Gå til innhold

Leveringstid pass


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde time 31. mai. Rekker jeg å få ID-kortet mitt til 26. juni? 

Anonymkode: 52ac6...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Det samme gjorde vi 5 mai. Jeg har snakket M passkontoret i Oslo som sier man skal ta utgangspunkt i den tiden man fikk opplyst v bestilling🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5a773...cf0

Da vi hadde time var det to ukers leveringstid, endte med nesten en måned.

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passforsinkelsene er et glimrende klimatiltak mot et folk (nordmenn) som ikke vet sitt eget beste. Kudos til de som står bak!

Anonymkode: e77a5...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Da vi hadde time var det to ukers leveringstid, endte med nesten en måned.

Anonymkode: bbc24...8e6

Når og hvor bestilte du?

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 10.40):

Om passkrisen hos debatten

Bra det blir en debatt, men litt synd at de trekker frem noen som ikke har fått passet på grunn av egne feil. Selv om det er drøyt at en glemt signatur skal koste mange måneder venting. Den samme dama lurte på om noen kunne invitere sønnen på en begravelse i Frankrike, det blir litt flåsete overfor de som faktisk må i begravelser.  Men satt på spissen burde jo disse også sørget for å ha gyldig pass til en hver tid som oss andre. 

Anonymkode: bbc24...8e6

Ja, det var dumt de valgte akkurat henne. Det er jo helt riktig at mannen hennes ikke fikk ordnet pass til det ene barnet når HUN glemte å skrive under på samtykkeskjemaet. Men det var vel det enkleste å velge henne, som skrev en kronikk. 

Anonymkode: 238d0...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det samme gjorde vi 5 mai. Jeg har snakket M passkontoret i Oslo som sier man skal ta utgangspunkt i den tiden man fikk opplyst v bestilling🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5a773...cf0

vi bestilte også 5.mai i Oslo. Og fikk også beskjed om fire uker. Men er jo forbi det nå- og har ikke fått melding om at det er sendt. Håper på sms til uka for nå er det bare to små uker til avreise…😬. De skriver at det kan ta opp til 10 virkedager å sende passet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Silvi skrev (16 minutter siden):
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det samme gjorde vi 5 mai. Jeg har snakket M passkontoret i Oslo som sier man skal ta utgangspunkt i den tiden man fikk opplyst v bestilling🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5a773...cf0

vi bestilte også 5.mai i Oslo. Og fikk også beskjed om fire uker. Men er jo forbi det nå- og har ikke fått melding om at det er sendt. Håper på sms til uka for nå er det bare to små uker til avreise…😬. De skriver at det kan ta opp til 10 virkedager å sende passet.

Da er vi i samme situasjon..  hvor står det at det er opp til ti virkedager med  forsendelse av pass? I Oslo bruker det å ta kun noen dager.

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da er vi i samme situasjon..  hvor står det at det er opp til ti virkedager med  forsendelse av pass? I Oslo bruker det å ta kun noen dager.

Anonymkode: 5a773...cf0

Nå som jeg skulle finne tilbake til informasjonen ser jeg at jeg har blandet litt (blir litt paranoid av dette!). Men det står at man må melde til politiet om man ikke mottar passet innen 10 dager etter at man får sms. Da kan man få nødpass. Da antar jeg at det KAN ta så lang tid.
det med 10 arbeidsdager har jeg vel da fra «gamledager» Da tok det 10 virkedager å få pass..

tvivi, håper det ordner seg slik at det blir ferie på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Når og hvor bestilte du?

Anonymkode: 5a773...cf0

Begynnelsen av april. Da var det snakk om 10 dager, men ble en måned. Vi hadde god tid igjen til passene utløp, men det hjalp jo ikke når de tok dem. Fikk ikke lov å bestille henting på det tidspunktet. Så det ble noen nervøse uker, men endte godt. :) 

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har hørt noe nå i helgen? Vi må få sms i løpet av denne uken for å rekke det 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder oss. . Men tror kanskje ikke de produserer i helgen. Passkontoret er i allefall stengt, så de sender nok ikke ut før i morgen. På fredag  var de på2 mai. Vi søkte 5 mai, så er vi heldige sendes de vel ut ila uken.

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det samme gjelder oss. . Men tror kanskje ikke de produserer i helgen. Passkontoret er i allefall stengt, så de sender nok ikke ut før i morgen. På fredag  var de på2 mai. Vi søkte 5 mai, så er vi heldige sendes de vel ut ila uken.

Anonymkode: 5a773...cf0

Hvordan finner dere ut hvor langt de har kommet i pass produksjon (siden du skriver at de "på fredag var på 2 mai").

Vi bestilte pass 11 mai, med beskjed om at vi kanskje fikk passene før avreise 27 juni, men om de ikke kom, var det bare å bestille nødpass. Den døra er jo nå lukka, så redd turen henger i en tynn tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R12345 skrev (2 timer siden):

Hvordan finner dere ut hvor langt de har kommet i pass produksjon (siden du skriver at de "på fredag var på 2 mai").

Vi bestilte pass 11 mai, med beskjed om at vi kanskje fikk passene før avreise 27 juni, men om de ikke kom, var det bare å bestille nødpass. Den døra er jo nå lukka, så redd turen henger i en tynn tråd.

Det er det de sa på passkontoret da jeg ringte forrige uke. Men det er litt bingo. Vi reiser 17 og Forydatt ikke mottatt noe sms, så henger i en tynn tråd her også. På politiets sider på FB skriver de at» vi jobber med løsninger» Men ser ikke helt hvilke løsninger det skulle være ..🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.nrk.no/nyheter/regjeringen-ser-pa-alternativer-til-pass-pa-reise-1.15982410
 

Lurer på om dette kan være et alternativ

Anonymkode: 39a79...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, på politiet på Facebook svarer de fortløpende på meldinger. Der skriver de at de jobber med løsninger som dette og evt forlengelse av pass, men at det foreløpig ikke lar seg løse🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, kristoffervin said:

Noen som har hørt noe nå i helgen? Vi må få sms i løpet av denne uken for å rekke det 😱

Tror ikke de sender sms i helgen. Vi fikk ikke sms i det hele tatt. Så det kan hende dere rekker det selv hvis sms'en ikke har kommet. Tenk så greit det hadde vært om man kunne fått selve passet på sms, da. Alt annet blir jo digitalt nå, så hvorfor ikke pass. Burde man ikke egentlig kommet så langt i våre dager at det var mulig med digital ID? Tenker det tvinger seg frem etter hvert, men må fortsatt ha alternativer for de som ikke er digitale.

Anonymkode: bbc24...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tror ikke de sender sms i helgen. Vi fikk ikke sms i det hele tatt. Så det kan hende dere rekker det selv hvis sms'en ikke har kommet. Tenk så greit det hadde vært om man kunne fått selve passet på sms, da. Alt annet blir jo digitalt nå, så hvorfor ikke pass. Burde man ikke egentlig kommet så langt i våre dager at det var mulig med digital ID? Tenker det tvinger seg frem etter hvert, men må fortsatt ha alternativer for de som ikke er digitale.

Anonymkode: bbc24...8e6

 Hører om flere som ikke får sms..så rart. Bestilte dere iOslo?

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

 Hører om flere som ikke får sms..så rart. Bestilte dere iOslo?

Anonymkode: 5a773...cf0

Ja, Oslo. Kan jo være noe teknisk feil hos sender eller mottaker, når de sender ut til så mange. Bare glad til det ikke var motsatt, at de sendte sms og ikke pass. 😄

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, Oslo. Kan jo være noe teknisk feil hos sender eller mottaker, når de sender ut til så mange. Bare glad til det ikke var motsatt, at de sendte sms og ikke pass. 😄

Anonymkode: bbc24...8e6

Håper det gjelder for oss også.. Er det lov å spørre når du søkte og hvor lang tid det tok?

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilt pass 28. mai fikk det 2. juni. 

Anonymkode: 39658...1bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...