Gå til innhold

Termin i juli 2006


Imax

Anbefalte innlegg

Og der satte kvalmen inn.... Bikket uke 6, og er da kvalm fra morgen til kveld...

Vil helst ikke si noe på jobb før jul fordi jeg ville fortelle familien det på julaften, men må muligens droppe slike planer. Ikke så lett å bortforklare kvalme i 3 uker til.

Har ikke sååå lyst til å fortelle på jobb, en av jentene har nettopp vært til utreding og lapraskopi (tror jeg det heter) pga infertilitet, og da blir det litt som å vri kniven rundt hos henne. Men det blir jo teit å ikke si noe heller.

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt det er vanskelig å skjule når man er så dårlig, Murf!

Jeg er 9 uker i morgen og begynner å bli litt piggere. Har heldigvis ikke vært spysyk men endel kvalm og uvel. Og sinnsykt trøtt. Men håper formen de siste dagene holder seg!

Jeg holder på å sprekke til stadighet. F.eks i dag når jeg fikk vite at en kollega (som kom tilbake etter 3 uker sykmelding) er gravid og har termin i juni. Hun satt ved siden av meg hele dagen og la ut om svangerskapsplager, navneforslag osv.. Og jeg ville SÅ gjerne fortelle at jeg har det akkurat ¨på samme måte!!

Det er julebord med jobb til helgen og da vil nok mange få mistanke. Med mindre jeg greier å sminske med kelneren til å servere med Claustaler som ser ut som halvlitere hele kvelden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes formen er bedre nå når uke 9 er rundet. Ikke såå kvalm lenger. Men veldig trøtt da. Orker ikke noe særlig juleshopping. Opplever stadig at folk ser på meg at jeg er gravid. Den evnen har ikke jeg ihvertfall ! Har kanskje lagt på meg bittelitt, men det er visst på ansiktet de ser det. Merkelig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har fortalt det til familien i helgen de ble kjempe glad og overrasket pga vi nå må avlyse vårt bryllup,men det går helt fint.

jeg er 10+5 og jeg merket også at formen ble bedre når jeg rundet 9 uker,gleder meg til magen begynner å vokse enda mer,jeg merker forandring og de på jobben kan se at jeg har lagt på meg litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Flere i klubben! Velkommen til minnimy, Gerbra og ikka2011 !

Idag skal jeg til lege og spørre om sykemelding, jeg har ikke klart å gå på jobb denne uka og er spent på hvordan formen forsettter. Har fortalt det til mamma og svigers! Mamma kunne berolige med at kvalmen for henne ga seg i 12.uke, så jeg satser på at jeg følger samme oppskrift.

Ikveld er det julebord på jobben. Jeg er hjemme og spyr, så jeg får ikke vært med , men kanskje det er like greit? Så slipper jeg stresse med å be om alkoholfritt og unngå spørsmål fra de andre?

gleder meg til jul! Jeg har laget onkelgensere til brødrene mine, og gleder meg til å se ansiktene deres når de pakker opp!

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder meg til jul! Jeg har laget onkelgensere til brødrene mine, og gleder meg til å se ansiktene deres når de pakker opp!

Onkelgensre? Fortell!! Høres gøy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, onkelgensere er bare vanlige t-skjorter fra HM, som jeg har sydd "onkel" diskret i samme farge som genseren. Moro. Tok bare en kveld å lage, og det er ikke et press å gå med dem :)

Legen sykemeldte meg frem til jul! :overrasket: først var jeg litt sjokkert, men så tenkte jeg at det var like greit. en uke på sofen uten bedring lover jo ikke så godt for de neste ukene. I tillegg har det sneket seg inn en forkjølelse inn i bildet.

jeg dro rett til jobben for å levere sykemelding, og sjanglet inn på jobb. Sjefen var ikke der, bare hun som setter opp vaktlistene. Og hun ble jo glad, men litt stressa... jeg skulle hatt senvakt lillejuleaften, og den blir vanskelig å dekke. sitter med dårlig samvittighet. Men jeg har ikke noe på jobb å gjøre for tiden. Kvalm og svimmel og forkjølet ;)

Så nå kan jeg kanskje reise hjem til mamma tidligere til jul? Mammen min jobber mer enn 100% frem til jul, så det er fristende å være hos noen som har bedre tid til å lage mat og styre huset, noe jeg ikke har krefter til akkurat nå.

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i går! :hoppe: Helt sinnsvakt. Det er faktisk et lite barn inni magen min, hvem skulle trodd det? :ler: Er 10+4 i dag, så dette var en tidlig UL som vi betalte for og tok privat. Og det var det virkelig verd. Utrolig morsomt å se at det faktisk er noe inni der (foreløpig har det jo nærmest kun vært teori), og alt så bra ut, både med nakke og hjerte. Så det er utrolig betryggende. Helt sinnsykt å se og høre hjertet banke, se små ben og armer. Utrolig hva man kan se når fosteret bare er 3,6 cm. Så har du mulighet, vil jeg absolutt anbefale å ta tidlig UL, for det er fint å se at alt er bra og morsomt å se at det virkelig er noe der.

Når det gjelder å si fra om gravditeten, har alle på jobben fått vite om det, men det var jo ikke akkurat så veldig hemmelig, siden jeg har vært sykemeldt en uke og ellers kommer lovlig sent på jobben om morgenen. Folk er hyggelige og gratulerer, så det er jo koselig da.

Er fremdeles kvalm, blir helt gal. Nå synes jeg det burde gå over snart, jeg har hatt det i 6 uker og er godt fornøyd :frustrert: Men nå som jeg har sett at det er noe inni der, er det jo kanskje greiere å takle? Uansett, god helg og fortsatt godt svangerskap jenter :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med ul Imax!

Jeg har omtrent samme termin som deg, men må vist vente til starten på februar før jeg får ul. Har vurdert å ta en privat, men det er så mye som skjer nå før jul og jeg må dessuten reise et stykke for å komme til et sted som utfører det. Er 50% sykmeldt og i elendig form, har ikke lyst til en times biltur hver vei til en storby nå i julestresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er gravid med nr to,og med den første så var jeg ganske dårlig og kastet opp,så jeg ventet det nå også,men jeg har kastet opp 1 gang,brekker meg litt når jeg tenker på noen typer mat,og vanvittig trøtt,og klør masse på puppene :ler: men ellers overraskende bra,er i dag 11+2 denne uken kommer til å snegle seg frem til uke 12 ,men det nærmer seg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Får vel kanskje slenge meg med her. Jeg er 7+4 i dag, og legen min har regna ut at jeg har termin 28.juli :) Har j**** ømme bryst, og jeg kjenner stikkinger i magen og mensmurringer. Hadde en liten blødning på tirsdag, men har ikke hatt noe etter dette. Blir jo nesten paranoid av å være gravid :ler: får prøve å ikke tenke så mye på det.

Håper alt er bra med dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde også blødning ganske tidlig, men det lever visst som bare det inni magen min for tiden, så det betyr ikke nødvendigvis noe som helst.

Selv venter jeg i spenning på 12 uker på tirsdag (men nå som vi har sett krypet på UL, så er jeg ganske rolig).

God helg, alle gravide!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ti uker på vei nå og begynner å føle meg mye bedre. Fra å ha vært kvalm, uvel, stuptrøtt og kvisete begynner jeg nå å bli mitt gamle jeg. Herlig! Men merker at jeg ikke skal være SÅ lenge på julehandel før jeg må hvile. Thi-hi. Ellers har jeg utrolig nok begynt å få bittelitt mage denne uka og det syns jeg jo var tidlig. Men både jeg og mannen har merket det og jeg har gått opp en halv kilo. Så da kommer den vel bare tidlig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg inne i min 13. uke! Det er beroligende at det gikk bra de første 12. Er fremdeles utrolig kvalm, så jeg blir helt sprø. Håper det gir seg snart.

Når det gjelder mage har jeg masse mage allerede, og jeg har kommet frem til at det ikke bare er fett! :ler: Forskjellen på å bare legge på seg og være gravid, er at magen buler ut foran, og at det er lite ekstra på sidene (love handles :ler: ). Så jeg ser faktisk bra gravid ut allerede! :ler:

Ønsker alle sammen en riktig god jul! :nisseblunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei damer ! En liten julehilsen fra meg ! Travle dager for tiden ! Har absolutt måtte kutte ned på alle "perfekt jul" målene. Men det gjør ikke noe, neste år får jeg sikkert mye mer tid ! (Særlig ! ) Jeg rundet 12 uker i går, og veldig glad for det ! Mindre kvalm, men fått veldig mye luft i magen. Skikkelig plagsomt ! Har fått høre hjertelyd, og det var stas !

Ønsker dere alle en riktig koselig julefeiring !

Klem, Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

12 uker idag! Hurra! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Og fremdeles kvalm. Knurr..

har nå vært kvalm sammenhengende (minus to kvelder! ) siden 3.desember, så jeg er litt i tvil om barnet kommer til å få søsken. Det er så jeg begynner å lure på om det er tvillinger :ler: . Heller lite sannsynlig, da vi ikke har noen i begge slektene.

Murf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer ! Synd du fortsatt er kvalm ! Ble mye bedre i uke 12 jeg, men har ikke vært hardt ramma heller.

Velkommen til nye medlemmer, og godt nytt år til alle ! Nå er vi i riktig år ihvertfall !

Runder 15 uker i morgen, synes tiden går litt forterer nå. Har jobbet fullt, men måtte roe ned litt nå. Har fått så høy puls, og er svimmel og har vondt i hodet.

Håper det er bra med alle !

Klem, Trude

Endret av Trude29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 15+4 i dag,jeg brekker meg litt av og til og da kaster jeg opp også innimellom off,men ellers så er formen så bra at jeg nesten glemmer at det er noe i magen. :ler: men magen vokser,mammabukser er i bruk,kjenner liv i magen,herlig følelse.

gleder meg til jordmor om to dager skal høre hjerte jippi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...