AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #21 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 7.54): Dere har jo tatt ballene til mannfolka med metoo osv. Sjekker man opp en dame nå i dissse tider, er det opp til dama om det skal klassifiseres som sjekking eller sex trakassering. Anonymkode: c5ad0...174 Jeg synes at man bør kunne ha litt sosial iq. Jeg snakker med en dame nå som flørter villt. Jeg har selv ikke gitt et eneste tegn og har ikke møtt henne. Vi er ikke "der" Det er ubehagelig. Man kan roe ned litt. Om man er så keen, så inviter ut, ta en kaffe, om begge synes det er supert, da kan man flørte. (Er selv dame) Anonymkode: 1e051...8e3 1
Kipling Skrevet 3. april 2022 #22 Skrevet 3. april 2022 9 minutter siden, AnonymBruker said: Gratulerer med å ikke ha fått med deg hva metoo handlet om. Det handlet ikke om klønete sjekking, slik du innbiller deg. Det handlet om trakassering og overgrep. Menn som bruker sin maktposisjon til å utnytte kvinner som ikke tør si nei (fordi de da kan risikere å ødelegge karrieremuligheter etc). Anonymkode: d3b94...3b9 Gratulerer med å ikke ha fått med deg at metoo også inkluderte veldig mye mer enn det du påstår at det handlet om. Grunnen til at jeg ikke nevner det du prater om er nettopp fordi det var den legitime delen av metoo, som jeg ikke kritiserer. Det jeg kritiserer er alt det ekstra bullshittet som kom med i metoo også, som ikke handlet om faktisk trakassering eller maktmisbruk, men som bare handlet om hendelser kvinner opplevde som ubehagelige, i hovedsak fordi mannen var tjukk i huet og ikke klarte å ta et hint. Tror den mest absurde jeg leste (som var på trykk i aftenposten over de "horrible" tingene kvinnelige skuespillere "overlever" daglig var en ung skuespillerinne som sutret over at den manlige skuespilleren hun hadde en sex-scene med fikk en ereksjon. Hun hadde frivillig meldt seg på for å spille en sexscene med ham, hun hadde lest manuskriptet, hun visste hvor mye eldre enn henne han var, hun viste at scenen inkluderte jokking, etc etc etc. Men det hun syns var horribelt var at han fikk en ereksjon... som om det er noe menn har bevisst kontroll over. Jada det er sikkert litt kjipt, men når du er en sexy ung kvinne og du har gått med på å gjøre en scene hvor du skal ligge på rygg med beina spredt og han skal ligge oppå deg og jokke, så bør du skjønne at det er en mulighet for at kroppen hans kan ende opp med å respondere uten at han kan noe for det. Tror jeg leste gjennom alle historiene i den storien og fant ut at 1/3 av det faktisk var legitimt og 2/3 bare var bullshit. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #23 Skrevet 3. april 2022 Kipling skrev (13 minutter siden): Gratulerer med å ikke ha fått med deg at metoo også inkluderte veldig mye mer enn det du påstår at det handlet om. Grunnen til at jeg ikke nevner det du prater om er nettopp fordi det var den legitime delen av metoo, som jeg ikke kritiserer. Det jeg kritiserer er alt det ekstra bullshittet som kom med i metoo også, som ikke handlet om faktisk trakassering eller maktmisbruk, men som bare handlet om hendelser kvinner opplevde som ubehagelige, i hovedsak fordi mannen var tjukk i huet og ikke klarte å ta et hint. Tror den mest absurde jeg leste (som var på trykk i aftenposten over de "horrible" tingene kvinnelige skuespillere "overlever" daglig var en ung skuespillerinne som sutret over at den manlige skuespilleren hun hadde en sex-scene med fikk en ereksjon. Hun hadde frivillig meldt seg på for å spille en sexscene med ham, hun hadde lest manuskriptet, hun visste hvor mye eldre enn henne han var, hun viste at scenen inkluderte jokking, etc etc etc. Men det hun syns var horribelt var at han fikk en ereksjon... som om det er noe menn har bevisst kontroll over. Jada det er sikkert litt kjipt, men når du er en sexy ung kvinne og du har gått med på å gjøre en scene hvor du skal ligge på rygg med beina spredt og han skal ligge oppå deg og jokke, så bør du skjønne at det er en mulighet for at kroppen hans kan ende opp med å respondere uten at han kan noe for det. Tror jeg leste gjennom alle historiene i den storien og fant ut at 1/3 av det faktisk var legitimt og 2/3 bare var bullshit. I innlegget jeg siterte avskrev du hele metoo Anonymkode: d3b94...3b9
Kipling Skrevet 3. april 2022 #24 Skrevet 3. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: I innlegget jeg siterte avskrev du hele metoo Anonymkode: d3b94...3b9 Nei, jeg avskrev den delen av metoo som passer med beskrivelsen "disse nonsense metoo greiene som egentlig bare er klønete sjekkeforsøk av menn med lav sosial intelligens fått noen oppmerksomhet i det hele tatt. " Veldig mye av metoo er kvinner som bare sutrer om klønete sjekkeforsøk av menn med under snittet sosial IQ (sorry jenter, hadde vært fint om vi alle var sosiale genier, men 50% av oss må nødvendigvis være under snittet på sosial IQ). Og så har du den delen av metoo som beskriver ting som faktisk er legitim trakassering og maktmisbruk. Og så er den en viss del av metoo som beskriver ting som er helt reell voldtekt, og allerede var ulovlig (og med god grunn) før metoo i det hele tatt skjedde. Det jeg avskriver er den første av de 3 tingene, men desverre er den først en stor andel av totalen. Og problemet er at når man slipper denne første delen inn i metoo og aksepterer den så både demoniserer man normal mannlig seksualitet, samtidig som man får hele bevegelsen til å virke useriøs. Metoo hadde blitt oppfattet som mye mer seriøs, og skremt færre menn unna dating, dersom dere hadde vært harde på å bare inkludere de to siste kategoriene, ting som faktisk er helt reell sextrakassering/maktmisbruk, og voldtekt. 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #25 Skrevet 3. april 2022 Dette er da greit nok TS, da finner nok ikke vi hverandre. Det finnes mange av begge kjønn å ta av. Jeg fikk ingen positiv oppmerksomhet før i slutten av 20-åra, og kan derfor ikke flørte i det hele tatt. Det er en noe de fleste lærer i ungdomstida, men er man usynlig for det motsatte kjønn lenge går man glipp av alt det der. Det er vel derfor så mange kvinner opplever at menn bare vil én ting, fordi de som er slik har masse erfaring å spille på mens mange seriøse menn mangler erfaring. Jo eldre man blir, jo større blir gapet mellom de med mye og lite flørteerfaring, og kvinner som ønsker noe seriøst må i større grad gjøre en innsats selv for å finne en trofast mann som er forholdsmateriale. Jeg var ikke passiv selv, men hadde nok ikke blitt sammen med eksen om hun ikke viste så mye initiativ hun gjorde. Hun hadde jo mange ekser, jeg hadde null. Kvinner flest har greit med erfaring, mens ganske mange menn har lite. Så får det være opp til hver enkelt om man tar hensyn til det eller ikke. Anonymkode: 659c3...430 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #26 Skrevet 3. april 2022 Samme her, får rett og slett avsmak om han er passiv og ikke tar initiativ. Er et tenningsmønster jeg ikke kan styre selv. Klarer ikke bli forelsket eller tent om han ikke tar styringen Anonymkode: 9e2ad...1f3 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #27 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Samme her, får rett og slett avsmak om han er passiv og ikke tar initiativ. Er et tenningsmønster jeg ikke kan styre selv. Klarer ikke bli forelsket eller tent om han ikke tar styringen Anonymkode: 9e2ad...1f3 Tror veldig mange damer tenker sånn. Det er mannen som skal jakte. Anonymkode: 9b4da...0e7 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2022 #28 Skrevet 3. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror veldig mange damer tenker sånn. Det er mannen som skal jakte. Anonymkode: 9b4da...0e7 Ja, skulle forsåvidt ønske jeg syns det var sjarmerende med de som liker at damen tar styringen, men interessen forsvinner enten jeg vil eller ei. Får enten venninnefølelse eller så føler jeg meg maskulin og påtrengende, og det er ikke heldig for meg som er forsiktig og liker å føle meg feminin Anonymkode: 9e2ad...1f3 1
RealistiskDot Skrevet 3. april 2022 #29 Skrevet 3. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 14.57): Sjekking i dagens marked er ett minefelt for menn, derfor er det påtide at dere damer plukker opp fakkelen og gror litt baller. Synes denne er fin: Menn vet hva jeg snakker om😂 Anonymkode: d52b0...407 Dessverre er dette realiteten
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #30 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, skulle forsåvidt ønske jeg syns det var sjarmerende med de som liker at damen tar styringen, men interessen forsvinner enten jeg vil eller ei. Får enten venninnefølelse eller så føler jeg meg maskulin og påtrengende, og det er ikke heldig for meg som er forsiktig og liker å føle meg feminin Anonymkode: 9e2ad...1f3 Ja det er dette. Savner å føle meg feminin. Skulle trodd en mann hadde ønsker å føle seg maskulin? Anonymkode: 1e051...8e3 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #31 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 7.54): Dere har jo tatt ballene til mannfolka med metoo osv. Sjekker man opp en dame nå i dissse tider, er det opp til dama om det skal klassifiseres som sjekking eller sex trakassering. Anonymkode: c5ad0...174 Ååå det er så dårlig argument. Og sjukt trist at enkelte menn ikke skjønner forskjellen på ME too og normal flørting /sjekking. Feks siste opprullende sak mot forsvarsminister som eksempel: når du ber en kvinne til å diskutere jobb, og det første du gjør er å dytte henne på sengen. Det er me too. Og ikke flørting. Å bruke sin makt posisjon til å få kvinner til å gjøre ting de egentlig ikke vil, men gjør deg i frykt for å miste jobben osv er me too. Ble selv forsøkt sabotert av en sjef i samme konsern men annen avd fordi jeg takket neitakk til å bli med på hotell rommet. Fikk beskjed om at det måtte alle damene. Så jeg svarte at det var synd for han at jeg ikke er som alle andre. Heldigvis hadde min sjef og mine mannlige kolleger nok baller til å sette han og sine underdanige på plass. Men han fikk jo sabotert en utdannings tur for meg da. Det er me too. Misbruk av sin posisjon. Og hadde 0 med flørting å gjøre Anonymkode: 70524...87c 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #32 Skrevet 4. april 2022 Er ikke dette å vise initiativ i disse samtykke-tider, så vet ikke jeg: Ønsker De sex med en gris ...? Samtykke for seksuelt samkvem - vennligst fyll ut skjemaet før handlingen finner sted. Anonymkode: d1700...245
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #33 Skrevet 4. april 2022 19 hours ago, AnonymBruker said: Dette er da greit nok TS, da finner nok ikke vi hverandre. Det finnes mange av begge kjønn å ta av. Jeg fikk ingen positiv oppmerksomhet før i slutten av 20-åra, og kan derfor ikke flørte i det hele tatt. Det er en noe de fleste lærer i ungdomstida, men er man usynlig for det motsatte kjønn lenge går man glipp av alt det der. Det er vel derfor så mange kvinner opplever at menn bare vil én ting, fordi de som er slik har masse erfaring å spille på mens mange seriøse menn mangler erfaring. Jo eldre man blir, jo større blir gapet mellom de med mye og lite flørteerfaring, og kvinner som ønsker noe seriøst må i større grad gjøre en innsats selv for å finne en trofast mann som er forholdsmateriale. Jeg var ikke passiv selv, men hadde nok ikke blitt sammen med eksen om hun ikke viste så mye initiativ hun gjorde. Hun hadde jo mange ekser, jeg hadde null. Kvinner flest har greit med erfaring, mens ganske mange menn har lite. Så får det være opp til hver enkelt om man tar hensyn til det eller ikke. Anonymkode: 659c3...430 Jeg er 40 år og lærer meg nye ting hele tiden, så det argumentet gir ingen mening for meg. Du har faktisk ingenting å tape med å prøve deg frem. Her er en enkel måte som jeg selv setter pris på og som ikke er slibrig: Du ser en kvinne som sitter for seg selv i en bar eller kafé og spør om du kan sette deg ned ved siden av henne/ved bordet hennes. Dersom hun sier ja, starter du en hyggelig samtale der du er lyttende og oppmerksom. Etter en stund takker du for samtalen og sier at det var utrolig hyggelig å møte henne og om hun har lyst til å møtes igjen neste uke, foreslå en gåtur/ kino (det hun virker å være interessert i). Dersom hun er litt interessert er det god sjanse for at hun sier ja. Hvis ikke har dere begge to likevel hatt en fin opplevelse som et hyggelig treff mellom to fremmede ofte er. Anonymkode: 6a680...738 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #34 Skrevet 4. april 2022 Det synes jeg er rart. For meg er det helt naturlig å ta initiativ ift menn jeg er interessert i. Og som kvinne som er sosialisert inn i en sørgelig passiv kvinnerolle (heldigvis tatt et oppgjør med den), må jeg si det å forholde meg til "mannlig initiativ" har leda meg inn i noen forhold som har gitt meg lite. Så nå velger jeg å gå for menn som har egenskaper jeg liker, ikke de som har så mye initiativ. Ofte de største dustete med mest initiativ og minst selvinnsikt. Anonymkode: a7140...5da 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #35 Skrevet 4. april 2022 Jeg er en tradisjonell kvinne, og jeg sjekket opp min mann. Det kunne ikke falle meg inn å la menn sjekke opp meg. Problemet til dere feminister er at dere har helt misforstått hva tradisjonelle kjønnsroller er. Det har aldri vært opp til mannen å sjekke opp dama, det er noe dere tror fordi dere har blitt fortalt det, og fordi dere sluker alt rått. Dermed lar dere menn sjekke opp dere, og vips er det duket for at dere føler dere lurt og brukt av menn. Begynn med å forholde dere til virkeligheten, så kanskje dere slipper å henge her inne på singelliv. Anonymkode: 568ec...d26 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #36 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det synes jeg er rart. For meg er det helt naturlig å ta initiativ ift menn jeg er interessert i. Og som kvinne som er sosialisert inn i en sørgelig passiv kvinnerolle (heldigvis tatt et oppgjør med den), må jeg si det å forholde meg til "mannlig initiativ" har leda meg inn i noen forhold som har gitt meg lite. Så nå velger jeg å gå for menn som har egenskaper jeg liker, ikke de som har så mye initiativ. Ofte de største dustete med mest initiativ og minst selvinnsikt. Anonymkode: a7140...5da Du har skjønt det! Anonymkode: 568ec...d26 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #37 Skrevet 4. april 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det synes jeg er rart. For meg er det helt naturlig å ta initiativ ift menn jeg er interessert i. Og som kvinne som er sosialisert inn i en sørgelig passiv kvinnerolle (heldigvis tatt et oppgjør med den), må jeg si det å forholde meg til "mannlig initiativ" har leda meg inn i noen forhold som har gitt meg lite. Så nå velger jeg å gå for menn som har egenskaper jeg liker, ikke de som har så mye initiativ. Ofte de største dustete med mest initiativ og minst selvinnsikt. Anonymkode: a7140...5da Så bra at det funker for deg! Skulle som sagt ønske det funka for meg også. I mitt tilfelle har det ingenting med å være sosialisert inn i en rolle (jeg er alt annet enn passiv ellers) men har med mitt tenningsmønster å gjøre. Jeg snakker ikke om å passivt «vente på» å bli sjekket opp, men at flere gode menn aldri blir noe annet enn venn fordi de ikke plasserer seg selv i «potensiell kjæreste» kategorien. Jeg ønsker med denne tråden å oppmuntre menn til å tørre å ta mer initiativ fordi flere kvinner trenger det for å bli tent og for å tenke på dem som annet enn venn. Anonymkode: 6a680...738
herzeleid Skrevet 4. april 2022 #38 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2022 den 7.43): Jeg ser at flere menn her inne ønsker at kvinner tar mer initiativ og at de er dårlige på signaler og derfor ikke sjekket opp. Jeg har alltid synes det er synd at jeg ikke tenner på de beste mennene, de som jeg ender opp med å bare bli venner med. Og etter å ha tenkt over det, har jeg skjønt at det er fordi de ikke flørter og tar initiativ til noe mer. Jeg har aldri noensinne tatt initiativ rett og slett fordi jeg ikke finner passive (i denne settingen) tiltrekkende. Uansett hvor fantastiske de er ellers. Jeg tar gjerne en gjennomsnittlig mann, men han må vise at han er interessert og kunne flørte litt. Få igang sommerfuglene. Er kanskje noen som mener at dette går imot likestilling. Og det gjør det sikkert. Men, jeg blir bare ikke tent. Jeg har mange flotte mannlige venner og får gjerne flere. Men, vil jo også gjerne ha en like flott partner. Vil bare si dette for kanskje det finnes flere kvinner som meg. Som passer perfekt med deg, men som dessverre ikke kommer til å tenne på deg fordi du er redd for avvisning. Anonymkode: 6a680...738 Jeg tror nok dette er veldig vanlig, og som du er inne på en preferanse en ikke kan noe for. Så kan en som du sier peke på at det går mot likestilling, men vi er nå en skapt slik vi er og kan ikke styre hva vi finner tiltrekkende. Det jeg derimot synes er litt synd er at vi ellers ikke er mer ærlige om dette, særlig ovenfor unge, og jeg er redd det skaper en del frustrerte unge (forsiktige) menn som aldri lærte viktigheten av at menn tar initiativ i datingen og frustrerte unge kvinner som ikke skjønner hvorfor de aldri får en bra mann, når de gang på gang ender opp med de mest "initiativrike".
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #39 Skrevet 4. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er dette. Savner å føle meg feminin. Skulle trodd en mann hadde ønsker å føle seg maskulin? Anonymkode: 1e051...8e3 Det er ikke feminint å være tafatt og la menn ta for seg. Det er bare…tafatt. Og lite strategisk. Anonymkode: 568ec...d26 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2022 #40 Skrevet 4. april 2022 Kipling skrev (21 timer siden): men 50% av oss må nødvendigvis være under snittet Lær deg litt om statistikk, det der er helt feil. Anonymkode: 568ec...d26
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå