Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2022


Saschi

Anbefalte innlegg

Saschi skrev (På 24.4.2022 den 20.23):

Hei og velkommen til oss 😁Gratulerer med baby nr 3 og så bra det er en jente, det er vel litt greit siden du har 2 gutter fra før. Da ligger du 2 dager foran meg, kan jeg spør om hvorfor du valgte å ta en nipt-test? 

Tusen takk. En veldig etterlengtet graviditet, selv om det er nr 3. Jeg nærmer meg 39, ville derfor være på den sikre siden. Jeg bestilte nipt privat i Danmark, fikk svar på flere syndromer, alle med lav risiko. Og selvfølgelig en bonus å vite kjønn tidlig. Gått til innkjøp av noen søte plagg allerede. Gikk bort til blå seksjon to ganger av gammel vane, veldig moro å snu og gå over til rosa 💕

Gratulerer med graviditeten, har lest mye av din historie tidligere, krysser virkelig fingrene for dere nå. Og artig at vi har termin omtrent samtidig! Når er neste UL for din del? Jeg skal på tirsdag, veldig spent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parasoll skrev (20 timer siden):

Tusen takk. En veldig etterlengtet graviditet, selv om det er nr 3. Jeg nærmer meg 39, ville derfor være på den sikre siden. Jeg bestilte nipt privat i Danmark, fikk svar på flere syndromer, alle med lav risiko. Og selvfølgelig en bonus å vite kjønn tidlig. Gått til innkjøp av noen søte plagg allerede. Gikk bort til blå seksjon to ganger av gammel vane, veldig moro å snu og gå over til rosa 💕

Gratulerer med graviditeten, har lest mye av din historie tidligere, krysser virkelig fingrene for dere nå. Og artig at vi har termin omtrent samtidig! Når er neste UL for din del? Jeg skal på tirsdag, veldig spent. 

Ok. Det forstår jeg, hadde nok gjort det samme om jeg var i din situasjon. Jeg klarer ikke å lande på om jeg skal ta NIPT eller ikke, syns det er en del penger å bruke når jeg egentlig ikke har en grunn til å ta den. 

Haha, har selv 3 brødre (jeg er minst), så moren min begynte å kjøpe en del små ting til meg som var blått ut av vane, så forstår deg kjempegodt, det er fort gjort når du har gutter fra før, men ganske kjekt når du kan kjøpe til en jente, det er så mye fint i jenteavdelingen, skal innrømme at jeg smug titter hele tiden på den «rosa» avdelingen 😅

Tusen takk! Var en veldig etterlengtet graviditet her også for det om det kom som et sjokk først. Håper alt gikk greit for deg idag og at du fikk se en fin jentebaby. Min neste UL er på Torsdag faktisk, grugleder meg, er redd for at de skal fortelle meg at det er en ny MA eller noe, typisk min tenkning. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillespire2022 skrev (På 24.4.2022 den 21.25):

Takk ❤️
stemmer med va med i den tråden og men hadde ikke så lyst å skrive noe om den positive testen dær.
Vi skal va tul den 11.05 privat usikker på ov vi får den dekket siden det er i forbinnelse men ivf . Eg må ha tett oppføling på SUS og Riksen så blir nok masse ul fremover 😅mannnen for være med på alt ❤️

formen er fin 5+2 i dag,  er konstant småuggen og suppper trøtt 😅tok hcg blodpørve 4+4 og den va på 583 :)

utakket vi hadde i januar fikk ikke mannen være med inn pga corona, men nu er alt åpnet opp heldog vis ❤️

 

Ser den, fulgte tråden en stund men sa ikke noe om graviditeten. Føler det blir så feil når mange sliter og noen har en tendens til å blir sur/såret når du annonserer det i tråden, så forstår at du ikke annonserte noe der inne ❤️
Hvis det er privat så får dere ikke dekket den dessverre. Vi hadde en ul inkludert i pakken så vi betalte ikke noe for den «TUL». 

Ingen sier nei takk til en titt 😏 Kjenner jeg er glad for at jeg er 12+2 idag sånn at jeg slipper å kle av meg nedentil og kan ta UL utvendig nå 😂 Min neste UL er på Torsdag så det blir den første utvendige for min del. Hører du til SUS!? Det gjør jeg og men alle mine oppfølging kommer til å skje på SUS, ble ikke fortalt noe om at jeg må reise til riksen for oppfølging…🤔Så herlig at mannen endelig kan være med på ting han og, det var på tide syns jeg, nok med at vi må gjennom IVF men så får vi ikke ha med mannen som skal være støtteapparat, det gjorde ting verre for min del men heldigvis så kan de være med igjen 😎

Oj, så fine målinger, aner ikke hva mine var siden jeg aldri sjekket dem (Men noen ganger så lurer jeg på hva de var på 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 26.4.2022 den 18.30):

Ok. Det forstår jeg, hadde nok gjort det samme om jeg var i din situasjon. Jeg klarer ikke å lande på om jeg skal ta NIPT eller ikke, syns det er en del penger å bruke når jeg egentlig ikke har en grunn til å ta den. 

Haha, har selv 3 brødre (jeg er minst), så moren min begynte å kjøpe en del små ting til meg som var blått ut av vane, så forstår deg kjempegodt, det er fort gjort når du har gutter fra før, men ganske kjekt når du kan kjøpe til en jente, det er så mye fint i jenteavdelingen, skal innrømme at jeg smug titter hele tiden på den «rosa» avdelingen 😅

Tusen takk! Var en veldig etterlengtet graviditet her også for det om det kom som et sjokk først. Håper alt gikk greit for deg idag og at du fikk se en fin jentebaby. Min neste UL er på Torsdag faktisk, grugleder meg, er redd for at de skal fortelle meg at det er en ny MA eller noe, typisk min tenkning. 

 

UL gikk helt strålende. Hun var så vital og turnet skikkelig inni der. Hun er jo fortsatt veldig lita, men ingen tvil om at hun er et bittelite menneske det inne. 
 

Det er så liten risiko for at det skal være noe med fosteret når du er så ung, så jeg hadde ikke tatt nipt. Gjorde det ikke med mine to første. 
 

Lykke masse til på UL i dag. Vi er jo like langt, så unner deg en våken liten baby inni der, som vinker til mammaen sin ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 26.4.2022 den 18.41):

Ser den, fulgte tråden en stund men sa ikke noe om graviditeten. Føler det blir så feil når mange sliter og noen har en tendens til å blir sur/såret når du annonserer det i tråden, så forstår at du ikke annonserte noe der inne ❤️
Hvis det er privat så får dere ikke dekket den dessverre. Vi hadde en ul inkludert i pakken så vi betalte ikke noe for den «TUL». 

Ingen sier nei takk til en titt 😏 Kjenner jeg er glad for at jeg er 12+2 idag sånn at jeg slipper å kle av meg nedentil og kan ta UL utvendig nå 😂 Min neste UL er på Torsdag så det blir den første utvendige for min del. Hører du til SUS!? Det gjør jeg og men alle mine oppfølging kommer til å skje på SUS, ble ikke fortalt noe om at jeg må reise til riksen for oppfølging…🤔Så herlig at mannen endelig kan være med på ting han og, det var på tide syns jeg, nok med at vi må gjennom IVF men så får vi ikke ha med mannen som skal være støtteapparat, det gjorde ting verre for min del men heldigvis så kan de være med igjen 😎

Oj, så fine målinger, aner ikke hva mine var siden jeg aldri sjekket dem (Men noen ganger så lurer jeg på hva de var på 🤔

Stemme det, orker ikke så støte noe med å annonsere pos test :)🙂

Vi har fått henvisning til tidlig UL så vi betaler egenandel(har frikort så betalter ikke noe) 😀

Ja høre til SUS men pge hjertefeilen min så må eg oppføling og føde på riksen de har en egen avdeling for hjertesykegravide 🙂

Hadde være tungt om eg ikke kunne hatt mannen med ja, heldig vis er det litt tilbake som før 🙏

Eg e 6 uke i mårra 😀 ja fornøyd med tallene så håper alt er bra ut på TUL om 13 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drister meg inn hit 😅  32 år og gravid med barn nr 2. Var på ultralyd i dag og fikk se en sprellende liten sak 😍 Jordmor anslo termin til 14. november. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parasoll skrev (På 25.4.2022 den 21.38):

Tusen takk. En veldig etterlengtet graviditet, selv om det er nr 3. Jeg nærmer meg 39, ville derfor være på den sikre siden. Jeg bestilte nipt privat i Danmark, fikk svar på flere syndromer, alle med lav risiko. Og selvfølgelig en bonus å vite kjønn tidlig. Gått til innkjøp av noen søte plagg allerede. Gikk bort til blå seksjon to ganger av gammel vane, veldig moro å snu og gå over til rosa 💕

Gratulerer med graviditeten, har lest mye av din historie tidligere, krysser virkelig fingrene for dere nå. Og artig at vi har termin omtrent samtidig! Når er neste UL for din del? Jeg skal på tirsdag, veldig spent. 

Gratulerer med en frisk liten jente i magen 💕 hvor lang tid gikk det før du fikk svar på nipt testen? Jeg har bestilt en selv fra Danmark nå. Er gravid uplanlagt med eneggete tvillinger og er 40 år 🙈 barn nr 4/5 i såfall! Så her må jeg i såfall sjekkes det som sjekkes kan! ( er foreløbig bare inne i tråden og sniker, da jeg enda ikke vet hva jeg skal gjøre , mannen min forlater meg om jeg beholder 💔)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne40 skrev (10 minutter siden):

Gratulerer med en frisk liten jente i magen 💕 hvor lang tid gikk det før du fikk svar på nipt testen? Jeg har bestilt en selv fra Danmark nå. Er gravid uplanlagt med eneggete tvillinger og er 40 år 🙈 barn nr 4/5 i såfall! Så her må jeg i såfall sjekkes det som sjekkes kan! ( er foreløbig bare inne i tråden og sniker, da jeg enda ikke vet hva jeg skal gjøre , mannen min forlater meg om jeg beholder 💔)

Åj åj åj.. For en forferdelig situasjon du har havnet i. Håper virkelig det ordner seg. Og husk, han er i sjokk nå! Hi han litt tid  hvor langt på vei er du?

Her tok det 12 dager, men det var i påsken, så mulig noe forsinket pga det.. Veldig fornøyd med hele opplegget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 4/8/2022 den 17.03):

Skravletråd for oss som har termin i november/desember 2022. Håper at flere hiver seg på, slik at vi kan følge, og støtte hverandre gjennom svangerskapet :)

:babysmokk: Terminliste :babysmokk:

Parasoll - ? - B3 - Termin 7. November :babyjente:

Saschi - 29 år - B1 - Termin 9. November 

Juss-Jenta - 30 år - B2 - Termin 25. November 

Nesten - 24 år - B1 - Termin 26 November

Lillespire2022 - 31 år - B1 - Termin slutten av Nov/begynnelsen av Des

Angeleye - 33 år - B1 - Termin 1. Desember 

Ekko6389 - ? - B4 - Termin 2. Desember

 


 

 

 

Tagg meg i tråden for endringer!

Jeg vil gjerne joine. Jeg er 34, bor i Oslo, og ble uplamlagt gravid, men glad for det nå. Har både PCOS og endometriose. Første barn. 

Termin er 07.12, men det blir keisersnitt. 

Går til jordmor privat og hadde tidlige OUL i uke 8. Skal ha ny i uke 12.

Endret av Cássia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasoll skrev (1 minutt siden):

Åj åj åj.. For en forferdelig situasjon du har havnet i. Håper virkelig det ordner seg. Og husk, han er i sjokk nå! Hi han litt tid  hvor langt på vei er du?

Her tok det 12 dager, men det var i påsken, så mulig noe forsinket pga det.. Veldig fornøyd med hele opplegget!

Er 9+ 1 i dag, men den ene tvillingen var litt mindre enn den andre så skal ta blodprøven i morgen. Vil ikke risikere å ta testen for tidlig så de ikke finner nok dna.
 

Ja han er nok i sjokk, dette var ikke planlagt. Og i alle fall ikke med to 🙈🙈 men jeg har ikke så mye tid å bestemme meg heller. så ganske fortvilende situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne40 skrev (24 minutter siden):

Er 9+ 1 i dag, men den ene tvillingen var litt mindre enn den andre så skal ta blodprøven i morgen. Vil ikke risikere å ta testen for tidlig så de ikke finner nok dna.
 

Ja han er nok i sjokk, dette var ikke planlagt. Og i alle fall ikke med to 🙈🙈 men jeg har ikke så mye tid å bestemme meg heller. så ganske fortvilende situasjon. 

Jeg ventet til 9+4 for å være sikker på nok dna. Var rimelig stresset de siste dagene før svaret kom. Uansett, du får abort hvis det skulle være noe galt. Men, dumt å ta abort hvis barna er friske og du egentlig vil beholde.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasoll skrev (21 minutter siden):

Jeg ventet til 9+4 for å være sikker på nok dna. Var rimelig stresset de siste dagene før svaret kom. Uansett, du får abort hvis det skulle være noe galt. Men, dumt å ta abort hvis barna er friske og du egentlig vil beholde.. 

ja jeg vet jeg får abort om det er noe avik på prøven. Men blir det løsingen så orker jeg ikke sen abort medisinsk. Da må det bli kirurgisk i såfall, Og det må skje før uke 12. Men jeg håper det er friske barn og at jeg klarer å gjennomføre det, og at mannen min tar til vettet 🙈🙈🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasoll skrev (På 28.4.2022 den 6.58):

UL gikk helt strålende. Hun var så vital og turnet skikkelig inni der. Hun er jo fortsatt veldig lita, men ingen tvil om at hun er et bittelite menneske det inne. 
 

Det er så liten risiko for at det skal være noe med fosteret når du er så ung, så jeg hadde ikke tatt nipt. Gjorde det ikke med mine to første. 
 

Lykke masse til på UL i dag. Vi er jo like langt, så unner deg en våken liten baby inni der, som vinker til mammaen sin ❤️

Har valgt å ikke ta Nipt pga ung alder (sykehuset mente det samme om deg). Fikk se et aktiv foster som ikke lå i ro, så måtte gå i 20 minutter før de kunne begynne måling av fosteret. Jeg var nok litt av et syn der jeg gikk opp og ned gangen med jordmor og snakket 😂 Fikk ingen vinking fra fosteret men fikk en liten dans på slutten så ble ikke skuffet men ble sjokkert over hvor stor den lille var blitt…Ble satt tilbake en dag, så UL termin er 10 November, men går helt fint for min del, er bare snakk om en dag. 

Har dere mange ting fra før eller må dere kjøpe en del nye ting? Føler at jeg er for slapp når det kommer til å kjøpe ting, føler det er ennå for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillespire2022 skrev (På 28.4.2022 den 21.18):

Stemme det, orker ikke så støte noe med å annonsere pos test :)🙂

Vi har fått henvisning til tidlig UL så vi betaler egenandel(har frikort så betalter ikke noe) 😀

Ja høre til SUS men pge hjertefeilen min så må eg oppføling og føde på riksen de har en egen avdeling for hjertesykegravide 🙂

Hadde være tungt om eg ikke kunne hatt mannen med ja, heldig vis er det litt tilbake som før 🙏

Eg e 6 uke i mårra 😀 ja fornøyd med tallene så håper alt er bra ut på TUL om 13 dager

Ahh, ja den avdeling ble nevnt for meg, men ble ikke regnet som «risiko nok» for å bli henvist til den avdelingen men blir mest sannsynlig keisersnitt på meg i uke 37 om deg 😃 Bare at det blir på SUS og ikke riksen 🤷‍♀️ 
 

Ja, det var så herlig å ha med mannen på UL, det var den første for hans del (ikke være med i uke 9 😔), så er veldig glad for at jeg kunne dele øyeblikket med ham 😁

Snart har du TUL, du må fortelle hvordan det gikk, kjenner jeg vil på ny UL imorgen, vil se den dansene fosteret mitt igjen 😂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli1 skrev (På 3.5.2022 den 21.52):

Drister meg inn hit 😅  32 år og gravid med barn nr 2. Var på ultralyd i dag og fikk se en sprellende liten sak 😍 Jordmor anslo termin til 14. november. 

Velkomne til oss, har skrevet deg opp på listen, du er 4 dager bak meg 😃 (ifølge UL termin), vi som har i begynnelsen/midten er ganske nærme hverandre 😅 

Cássia skrev (På 4.5.2022 den 12.13):

Jeg vil gjerne joine. Jeg er 34, bor i Oslo, og ble uplamlagt gravid, men glad for det nå. Har både PCOS og endometriose. Første barn. 

Termin er 07.12, men det blir keisersnitt. 

Går til jordmor privat og hadde tidlige OUL i uke 8. Skal ha ny i uke 12.

Velkommen til oss 😁 Jeg har selv PCOS, så skjønner at sjokket er stort når du finner ut at du er gravid. Så kjekt at du har vært på UL, blir den neste ULen hos jordmor eller på sykehuset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kvinne40Velkommen til oss om graviditeten var ønsket eller ikke ❤️ Jeg får vondt av å lese at mannen din går fra deg hvis du velger å beholde 😔 Har du fått mulighet til å ta nipt? Hvor god/dårlig tid har du på deg nå med tanke på at det kan ta opp til 10 dager å få svar på testen? Hva gjør du om prøven er fin og viser levedyktige foster? Beholder du eller tar du medisinsk abort? Hva tenker mannen din nå?

Sender masse varme klemmer til deg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Saschi skrev (På 6.5.2022 den 13.04):

Ahh, ja den avdeling ble nevnt for meg, men ble ikke regnet som «risiko nok» for å bli henvist til den avdelingen men blir mest sannsynlig keisersnitt på meg i uke 37 om deg 😃 Bare at det blir på SUS og ikke riksen 🤷‍♀️ 
 

Ja, det var så herlig å ha med mannen på UL, det var den første for hans del (ikke være med i uke 9 😔), så er veldig glad for at jeg kunne dele øyeblikket med ham 😁

Snart har du TUL, du må fortelle hvordan det gikk, kjenner jeg vil på ny UL imorgen, vil se den dansene fosteret mitt igjen 😂

aha, eg er i høy risiko mener de. Så langt det lar seg gjøre skal eg va vaginalfødsel.🙂

Ja det skla eg, gruer meg og gleder meg til TUL. Livredd for at det ikke skal være liv, synnes tiden nå går så uendligsakte😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos jordmor i dag, 11+5 etter egne beregninger, 12+1 etter mens termin. Fikk høre verdens fineste hjertelyd med doppler! Jordmoren sa hun aldri hadde hørt det så tydelig så tidlig før. Så jeg er kjempelykkelig 😍 Livmoren hadde allerede kommet godt opp, og var nesten ved navelen min allerede. Har ganske kort mage, så den lå en del høyere enn snittet gjennom forrige svangerskap også ☺️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 5/6/2022 den 13.08):

Velkomne til oss, har skrevet deg opp på listen, du er 4 dager bak meg 😃 (ifølge UL termin), vi som har i begynnelsen/midten er ganske nærme hverandre 😅 

Velkommen til oss 😁 Jeg har selv PCOS, så skjønner at sjokket er stort når du finner ut at du er gravid. Så kjekt at du har vært på UL, blir den neste ULen hos jordmor eller på sykehuset? 

Tusen takk. 🙂 Så leit å høre at du også sliter med det, men veldig glad for at du har lykkes. 🥰

Vi ønsker en organrettet ultralyd i uke 12, også blir det vel ordinær ultralyd etter det.

Har du vært på ultralyd ennå? Om det er innafor å spørre; har dere prøvd en stund, eller bare skjedde det, som med oss?🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit å bruke denne tråden til å be om råd. 🙂

Siden alt jeg skriver her er under brukernavnet mitt, ønsker jeg ikke å gå inn på detaljer, men jeg har en helsemessig årsak som gjør at jeg nok vil få innvilget keisersnitt. Både jordmor og fastlege mener det. 

Det er jo en grunn til at de mener at jeg har krav på det, men jeg kjenner på at jeg vurderer vaginal fødsel, både fordi jeg synes det høres trist ut å ha smerter rundt babyen de første dagene, men også fordi jeg er litt bekymret for en eventuell ny fødsel. 

Hvis noen har refleksjoner, erfaringer med mer, vil jeg gjerne høre om det. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...