Gå til innhold

Leveringstid pass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bestilt pass 28. mai fikk det 2. juni. 

Anonymkode: 39658...1bf

Hæ??i Oslo ? Det er jo under en uke..?

Anonymkode: 5a773...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Håper det gjelder for oss også.. Er det lov å spørre når du søkte og hvor lang tid det tok?

Søkte i begynnelsen av april og fikk det etter ca en måned.

Anonymkode: bbc24...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ??i Oslo ? Det er jo under en uke..?

Har vel bestilt "ekspresspass"?

Det var en løsning frem til 1 juni (men det er tydeligvis mange som hverken har visst om denne løsningen, eller blitt fortalt om muligheten).

Nå som denne løsningen er lukket, får vi håpe de klarer å spise inn på den normale køen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R12345 skrev (6 minutter siden):

Har vel bestilt "ekspresspass"?

Det var en løsning frem til 1 juni (men det er tydeligvis mange som hverken har visst om denne løsningen, eller blitt fortalt om muligheten).

Nå som denne løsningen er lukket, får vi håpe de klarer å spise inn på den normale køen.

Det er særlig vi som har bestilt pass fra28.april til 15 mai som blir rammet. Vi fikk beskjed om normal leveringstid når vi bestilte og dager etterpå forandret leveringstider  seg i tllegg til  at nødpass ikke lengre er mulig. Vi er flere som nå kjører bingo med feriereisen og det er utrolig kjipt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det er særlig vi som har bestilt pass fra28.april til 15 mai som blir rammet. Vi fikk beskjed om normal leveringstid når vi bestilte og dager etterpå forandret leveringstider  seg i tllegg til  at nødpass ikke lengre er mulig. Vi er flere som nå kjører bingo med feriereisen og det er utrolig kjipt

Det jeg ikke skjønner, er at ingen anbefalte oss Id-kort eller ekspress da vi bestilte 4 mai. Hun bak disken sa at vi hadde god tid, for pass var det 4 ukers leveringstid på. Når jeg nå leser på politiets fb side, skrev de 29 april at de anbefalte id-kort. Og ja, jeg burde sjekket selv osv,osv men hun som har dette som jobb burde jo informert om det. Jeg visste ikke at ekspress fantes engang… Sammenligner det med min jobb i blomsterbutikk, -når jeg selger en blomst som trenger spesiell stell, informerer jeg om det. Jeg går ikke ut fra at kunden vet alt, selv om det står på nettet…

Anonymkode: 1dd6c...7e1

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg ikke skjønner, er at ingen anbefalte oss Id-kort eller ekspress da vi bestilte 4 mai. Hun bak disken sa at vi hadde god tid, for pass var det 4 ukers leveringstid på. Når jeg nå leser på politiets fb side, skrev de 29 april at de anbefalte id-kort. Og ja, jeg burde sjekket selv osv,osv men hun som har dette som jobb burde jo informert om det. Jeg visste ikke at ekspress fantes engang… Sammenligner det med min jobb i blomsterbutikk, -når jeg selger en blomst som trenger spesiell stell, informerer jeg om det. Jeg går ikke ut fra at kunden vet alt, selv om det står på nettet…

Vi kunne uansett ikke klart oss med ID da vi skulle utenfor Schengen, men da vi bestilte var det fortsatt mulig å få begge deler. Vi opplevde også at de sa vi hadde god tid, og de beholdt derfor de gamle passene. Det holdt på å koste oss dyrt. Vi hadde rikelig med tid igjen på de gamle, så kunne fint reist på dem om vi fikk beholde dem og hente de nye. Men før vi fikk sukk for oss var de klippet. Endte heldigvis godt for oss, men skal tilstå det hadde vært bittert hvis reisen hadde røket på at de sa to ukers levering og det endte med en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Akkurat det samme gjelder for meg. Bestilte 5 mai og hun bak 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har hørt noe om når man kan bestille ID hvis man fikk pass, og motsatt? Hører bare at man ikke får begge deler samtidig. Pass kan brukes alle steder ID kan, men ikke motsatt. Men hvis man har bestilt ID kan man jo fortsatt få behov for pass etterpå. Er da toget gått, og for hvor lang tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i at dette er veldig dårlig håndtert av politiet. Vi er i samme situasjon. Bestilte 5.mai og fikk beskjed om fire uker. Jeg syntes det var lenge. Det var bare 6 uker til avreise. «Dere har god margin» sa saksbehandleren og klippet passet vi hadde -som var gyldig gjennom sommeren. Vi fikk heller ikke informasjon om at ekspress var et alternativ. Er irritert på min egen naive tillit til myndighetene her. Stolte jo blindt på det de sa. Det blir så komplisert om vi ikke kommer oss på det flyet. Alle feriepengene er brukt på fly og hotell. Og leiligheten vår har vi leid ut🙃for å finansiere det hele.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Silvi said:

Enig i at dette er veldig dårlig håndtert av politiet. Vi er i samme situasjon. Bestilte 5.mai og fikk beskjed om fire uker. Jeg syntes det var lenge. Det var bare 6 uker til avreise. «Dere har god margin» sa saksbehandleren og klippet passet vi hadde -som var gyldig gjennom sommeren. Vi fikk heller ikke informasjon om at ekspress var et alternativ. Er irritert på min egen naive tillit til myndighetene her. Stolte jo blindt på det de sa. 

Når de først ødelegger passet burde de hatt plikt til å gi nytt pass innen fristen de har oppgitt. Og i hvert fall nødpass om de ikke klarer det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Når de først ødelegger passet burde de hatt plikt til å gi nytt pass innen fristen de har oppgitt. Og i hvert fall nødpass om de ikke klarer det. 

Burde være en sak for media..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se nå hvem som får pass denne uka 🤔

Anonymkode: fd163...248

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa🙏Vær så snill å legg ut melding dere som hører noe om pass i disse dager 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte 3. mai her, venter spent på om vi hører noe denne uka!

Anonymkode: 6c45f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oslo?

5 mai her...

Drammen..

Anonymkode: 6c45f...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det forskjell på leveringstid i forhold til hvor passet er bestilt? (siden mange skriver hvor dere har hatt time)

Trodde alt ble direkte videresendt til produsenten og at produksjonen var uavhengig av bestillingsted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, R12345 said:

Er det forskjell på leveringstid i forhold til hvor passet er bestilt? (siden mange skriver hvor dere har hatt time)

Trodde alt ble direkte videresendt til produsenten og at produksjonen var uavhengig av bestillingsted?

Tror i prinsippet det skal være likt over alt, men vet at man har fått veldig ulike beskjeder om leveringstid på samme tid på ulike lokasjoner. Men ut fra trådene her virker det som det samme gjelder på samme lokasjon også, man kan få vidt forskjellige beskjeder om leveringstiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte pass i slutten av april, fikk det forrige uke. Ca 5 ukers ventetid. ID-kortene kom etter en uke.

Anonymkode: aed91...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok ventetiden  litt kortere.

Hvor lenge i forkant fikk du sms?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...