Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At passet var produsert og ble sendt «snart». Da sendte de en sms og jeg ville motta passet innen 10 dager. Ble ikke så veldig beroliget. Men må bare håpe på rask postgang.

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Da tror jeg du rekker det☺️ Mange som får det etter noen dager når det er sendt. Men for oss hvor det ikke var inder under produksjon en gang og vi må ha det innen neste fredag sliter mer….

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det bruker da ikke ta 10 dager.. når bestilte du?

Anonymkode: 5a773...cf0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det bruker da ikke ta 10 dager.. når bestilte du?

Første uka i mai. Nei, håper virkelig ikke det tar ti dager, men de skriver så på nettsidene og. At passet skal komme innen 10 dager etter at det er sendt. 

Skrevet

Fikk fornyet passet til gutten min her i Belgia i slutten av mars og fikk det 2 uker etterpå (tror de sendes fra Norge da). Fikk også beskjed via epost at det ville gå fortere å fornye passet hvis de hadde et annet statsborgerskap i den andre nasjonaliteten så forventet at det skulle ta lengre tid. Neste gang fornyer vi det med mannens nasjonalitet da passet på barn varer lengre der! Barnepass fra Norge går fort ut på dato...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Første uka i mai. Nei, håper virkelig ikke det tar ti dager, men de skriver så på nettsidene og. At passet skal komme innen 10 dager etter at det er sendt. 

Første uka i mai . Det er jo positivt. 

AnonymBruker
Skrevet
Vinlar skrev (1 time siden):

Da tror jeg du rekker det☺️ Mange som får det etter noen dager når det er sendt. Men for oss hvor det ikke var inder under produksjon en gang og vi må ha det innen neste fredag sliter mer….

Krysser fingrene for at lykken er på vår side! Veldig stressende å ikke vite! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ikke dessverre, det er heldigvis! Nå står alle i en mer rettferdig kø (den samme køen for alle) i stedet for at noen heldige tilfeldig utvalgte sniker seg inn foran i køen hele tiden 👍

Anonymkode: f2d22...232

Det kan du si, men husk på at for ikke mange ukene siden så kunne man søke nødpass dersom ikke passet var kommet, og når de i passluka da ser at her er det en familie som kommer til å komme tilbake og søke nødpass for å rekke reisen sin = dobbelt arbeid på oss,  så gir det veldig mening å sørge for at de man ser at skal reise i relativt nær framtid får pass tidsnok. 

(ja da, urettferdig,  mange skal reise etc etc, bla bla, jeg sier bare at jeg forstår godt at de i luka sorterte i bunker da ut fra hvordan reglene og rammene var da)

Anonymkode: 54914...a34

AnonymBruker
Skrevet
Vinlar skrev (3 timer siden):
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg fikk også beskjed om at de ikke kunne sjekke da jeg ringte. Men jeg ga meg ikke og til slutt sjekket hun likevel. Så de har mulighet. De har vel bare fått beskjed fra øvre hold om at de ikke skal bruke tid på å gå inn i enkeltsaker. 

Man har krav på innsyn Jfr forvaltningsloven. Det at de sier de ikke kan sjekke enkeltsaker er vel et» kapasiteteshensyn». 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Første uka i mai . Det er jo positivt. 

Noen som har hørt noe i dag?

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på politistasjonen 4 mai. Fikk sms i dag at passene er sendt. Gikk raskere enn fryktet ☺️

Anonymkode: 31d39...8bd

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi var på politistasjonen 4 mai. Fikk sms i dag at passene er sendt. Gikk raskere enn fryktet ☺️

Stod det da i meldingen spesifisert «passene», sånn at dere vet at alle dere har bestilt kommer? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor i landet er dette?

Anonymkode: 25eed...7e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor i landet er dette?

Er det forskjell på hvor i landet man bor?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er det forskjell på hvor i landet man bor?

Tydeligvis, utifra tidligere innlegg her.

AnonymBruker
Skrevet
Vinlar skrev (1 time siden):

Stod det da i meldingen spesifisert «passene», sånn at dere vet at alle dere har bestilt kommer? 

Det står et nummer i hver melding. 

«Hei, pass med nummer XXX er ferdig produsert og er sendt til registrert adresse. Husk å merke postkassen med fullt navn. Hilsen politiet»

Har fått en slik sms per pass, men vet jo ikke hvilket nr som tilhører hvilket pass. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i landet er dette?

Østlandet. Vi var på Stokke politistasjon (tilhører egentlig Drammen)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor i landet er dette?

Vi søkte 5 mai i Oslo.. etter mye mas slo hun opp på oss og sa passene var i produksjon og at vi bille få en sms i dag eller i morgen . Men hun mente de kanskje  ikke rakk frem i posten. At det kunne ta 14 dager.. vi reiser 17 juni.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi søkte 5 mai i Oslo.. etter mye mas slo hun opp på oss og sa passene var i produksjon og at vi bille få en sms i dag eller i morgen . Men hun mente de kanskje  ikke rakk frem i posten. At det kunne ta 14 dager.. vi reiser 17 juni.

Har dere fått sms da?

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte 3. mai i drammen og fikk sms nå:)

Anonymkode: 6c45f...2c2

Skrevet

Noen som kan si noe om hvor lang tid passene har tatt i posten ? Fra sms er sendt til dere har mottatt pass? ( bori Oslo)

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...