Gå til innhold

Termin i juli 2006


Imax

Anbefalte innlegg

:frustrert:

Måtte til legen idag med urinprøve etter ferdig antibiotikakur. Har ikke noen symptomer unntatt øm i magen, noe som like mye kan skyldes at den vrenger seg stadig vekk, siden jeg spyr og spyr...

Trodde det skulle gå raskt siden den sikkert var fin, men neida.

En ti-dagers kur til! Med ny antibiotika, den første hadde ikke tatt knekken på bakteriene. Jeg er så lei.....

Hjalp ikke på humøret at jeg måtte sitte på gangen i tre kvarter og vente på å slippe inn hos legen etter at assistenten hadde funnet kjempeutslag på testen.

Og det hjalp ikke særlig mer at han som satt ved siden av meg var kjemperusa... og jeg var kvalm, kvalm, kvalm og måtte sitte med pose i hånden.

Men, men! må jo være fornøyd med at jeg ikke har symptomer.

En liten seier til idag; jeg klarte å ta bussen frem og tilbake! Det har jeg ikke klart siden starten av desember. Så det kommer seg?

hilsen Murf - skrekkelig lei av sofaen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Huff og huff, føler med deg Murf! Ikke noe kjekt det der.. Du må bare tenke på den fantastiske skatten i magen din!

Har dere andre som har termin i juli kjøpt noe utstyr?

Vi har ikke kjøpt noe som helst enda og føler vi har good tid. Men magen vokser og jeg har bekkenløsningsplager, så om ikke lenge er det vel greit å se seg rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har endelig fått tilbake energien min (*knock on wood*, den har bare vært her i en dag så langt).

Vi har begynt å kjøpe utstyr, har kjøpt 2 dyner (vognstørrelse og sengstørrelse) og barnevogn. Greit å få spredd utgiftene pluss at vi synes det er koselig med disse innkjøpene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med dere nå?

formen på topp osv????

det er jo ul tid her,hva skjer?

jeg var i dag fikk ny termin dato 8 juli og en liten jente baby,jeg var helt rørt

når jeg så hvor aktiv vår lille krabat var,beina opp til fjeset,hadde tommel i munnen osv,kjempe gøyt,

ellers er formen ganske bra,utenom beina sliter litt på jobb ja....

gi en lyd :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter ! Kjipt at du fortsatt sliter med kvalme og UVI, Murf !

Formen min er ganske grei, men er plaget med svimmelhet og høy puls. Jobber i 50 % nå. Var på ordinær UL i går, og fikk se en liten guttepjokk romstere rundt ! Alt så fortsatt bra ut, deilig å få se det selv også ! Måtte selvsagt ut å kjøpe en liten "gutteting" i dag, fant en nydelig dress på Fru Lyng.

Håper det går bra med alle !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

formen bedre! Og mer optimistisk!

Var på Riksen igår for å ta glukosebelastning både fordi vi er med i STORK-prosjektet om fødselsvekt hos barn og hvordan kosthold, aktivitet og andre forhold hos foreldrene kan påvirke dette, OG fordi en urinprøve hadde utslag på sukker OG at min lillebror har insulinavhengig diabetes = risiko for svangerskapsdiabetes hos meg.

Først komme fastende, så få veldig søt sukkerdrikk, så ta blodprøver i 2 timer med en halv times mellomrom (heldigvis bare ett stikk, de satte inn en venflon)

Var temmelig desperat den siste halvtimen, da kom kvalmen for fullt, og jeg hadde ikke lyst å måtte avbryte og gjøre det om igjen! Men det gikk!!!! Spøy ikke den dagen i det hele tatt! Kryss i taket! Min første spyfrie dag på en måned.

Og jeg hadde perfekte blodsukkermålinger, ikke antydning til diabetes. en ting mindre å bekymre seg over.

Møtte verdens hyggeligste lege som skal følge meg opp i prosjektet, deilig å høre at hun synes jeg hadde hatt en tøff start på svangerskapet, har følt meg litt som hypokonder... Har gått ned fem kilo, og har nå begynt å snu, har lagt på meg hele 300 g :ler:

spennede å høre om dere andres UL! Vi gleder oss veldig til vår, men den er ikke før om 2 1/2 uke. Så det gjelder å smøre seg med den berømte tålmodigheten.

Oi! Ble langt dette her!

Endret av Murf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

hvordan går det med dere, vi er jo godt i gang her nå.

det vokser og vokser her,jeg klarer ikke mye mat av gangen for jeg blir så himla fort mett,men det er vel den tiden vi er inne i nå,systemet går tregere.ellers alt bra her,

syntes det går litt tregt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Ultralyden tidlig i februar viste at vi venter en liten jente 12.juli! Kjenner endel til henne nå og det er veldig stas. Formen er kjempefin på alle måter, sett bort fra kvisete rygg, tett/blodig neste og ikke minst kraftig bekkenløsning. God behandling hos fysioterapeut/akupunktør har gjort at jeg nå jobber 50% og gjør trolig det fram til permisjonen. Men prøver å kose meg med forberedelser til sommeren, har fått vasket opp endel babytøy og utstyr (fra min egen barndom, gaver og egne innkjøp) og skal se på stellekomode i vogn i helgen. Har ellers ikke kjøpt inn noe som helst men kjenner jeg har lyst til å gjøre det snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner masse liv i magen, og det er så koselig. Har en del bekkenplager, men livet i magen er verdt alt sammen! Føler nå at det er godt å komme over 24. uke. Barnevognen er innkjøpt og det er bare å kose seg med resten. Hvordan går det med dere andre?? En litt rolig periode??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Masse liv i magen her også ! Er 100 % sykemeldt pga bekkenet, men koser meg likvel med graviditeten. Ser frem til å handle inn litt saker og ting fremover ! Skal bla. ha en Simo Duo vogn, stellebord til badekaret, bilsete, Stokke Sleepi seng og litt klær og sånt. Gleder meg til å få det i hus ! Håper det er bra med dere andre !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Hei jenter! Tiden flyr, det er jo ikke lenge til termin nå da!! Får stadig flere gravidplager (kløen er mest plagsom i tillegg til bekkenet nå) men har det bra og kjenner gode bevegelser i magen. Har bestemt oss for en Bebe Comfort-vogn (High Trek med Windoo bag) og har fått en nydelig vugge som en gammel onkel har laget til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter.

Har ikke vært her siden desember jeg. Hadde egentlig termin 18 juli,men hadde en SA 1 januar. :grine:

Men fant ut for noen dager siden at jeg er gravid igjen. :) Så blir forhåpentligvis en fin julegave i år. Har termin ca 15 desember.

Er det bra med dere eller jenter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært her inne også. 84-modell, så trist med SA. Godt å høre at du er gravid igjen :klem:

Her rusler graviditeten videre, og magen vokser og vokser. Har foreløpig gått opp 8-9 kg, og regner med at jeg skal opp dobbelt så mye... Masse liv her inne, ikke bare om morgenen og kvelden, men OFTE.

Har ellers kjøpt stellebord med badekar som monteres på badekaret. Surfer ellers etter barnevogn, forøvrig har vi fint lite. Får se på det etter påske!

God påske alle sammen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hvordan går det med juli-gjengen? Noen som har fått ungen allerede? Jeg har to dager igjen på jobb, og det skal bli rart med permisjon synes jeg. Håper jeg får en uke hjemme før ungen melder sin ankomst i hvert fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen baby ennå her heller nei, den har ikke snudd seg en gang så jeg håper den venter en god stund før den bestemmer seg for å komme ut!

Er hjemme i dag, og skal på jobb tre-fire timer i morgen bare, så har jeg permisjon og. Tror det skal bli veldig godt, har vært så plaget med vann i beina i det siste at jeg stort sett bare ligger på sofaen med beina opp. Utrolig frustrerende nå som jeg endelig har fått litt energi og vil gjøre ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wasabi

Ingen baby her heller!

Jeg har også permisjon fra over helgen av men har tatt ut to uker ferie på forhånd og det har vært utrolig deilig. Formen har bedret seg betraktelig (har bl.a hatt bekkenløsning siden uke 16) den siste uken eller så, trolig en kombinasjon av at babyen har festet seg (stabiliserer bekkenet) og at jeg ikke jobber.

Nyter tilværelsen som høygravid nå som jeg er i såpass fin form og solen skinner!

Er klar for babyen når hun måtte ønske å komme og håper å slippe å gå på overtid. Det meste av utstyr er på plass og vi har ingen andre planer enn fødsel i sommer.. spennende!

Lykke til dere andre juli-damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke født ennå han knerten min heller ! Men nå har han snudd seg riktig vei, og hodet er festet i bekkenet. Går og tar modningsakupunktur, så jeg håper jeg ikke må gå mye over termin ihvertfall ! Er vel ferdig med de fleste innkjøp, men mangler stellebord faktisk. Har bestilt et veggopphengt på Babyproffsen for en stund siden, men har ikke hørt noe ennå.

Formen er grei, men lav hb gjør meg jo ikke akkurat i superform. Men jeg er jo som skapt for avslapning, så det går ganske bra.

Lykke til med innspurten alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Min har kommet! Hadde menstermin 1. juli, justert ved UL til 25. juni, men lille snuppa ble født 6. juni.

Vi har det veldig fint nå om dagen, men skal innrømme at de første par dagene hjemme var utrolig slitsomme. Verden blir snudd opp ned og du blir utslitt! Men det er koselig også!

Lykke til i innspurten alle julidamer,- følger med dere! Krysser fingre for flotte, ukompliserte og raske fødsler på dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min har også kommet,

liten prinsesse kom 14 juni.3 uker før tiden,alt er bra og jeg er ikke sliten,men blir litt låst fast når hun ammes og storesøster spør om hjelp til noe,godt pappaen er flink

gratulerer jamila håper flere kommer snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 2. juli, men siden min første termin var 21. juni går jeg og venter fælt allerede. Har en del murringer, kynnere og nedpress, men ingen andre tegn til at hun vil ut med det første...

Jeg er i hvert fall klar, og alt utstyr er på plass, skulle ønske nettene mine var bedre, men det er ikke så mye man kan gjøre med det... ;)

Lykke til alle juli-mammaer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...