Gå til innhold

Bernt Hulsker

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Embla82 skrev (23 timer siden):

Hva får deg til å være så sikker på at han nok har lært av dette? 

Han har blitt straffet for lignende før uten å lære, og han har nok gjort mer enn akkurat de tilfellene han har blitt straffet for. Så ikke lært av å ikke bli straffet heller. 

Jeg skal ikke påstå at han ikke har lært. Er bare forundret over at folk som ikke kjenner ham går ut fra at han har lært, når historikken er motsatt. 

Han burde lært første gangen han ble dømt. Men egentlig burde han lært leksen sin lenge før han ble dømt. Han har garantert fått negative reaksjoner på usmakelig oppførsel flere ganger. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irja skrev (På 8.11.2022 den 20.22):

Så hvis jeg er på et utested, drikker meg full og f.eks slår til noen, så er det bareiers ansvar?!

Hva du gjør i fylla er ditt ansvar.  Men man skal ikke servere overstadig berusede folk. Og når du som kunde har fått feks drikke forbud av baren, drikker av noen andre,  så er det utkastelse grunn.  Høylytt og uvøren oppførsel er også utkastelse grunn. Så tenker her burde baren først bedt han om å roe seg ned litt. Og evnt kastet han ut litt tidligere. Men hvor grensene går er jo litt på skjønn iht hvordan øvrig gjester reagerer også , iht oppførsel.  

Så i utgangspunktet har nok ikke baren gjort noe galt, utover i etterklokskap burde ha reagert litt før, evnt kartlegge hva skjedde under skjenking? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den historikken inneholdende tidligere slåsskamper, anmeldelser , glattcelle, dommer/ bøter/forelegg ifbm alkohol og uteliv, så har nok både VGTV og andre oppdragsgivere vært klar over at de tok en risiko ved å ansette ham - selv om mange av hendelsene ligger langt tilbake i tid.

Dette er tilgjengelig ved Google-søk samt at han selv har brukt enkelte av episodene som «underholdning» i podcaster etc - altså ikke spekulasjoner. I følge ham selv mistet han flere kontrakter/forlengelse av kontrakter som proff pga temperament både på og av banen. Selv om man tar deler av det han sier med en klype salt, så er det uansett, samlet sett, altfor mye og ikke normal atferd for en voksen mann.

Endret av Nana
Edit
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjedda skrev (4 timer siden):

Hvis BH virkelig angret og følte empati for sine ofre ville han ikke ha stilt opp til slike koseintervjuer.

100% enig. Og hadde han vært en empatisk person så ville ikke handlingene skjedd i utgangspunktet. Verken «tafsing og forsøk på å kysse yngre kolleger mot deres vilje» eller de rasistiske uttalelsene som han selv hevder kun er relatert til en sketsj.

For oss som har ført Foppal-podcasten som skiftet navn til Enkel servering, så vet vi at det er nøyaktig samme måte han har fremstått på der. Bajas, på-kanten-uttalelser (evt langt over i mange tilfeller), «kjekkas» uten å være kjekkas. Det var veldig morsomt veldig lenge fordi det var nytt og fordi han tilsynelatende hadde enorm selvironi. Det var artig at han kalte dommen etter krangling med dørvakt mens han spilte for Start (?) for «justismord» - helt til det viste seg at han faktisk hadde vært voldelig.

Det var morsomt å høre han si at han hadde vært på glattcelle en 2,3,11-12 ganger helt til det viste seg at det var en sannhet i det. Det var koselig å høre ham fortelle om planer ved samvær - helt til flere la merke til at besteforeldre og annen familie alltid var involvert og at hvis det kom hindringer i veien for andre, resulterte dette i løftebrudd etter løftebrudd. Fikk vondt i hjertet å høre om planlagte turer med danskebåten, ski og til lekeland ble avlyst dagen før eller byttet ut med en natt på et hotell fordi bestemor, onkel el.l måtte melde avbud. Skulle tro man klarte å gjennomføre den type ting med sin egen datter uten andre til å «backe».

Han ble «arrestert» av Morten Ramm på de tingene flere ganger, men det fungerte vel mer som bensin på bålet. Ramm sa også på luften både til og om BH at han måtte bli flinkere til å roe ned, ikke si ja til alt, nedprioritere festing etc og det kan jo være det lå mer alvor bak det enn vi visste. BH snakket mye om alkohol og det at han fikk en slags «tenning» av alkohol og at det var enkelte «edle dråper» han ikke tålte (men ikke klarte å styre unna).

Nå var/er jo dette en underholdningspodcast og ikke en dokumentar, men innholdet var deres eget liv og hverdag. Syns forresten den har steget mange hakk etter at BH forsvant ut - han tok omtrent all plassen alene.

Mht selve handlingene - alle kan gjøre feil, men når man er voksen og gjør «feil’en» for endte gang, så bikker det over til patetisk.

Synd, for han har absolutt et talent for humor. Regner med det ikke går mange ukene før han har hatt runden mellom Tv2 og Lindmo og en podcast eller to og så er inne i varmen i underholdningsbransjen igjen. Han hadde tydeligvis en apell hos mang

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nana skrev (12 timer siden):

Med den historikken inneholdende tidligere slåsskamper, anmeldelser , glattcelle, dommer/ bøter/forelegg ifbm alkohol og uteliv, så har nok både VGTV og andre oppdragsgivere vært klar over at de tok en risiko ved å ansette ham - selv om mange av hendelsene ligger langt tilbake i tid.

Dette er tilgjengelig ved Google-søk samt at han selv har brukt enkelte av episodene som «underholdning» i podcaster etc - altså ikke spekulasjoner. I følge ham selv mistet han flere kontrakter/forlengelse av kontrakter som proff pga temperament både på og av banen. Selv om man tar deler av det han sier med en klype salt, så er det uansett, samlet sett, altfor mye og ikke normal atferd for en voksen mann.

Martin, Jonis og Henrik bruker sin lignende fortid som underholdning der de nærmest skryter av at de har forulempet og banket opp forskjellige personer i podkasten "karakter" der disse "søplegutta" som de kaller seg forteller om ulike episoder på videregående skoler og andre situasjoner.

Jeg skjønner ikke hvorfor slike ting ikke blir tatt tak i på en annen måte enn å fremstille det som en form for legitim voldsforherligelse hos enkelte mens det blir fordømt hos noen andre. Det viser bare at også nordmenn kan beskrives som en gjeng primitive individer som faller pladask for dem med høyere trynefaktor mens de fordømmer andre som har utført lignende tabber.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (20 timer siden):

Martin, Jonis og Henrik bruker sin lignende fortid som underholdning der de nærmest skryter av at de har forulempet og banket opp forskjellige personer i podkasten "karakter" der disse "søplegutta" som de kaller seg forteller om ulike episoder på videregående skoler og andre situasjoner.

Jeg skjønner ikke hvorfor slike ting ikke blir tatt tak i på en annen måte enn å fremstille det som en form for legitim voldsforherligelse hos enkelte mens det blir fordømt hos noen andre. Det viser bare at også nordmenn kan beskrives som en gjeng primitive individer som faller pladask for dem med høyere trynefaktor mens de fordømmer andre som har utført lignende tabber.

Jeg har ikke noe forhold til de du nevner her, men siden du skriver at de prater om episoder fra videregående skole, så antar jeg at de er ca halvparten av alderen til BH. La oss si at de er 25 bare for å ta et utgangspunkt - det er uansett noen som retter seg mot et mye yngre publikum enn BH.

Syns derfor ikke det kan sammenlignes i det hele tatt. «Alle» har vel noen bajas-historier fra da de var 18 og gikk på vgs. Disse bruker i tillegg historiene til å tjene penger, så for alt vi vet kan de ha 0 med sannheten å gjøre.

Her må man gjøre et skille mellom dem som er voksne, burde visst bedre og har hatt en modus operandi som har vært kliss lik hele livet og har hatt både rådgivere og management til hjelp hvis de hadde lyttet - vs dem som retter seg mot et publikum og en aldersgruppe der dette har underholdningsverdi.

Det er forskjell på å bruke egen idioti som underholdning og så evt lære av det- alternativt at det er uskyldig morro.

Når hovedgeskjeften derimot er programleder, fotballekspert eller hva som helst, og man på fritiden, som voksen, oppfører seg på en måte som gjør at man gjentatte ganger blir anmeldt, mister oppdrag, må unnskylde seg offentlig (for så å gjøre det samme igjen 3 mnd senere), så er det ikke morsomt.

Man stiller heldigvis andre forventninger til en middelaldrende person enn man gjør til en som er relativt ung og - uavhengig av om begge parter innbiller seg at verden snurrer rundt deres akse.

Mtp alle gangene BH har skutt stang-ut de siste 25+ årene og likevel blitt tatt inn igjen i varmen, så er det utrolig trist at det eneste det har ført til er at han har klart å bli enda høyere på seg selv (når det var grunnen til samarbeidsproblemer i utgangspunktet, på fotballbanen).

Har ledd meg ihjel av ham selv, jeg, men når man er blant de som ikke klarer å stoppe i tide (de nyeste utsagnene hans om at han går i «underholdningsmodus» med nazi-sketsjer - nei, de færreste både på den alderen og andre gjør det, altså) - det sier litt om å ha store tanker om seg selv.

Som sagt, mtp at han ikke har andre inntektskilder nå, så jobbes det nok hardt i managementet for å få ham tilbake i rampelyset, og da er alt glemt. Så spørs det om han fremdeles kan flyte på imaget som «en enkel gutt (….) fra Vestnes»

Det triste oppi alt, om man er skuespiller, idrettsperson eller hvem som helst som figurerer offentlig - det er få som har noe annet å falle tilbake på. Man er ferdig med karrieren -f.eks innen idrett - og står uten noen ting i en alder av 35-45. Ingen utdannelse og eneste mulighet hvis man vil slippe skolebenken er en kommentatorjobb i en eller annen tv-kanal, proppfull av «has-beens»

Det må føles rimelig tomt hvis de setter seg ned for å tenke

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama
Janne R. E. skrev (På 11.11.2022 den 23.26):

Lignende fortid? Har du i det hele tatt noe kunnskap om disse gutta? Har de fått bøter, mistet jobben og blitt dømt for hatytringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janne R. E. skrev (På 11.11.2022 den 23.26):

Ulike episoder fra VGs og andre situasjoner?
Disse guttene bør bli sendt i retur til foreldrene sine da de ikke innehar oppdragelse. BH innehar åpenbart ikke  dannelse eller sosial kompetanse heller.

Endret av AnnePåLande
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (På 11.11.2022 den 20.20):

100% enig. Og hadde han vært en empatisk person så ville ikke handlingene skjedd i utgangspunktet. Verken «tafsing og forsøk på å kysse yngre kolleger mot deres vilje» eller de rasistiske uttalelsene som han selv hevder kun er relatert til en sketsj.

For oss som har ført Foppal-podcasten som skiftet navn til Enkel servering, så vet vi at det er nøyaktig samme måte han har fremstått på der. Bajas, på-kanten-uttalelser (evt langt over i mange tilfeller), «kjekkas» uten å være kjekkas. Det var veldig morsomt veldig lenge fordi det var nytt og fordi han tilsynelatende hadde enorm selvironi. Det var artig at han kalte dommen etter krangling med dørvakt mens han spilte for Start (?) for «justismord» - helt til det viste seg at han faktisk hadde vært voldelig.

Det var morsomt å høre han si at han hadde vært på glattcelle en 2,3,11-12 ganger helt til det viste seg at det var en sannhet i det. Det var koselig å høre ham fortelle om planer ved samvær - helt til flere la merke til at besteforeldre og annen familie alltid var involvert og at hvis det kom hindringer i veien for andre, resulterte dette i løftebrudd etter løftebrudd. Fikk vondt i hjertet å høre om planlagte turer med danskebåten, ski og til lekeland ble avlyst dagen før eller byttet ut med en natt på et hotell fordi bestemor, onkel el.l måtte melde avbud. Skulle tro man klarte å gjennomføre den type ting med sin egen datter uten andre til å «backe».

Han ble «arrestert» av Morten Ramm på de tingene flere ganger, men det fungerte vel mer som bensin på bålet. Ramm sa også på luften både til og om BH at han måtte bli flinkere til å roe ned, ikke si ja til alt, nedprioritere festing etc og det kan jo være det lå mer alvor bak det enn vi visste. BH snakket mye om alkohol og det at han fikk en slags «tenning» av alkohol og at det var enkelte «edle dråper» han ikke tålte (men ikke klarte å styre unna).

Nå var/er jo dette en underholdningspodcast og ikke en dokumentar, men innholdet var deres eget liv og hverdag. Syns forresten den har steget mange hakk etter at BH forsvant ut - han tok omtrent all plassen alene.

Mht selve handlingene - alle kan gjøre feil, men når man er voksen og gjør «feil’en» for endte gang, så bikker det over til patetisk.

Synd, for han har absolutt et talent for humor. Regner med det ikke går mange ukene før han har hatt runden mellom Tv2 og Lindmo og en podcast eller to og så er inne i varmen i underholdningsbransjen igjen. Han hadde tydeligvis en apell hos mang

Sitter igjen med samme inntrykk som deg. Synes også det er litt påfallende at hver gang det ble spøkt om alkoholkonsum i disse poddene osv så ble BH veldig defensiv. Nå sier jeg ikke at han er alkoholiker men jeg har selv alkoholikere i øvrig familie og jeg kjenner veldig godt igjen reaksjonen. De får alltid en trang til å forklare seg, blir irriterte og høylytte. Alt har en naturlig forklaring, liksom. BH blir veldig oppfarende han også 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Atle Antonsen kom jo som en julegave til Bernt, tenker han puster lettet ut nå, når fokuset er på en annen rasistisk dust🙄 For en gjeng! Og de kaller seg «komikere»? Jaja, det er jo til å le av…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble mildt sagt satt ut når BH satt i podcasten å fortalte om den gangen han skjøt en hund som sto bundet fast når han var yngre. Og ikke nok med det, når eieren oppdaget hunden skutt og drept og sto å gråt gikk Bernt bort og trøstet og sa "hva slags syk jævel har gjort dette?". Og dette er underholdning??? 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (26 minutter siden):

Ble mildt sagt satt ut når BH satt i podcasten å fortalte om den gangen han skjøt en hund som sto bundet fast når han var yngre. Og ikke nok med det, når eieren oppdaget hunden skutt og drept og sto å gråt gikk Bernt bort og trøstet og sa "hva slags syk jævel har gjort dette?". Og dette er underholdning??? 

😳😳😳mannen må være seriøst syk i hodet😳

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (10 timer siden):

fy f noe så sykt.. han er jo OND!!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
non_stop skrev (10 timer siden):

Er dette her kødd? Hvis ikke så burde han faen meg vært sperret inne til behandling. For en ekkel fyr. 🤮

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (1 time siden):

Er dette her kødd? Hvis ikke så burde han faen meg vært sperret inne til behandling. For en ekkel fyr. 🤮

Hørte episoden her om dagen. Det var hans svar på spm "hva er det sykeste du har gjort?" Ja helt forferdelig er det, men det er jo ikke normalt å gjøre noe så ondskapsfullt så det sier jo litt. Og attpåtil sitte å snakke om det på en lytteserie og gjøre det til underholdning at han for moro skyld skjøt og drepte noens kjæledyr.. en uskyldig stakkars hund 🥺

jeg blir helt oppgitt over menneskeheten.

Endret av non_stop
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (11 timer siden):

Hva faen?? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

non_stop skrev (15 timer siden):

Hørte episoden her om dagen. Det var hans svar på spm "hva er det sykeste du har gjort?" Ja helt forferdelig er det, men det er jo ikke normalt å gjøre noe så ondskapsfullt så det sier jo litt. Og attpåtil sitte å snakke om det på en lytteserie og gjøre det til underholdning at han for moro skyld skjøt og drepte noens kjæledyr.. en uskyldig stakkars hund 🥺

jeg blir helt oppgitt over menneskeheten.

Og kattungene som han har nevnt flere ganger i podcasten, der var det ikke snakk om så «human» avlivning som med den stakkars hunden en gang. Jeg brakk meg både første og andre gang.

Det å bruke noe sånt som underholdning, flere ganger - jeg har problemer med å forstå at ingen grep inn og/eller at det ikke ble klipt ut eller endret til noe litt mer spiselig.

Alle fyllehistoriene tok jeg med en klype salt, som i at det ble lagt på litt for underholdningens del. Spesielt det der med tosifret antall ganger på glattcelle.

Det samme med den slåss-episoden med en dørvakt i Kristiansand, som han vitset med flere ganger og kalte justismord og lo - så viste et kjapt googlesøk at det var høyst reelt og at han faktisk ble kastet på glattcelle og dømt.

I tillegg nevnte han omtrent konstant at han ikke tålte gin, for da ble han «idiot», men at det ble nå både en og to i hver fot likevel. Jeg har gjerne sagt det før, men selv om jeg syns han kunne være morsom så reagerte jeg veldig på at alkoholforbruk og diverse hendelser ble touchet innom i omtrent hver episode av podcasten - som om det var helt normalt. Og det kvinnesynet som skinte gjennom var til å bli dårllg av.

For dem som sammenligner saken til AA med Bernt Hulsker, så kan det jo være at sistnevnte ble dømt på bakgrunn av at han har et rulleblad med lignende ting.

Endret av Nana
Endret setningsoppbygging
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...