Gå til innhold

Termin i juli 2006


Imax

Anbefalte innlegg

Fryktelig spennende tider dette ! Var hos lege på mandag, egentlig pga noe annet. Men leverte urinprøve, og det var litt utslag av hvite på den. Håper ikke jeg har fått en urinveisinfeksjon. Men har ikke noe svie eller vondt. Får høre i morgen om det ble noe på dyrkningen. Lurer på om jeg skal si noe på jobb. Er sykepleier og jobber med barn, så jeg føler for å slippe å bære og sånt. Men synes liksom det er litt vel tidlig å si noe.

Ellers er jeg litt småkvalm innimellom, og gjesper dagen lang. Tissingen er hyppig i perioder, og puppene ømme med tydelige blodårer.

Har også endel utflod (beklager detaljer..), litt gulaktig. Gransker truseinnlegget for innbildte rosa/røde flekker hyppig ! For en fritidssyssel ! Gleder meg til å bli litt mer sikker, ser frem til ultralyd 24.nov. Håper vi ser et bankende hjerte da !

Endret av Trude29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er endelig gravid igjen og har termin 18 juli.. Går og er litt redd vi skal miste enda et barn. Skulle egentlig hatt en sønn på 5 mnd,men mistet den når jeg var 5 mnd på vei.. :grine: Håper d går bra denne gangen her.

Skal på ultralyd når jeg er i uke 8.. Kommer til og være nervøs til vi har vært på d. Får vel bare krysse fingrene og håpe d går bra.. Koselig og komme i kontakt med andre som venter barn og har termin i juli.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er endelig gravid igjen og har termin 18 juli.. Går og er litt redd vi skal miste enda et barn. Skulle egentlig hatt en sønn på 5 mnd,men mistet den når jeg var 5 mnd på vei..  :grine: Håper d går bra denne gangen her.

Det MÅ bare gå bra, kjære deg! Kjempefint at du er med oss her! :klem:

Gransker truseinnlegget for innbildte rosa/røde flekker hyppig ! For en fritidssyssel ! Gleder meg til å bli litt mer sikker, ser frem til ultralyd 24.nov. Håper vi ser et bankende hjerte da !

Helt enig, Trude29!! Jeg skal til GU 29.november og ser veldig fram til å se den lille da!

Jeg får fortsatt "anfall" med kjempesmerter i nedre del av magen. Kjempevondt og ubehagelig. Håper jeg slipper å få det på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på ultralyd når jeg er 8 uker på vei.

Jeg sa til legen at jeg ville på ultralyd ganske tidlig denne gangen.

Føler meg ikke helt trygg før jeg har vært der..

Kjenner en del stikking og smerter i magen av og til,men d er vel ganske normalt har jeg skjønt!? :) Er snart 5 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er grei den... Vært litt kvalm et par deger nå, mest plagsomt at jeg brekker meg... Ellers trøtt, sulten og vonde pupper...(Av en eller ennen merkelig grunn er det kvelden som er værst....) Har så utvidede blodårer på brystkassen at jeg ikke kan gå med litt utrigning en gang, da kommer mange til å avsløre lat lille nurket er på vei... Elelrs er det legetime til fredag, og det gleder jeg meg til Gleder meg til uke 12 også.. Er nå 6+0 og halvveis mot første mål.

Dere andre da??? Formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i fin form.. Var bare litt kvalm en morgen når jeg våknet.

Formen er toppers.. Er bare 5+0 idag da så det kan vel hende kvalmen kommer for fult snart.. Håper ikke det :) Gleder meg til og se den lille på UL når den tiden kommer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet løsningen: Spise hele tiden. Så jeg fråtser i mat og har allerede blitt tjukk rundt magen :overrasket: Jævlig kjipt, men det gjør at jeg fungerer i hvert fall. Heller feit enn kvalm :sjarmor: Så nå har jeg med matpakke på jobben som jeg kan spise kl. 10, 14 og 16 (når jeg er på vei ut), da fungerer jeg. Mat, mat, mat. Tror jeg spiser dobbelt så mye som jeg pleier... Hmpf. Har allerede nå planer om å kjøpe noen nye topper/gensere :forvirret:

Ellers har jeg utrolig løs mage om morgenen. Alle snakker om forstoppelse, men ikke hos meg :sjenert: Og kvalmen stiger om morgenen, så jeg lager brødskive og parkerer på do. Kommer rundt 1 time senere på jobben for tiden, trenger virkelig tid til å løpe i gang systemet. Tror jeg skal teste å spise i senga før jeg står opp i morgen. Man blir flink til å finne løsninger!

Ellers har jeg nå bikket 7 uker, og håper og tror krypet klorer seg fast (vil ikke ha kastet bort all denne kvalmetiden for ingen ting). Skal til legen i uke 10, UL uke 11.

Ellers har folk spurt om vi har tenkt på navn :overrasket: Joda, vi har jo diskutert saken før, men HALLO! Vi kan jo ikke akkurat ha navn på krypet før vi vet hva det er og om embryoet har tenkt å bli foster... Ja, ja. Kanskje vi heller skulle ventet med å plapre? :sjenert:

Håper ellers alle dere andre er i fin form og slipper min overspising og kvalme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bikker 8 uker i morra. Det å spise for å unngå kvalmen fungerer i og for seg her også, problemet er bare at mannen er på reise for tiden, og jeg takler ikke lukta av å lage mat. Derfor lever jeg på frokostblanding med melk nå om dagen..... Gleder meg til han kommer hjem og kan skjemme meg litt bort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er fersk i juliklubben! Vil bare si at jeg er her, og at jeg vil også ha bivirkninger slik at jeg vet at jeg faktisk er gravid...... men de kommer vel fortere enn en kan ane.....

Er forøvrig 4+3 tror jeg

Endret av tass2406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 8 uker på vei. Og så leste jeg innlegget med abortrisiko... Herregud, jeg må bare holde meg unna. Blir pissed hvis klumpen ikke henger seg fast, nå som jeg snart har vært kvalm i 3 uker :frustrert: Men vi får håpe på det beste og ikke ta sorgene på forskudd, det er i hvert fall sikkert. :klem:

Begynner å legge meg tydelig ut på magen, litt plagsomt. Men sikkert bare jeg som ser det. :ler:

Og så må jeg innrømme at sexlivet ikke er spesielt spennende for tiden.... :sjenert: Sex er ikke det første man tenker på når man er kvalm :tristbla: Savner det faktisk litt, men håper vi kommer i "gang" igjen etter hvert. Noen andre som har det sånn?

Ellers da jenter, alt ok? Håper alle fremdeles er gravide! :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg 8 uker på vei. Og så leste jeg innlegget med abortrisiko... Herregud, jeg må bare holde meg unna. Blir pissed hvis klumpen ikke henger seg fast, nå som jeg snart har vært kvalm i 3 uker :frustrert: Men vi får håpe på det beste og ikke ta sorgene på forskudd, det er i hvert fall sikkert.  :klem:

Begynner å legge meg tydelig ut på magen, litt plagsomt. Men sikkert bare jeg som ser det.  :ler:

Og så må jeg innrømme at sexlivet ikke er spesielt spennende for tiden.... :sjenert: Sex er ikke det første man tenker på når man er kvalm :tristbla: Savner det faktisk litt, men håper vi kommer i "gang" igjen etter hvert. Noen andre som har det sånn?

Ellers da jenter, alt ok? Håper alle fremdeles er gravide! :klem:  :klem:  :klem:

Jeg er også veldig bekymret for det med spontanabort nå... Men det er nok et godt tegn at du har vært mye kvalm!

Ikke mye action mellom laknene her heller for tiden... Mannen ymtet frempå om litt kos her om dagen før han sukket og sa at det var vel mer sannsynlig at hunden vår begynte å synge nasjonalsangen enn at det skjedde :rodme: Regner med at det bedrer seg igjen når jeg slutter å være så mye trett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også en del på det med spontanabort,men ettersom vi mistet gutten vår når jeg var fem mnd på vei sist gjør nok det at jeg tenker en del på det nå,og er redd det skal skje noe galt.. Skal heldigvis på ultralyd ganske tidlig denne gangen (2.desember) :) Håper vi får se et lite hjertet som slår. Er ikke kvalm ell noe jeg. Litt kjett og nesten ikke merke noe,men er veldig sliten om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 uker og 2 dager på vei nå. Jeg sliter med å få i meg noe frokost om dagen, er kvalm og uvel men heldigvis ikke sånn at jeg må spy. Sexlivet her er helt på bånn, min kjære er lei seg men jeg orker bare ikke. Er så trøtt og har ikke litt lyst en gang! Puppene er vonde og .. Men jeg har lovet at jeg skal bli SÅ energisk når jeg bare er over de første 12 ukene! Etter vår dramatiske uke (vi trodde jeg hadde SA men så var det liv likevel, men det fikk vi vite først etter 1 uke) så tenker jeg mye på abort, men håper bare inderlig spiren klamrer seg fast. Jeg er så heldig at jeg allerede har sett det bankende hjertet og vil ikke gi slipp på det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Melder meg inn i klubben!

en uke siden jeg testet positivt, og er fremdeles litt sjokkskadet :ler:

Er i fin form, kun litt uggen en liten stund av og til, men ikke kvalm, og er frisk og opplagt. Det blir som Tass sier at jeg skulle ønske det var flere symtomer, slik at jeg ble mer sikker...

Men to tydelige tester (måtte teste flere ganger, hehe) er helt sikre, så...

Så? når bør jeg kontakte lege?

Har dere sagt noe til foreldre/venner ennå? Vi venter litt. En venninne av meg sa at neste gang hun ble gravid ville hun ikke fortelle det så tidlig, det var tid i massevis, og hun var litt lei av å bare være "den gravide" og bli spurt om baby-ting.

Har lyst til å vente til julaften, og gi mamma og svigermor oppskrifter og garn pakket pent inn.

Murf, termin 29.juli etter Babyverden-kalkulatoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer Murf !

Tror det er vanlig med legekontroll mellom uke 8 - 12. Kommer an på om det er 1. svangerskap tror jeg. Men det går jo an å ringe legekontoret å høre hva de anbefaler.

Jeg er nå kommet til 8 + 2 dager ! Synes det er skummelt å være i en "kritisk" uke, men var på UL i går og så et bankende hjerte ! Fikk termin 7. juli.

I dag var jeg superkvalm, siden jeg skulle bare drikke før en ultralyd av nyrene. Var så vidt jeg ikke "gulpet" over hele maskinen, men klarte å holde igjen med et nødskrik. Helt klart mat som hjelper på kvalme ja !

Siden vi har prøvd såpass lenge, har vi fortalt om dette til flere allerede. tror vo kommer til å fortelle storesøster på 7 det i kveld. Er litt i tvil. Redd hun blir skuffet hvis det går galt, men samtidig vil jeg jo sikkert måtte fortelle det hvis vi skulle være uheldige å miste. Vanskelig dette..

P.S Så fint at det gikk bra, Wasabi !

Endret av Trude29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg i uke 9 :hoppe:

Men ellers liten jubel, kun kvalm og nå fulltidssykemeldt :tristbla: Alt er vanskelig, og nå har jeg begynt å kaste opp også. Så får vi se hvordan det går etter hvert. Har egentlig avlyst hele desember, for jeg orker ingen ting og ligger på sofaen hele dagen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i uke 9 ! Leit at du er så dårlig da, Imax. Er også kvalm og kaster opp om morgenen. Men blir liksom bedre etter "spyinga". Bare jeg passer på å spise jevnlig, går det ganske greit.

Er vel blandt de få som er glad når jeg er kvalm ! For da er jeg liksom litt sikrere på at ting er som de skal ! Men skjønner at når man er så dårlig at man er sykemeldt, er det vel ikke like morro !

Klem, Trude

Endret av Trude29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg vil gjerne delta...jeg er 10+2 og formen har vært overrraskende bra i forhold til min første.

jeg har ikke kastet opp enda(bank i bordet),men har vært og er kjempe trøtt. brekker meg litt.

reagerer lukter..

hvordan er formen deres nå?

vi skal fortelle familien det i dag.

har termin 2 juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...