Gå til innhold

Tenner bare på menn som tar initiativ

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at flere menn her inne ønsker at kvinner tar mer initiativ og at de er dårlige på signaler og derfor ikke sjekket opp. 

Jeg har alltid synes det er synd at jeg ikke tenner på de beste mennene, de som jeg ender opp med å bare bli venner med. Og etter å ha tenkt over det, har jeg skjønt at det er fordi de ikke flørter og tar initiativ til noe mer. 
Jeg har aldri noensinne tatt initiativ rett og slett fordi jeg ikke finner passive (i denne settingen) tiltrekkende. Uansett hvor fantastiske de er ellers. Jeg tar gjerne en gjennomsnittlig mann, men han må vise at han er interessert og kunne flørte litt. Få igang sommerfuglene. 

Er kanskje noen som mener at dette går imot likestilling. Og det gjør det sikkert. Men, jeg blir bare ikke tent. Jeg har mange flotte mannlige venner og får gjerne flere. Men, vil jo også gjerne ha en like flott partner. 

Vil bare si dette for kanskje det finnes flere kvinner som meg. Som passer perfekt med deg, men som dessverre ikke kommer til å tenne på deg fordi du er redd for avvisning. 

Anonymkode: 6a680...738

• Liker 3
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke så veldig rart, at hvis en mann oppfører seg som en venninne, så vil han BLI en venninne.

Menn har glemt hvordan de skal være menn og nå forventer de at vi skal være menn i stedet. Nei takk. 

Anonymkode: a2b22...92b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg ser at flere menn her inne ønsker at kvinner tar mer initiativ og at de er dårlige på signaler og derfor ikke sjekket opp. 

Jeg har alltid synes det er synd at jeg ikke tenner på de beste mennene, de som jeg ender opp med å bare bli venner med. Og etter å ha tenkt over det, har jeg skjønt at det er fordi de ikke flørter og tar initiativ til noe mer. 
Jeg har aldri noensinne tatt initiativ rett og slett fordi jeg ikke finner passive (i denne settingen) tiltrekkende. Uansett hvor fantastiske de er ellers. Jeg tar gjerne en gjennomsnittlig mann, men han må vise at han er interessert og kunne flørte litt. Få igang sommerfuglene. 

Er kanskje noen som mener at dette går imot likestilling. Og det gjør det sikkert. Men, jeg blir bare ikke tent. Jeg har mange flotte mannlige venner og får gjerne flere. Men, vil jo også gjerne ha en like flott partner. 

Vil bare si dette for kanskje det finnes flere kvinner som meg. Som passer perfekt med deg, men som dessverre ikke kommer til å tenne på deg fordi du er redd for avvisning. 

De fleste er som deg og ender opp her inne som sure og skuffede damer som alltid ender opp med playere. Det er tross alt deres valg. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke så veldig rart, at hvis en mann oppfører seg som en venninne, så vil han BLI en venninne.

Menn har glemt hvordan de skal være menn og nå forventer de at vi skal være menn i stedet. Nei takk. 

Dere har jo tatt ballene til mannfolka med metoo osv. Sjekker man opp  en dame nå i dissse tider, er det opp til dama om det skal klassifiseres som sjekking eller sex trakassering.

Anonymkode: c5ad0...174

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere har jo tatt ballene til mannfolka med metoo osv. Sjekker man opp  en dame nå i dissse tider, er det opp til dama om det skal klassifiseres som sjekking eller sex trakassering.

Dere har latt de ta dem. Det må gå an å takle en avvisning uten at det skal komme store traumer ut av det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dere har latt de ta dem. Det må gå an å takle en avvisning uten at det skal komme store traumer ut av det. 

Gjelder ikke det kvinner også? Ikke mange kvinner som tør å risikere en avvisning.

Anonymkode: 25744...33d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

I sjekkesituasjonen så forstår jeg deg godt TS. 

Min erfaring etter å ha rundet 45 år så er det jeg som har tatt initiativet i 80% av tilfellene. De 20% hvor kvinnene har sjekket opp meg så har du vært så subtilt og uforståelig for den ganske mann i gata at han mest sannsynlig ikke har forstått at hun viser interesse. 

Men når man først er sammen så forventer jeg at kvinnen tar sitt ansvar og initierer til sex. Likeledes at mannen tar initiativ til å bare ha rolige og romantiske kvelder uten at det må ende opp med sex.  

Forstår kvinner godt hvis enhver hyggelig kveld MÅ ende opp i senga som tømmestasjon. 

Anonymkode: fe366...8f2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

😆 Det går fint an å sjekke opp uten å sextrakassere... SÅ vanskelig er det ikke.

Anonymkode: 96c24...766

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

😆 Det går fint an å sjekke opp uten å sextrakassere... SÅ vanskelig er det ikke.

Det har ikke du svaret på. Av den enkle grunn at det er ikke er noen universell standard hvor grensen går.  Det du opplever som en hyggelig invitasjon kan av andre oppleves om krenkende. 

Anonymkode: fe366...8f2

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Mest enig, men også litt uenig… Noe av poenget med sjekking/flørting er jo nettopp å skape en seksuell spenning, ikke for at det må skje noe mer der og da, men for å finne ut om det er noe kjemi der. Er det ikke seksuell kjemi/spenning er det dødfødt med dating og forhold også. Det noen kvinner synes er spennende sjekking/flørting med en seksuell undertone oppfatter andre kvinner som trakassering. Det å lese en kvinnes grense på det der er ikke alltid så lett. Kvinner som er trygge på seg selv skjønner nok at de fleste menn ikke mener noe vondt om han tråkker litt over grensa. Usikre kvinner er ofte raskere ute med metoo kortet og snakker dritt om seksuell trakassering.

Bare for å ha det sagt: jeg forsvarer på ingen måte de mennene som med overlegg bedriver seksuell trakassering, det er noe helt annet enn en flørt som gikk litt over streken.

Kanskje vi rett og slett må bli litt mere rause og ikke automatisk tenke worst case alltid. Det er jo litt i tiden å gjøre det, på mange områder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

passiv til livet

passiv til sjekking

passiv til hvilken film vi skal se

passiv til hvilken mat vi skal spise

passiv i senga

men du kan banne på at er det noe stort som skal sje som huskjøp eller hvor man skal bosette seg så er man plutselig kontrollerende...

if it aint a baddie I don't want it, så ditto

Anonymkode: 6d04d...53c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekking i dagens marked er ett minefelt for menn, derfor er det påtide at dere damer plukker opp fakkelen og gror litt baller. Synes denne er fin:

5baa2e30e2340.jpeg&f=1&nofb=1

Menn vet hva jeg snakker om😂

Anonymkode: d52b0...407

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Enig. Gir mine feministiske medsøstre skylda

Anonymkode: 0d846...c5c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hold ord som likestilling ute av dette her. Samme med de som mener at kvinnen betaler på date er likestilling. 

Likestilling handler om like rettigheter, muligheter og menneskeverd der man ikke skal bli systematisk diskriminert pga kjønnet sitt. 

Hvem som tar initiativ til flørt eller hvem som betaler på date har ingenting med likestilling å gjøre. Man kan først trekke inn likestillingsbegrepet i dating når det er snakk om f eks at jenter blir slutshamet for å ha sex mens gutter blir hyllet, da er viser man at man syns jenta har lavere menneskeverd og ikke de samme mulighetene som menn fordi hun blir diskriminert kun på bakgrunn av kjønnet sitt. 

Hva den enkelte har som preferanser f eks at mannen skal ta initiativ har ikke noe med systematisk diskriminering og at man syns menn som kjønn har mindre menneskeverd enn kvinner. 

Du liker at mannen tar initiativ, at han viser at han er interessert. Det er helt ok for det kommer ikke av at du ser ned på menn som et helt kjønn. 

Anonymkode: 52817...196

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

jeg blir bare ikke tent. Jeg har mange flotte mannlige venner og får gjerne flere. Men, vil jo også gjerne ha en like flott partner. 

Kunne skrevet dette selv, bare at jeg er mann.

Kvinner som ikke er «på» og viser initiativ er fullstendig uinteressant for meg 😊

Har aldri «jaget» etter noe kvinne. Aldri forsøkt å sjekke opp noen. Finner det bare avtennende. 

Spiller liksom ingen rolle om det så er den «perfekte» dama. Om hun liksom skal være «hard to Get», spille noe spill eller selv ikke tar initiativet er hun kun vennematerial ☺️🤷🏼‍♂️

• Liker 3
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Nå skal jeg være veldig ukarakteristisk og faktisk ta kvinner i forsvar.

Kvinner er det svake kjønn, de kan ikke "ta" noe som helst som vi ikke er villige til å gi dem. Problemet er ikke at kvinner har blitt så sterke at de har tatt ditten og tatten, problemet er at menn har blitt så svake at vi har begynt å kapitulere ditten og datten, ofte før jentene i det hele tatt spør om det. 

Problemet er ikke at enkeltkvinner som føler ditten og datten som irriterende klager, problemet er at vi som et samfunn har latt feminine verdier totalt overta slik at følelser er viktigere enn fakta og den høyeste verdien er å hindre at noen føler seg ukomfortable. Hadde kulturen vår vært frisk ville ikke noen av disse nonsense metoo greiene som egentlig bare er klønete sjekkeforsøk av menn med lav sosial intelligens fått noen oppmerksomhet i det hele tatt. 

Så spør det selv, hvis du har mistet ballene dine, hvordan skjedde det? Ble de faktisk fratatt deg av en kvinne og hun var for sterk til at du klarte å stoppe henne? Om det er tilfellet hva sier det om deg som en mann?

• Nyttig 2
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Tror dette er et rimelig vanlig fenomen, men i motsetning til de fleste kvinner er du mer obs på det.

Det er denne dynamikken som gjør at kvinner sutrer over at alle menne de dater er dritt. Fordi de gidder ikke date menn som ikke er spennende og sexy, og de gutta som er spennende, sexy og tar initiativet er ofte players og fordi det er få av dem som viser at de tør og tar initiativ, så kan de nesten bare forsyne seg. 

Vil være dramatisk mye bedre for den overveldende majoriteten av begge kjønn dersom "vanlige" menn får huet ut av ræva og skjønner at alt feminist preiket er bullshit, og at man som en mann faktisk er nødt til å leve ut den mannlige rollen i sjekking dersom man vil ha noen positive resultater, og det er hundretusener av jenter som venter på å bli sjekket opp og som håper det kommer en selvsikker, morsom og bra mann og velger å prate til akkurat henne. 

Mange menn lar seg avskrekke av sutring fra kvinner om at det er sextrakassering å prate til dem, men hvorfor i all verden bryr de seg? Det er en eller annen kvinne der ute som er perfekt for deg og som lengter etter at du tar kontakt med henne, og jobben din er å finne henne.

Er det virkelig viktigere for deg å ungå at noen andre kvinner som ikke er interessert blir nødt til å si nei takk til deg? Er det å spare dem fra å måtte si nei et par ganger virkelig så viktig at du vil ofre både din lykke og lykken til drømmedama som er der ute og venter på at du skal finne henne og sjekke henne opp?

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så du/dere likte bedre hvordan menn generelt oppførte seg før i tiden? 

Anonymkode: d40ac...63c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kipling skrev (9 timer siden):

Nå skal jeg være veldig ukarakteristisk og faktisk ta kvinner i forsvar.

Kvinner er det svake kjønn, de kan ikke "ta" noe som helst som vi ikke er villige til å gi dem. Problemet er ikke at kvinner har blitt så sterke at de har tatt ditten og tatten, problemet er at menn har blitt så svake at vi har begynt å kapitulere ditten og datten, ofte før jentene i det hele tatt spør om det. 

Problemet er ikke at enkeltkvinner som føler ditten og datten som irriterende klager, problemet er at vi som et samfunn har latt feminine verdier totalt overta slik at følelser er viktigere enn fakta og den høyeste verdien er å hindre at noen føler seg ukomfortable. Hadde kulturen vår vært frisk ville ikke noen av disse nonsense metoo greiene som egentlig bare er klønete sjekkeforsøk av menn med lav sosial intelligens fått noen oppmerksomhet i det hele tatt. 

Så spør det selv, hvis du har mistet ballene dine, hvordan skjedde det? Ble de faktisk fratatt deg av en kvinne og hun var for sterk til at du klarte å stoppe henne? Om det er tilfellet hva sier det om deg som en mann?

Gratulerer med å ikke ha fått med deg hva metoo handlet om. Det handlet ikke om klønete sjekking, slik du innbiller deg. Det handlet om trakassering og overgrep. Menn som bruker sin maktposisjon til å utnytte kvinner som ikke tør si nei (fordi de da kan risikere å ødelegge karrieremuligheter etc).

Anonymkode: d3b94...3b9

• Liker 3
Skrevet

Jeg er på tinder, fb dating, og opplever mange vil snakke og sende snaps, men ikke at de spør meg ut. Aller helst kunne jeg tenkt med en galant mann som gjerne henter meg og vil dra på middag et sted eller tilogmed bare vil spanere en kaffe. Men tror ikke jeg en eneste gang har truffet en slik gentleman. 😂 

De jeg har hatt kontakt med denne uka vil bare chatte. Bare mas og sending av snaps som de sikkert sender til alle på lista.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...