Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2022


Saschi

Anbefalte innlegg

Skravletråd for oss som har termin i november/desember 2022. Håper at flere hiver seg på, slik at vi kan følge, og støtte hverandre gjennom svangerskapet :)

:babysmokk: Terminliste :babysmokk:

KristineS - 31 år - B2 - Termin 6. november :babyjente:

Parasoll - 38 år - B3 - Termin 7. November :babyjente:

Saschi - 29 år - B1 - Termin 7. November :babygutt:


Linntherese - 27 år - B1 - Termin 8. november:babyjente:

Katrin94 - 27 år - B1 - Termin 13 November

Eli1 - 32 år - B2 - Termin 14 November

Juss-Jenta - 30 år - B2 - Termin 25. November :babyjente:

Nesten - 24 år - B1 - Termin 26 November

Lillespire2022 - 31 år - B1 - Termin slutten av Nov/begynnelsen av Des

Angeleye - 33 år - B1 - Termin 1. Desember 

Ekko6389 - ? - B4 - Termin 2. Desember

Càssia - 34 - B1 - Termin 5. Desember :babyjente:

 


 

 

 

Tagg meg i tråden for endringer!

Endret av Saschi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt om meg :

Jeg er 29 og kommer fra Vestlandet 🙋‍♀️ Samboer er 30 og kommer fra Tyskland. Veldig fint å begynne tredveårene med en liten! 

Vi har vært prøvere i mange år og hadde begynt med IVF etter en MA i uke 7 (ble gravid naturlig), ble gravid når vi holdt på med IVF i naturlig syklus (ble gravid med egen eggløsning), så håper at spiren sitter denne gangen 🤞

På TUL idag ble jeg målt til 9+5. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du opprettet en skravletråd 🥰 tør ikke melde meg helt inn enda, skal på tul på tirsdag (😱). Så får se etter ultralyden om jeg tør å begynne å glede meg, og kanskje håpe på at det vil komme en baby i månedsskiftet november/desember...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! ☺️ Jeg er 30 år gammel, fra Vestlandet. Venter nummer 2 ca 25. november. Var på tidlig ultralyd i forrige uke, og fikk da se fine hjerteslag. Er ikke over den verste nervøsitetskneika enda, men våger meg likevel inn her nå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (På 10.4.2022 den 22.58):

Så kjekt at du opprettet en skravletråd 🥰 tør ikke melde meg helt inn enda, skal på tul på tirsdag (😱). Så får se etter ultralyden om jeg tør å begynne å glede meg, og kanskje håpe på at det vil komme en baby i månedsskiftet november/desember...

Det går helt fint, ta den tiden du trenger 😉 Jeg var for redd til å opprette skravletråden før etter den 2 ultralyden i uke 9 og holdt nesten ikke på gjøre det 🙈Meld deg inn når du er klar og imellom tiden så er vi her og støtter det for det om du ikke er klar til å skrive deg selv opp ennå ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (På 11.4.2022 den 22.03):

Hei! ☺️ Jeg er 30 år gammel, fra Vestlandet. Venter nummer 2 ca 25. november. Var på tidlig ultralyd i forrige uke, og fikk da se fine hjerteslag. Er ikke over den verste nervøsitetskneika enda, men våger meg likevel inn her nå ☺️

Velkommen skal du være, skriver deg opp 😊 Off, er nå i uke 10 og venter egentlig bare på å våkne opp og finne ut at alt bare var en drøm 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (6 timer siden):

Det går helt fint, ta den tiden du trenger 😉 Jeg var for redd til å opprette skravletråden før etter den 2 ultralyden i uke 9 og holdt nesten ikke på gjøre det 🙈Meld deg inn når du er klar og imellom tiden så er vi her og støtter det for det om du ikke er klar til å skrive deg selv opp ennå ❤️

Tror du kan skrive meg opp nå 😊 Tul viste fine hjerteslag og et foster som tilsvarer 7 uker. Er usikker på termin, men jeg tenker man kan si 1.desember foreløpig. Jeg er 33 år gammel og dette er første barnet 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (17 timer siden):

Tror du kan skrive meg opp nå 😊 Tul viste fine hjerteslag og et foster som tilsvarer 7 uker. Er usikker på termin, men jeg tenker man kan si 1.desember foreløpig. Jeg er 33 år gammel og dette er første barnet 🥰

Gratulerer med en veldig fin ultralyd❤️

Jeg skal skrive deg opp 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekko6389 skrev (8 timer siden):

Termin med nr 4 2 desember 🫣

 

Gratulerer og velkommen til oss ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Jeg prøver meg ☺ 24 år og gravid med første, i følge appene er termin 26.11. Har time hos lege og til TUL i mai, veldig spent på det! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten skrev (57 minutter siden):

Heihei! Jeg prøver meg ☺ 24 år og gravid med første, i følge appene er termin 26.11. Har time hos lege og til TUL i mai, veldig spent på det! 

Hei 🙋‍♀️Velkommen til oss 🎉 Først, gratulerer så mye med graviditeten ❤️ TUL er helt spesiell opplevelse for det om min kom litt som en nydelig overraskelse (skulle inn for å se hvorfor mensen ikke kom 🤣), ingenting slår å høre hjertelyden for første gang 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? ❤️

Her har symptomene dabbet kraftig av siste uken men kvalmen kommer og går, er nå 11+0 idag. Har hatt to TUL hittil hvor alt har sett fint ut, og har bestilt time hos fastlegen og jordmor i uke 12 og 13 og en TUL når jeg er 12+4 på sykehuset.  Jeg vil helst kun gå til jordmor, ettersom legen aldri har god tid og føler at han aldri har god nok tid til å snakke og forklare men siden jeg må inn for å ta prøver i uke 12, så ble det bestemt at jeg skulle inn til en svangerskapskontroll uken etter 😒 Hva kommer dere til å gå til? Jordmor? Lege? En blanding? Har foreløpig vært på en svangerskapskontroll hos jordmor (sammen med 2 A4 ark:fnise:), så føler at jeg har fått en del informasjon, mesteparten visste jeg om på forhånd men greit å få ting bekreftet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (1 time siden):

Hei 🙋‍♀️Velkommen til oss 🎉 Først, gratulerer så mye med graviditeten ❤️ TUL er helt spesiell opplevelse for det om min kom litt som en nydelig overraskelse (skulle inn for å se hvorfor mensen ikke kom 🤣), ingenting slår å høre hjertelyden for første gang 😍

Takk for det, gratulerer så mye til deg og! Det vil jeg tro - må ha vært helt utrolig, særlig i den settingen 😍

Saschi skrev (50 minutter siden):

Hvordan går det med dere? ❤️

Her har symptomene dabbet kraftig av siste uken men kvalmen kommer og går, er nå 11+0 idag. Har hatt to TUL hittil hvor alt har sett fint ut, og har bestilt time hos fastlegen og jordmor i uke 12 og 13 og en TUL når jeg er 12+4 på sykehuset.  Jeg vil helst kun gå til jordmor, ettersom legen aldri har god tid og føler at han aldri har god nok tid til å snakke og forklare men siden jeg må inn for å ta prøver i uke 12, så ble det bestemt at jeg skulle inn til en svangerskapskontroll uken etter 😒 Hva kommer dere til å gå til? Jordmor? Lege? En blanding? Har foreløpig vært på en svangerskapskontroll hos jordmor (sammen med 2 A4 ark:fnise:), så føler at jeg har fått en del informasjon, mesteparten visste jeg om på forhånd men greit å få ting bekreftet 😊

Fint med mye oppfølging nå de neste ukene, da! Og bare en uke igjen til 12, det ser jeg frem til selv 😊 Må være morsomt med flere TUL, og se utviklingen fra gang til gang 😍

Skjønner hva du mener med at legene har dårlig tid. Synd når det blir sånn, at man nesten føler seg til bry eller kommer ut av kontoret med flere spørsmål enn da man kom. Tenkte egentlig lege selv, for er så fornøyd med henne. Men med ventetid på en mnd for første time, tenker jeg at det kan være greit å sjekke ut jordmor i stedet. Mulig de er litt mer tilgjengelige? 

Jeg føler også symptomene har dabbet av den siste uka. Kanskje det er ferien og litt roligere tempo som påvirker ☺ Deilig når kvalmen roer ned, selv om jeg har blitt litt nervøs av det også 🙊 Nå er det mer oppkast som kommer brått på, og så er jeg trøtt. Fremdeles kvalm når jeg legger meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Eg er 31 år og vært prøver i 6 år, nå i påsken fikk vi vår aller føste posiive graviditetstest vi har vært gjennom IVF.

Alt er helt nytt for meg, vi er enda i sjokk av å se 2 streker. veit ikke ka eg skal gjøre nu 😅 veit et eg kommer til å ha født slutten av nov begynnelsen av des pga en hjetefeil kan eg ikke gå over 37 uker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nesten skrev (På 17.4.2022 den 22.31):

Takk for det, gratulerer så mye til deg og! Det vil jeg tro - må ha vært helt utrolig, særlig i den settingen 😍

Fint med mye oppfølging nå de neste ukene, da! Og bare en uke igjen til 12, det ser jeg frem til selv 😊 Må være morsomt med flere TUL, og se utviklingen fra gang til gang 😍

Skjønner hva du mener med at legene har dårlig tid. Synd når det blir sånn, at man nesten føler seg til bry eller kommer ut av kontoret med flere spørsmål enn da man kom. Tenkte egentlig lege selv, for er så fornøyd med henne. Men med ventetid på en mnd for første time, tenker jeg at det kan være greit å sjekke ut jordmor i stedet. Mulig de er litt mer tilgjengelige? 

Jeg føler også symptomene har dabbet av den siste uka. Kanskje det er ferien og litt roligere tempo som påvirker ☺ Deilig når kvalmen roer ned, selv om jeg har blitt litt nervøs av det også 🙊 Nå er det mer oppkast som kommer brått på, og så er jeg trøtt. Fremdeles kvalm når jeg legger meg 😊

Bekager så mye, jeg svarte deg sikkert i hodet og glemte helt å sjekke at jeg faktisk svarte 😂 Ja, det var en spesiell og fin opplevelse men veldig skummelt samtidig siden jeg ikke hadde tatt tilskudd eller noe (var jo ikke gravid i mitt hode 🙈Har aldri løpet så fort til et apotek etterpå en time hos gynekologen 😅

Det er interessant og se ja, VELDIG stor forskjell fra 7 til 9, trodde ikke det skulle være så stor forskjell, så du kan bare glede deg 😏 (Kan sende/legge ut bilde hvis du vil se forskjellen 😊) Vi valgte så å ta en ny UL i uke 9-10 pga NIP-testen men den havnet i påske uken og da var alt stengt 🤦‍♀️ Den andre grunnen var og pga jeg hadde gått så lenge uten å ta vitamintilskudd og medisiner, har vært gjennom 4 forsøk med IVF og har en MA bak meg, så trengte en «betryggende» UL for å se at utviklingen gikk som den skulle❤️ Noe den har gjort foreløpig 😎Men gruer meg veldig til å gå på UL på sykehuset ettersom jeg sa før så har jeg mistet nesten alle symptomene mine😒Har noe smerter i magen på siden og ømme bryst til tider, med et hint av kvalme men har blitt fortalt at symptomene avtar i uke 11 - 14 så kan vær det er derfor jeg har mister symptomene, siden kroppen min er blitt «vant» til symptomene… 🤔 Ahh, ja den «fantastiske» kvalmen og oppkasten (sarkasme), det er et godt og dritt tegn på graviditet på samme tiden, savner ikke å kaste opp alt som jeg spiser og unngå visse matvaner. Min oppkast og kvalme begynte å bli bedre i uke 8-9, hvor du er nå tror jeg og fikk se en valp, så alt var bra inni der 😉

Når det kommer til lege eller Jordmor så velger jeg å ta en blanding, Jordmor kan det meste med graviditet og fødsel mens lege kan alt av det medisinske så da syns jeg det er greit med en time hos legen for sånne ting men blir nok mest jordmor siden de er mer tilgjengelige og føles tryggere for min del, de har mulighet til å ta seg tid til deg mens legen kan ikke for det om de ønsker å gjøre det 😊Så du må gjøre det som er riktig for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillespire2022 skrev (På 18.4.2022 den 18.02):

Hei :)

Eg er 31 år og vært prøver i 6 år, nå i påsken fikk vi vår aller føste posiive graviditetstest vi har vært gjennom IVF.

Alt er helt nytt for meg, vi er enda i sjokk av å se 2 streker. veit ikke ka eg skal gjøre nu 😅 veit et eg kommer til å ha født slutten av nov begynnelsen av des pga en hjetefeil kan eg ikke gå over 37 uker.

 

Hei og velkommen til oss :velkommen: 
Først, gratulerer med positiv test! Det må ha vært en fin påske for dere 🎉🍾🥂Jeg tror jeg husker deg fra prøverørstråden, du har vært gjennom en del med IVF, har selv vært gjennom IVF og vet hvor dritt det er til tider men nå har dere fått en nydelig premie, nemlig en positiv test ❤️Skal du ta flere TUL eller velger dere å beholde den som kommer med pakken også vente til uke 12 og ta en på sykehuset? Jeg spør siden du nevner at du har en hjertefeil, har selv hjertefeil men fikk beskjed om at de ønsker å la meg få gå gravid til uke 38/39, kanskje full term men ble advart om at de helst vil at jeg skal føde i uke 37 men de skulle følge meg opp og se hvordan det går før de tar en endelig valg 😊 Skrev deg opp med termin slutten av November/ begynnelsen av Desember 👌

De fleste av oss her inne er førstegangsgravid og noen av oss er kommet lenger enn andre så vi kommer til å hjelpe deg så godt vi kan og kan gi dere råd, du kan og snakke med jordmor og lege som kan gi deg råd 😉

Hvordan er formen? Bra? Dårlig? Fått noen symptomer? Når skal dere har deres første TUL? Får mannen din vær med? Jeg husker å lese at mannen din ikke har vært med på alt med IVF eller tar jeg feil? 🙈 Beklager det er så mange aktive, så kan vær ting går litt i surr for meg 😅

Her en liste med ting som du trenger før du tar babyen hjem: 

https://www.barnashus.no/globalassets/pdfer/utstyrsguide_2021.pdf?ref=EF8B39AF3F

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Her er det barn nr 3. 12+1 i dag. Nipt unnagjort og vi venter ei lita jente (etter to gutter). Termin 07.11 ish. Korsryggsmerter første ukene, som ble avløst med kvalme, trøtthet og lavt BT. Nå er så og si alt av symptomer unnagjort. Ikke veldig bekymret for det. Ny UL om 1,5 uker. Jeg har kun gått til gynekolog, jordmor gidder jeg nok ikke å snakke med før etter OUL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasoll skrev (22 timer siden):

Hei

Her er det barn nr 3. 12+1 i dag. Nipt unnagjort og vi venter ei lita jente (etter to gutter). Termin 07.11 ish. Korsryggsmerter første ukene, som ble avløst med kvalme, trøtthet og lavt BT. Nå er så og si alt av symptomer unnagjort. Ikke veldig bekymret for det. Ny UL om 1,5 uker. Jeg har kun gått til gynekolog, jordmor gidder jeg nok ikke å snakke med før etter OUL. 

Hei og velkommen til oss 😁Gratulerer med baby nr 3 og så bra det er en jente, det er vel litt greit siden du har 2 gutter fra før. Da ligger du 2 dager foran meg, kan jeg spør om hvorfor du valgte å ta en nipt-test? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (På 20.4.2022 den 12.50):

Hei og velkommen til oss :velkommen: 
Først, gratulerer med positiv test! Det må ha vært en fin påske for dere 🎉🍾🥂Jeg tror jeg husker deg fra prøverørstråden, du har vært gjennom en del med IVF, har selv vært gjennom IVF og vet hvor dritt det er til tider men nå har dere fått en nydelig premie, nemlig en positiv test ❤️Skal du ta flere TUL eller velger dere å beholde den som kommer med pakken også vente til uke 12 og ta en på sykehuset? Jeg spør siden du nevner at du har en hjertefeil, har selv hjertefeil men fikk beskjed om at de ønsker å la meg få gå gravid til uke 38/39, kanskje full term men ble advart om at de helst vil at jeg skal føde i uke 37 men de skulle følge meg opp og se hvordan det går før de tar en endelig valg 😊 Skrev deg opp med termin slutten av November/ begynnelsen av Desember 👌

De fleste av oss her inne er førstegangsgravid og noen av oss er kommet lenger enn andre så vi kommer til å hjelpe deg så godt vi kan og kan gi dere råd, du kan og snakke med jordmor og lege som kan gi deg råd 😉

Hvordan er formen? Bra? Dårlig? Fått noen symptomer? Når skal dere har deres første TUL? Får mannen din vær med? Jeg husker å lese at mannen din ikke har vært med på alt med IVF eller tar jeg feil? 🙈 Beklager det er så mange aktive, så kan vær ting går litt i surr for meg 😅

Her en liste med ting som du trenger før du tar babyen hjem: 

https://www.barnashus.no/globalassets/pdfer/utstyrsguide_2021.pdf?ref=EF8B39AF3F

Takk ❤️
stemmer med va med i den tråden og men hadde ikke så lyst å skrive noe om den positive testen dær.
Vi skal va tul den 11.05 privat usikker på ov vi får den dekket siden det er i forbinnelse men ivf . Eg må ha tett oppføling på SUS og Riksen så blir nok masse ul fremover 😅mannnen for være med på alt ❤️

formen er fin 5+2 i dag,  er konstant småuggen og suppper trøtt 😅tok hcg blodpørve 4+4 og den va på 583 :)

utakket vi hadde i januar fikk ikke mannen være med inn pga corona, men nu er alt åpnet opp heldog vis ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...