Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2022


Saschi

Anbefalte innlegg

Kvinne40 skrev (49 minutter siden):

Ul gikk kjempefint!! 😍 og vet du! De fant en hinne!!!! Jeg som var skråsikker på at de lå i samme fosterhinne! De ligger i samme sekk, deler morkake , men de har hver sin fosterhinne!! 😍😍 så nå er jeg så mye mer lettet der i alle fall!! 🙏🙏 Se på de små da! 😍 og mannen mener at jeg skal ta disse bort nå?? 💔 aldri om jeg gjør dette! Har jeg ikke mannen med meg, så skal jeg alikavel klare det! 💪

F01891D8-D5FD-4355-ABC6-7CDBC202BA8C.jpeg

Å herregud så nydelige de er 😍 Så bra at det ble funnet en hinne mellom dem, da har de en egen fostersekk og du kan dempe skuldrene litt (eller prøve iallfall :) ). Jeg kommer til å heie på deg hele veien og gleder meg til flere nydelige bilder :duskedame::smilyblomst: Sender deg masse klemmer ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UL idag. 

Og svaret kunne ikke vært tydeligere ifølge hun som så på babyen, det er ei jente. Hun var helt sikker. Jeg ble også satt frem til 13+6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cássia skrev (På 2.6.2022 den 22.05):

UL idag. 

Og svaret kunne ikke vært tydeligere ifølge hun som så på babyen, det er ei jente. Hun var helt sikker. Jeg ble også satt frem til 13+6. 

Så moro. Veldig gøy at de ser det så tidlig. 
 

Jeg har tatt nipt og vet at også jeg venter ei jente. Spent på om hun ser riktig kjønn på OUL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasoll skrev (6 timer siden):

Så moro. Veldig gøy at de ser det så tidlig. 
 

Jeg har tatt nipt og vet at også jeg venter ei jente. Spent på om hun ser riktig kjønn på OUL. 

Så gøy, gratulerer med jente.😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter også en jente 🥰 Tror mannen skal få kjenne på østrogennivået i huset med tre jenter 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cássia skrev (På 2.6.2022 den 22.05):

UL idag. 

Og svaret kunne ikke vært tydeligere ifølge hun som så på babyen, det er ei jente. Hun var helt sikker. Jeg ble også satt frem til 13+6. 

så kjekt, gratulerer 💐 Har endret datoen for termin på deg ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saschi skrev (1 time siden):

så kjekt, gratulerer 💐 Har endret datoen for termin på deg ☺️

Takk 🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk barn for 6-8 år siden var nesten nesten kun gutter både i barselgruppene på kg og i det virkelige liv. Nå virker det som at det er mer jente- boom. Spennende å følge med videre her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasoll skrev (8 timer siden):

Da jeg fikk barn for 6-8 år siden var nesten nesten kun gutter både i barselgruppene på kg og i det virkelige liv. Nå virker det som at det er mer jente- boom. Spennende å følge med videre her inne

Det er kjempeinteressant. En kamerat av meg har sju kamerater som har fått barn de siste fem årene, det er stort sett gutter, bare en jente. 

Jeg har hørt at eldre fedre oftere får jenter, og gjennomsnittsalderen på både far og mor har vel økt de siste årene. 

I min familie har så langt 5 av 6 fettere og kusiner fått jenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har dessverre vært en negativ utvikling i forholdet vårt de siste månedene. Vi går i samtaleterapi med parterapeut, og jeg synes nok at forholdet vårt er langt dårligere enn ham. Som flere kanskje vet kjente vi ikke hverandre godt da jeg ble gravid. 

Han ønsker at det skal fungere, men jeg har kun sett negative sider ved ham etter at jeg ble gravid (føler han er umoden, ikke tar hensyn nok til at jeg er gravid, ikke gjør noe hjemme), og jeg føler ikke at dette er en mann jeg ønsker å dele livet sammen med. Jeg er ikke tiltrukket av ham mer.

Spørsmålet er om vi bør forsøke mer, eller om jeg skal gå før fødselen. Jeg kjenner at dette er utrolig vanskelig.😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, melder meg inn i skavletråden her 😊

 

Linntherese - 27 år - B1 - Termin 8. november 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei mileperle nått 12+0 uker 🙌 skal på kontroller på tirdag, lege, jordmor og på fortermedidinsk på riksen, gruer og gleder mæ🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cássia skrev (På 8.6.2022 den 10.50):

Det har dessverre vært en negativ utvikling i forholdet vårt de siste månedene. Vi går i samtaleterapi med parterapeut, og jeg synes nok at forholdet vårt er langt dårligere enn ham. Som flere kanskje vet kjente vi ikke hverandre godt da jeg ble gravid. 

Han ønsker at det skal fungere, men jeg har kun sett negative sider ved ham etter at jeg ble gravid (føler han er umoden, ikke tar hensyn nok til at jeg er gravid, ikke gjør noe hjemme), og jeg føler ikke at dette er en mann jeg ønsker å dele livet sammen med. Jeg er ikke tiltrukket av ham mer.

Spørsmålet er om vi bør forsøke mer, eller om jeg skal gå før fødselen. Jeg kjenner at dette er utrolig vanskelig.😥

For å vær ærlig så hadde ikke dette fungert så bra for meg, alfa omega er at du skal få hjelp og hva om han ikke endrer seg når prinsessen kommer? Det å få barn er noe av det vanskeligste for et forhold. Har du luftet disse tankene for ham? Forstår han alvoret? Hvis ikke så hadde jeg nok godt. Jeg vokste opp med foreldre som ikke viste hverandre kjærlighet og moren min måtte gjøre alt, faren min var umoden og gjorde aldri noe som helst. Det å få barn er en 2 personers jobb og hvis han ikke innser dette, så er det kanskje på tide å tenke på hva som er best for deg og prinsessen. Luft temaet i en terapi time hvor bare du er og hør hva terapeuten sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linntherese skrev (På 10.6.2022 den 7.26):

Heisann, melder meg inn i skavletråden her 😊

 

Linntherese - 27 år - B1 - Termin 8. november 🥰

Så koseligt, velkommen til oss ☺️ Har du vært på OUL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillespire2022 skrev (21 timer siden):

Ei mileperle nått 12+0 uker 🙌 skal på kontroller på tirdag, lege, jordmor og på fortermedidinsk på riksen, gruer og gleder mæ🥰

Det kommer til å gå helt fint, det er ikke noe å grue seg til ☺️ Det var faktisk en av favoritt timene mine, det var første gang du så at det var en skikkelig baby der inne ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (6 minutter siden):

Så koseligt, velkommen til oss ☺️ Har du vært på OUL? 

Ja, jeg var nå på torsdag 😊 Mest sannsynlig jente ❤️

Endret av Linntherese
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Linntherese skrev (22 minutter siden):

Ja, jeg var nå på torsdag 😊 Mest sannsynlig jente ❤️

Aww så kjekt, gratulerer med prinsessen 👸

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parasoll skrev (På 6.6.2022 den 3.56):

Da jeg fikk barn for 6-8 år siden var nesten nesten kun gutter både i barselgruppene på kg og i det virkelige liv. Nå virker det som at det er mer jente- boom. Spennende å følge med videre her inne

Det kan nok stemme, de fleste på kg venter jenter, spesielt inne på denne gruppen. Jeg tror at jeg er den eneste foreløpig som venter en gutt 😅 Jaja, noen må jo gå imot strømmen 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er 19+4 idag. 

Er litt bekymret, har ikke kjent noe særlig med liv det siste døgnet. Var på OUL for ei uke siden å alt sto perfekt til med lille.

Jeg vet det er tidlig enda å at man ikke kjenner så mye enda, men jeg har kjent liv stort sett daglig siden uke 16.

Kjenner dere liv hver dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linntherese skrev (18 minutter siden):

Hei, er 19+4 idag. 

Er litt bekymret, har ikke kjent noe særlig med liv det siste døgnet. Var på OUL for ei uke siden å alt sto perfekt til med lille.

Jeg vet det er tidlig enda å at man ikke kjenner så mye enda, men jeg har kjent liv stort sett daglig siden uke 16.

Kjenner dere liv hver dag? 

Jeg er 19+6 i dag, og begynte å kjenne liv omtrent rundt uke 16 selv. Kjenner noe de fleste dager, men har innimellom både 1 og 2 dager uten å legge merke til noe. Alt fint på ultralyd også 🙂

Det samme opplevde jeg i forrige svangerskap. Begynte å kjenne liv litt senere, men var først etter uke 23-24 at jeg helt tydelig kjente noe hver dag. Kunne da også ha perioder med opptil flere dager før dette uten å kjenne noe særlig. Etter hvert ble det full baluba i morgen, og nesten for mye av det gode i perioder 😅

Så for de fleste vil nok alt være fint selv om man har noen "stille" dager innimellom på dette stadiet. 
Er du likevel veldig bekymret så kan det jo være mulig å høre med jordmor om å få en ekstra kontroll hvor de sjekker med doppler etter hjertelyd bl.a. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...