Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror i prinsippet det skal være likt over alt, men vet at man har fått veldig ulike beskjeder om leveringstid på samme tid på ulike lokasjoner. Men ut fra trådene her virker det som det samme gjelder på samme lokasjon også, man kan få vidt forskjellige beskjeder om leveringstiden. 

Anonymkode: bbc24...8e6

På passkontoret( telefon ) sa de at de holdt på å sende ut for uke 18 forrige uke. På FB siden nå skriver de at de ikke kan gå ut med info om  forsendelse og produksjon. Så mye ulik informasjon  

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

R12345 skrev (2 timer siden):

Er det forskjell på leveringstid i forhold til hvor passet er bestilt? (siden mange skriver hvor dere har hatt time)

Trodde alt ble direkte videresendt til produsenten og at produksjonen var uavhengig av bestillingsted?

 

Jeg snakket med politi på Grønland som nå bekrefter at  de sender ut for 3-7 mai. Flere pass er ferdige og noen produseres i dagene fremover. Men bør altså da sendes ut ila uka😊😊

Anonymkode: 5a773...cf0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle som løfter henda i været og legger skylda på alle andre lærer av dette og er ute i bedre tid før pass må fornyes neste gang.

 

Anonymkode: b7ab8...bd3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar deg for stygge kommentarer. Fir mange av oss handler det om at hi ikke visste om produksjons problemene.

vi bestilte reise og pass i februar. Fikk tlme 5 mai med beskjed om at vi hadde god tid.  Problemene dukket først opp etterpå 

Anonymkode: 5a773...cf0

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper alle som løfter henda i været og legger skylda på alle andre lærer av dette og er ute i bedre tid før pass må fornyes neste gang.

 

Anonymkode: b7ab8...bd3

Vi bestilte time 11 mnd før utløp denne gangen. Hvor lenge foreslår du neste gang? Vårt problem var ikke kort tid til utløp, men at politiet tok passene så vi ble uten i flere uker. Forhåpentligvis finnes det et svært annerledes system på plass om 10 år. Hvis ikke må vi snart bestille neste time allerede nå. 

Anonymkode: bbc24...8e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.mai, fikk sms i dag om at det er på tur. 
(Trøndelag)

Anonymkode: ce51e...3ae

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra..🙌🏻 Og takk som legger ut😊

Anonymkode: 5a773...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
AnonymBruker skrev (På 8.4.2022 den 9.31):

ID-kortene burde også være gyldige i 10 år, ellers blir det et voldsomt trøkk på passkontorene når de første brukerne skal ha fornyet sine. Dette burde man klare å forutse allerede nå. Man kunne heller få bytte tidligere hvis kortene blir slitt, men er jo stor forskjell på hvor ofte man trenger å dra det kortet ut av lommeboka. Går man på polet hver dag sliter man det raskere enn om man mottar en pakke på posten en gang i året. 

Anonymkode: a2c5a...ee0

Jeg håper virkelig ingen går på polet hver dag. I så fall er det veldig sannsynlig at vedkommende trenger verge.

Jeg henter også flere pakker på posten i måneden, men er aldri på polet. De har ikke noe jeg vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

3.mai, fikk sms i dag om at det er på tur. 
(Trøndelag)

Anonymkode: ce51e...3ae

Noen flere ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oslo?

5 mai her...

Anonymkode: 5a773...cf0

Oslo 5 mai her og. Snakket med passkontoret på telefon i dag. De snakket i generelle fraser, men påsto at passet var produsert og at vi mest sannsynlig ville få sms i dag eller i morgen om at det var på vei. Så gjenstår det å se om de har rett denne gangen. 

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oslo 5 mai her og. Snakket med passkontoret på telefon i dag. De snakket i generelle fraser, men påsto at passet var produsert og at vi mest sannsynlig ville få sms i dag eller i morgen om at det var på vei. Så gjenstår det å se om de har rett denne gangen. 

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Oj! Det er gode nyheter. Men hvordan kan de si det?  De går jo ikke inn på enkeltsaker m. Jeg snakket også med hun i dag, og fikk bekreftet at de sender ut for uke18 i disse dager.. hun sa noen sendes ut nå og noen i kommende dager/uke. Så fortsatt litt bingo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemy7507 skrev (2 minutter siden):

Oj! Det er gode nyheter. Men hvordan kan de si det?  De går jo ikke inn på enkeltsaker m. Jeg snakket også med hun i dag, og fikk bekreftet at de sender ut for uke18 i disse dager.. hun sa noen sendes ut nå og noen i kommende dager/uke. Så fortsatt litt bingo..

Tja, først sa han at de ikke kunne sjekke, men jeg maste videre og jeg tror han ble litt lei av å ha meg på røret. Men vet jo ikke om han faktisk fant min sak eller om det bare var noe han sa for å «bli ferdig med meg». 

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tja, først sa han at de ikke kunne sjekke, men jeg maste videre og jeg tror han ble litt lei av å ha meg på røret. Men vet jo ikke om han faktisk fant min sak eller om det bare var noe han sa for å «bli ferdig med meg». 

Anonymkode: 9e1d4...eaa

Får håpe på det første! Hold oss oppdatert

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brøleapen skrev (På 28.5.2022 den 11.52):

Det er virkelig ikke snakk om å være ute i dårlig tid. Vi startet å se etter time i januar, og fikk time i mai. Da var det 11-12 uker til vi skulle reise, og på det tidspunktet var det 10 dagers leveringstid på pass. Da hadde ikke råvaremangel osv dukket opp.

Da er man faktisk ute i god tid, set var ingen som på det tidspunktet forutså at det skulle være produksjonsproblemer. Dette dreier seg om pass til det ene barnet vårt, som har 3 års gyldighet, og det å bestille det et år i forveien ville bare vært tull.

Vi har fått passet, så for vår del har det gått greit, men argumentet dit er helt ute og kjører.

Når i mai hadde dere time og hvor lang tid tok det før dere fikk passene?😅

Anonymkode: 25eed...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinlar skrev (På 4.6.2022 den 17.10):

Vi bestilte 5. mai og reiser 19. juni så krysser fingrene 🤞🏻

Hei! 
Så at dere hadde bestilt pass i Møre og Romsdal 5.mai ? 
Vi bestilte i Ålesund den 10.5 og fikk beskjed om 5 ukers ventetid. 
Har dere hørt noe ? 

Anonymkode: bc6f1...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei! 
Så at dere hadde bestilt pass i Møre og Romsdal 5.mai ? 
Vi bestilte i Ålesund den 10.5 og fikk beskjed om 5 ukers ventetid. 
Har dere hørt noe ? 

Anonymkode: bc6f1...c57

Vi bestilte på Østlandet, Greåker 5. mai. Ikke hørt noe enda…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Spar deg for stygge kommentarer. Fir mange av oss handler det om at hi ikke visste om produksjons problemene.

vi bestilte reise og pass i februar. Fikk tlme 5 mai med beskjed om at vi hadde god tid.  Problemene dukket først opp etterpå 

Anonymkode: 5a773...cf0

Nå gikk ut i november og anbefalte folk som skulle på ferie til sommeren om å fornye passet.

Anonymkode: b7ab8...bd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinlar skrev (Akkurat nå):

Vi bestilte på Østlandet, Greåker 5. mai. Ikke hørt noe enda…

Ok, takk for svar 😃 Spenningen stiger …

Anonymkode: bc6f1...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Når i mai hadde dere time og hvor lang tid tok det før dere fikk passene?😅

Anonymkode: 25eed...7e8

Vi fikk det på ekspresslevering, så det tok bare to dager. Vi hadde flaks med hun som var på jobb, hun bestilte det for oss uten å egentlig spørre om vi ville ha det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ok, takk for svar 😃 Spenningen stiger …

Anonymkode: bc6f1...c57

De jeg har hørt om, som har fått pass / sms i dag bestilte 2. mai.

Har  foreløpig ikke hørt om 4 og 5 mai, men bør være rett rundt hjørnet.

 

 

Anonymkode: 5a773...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...