Gå til innhold

Kan vi få en liste over moderatorenes andre brukernavn?


trønder

Anbefalte innlegg

Forumansvarlig skrev (2 minutter siden):

Det er tillitsbasert ja, men det er også en del av kontrakten dems. Om de bryter kontrakten de har med Story House Egmont vil de gi følger slik det ville i enhver arbeidssituasjon.

Seriøst? Ingen mulighet til å kontrollere. Proffe dere.

 

Forumansvarlig skrev (2 minutter siden):

Det er fjernet innlegg her skrevet av utestengt bruker, samt fjernet ett hvor brukeren selv slettet sitt innlegg.

Dere må skrive ryddemelding. Skriv ryddemelding! Herrejesus!

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forumansvarlig skrev (2 minutter siden):

Det stemmer enda. Uansett om det er privatbruker eller modertorbruker.

 

Det er tillitsbasert ja, men det er også en del av kontrakten dems. Om de bryter kontrakten de har med Story House Egmont vil de gi følger slik det ville i enhver arbeidssituasjon.

 

Det er fjernet innlegg her skrevet av utestengt bruker, samt fjernet ett hvor brukeren selv slettet sitt innlegg.

Det du sier er at en moderator rydder her inne uten ryddemeldinger om utestengt bruker, siden du som forumansvarlig ikke har noe med utestengelser å gjøre?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (8 minutter siden):

 

Det er tillitsbasert ja, men det er også en del av kontrakten dems. Om de bryter kontrakten de har med Story House Egmont vil de gi følger slik det ville i enhver arbeidssituasjon.

Når det er tillitsbasert er det vel ingen kontroller og det er da umulig å vite om de bryter kontrakten med Story House Egmont. Konklusjonen er at vi ikke kan vite om denne regelen opprettholdes. 

Endret av *blueberry*
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (8 minutter siden):

Det du sier er at en moderator rydder her inne uten ryddemeldinger om utestengt bruker, siden du som forumansvarlig ikke har noe med utestengelser å gjøre?

Systemet rydder automatisk i slike tilfeller.

*blueberry* skrev (4 minutter siden):

Når det er tillitsbasert er det vel ingen kontroller og det er da umulig å vite om de bryter kontrakten med Story House Egmont. Konklusjoner er at vi ikke kan vite om denne regelen opprettholdes. 

Personvern i arbeidslivet er lovpålagt og ikke noe vi har anledning til å bryte med mindre det gjelder liv og helse eller andre alvorlige mistanker. Mer om dette hos datatilsynet: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/personvern-pa-arbeidsplassen/

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (10 minutter siden):

Systemet rydder automatisk i slike tilfeller.

Dette må du utdype. En bruker er utestengt. Utestengelser utføres ikke av systemet men av moderatorteamet, eller?

Endret av Natron
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (8 minutter siden):

Dette må du utdype.

Når en bruker markeres i systemet fjerner den alle innleggene denne personen har postet. Det er en funksjon IPB har innebygd i sin programvare, hvordan det fungerer konkret er jeg usikker på, mulig iPB har noen artikler om det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (35 minutter siden):

Systemet rydder automatisk i slike tilfeller.

Så meldingen ryddet for innlegg av utestengt bruker har aldri vært postet da eller? Har sett den tusen ganger før på forumet. Forklar det da!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickbert skrev (Akkurat nå):

Så meldingen ryddet for innlegg av utestengt bruker har aldri vært postet da eller? Har sett den tusen ganger før på forumet. Forklar det da!

Det ble forklart i innlegget over. Det er forskjell på dette systemet, og systemet med advarsler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (Akkurat nå):

Det ble forklart i innlegget over. Det er forskjell på dette systemet, og systemet med advarsler.

Svar på det jeg spør om da! Før sto det alltid ryddet for innlegg av utestengt bruker. Hvorfor gikk det da når det ikke går nå. Det ser ut som dere lyver igjen og du forklarer ikke skikkelig

Har jeg aldri sett den meldingen da? Sier du at jeg lyver når jeg sier at jeg har sett det mange ganger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickbert skrev (7 minutter siden):

Svar på det jeg spør om da! Før sto det alltid ryddet for innlegg av utestengt bruker. Hvorfor gikk det da når det ikke går nå. Det ser ut som dere lyver igjen og du forklarer ikke skikkelig

Har jeg aldri sett den meldingen da? Sier du at jeg lyver når jeg sier at jeg har sett det mange ganger?

Hvis det var skrevet ryddemelding på dette var et fordi en moderator oppdaget det og så laget en ryddemelding på dette.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 minutt siden):

Hvis det var skrevet ryddemelding på dette var et fordi en moderator oppdaget det og så laget en ryddemelding på dette.

Har sett det veldig mange ganger før. Jeg vil vite hva som skjer. Du gjør det ikke no lettere å skjønne. Når dere ikke lager ryddemelding vet man ikke at noe er tatt bort. Hvem vet om ikke dere gjør det andre steder også. Uærlig. Snakker dere sant om noen ting egentlig? wtf?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (46 minutter siden):

Når en bruker markeres i systemet fjerner den alle innleggene denne personen har postet. Det er en funksjon IPB har innebygd i sin programvare, hvordan det fungerer konkret er jeg usikker på, mulig iPB har noen artikler om det.

Du må lese innlegget mitt en gang til, jeg har gjort en tilføyelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Og en ting jeg har erfart er at det å prøve å komme til fornuft med en moderator som ikke er enig er klin umulig. Prøver du å forklare din sak så drar de stikket «ikke respekt for moderator» og gir deg enten advarsel eller utestenger deg. Jeg føler at den «ikke respekt for moderator» i en diskusjon der partene ikke er enige er maktmisbruk og et realt trumfkort. 

helt enig. Har samme erfaring.

Endret av MissLucy
  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (50 minutter siden):

Når en bruker markeres i systemet fjerner den alle innleggene denne personen har postet. Det er en funksjon IPB har innebygd i sin programvare, hvordan det fungerer konkret er jeg usikker på, mulig iPB har noen artikler om det.

Dette forstår jeg faktisk ikke. Hvilke innlegg er det som blir fjernet? Det er jo uttallige eksempler her på at utestengte brukere har innlegg som fortsatt er leselige her.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer ellers på forespørselen om at det bør lages ei liste med hvem som er moderatorer, og hvilke private brukernavn de bruker når de diskuterer privat. Dette er ikke i strid med GDPR og bør være en selvfølge at dere både har kontrollen på og er åpne om.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (2 minutter siden):

Dette forstår jeg faktisk ikke. Hvilke innlegg er det som blir fjernet? Det er jo uttallige eksempler her på at utestengte brukere har innlegg som fortsatt er leselige her.

Det er forskjell på utestengt gjennom advarsel og systemet.

nomore82 skrev (1 minutt siden):

Signerer ellers på forespørselen om at det bør lages ei liste med hvem som er moderatorer, og hvilke private brukernavn de bruker når de diskuterer privat. Dette er ikke i strid med GDPR og bør være en selvfølge at dere både har kontrollen på og er åpne om.

Jeg følger de regler som er blitt gitt til meg og det er ikke aktuelt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forumansvarlig skrev (Akkurat nå):

Det er forskjell på utestengt gjennom advarsel og systemet.

Jeg følger de regler som er blitt gitt til meg og det er ikke aktuelt.

Du vil ikke ha kontrol på at mods følger reglene? wtf?

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickbert skrev (Akkurat nå):

Du vil ikke ha kontrol på at mods følger reglene? wtf?

Når det gjelder moderator og admins er det ikke aktuelt å utbedre deres arbeidsrutiner utover den informasjonen som er blitt gitt til nå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (Akkurat nå):

Når det gjelder moderator og admins er det ikke aktuelt å utbedre deres arbeidsrutiner utover den informasjonen som er blitt gitt til nå.

Tydeligere kan du ikke si at du ikke vil ha kontroll på at de følger reglene. Notert. Ganske respektløst for brukerne. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (1 time siden):

Systemet rydder automatisk i slike tilfeller.

Prøver en gang til:

Dette må du utdype. En bruker er utestengt. Utestengelser utføres ikke av systemet men av moderatorteamet, eller?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...