Gå til innhold

Termin i juli 2006


Imax

Anbefalte innlegg

Jeg begynner også å merke mer og mer at jeg er gravid. Brystene mine vokser litt og blir ømme, og jeg har til tider ligamentsmerter. Blir fortere trett også.

Jeg synes de forskjellige nettsidene og bøkene sier så forskjellige ting om fosterets utvikling.. når er det embryoets hjerte begynner å slå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertet begynner å slå i den 6. uka, midt i omtrent. Så mitt embryo har hatt hjerte i 2 dager allerede :overrasket:

Kvalmen min har begynt å ta seg opp, utrolig kjipt! :frustrert: Får bare ta det som et "positivt" tegn på at det skjer noe der inne. ARGH! Spiser knekkebrød hver halve time. Herregud. Får bare håpe jeg kan fortsette å jobbe, har ikke tid til å være hjemme å spy... :ler:

I dag er jeg 6 uker på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første morgenkvalme i dag...ømme pupper og smerter i magen. Godt å kjenne at det er noe der men jeg vil jo ikke bli sengeliggende heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første morgenkvalme i dag...ømme pupper og smerter i magen. Godt å kjenne at det er noe der men jeg vil jo ikke bli sengeliggende heller!

Samme skjedde meg - første morgenkvalme! Kastet ikke opp, men brakk meg flere ganger. Puppene mine blir ømmere og ømmere og litt større hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ble småsur i går da jeg klagde da han tok på puppene mine og jeg sa de var vonde. Ikke noe vits med større pupper om de ikke kan "utnyttes" mener han!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortalt til noen at dere er gravide? Vet ikke om jeg orker alle småløgnende til nærmeste famlie og venner... Hadde egentlig bestemt å vente til jul og 12 uker, men må finne på en god del penicillin-kurer o.l for å komme unna hvorfor jeg ikke drikker vin til maten (familiemiddag fredag, vinkveld med venninne, julebord..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere fortalt til noen at dere er gravide? Vet ikke om jeg orker alle småløgnende til nærmeste famlie og venner... Hadde egentlig bestemt å vente til jul og 12 uker, men må finne på en god del penicillin-kurer o.l for å komme unna hvorfor jeg ikke drikker vin til maten (familiemiddag fredag, vinkveld med venninne, julebord..)

Jeg har fortalt det til mine foreldre, og til helgen skal vi fortelle det til mannens foreldre. Jeg kommer til å droppe å gå på jobbens julebord i år, blir lettere å finne en unnskyldning for å ikke komme enn for ikke å drikke (man kan forresten drikke når man går på penicillin!). Kommer til å fortelle det til nære venner om litt, klarer ikke å vente og å lyve så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortalt det til en venninne nå. Hun er nærmeste nabo, og er også gravid, så det fallt seg naturlig. Hun er faktisk ikke nærmeste venninne i det hele tatt, men på ett tidspunkt føltes det som jeg måtte fortelle det til noen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk fortalt det til fire venninner. Og besteforeldrene og arbeidsgiver. Disse visste om IVF forsøket, så de var jo veldig nyskjerrig på resultatet ! Men resten får vente ! Skal på vinklubb neste fredag, blir nok en hodepine på meg da ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen morgenkvalme på meg.. bare så trøtt... Hele tiden.. Tisser også hele tiden, og puppene er enorme....

Termin er vel ca 13 juli, og til uken skal jeg til legen.... Hadt noen smøblødninger, så tok min fjerde graviditesttest i dag, og det kom opp to streker raskere enn jeg kune telle til to.. Så det ser bra ut! :)

Håper dere andre er i form da:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det til en hel haug jeg. Trodde jeg skulle holde kjeft, men det ble naturlig å si det. Har sagt det til nærmeste venner, foreldre og 2 stk på jobb (venninner). Synes det er helt greit jeg, for det er jo viktig opplevelse for oss, uavhengig om den sitter eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til 2 venniner, moren min og søstern min.

Jeg har også fortalt det til sjefen min. Som kokk på et hotell er jeg på tur inn i en rimelig hektisk tid, hvor jeg vanligvis har jobbet både dobbelt og trippelt. Følte derfor at det var rett å si ifra at det kanskje ikke blir sånn i år.

Kommer til å fortelle det til hans familie, resten av min, og de nærmeste vennene våre når annledningen byr seg. Dette er folk som allikevel får vite det hvis det går galt, så derfor har vi valgt å gjøre det sånn. Godt å slippe alle løgnene ;)

Når det gjelder symptomer så kjenner jeg veldig ofte ligamentsmerter (noen som vet hvor lenge de varer?). Ellers litt kvalm, svimmel og trøtt på etter middagene, men ikke værre enn at det går helt fint.

Har vokst ut av halvparten av BH'ene mine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder symptomer så kjenner jeg veldig ofte ligamentsmerter (noen som vet hvor lenge de varer?). Ellers litt kvalm, svimmel og trøtt på etter middagene, men ikke værre enn at det går helt fint.

Har vokst ut av halvparten av BH'ene mine...

Jeg hadde ligamentsmerter fra 3+6 til 4+3, ikke hatt de på 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er 6+1 nå, og har de ennå.... Men hvis jeg legger godviljen til så kan jeg kanskje si at det har blitt mindre av dem.

Er litt ekkelt, veit jo faktisk ikke om det er det eller noe annet...?

Skal til lege i morgen så da kan jeg jo høre med han.

Noen som vet om jeg må ha GU?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det greit om jeg svarer litt her selv om jeg tilhører mai-juni klubben?

Jeg har fortsatt ligamentsmerter, og jeg er nå 7+5.

Og de fortsetter nok en stund til!

Om du må ha GU eller ikke avhenger av om det er lenge siden du tok celleprøve av livmorhalsen. Hvis det bare er noen år siden trenger du ikke.

Lykke til alle julimødre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliza: Jeg var hos legen på mandag og fikk bekreftet graviditeten. Jeg fikk satt opp time til første svangerskapskontroll ca. uke 10, da skal den første GU tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svangerskapets foreløpig mest surealistiske opplevelse: Satt på et dagslangt møte i dag utenfor huset, og det varte og rakk før det ble lunch. Så jeg gikk på do midt i møtet og satt der OG SPISTE KNEKKEBRØD! :ler::ler: Har mer eller mindre klart å holde kvalmen i sjakk med mentholsukkertøy. Kanskje det er løsningen? :ler:

Hos meg har det knepet i magen helt siden jeg fant ut jeg var gravid (derfor trodde jeg mensen kom), og om det er ligamentsmerter eller noe annet, skal jeg ikke si så mye om :sjenert: Men kjenner det godt.

Eliza - det ser ut som vi er nøyaktig like langt! Jeg er 6+1 jeg også :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser sånn ut ja, Imax. :ler:

For meg fungerer IFA supert for å dempe kvalmen. I hvertfall en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SÅÅÅ godt å lese om dere andre altså!!

Jeg har heldigvis ikke vært kvalm etter episoden her om dagen, krysser fingre for at det ikke kommer!

Jeg har også mye vondt i magen. Og så har jeg hatt farget utflod hele uka.

Ellers har jeg begynt å bli TRØTT. Gjespet i hele dag og sov 1 time etter middag.. Nå kjenner jeg søvnen snike på igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...