tid. Råvaremangel er verre å gjøre noe med, men utlevering burde være gjort på et par minutter. Når så ikke skjer må det stå på menneskelige ressurser, og da har ikke myndighetene gjort jobben sin. Hun i artikkelen  tok ikke sjansen på postgang, og det er veldig forståelig nå som posten kommer sjelden. Og selv hvis man har god tid til ferien, så er det ikke alle som kan klare seg i mange uker uten legitimasjon.

Anonymkode: bbc24...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått passene i posten, bestilte 11.mai :) 

Anonymkode: 25eed...7e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sms nå og skal hente pass imorgen i Oslo. 

Bestilte 14.mai

Anonymkode: b5dcd...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Obs obs, ID-kort gjelder ikke enda i Tyrkia selv om utenriksministeren ga inntrykk av det tidligere.

Fanget i Tyrkia

Man bør selvsagt både dobbeltsjekke og trippeltsjekke sånt, men når selv politiet mente det skulle gå bra, er det ikke så rart man havner i baret. Får i hvert fall ikke håpe streiken hindrer ham i å reise hjem i tillegg.

Anonymkode: bbc24...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/17/2022 at 5:39 PM, AnonymBruker said:

Du påstod at ID kort hadde vært snakk om i 10 år. 
Jeg  googlet det, og ert var først i november i fjor det ble systematisk satt i produksjon. 
Du bør holde deg til den reelle virkeligheten da. 
Men nå har vi fått passet og reiser i august, og da trenger ikke du å poengtere noe mere ovenfor meg.  

Anonymkode: bc6f1...c57

Snakk om, ikke produsert. Jeg har aldri snakket om når de startet produksjon.

Anonymkode: 2e5bb...315

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Obs obs, ID-kort gjelder ikke enda i Tyrkia selv om utenriksministeren ga inntrykk av det tidligere.

Fanget i Tyrkia

Man bør selvsagt både dobbeltsjekke og trippeltsjekke sånt, men når selv politiet mente det skulle gå bra, er det ikke så rart man havner i baret. Får i hvert fall ikke håpe streiken hindrer ham i å reise hjem i tillegg.

Anonymkode: bbc24...8e6

Gjelder heller ikke England...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/17/2022 at 10:30 PM, AnonymBruker said:

Jeg leste en artikkel om at det hadde blitt diskutert i 2007 om at ID kort burde bli en realitet , i 2013 ble det diskutert igjen. 
Men at det ikke ble SYSTEMATISK satt i produksjon før november-21. 

Har du et problem med at jeg som fremdeles har et gyldig pass.  og ikke var oppmerksom på at dette kortet var nesten likestilt med et pass når vi bestilte pass for barnet mitt ? 
Er du en mobber eller? 
Finn deg noen andre å plage 

Anonymkode: bc6f1...c57

Ingen som mobber deg, hverken jeg eller aben jeg mistenker du tror er meg. Og jeg har ingen problemer med deg, er bare uenig med noe av det du har sagt.

Anonymkode: 2e5bb...315

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Vimsepims said:

Gjelder heller ikke England...

Nei, men i England har det vel heller aldri blitt sagt at det skal gjelde. Men ang. Tyrkia så gikk utenriksministeren ut og sa at ID-kort gjelder ut året. Men viste seg altså at avtalen ikke var i boks enda. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte 13.Mai i Lillestrøm, skal til USA 1.August (så trenger passet litt før for passnummer til visum-søknad). Har ikke hørt noe enda.😐 Ser Politiet oppdaterte 17.Juni at alle pass bestilt til 10.Mai skal være ferdig produserte, så tror det skal gå fint.🙃Bor i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nye regler for nødpass

Man må holde tunga rett i munnen for å forstå kriteriene: (og litt spesielt å prioritere barnefamilier foran andre, sånn helt offisielt)

  • Voksne kan kun søke om reisen er bestilt senest 1. juni, mens barn i tillegg kan søke om reisen er bestilt etter. To eksempel: Hvis en voksen bestilte reise 2. juni og mangler pass til både seg selv og barnet, så er ikke ferien reddet. For du som voksen må ha bestilt reisen senest 1. juni. Mangler du bare pass til barnet, kan reisen også være bestilt etter 1. juni.

- Ved å utvide kriteriene ønsker vi spesielt å hjelpe barnefamilier. Vi ser at det er mange barn som har utløpte pass, eller aldri har hatt pass. Nå håper vi at flere familier får tatt ferieturen til utlandet, skriver avdelingsdirektør Bjørn Vandvik i Politidirektoratet.

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig!

Bestilte 12 mai, fikk sms i dag 22.06.22 etter 6 uker at den kan hentes. Sitter på politistasjon nå for å endelig få hentet 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 hours ago, Queen94 said:

Endelig!

Bestilte 12 mai, fikk sms i dag 22.06.22 etter 6 uker at den kan hentes. Sitter på politistasjon nå for å endelig få hentet 😍

Satt du der for 3 timer siden, er det ikke bare på dagtid man kan hente? Hvor lang tid måtte du vente på å få det utlevert?

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Satt du der for 3 timer siden, er det ikke bare på dagtid man kan hente? Hvor lang tid måtte du vente på å få det utlevert?

Anonymkode: bbc24...8e6

Jeg dro ditt 16:00 ca, var ferdig kl 16:15. De har lengre åpningstider i Drammen tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Queen94 said:

Jeg dro ditt 16:00 ca, var ferdig kl 16:15. De har lengre åpningstider i Drammen tror jeg

Ja i Oslo er det bare til 14, skaper en del krøll for folk med jobb. Spesielt når man kan bli sittender der i timer. Også hørt om de som måtte gi opp og komme tilbake en annen dag. Det må offisielt være en av de bitreste måtene å miste en tur på, sitte og vente på et pass som du vet befinner seg noen meter unna, men som du ikke får utlevert.

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja i Oslo er det bare til 14, skaper en del krøll for folk med jobb. Spesielt når man kan bli sittender der i timer. Også hørt om de som måtte gi opp og komme tilbake en annen dag. Det må offisielt være en av de bitreste måtene å miste en tur på, sitte og vente på et pass som du vet befinner seg noen meter unna, men som du ikke får utlevert.

Anonymkode: bbc24...8e6

Måtte hente pass fra Oslo- Politistasjonen på Grønland, var det ca kl 06:00 var en av de 7 første. Jeg fikk passet mitt 08:20 når jeg kom ute var køen ganske lang utenfor.   

Anonymkode: b5dcd...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...