AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #681 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som vet hvor passene sendes ifra? Hun jeg snakket med første gang sa Oslo. Hun jeg snakket m i ville ikke svare på det og sa opp til 10 virkedager. Noen som vet? Anonymkode: 5a773...cf0 https://e24.no/norsk-oekonomi/i/9Ka6vw/politiet-vurderer-millionkrav-mot-pass-selskap-de-skal-betale-noe-naar-de-ikke-leverer I denne artikkelen skrives det at passene ferdigstilles i Norge , så da sendes det nok fra Norge . Anonymkode: 49ced...ad2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #682 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Helt sykt at politiet/det offentlige blir kritisert fordi folk ikke gidder å skaffe seg nytt pass før utenlandsreise nærmer seg. Folk som skriver her er møkk late, og mener andre skal ordne opp for de. Anonymkode: 6ec3c...4a8 Tror du skal kneppe igjen herr eller fru Politimester ! Det er mange av oss som ikke ønsket å reise før alt var som før , trygt og greit. Barnas pass har kortere levetid, og derfor ingen vits å fornye de i mars-20. Dessuten så kunne Politiet gått ut tidligere med en info om at en greier seg med ID-kort innen Schengen . Jeg hadde faktisk ikke peiling på hva dette ID-kortet var for noe når jeg bestilte pass. Og når jeg bestilte time for pass i starten på april og reisen er i august så må jo Politiet for pokker greie å produsere et pass. Det er grenser for mye ansvar myndighetene skal legge på oss innbyggerne i dette landet. Bare vent og se når alt dette er over. Da kommer revurderingene om hva som kunne ha blitt gjort for å unngå dette kaoset. Det verste som finnes er desse personene dom et reservepoliti og som elsker å poengtere på hva andre gjør feil. Vi har ikke gjort noe feil, det er en menneskerett å ha ID-dokument og pass . Dermed så et ansvaret ene og alene myndighetene sitt. De velger løsninger og informasjon ! Anonymkode: bc6f1...c57 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #683 Skrevet 9. juni 2022 Jeg hadde time på passkontoret på morgenen 6 mai. Fikk sms i sted om at passene er sendt. Anonymkode: 6384a...0c6
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #684 Skrevet 9. juni 2022 Krysser fingre for alle som sitter og venter og håper på å få passet i tide før ferien!! Anonymkode: 6384a...0c6 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #685 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): For barn der passet kun er gyldig i 2 år er det åpenbart ikke mulig å fornye årevis i forkant . Det er hovedsakelig barn som venter på pass til ferien . Når vi hadde time på passkontoret var det 95 % barnefamilier med små barn . Anonymkode: 49ced...ad2 Det er mange i den tråden her som snakker om pass til seg selv og ikke til sine barn. Anonymkode: b7ab8...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #686 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror du skal kneppe igjen herr eller fru Politimester ! Det er mange av oss som ikke ønsket å reise før alt var som før , trygt og greit. Barnas pass har kortere levetid, og derfor ingen vits å fornye de i mars-20. Dessuten så kunne Politiet gått ut tidligere med en info om at en greier seg med ID-kort innen Schengen . Jeg hadde faktisk ikke peiling på hva dette ID-kortet var for noe når jeg bestilte pass. Og når jeg bestilte time for pass i starten på april og reisen er i august så må jo Politiet for pokker greie å produsere et pass. Det er grenser for mye ansvar myndighetene skal legge på oss innbyggerne i dette landet. Bare vent og se når alt dette er over. Da kommer revurderingene om hva som kunne ha blitt gjort for å unngå dette kaoset. Det verste som finnes er desse personene dom et reservepoliti og som elsker å poengtere på hva andre gjør feil. Vi har ikke gjort noe feil, det er en menneskerett å ha ID-dokument og pass . Dermed så et ansvaret ene og alene myndighetene sitt. De velger løsninger og informasjon ! Anonymkode: bc6f1...c57 Det er alltid greit å ha et gyldig pass uavhengig om man skal til utlandet,at du ikke fatter dette og gå til angrep på oss som har tatt ansvar for faktisk ligge på deg. Og det er litt ironisk at du skriker opp om at er en menneskerettighet samtidig som du selv ikke sørge for å ha et gyldig pass så lenge du ikke kommer deg til gode med andre ord du skal ut og reise. Anonymkode: b7ab8...bd3 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #687 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er mange i den tråden her som snakker om pass til seg selv og ikke til sine barn. Anonymkode: b7ab8...bd3 Det har vi da ikke svart på…. Vi venter på 3 pass - til våre 3 barn. Anonymkode: 31d39...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #688 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er alltid greit å ha et gyldig pass uavhengig om man skal til utlandet,at du ikke fatter dette og gå til angrep på oss som har tatt ansvar for faktisk ligge på deg. Og det er litt ironisk at du skriker opp om at er en menneskerettighet samtidig som du selv ikke sørge for å ha et gyldig pass så lenge du ikke kommer deg til gode med andre ord du skal ut og reise. Anonymkode: b7ab8...bd3 I alle dager da… det har vært korona og krig. Pga dette er det råvaremangel - noe som påvirker produksjon av pass! Det var ikke noe hvermannsen kunne forutse, og det var heller ikke mange som fornyet pass til barn under korona pga reiseforbud. Anonymkode: 31d39...8bd 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #689 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er mange i den tråden her som snakker om pass til seg selv og ikke til sine barn. Anonymkode: b7ab8...bd3 Det vet du ingenting om . Jeg har bidratt mye i denne tråden , og har utelukkende bestilt pass til ett barn som er så liten at passet kun varer i to år . Anonymkode: 49ced...ad2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #690 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det er alltid greit å ha et gyldig pass uavhengig om man skal til utlandet,at du ikke fatter dette og gå til angrep på oss som har tatt ansvar for faktisk ligge på deg. Og det er litt ironisk at du skriker opp om at er en menneskerettighet samtidig som du selv ikke sørge for å ha et gyldig pass så lenge du ikke kommer deg til gode med andre ord du skal ut og reise. Anonymkode: b7ab8...bd3 Jeg har mitt på det tørre og trenger ikke sånne besserwissere som må inn og poengtere . Hvis du hadde giddet og lest hva jeg skriver så hadde du skjønt hvorfor jeg synes det er unødvendig med dine ord. Jeg har pass, men barnet mitt måtte ha nytt, og det var null problem sa politiet når jeg var der. Dagen etter var det en helt annen info politiet gikk ut med Anonymkode: bc6f1...c57 3
BellaDonna1 Skrevet 9. juni 2022 #691 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det vet du ingenting om . Jeg har bidratt mye i denne tråden , og har utelukkende bestilt pass til ett barn som er så liten at passet kun varer i to år . Anonymkode: 49ced...ad2 Tror det er best å bare overse disse nettrollene. De er her kun for å lage kvalme, sitte på sin høye hest og kritisere andre. De gir seg forhåpentligvis hvis vi ikke svarer dem og gir dem oppmerksomhet. Ikke mat trollene. 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #692 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det vet du ingenting om . Jeg har bidratt mye i denne tråden , og har utelukkende bestilt pass til ett barn som er så liten at passet kun varer i to år . Anonymkode: 49ced...ad2 Jeg kan jo lese og det er vel ikke bare du som har bidratt i denne tråden for å si det sånn. Anonymkode: b7ab8...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #693 Skrevet 9. juni 2022 BellaDonna1 skrev (17 minutter siden): Tror det er best å bare overse disse nettrollene. De er her kun for å lage kvalme, sitte på sin høye hest og kritisere andre. De gir seg forhåpentligvis hvis vi ikke svarer dem og gir dem oppmerksomhet. Ikke mat trollene. Så fordi man har et annet synspunkt så er man et troll? Jeg klarer ikke å se logikken jeg. Anonymkode: b7ab8...bd3 2
BellaDonna1 Skrevet 9. juni 2022 #694 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så fordi man har et annet synspunkt så er man et troll? Jeg klarer ikke å se logikken jeg. Anonymkode: b7ab8...bd3 Du har sagt hva du mener mange steder her. Ser at du bare kverulerer og spammer tråden. Denne tråden er for de som venter på pass og utveksler erfaringer og informasjon angående dette. Ikke for alle dere andre som har pass og bare er ute etter å kritisere. 2 2
Vinlar Skrevet 9. juni 2022 #695 Skrevet 9. juni 2022 Da kom melding om at pass nummer to også er sendt 👏🏻 Bestilt 5. mai 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #696 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg kan jo lese og det er vel ikke bare du som har bidratt i denne tråden for å si det sånn. Anonymkode: b7ab8...bd3 De færreste av oss har da skrevet hvem passene er til. Anonymkode: 31d39...8bd
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #697 Skrevet 9. juni 2022 Jeg - voksent menneske som reiser ca en gang i året enten jobb eller ferie - påser at passet mitt er gyldig. For mine barn er det ikke "kjekt å ha" et pass liggende og slenge tilfelle rottefelle. Det ville gått ut før bruk gjentatte ganger så langt, da vi sjelden tar med barna utenfor Schengen. Og tenk da hvilke enda lengre køer kontorene ville hatt nå, om 100% av barn også til en hver tid skulle hatt et gyldig pass liggende! Min inntreden i tråden for noen titalls sider siden var pga behov for pass til barn, og min erfaring fra noen timer på Grønland Politistasjon var som det skrives over her: 95% barnefamilier. Jeg tror *ikke* akkurat at de dro med barna dit for gøy 🙄 (Vi fikk våre pass i tide. Jeg har masse sympati med dere som venter) Anonymkode: 54914...a34 4 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #698 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): De færreste av oss har da skrevet hvem passene er til. Anonymkode: 31d39...8bd Neivel…. Anonymkode: b7ab8...bd3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #699 Skrevet 9. juni 2022 Vinlar skrev (48 minutter siden): Da kom melding om at pass nummer to også er sendt 👏🏻 Bestilt 5. mai Ble begge passene bestilt samtidig? Anonymkode: 25eed...7e8
Vinlar Skrevet 9. juni 2022 #700 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ble begge passene bestilt samtidig? Anonymkode: 25eed...7e8 Ja, det gjorde de☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå