Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2022


Saschi

Anbefalte innlegg

Lenge siden sist aktivitet her nå. Hvordan går det med alle sammen?

Selv har jeg i dag kommet til 37+4, så nå begynner ting å føles ganske nært.

Her var jeg på ekstra vekstkontroll for et par uker siden, og frøkna ble estimert til +10% noe som i følge jordmor ville si mellom 3,6 og 4 kg til termin. Altså ikke noe lita frøken, men forhåpentligvis ikke så stor som broren (4,5 kg).

Gikk ut i permisjon i dag, og måtte starte med et legebesøk 🙈 Har vært forkjølet/hatt halsbetennelse et par ukers tid, og etter mye hosting meldte det seg en ny smerte i siden i helga. Konklusjon; bristet/brukket ribbein pga hoste 😱 Kjennes ut som venstresida mi holder på å brenne opp, og å komme seg ut/inn av senga er ren tortur. Dessverre ikke så mye annet å gjøre enn å "knaske" Paracet og ta det med ro. 

Håper bare den lille gjerne venter minst et par uker til så dette får gått seg litt til, for akkurat nå klarer jeg ikke å se for meg å føde med dette 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her kom min fine jente stille til verdenen. Det har vært tøffe tak, men jeg har to barn som krever at mammaen holder seg oppe. Akkurat nå så er det tøft, men håper og tror at ting blir lettere med tiden

 

Mannen spurte i går om hva jeg tenker ift å prøve igjen. Vi er straks 40 begge to, så på et vis så haster det. Jeg klarer ikke å tenke, men det blir uansett ikke noe prøving med det første. Dette er tøft. 
 

Håper ingen andre opplever dette marerittet. 

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

@Parasoll Jeg håper det går bedre med deg og at du klarer å fokuserer på de 2 nydelige barnene som du har fått! Ingen «nye» barn kan ta vekk sorgen du føler ved å miste et, syns du skal ta det valget med å få et til når du har fått jobbet med sorgen som har nå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere her inne? Noen som har født? 

Jeg fødte Mandag 07.11 på termin og koser meg i ny rolle som mamma til en perfekt liten gutt 🥰 Hadde en aktiv fødsel på 13,5 timer som endte i hastekeisersnitt pga han klarte ikke å komme seg forbi bekkenet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (1 time siden):

Hvordan går det med dere her inne? Noen som har født? 

Jeg fødte Mandag 07.11 på termin og koser meg i ny rolle som mamma til en perfekt liten gutt 🥰 Hadde en aktiv fødsel på 13,5 timer som endte i hastekeisersnitt pga han klarte ikke å komme seg forbi bekkenet. 

Gratulerer med gutten 🥰

Her er jeg ei uke på overtid i dag (termin 6. november), og ingen tegn enda til at frøkna vil ut.

Skal på trivselskontroll i morgen, og ut i fra hvordan ting er der tas det avgjørelse på hva som blir veien videre. Det eneste som er sikkert er at det blir igangsetting senest på torsdag om ikke noe har skjedd til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KristineS skrev (På 13.11.2022 den 22.52):

Gratulerer med gutten 🥰

Her er jeg ei uke på overtid i dag (termin 6. november), og ingen tegn enda til at frøkna vil ut.

Skal på trivselskontroll i morgen, og ut i fra hvordan ting er der tas det avgjørelse på hva som blir veien videre. Det eneste som er sikkert er at det blir igangsetting senest på torsdag om ikke noe har skjedd til da.

Tusen takk ❤️

Hvordan går det med deg? Ble frøkna skremt til å komme eller ble du satt i gang? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (23 timer siden):

Tusen takk ❤️

Hvordan går det med deg? Ble frøkna skremt til å komme eller ble du satt i gang? 

Her ble det lang venting gitt. Ble startet igangsetting på morgenen torsdag 17.01. Deretter nærmere to døgn på observasjonspost før riene tok seg nok opp til å komme inn på fødestue. Tilbrakte dagen på fødestua og var kommet helt til 10 cm og ikke langt unna pressrier når en ekstra sjekk avslørte at frøkna hadde kommet ned i bekkenet feil på slutten, men hadde festet seg så de ikke fikk snudd på henne. Hun hadde det helt fint og ingen tegn til trøbbel, men lite som tydet på at mer tid ville gjort at hun stilte seg inn riktig. Så da ble det keisersnitt i går kveld. Og klokka 21.46 var hun ute 🥰 Da var vi kommet til 42+2 og 13 dager over termin.

4,2 kg og 52 cm, og selvfølgelig helt perfekt i våre øyne. 

Jeg ble liggende ei stund ekstra på operasjonsbordet pga bl.a. stor blødning, og måtte tilbringe natta på overvåkning, mens samboer og baby ble sendt på barsel. Det gikk heldigvis helt fint og det å komme opp til dem i morges var helt magisk ❤️ Det ser og ut til at vi denne gangen har fått en baby av typen som bare dier korrekt med en gang 😁

Endret av KristineS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med babyen @KristineS😍 Nyt tiden! Her har jeg fått beskjed om at igangsetting skjer på fredag, så er selvfølgelig veldig spent! Er virkelig ikke lenge igjen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...