FruByråkrat Skrevet 29. april 2022 #141 Del Skrevet 29. april 2022 GulleGull skrev (3 timer siden): Nå kjenner jeg ikke til vedkommende men blir jo fulgt opp av nav hele tiden når man er på aap. AAP er tidsbegrenset og man får mindre aap om man jobber ved siden av, de trekker fra inntekt. Det beste er jo om man finner ett eller annet som gjør at man står sterkere eller helt på egne ben en å bli totalt avhengig av nav, så hvor inntekten kommer fra spiller jo nesten ingen rolle for NAV 😊 Du kan også få AAP under etablering av egen bedrift. Det krever en del forarbeid, men veldig fint for noen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermamz Skrevet 29. april 2022 #142 Del Skrevet 29. april 2022 Noen som vet hva Lumispaen og resten av produktene koster om man er forhandler? 🤣 Er jo helt sjuke priser! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 29. april 2022 #143 Del Skrevet 29. april 2022 supermamz skrev (3 minutter siden): Noen som vet hva Lumispaen og resten av produktene koster om man er forhandler? 🤣 Er jo helt sjuke priser! Har du tenkt å hoppe ned fra gjerdet? 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermamz Skrevet 29. april 2022 #144 Del Skrevet 29. april 2022 Lunabelle skrev (Akkurat nå): Har du tenkt å hoppe ned fra gjerdet? 😅 Jeg lurer bare på hvor stor forskjell det er. For de alle står jo med den der jævla rensemaskin i speilet på badet 🙈 Så lurer på om de betaler 2000 for den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 29. april 2022 #145 Del Skrevet 29. april 2022 (endret) supermamz skrev (14 timer siden): Jeg lurer bare på hvor stor forskjell det er. For de alle står jo med den der jævla rensemaskin i speilet på badet 🙈 Så lurer på om de betaler 2000 for den. Vil tro de har ett rabattsystem når man blir medlem/forhandler. Hos Herbalife får man automatisk 25% rabatt når man blir medlem. Så kan man øke til 35%, 42% og 50%. Endret 30. april 2022 av Flettfrid Rettet skriveleif 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermamz Skrevet 30. april 2022 #146 Del Skrevet 30. april 2022 Flettfrid skrev (14 timer siden): Vil tro de har ett rabattsystem når man blir medlem/forhandler. Hos Herbalif får man automatisk 25% rabatt når man blir medlem. Så kan man øke til 35%, 42% og 50%. Ja er kanskje noe sånn der også. Er jo helt sykt at de egentlig ikke ser at de selv blir lurt da🙈 Må betale dyre dommer for produkter for å kanskje klare å tjene litt på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Falkefugl Skrevet 1. mai 2022 #147 Del Skrevet 1. mai 2022 Ut ifra hva jeg finner på NuSkin sine egne nettsider begynner "bonusen" på solgte produkter med 5 %, og da riktignok bare hvis man er AKTIV, som betyr at man må sende bestillinger minst en gang hver tredje måned (ellers mister man plassen sin som aktiv). En kjapp oversikt over produktene WL har i baderomshylla og de vanvittige høye prisene, så ser det ut til at hun har handlet for nærmere 10.000. med 5% bonus per solgte produkt må hun selge varer for 200.000 kr før hun kan begynne å tjene penger!!! Og det forutsetter at hun ikke fortsetter å kjøpe mer. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men setter jo hel hinsides fornuft at disse damene tror de skal tjene penger når de må selge for over 100.000kr via en Instagram med under tusen følgere kun for å gå i null!? Hvorfor skjønner de ikke hvor dårlig butikk dette er? 16 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 2. mai 2022 #148 Del Skrevet 2. mai 2022 11 hours ago, Falkefugl said: Rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men setter jo hel hinsides fornuft at disse damene tror de skal tjene penger når de må selge for over 100.000kr via en Instagram med under tusen følgere kun for å gå i null!? Hvorfor skjønner de ikke hvor dårlig butikk dette er? Godt spørsmål. Tror du like godt kan spørre om hvorfor folk blir med i sekter og blir utsatt for sosialt press for å donere halve lønna i kollekt. Jeg har ikke noe svar. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Falkefugl Skrevet 2. mai 2022 #149 Del Skrevet 2. mai 2022 n_97 skrev (18 minutter siden): Godt spørsmål. Tror du like godt kan spørre om hvorfor folk blir med i sekter og blir utsatt for sosialt press for å donere halve lønna i kollekt. Jeg har ikke noe svar. Ja, jeg får også veldig sekt-vibber. Alle har plutselig fått seg en stor vennegjeng som heier, jubler og love bomber hverandre, men det sekundet de slutter med MLM - tror de virkelig at alle disse mye "vennene" er ekte venner? De forsvinner jo på sekundet, det er jo ikke ekte venner. Så trist. Jeg reagerer så på dårlig butikk fordi de snakker jo hele tiden om å drive sin egen "business". Jobbe hver dag, inkludert helger, påske, julaften etc for 500-1000kr i måneden kaller jeg dårlig butikk 😂 og den eneste muligheten de har til å tjene mer er å rekruttere noen "suckers" under seg som de kan skumme fløten fra. Det er så kvalmt. De jobber jo om å bli business mamma fra dag 1, uten å ha lykkes selv. Det er så sjukt. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 2. mai 2022 #150 Del Skrevet 2. mai 2022 8 minutter siden, Falkefugl said: Ja, jeg får også veldig sekt-vibber. Alle har plutselig fått seg en stor vennegjeng som heier, jubler og love bomber hverandre, men det sekundet de slutter med MLM - tror de virkelig at alle disse mye "vennene" er ekte venner? De forsvinner jo på sekundet, det er jo ikke ekte venner. Så trist. De "vennene" forsvinner i det sekundet man slutter, ja. Leste om akkurat det i en artikkel på engelsk. Skal se om jeg finner den igjen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonjemor74 Skrevet 2. mai 2022 #151 Del Skrevet 2. mai 2022 Den eneste måten disse "vellykkede buisnessdamene" (klarer ikke slutte å le) tjener penger er jo å få andre naive husmødre til å starte under dem. Og alle som starter opp må jo nødvendigvis kjøpe noen produkter + den ansiktsdildoen. Og da vanker det jo noen få hundrelapper inn på konto for den som har vervet inn. Så pusher de produkter på venner og familie og får kanskje noen skarve lapper inn - og voila - de føler suksess og tror de skal bli rike.. Så står de der og gnikker istykker huden sin til latterlige videor og powermusikk mens de KUN fokuserer på å verve nye idioter inn i teamet sitt - for de har jo tydeligvis skjønt at selve jobben med å selge produkter er dødfødt. ALLE disse MLM damenes insta handler jo KUN om å verve nye selgere. jeg finner NULL info om hudpleieproduktene. NULL. Og videre reagerer jeg på at de alle nesten blir verre (i hvertfall ikke bedre) i huden. De har jo illrød hud full av urenheter og andre hudproblemer -med mindre de har dekket til med tykke BB/CC krmeer og 1 tonn pudder. Men det er trist og vondt å se på. Hvordan de er så 1) naive -eller 2) utspekulerte. Alle løgnene om at de er vellykkede buisnessdamer med full frihet og høye inntekter er jo bare bullshit. Som en creepy sekt hvor svake mennesker faller for alle løgnene og lovnadene - bare for å bruke opp uføretrygda på kremer mens de pushes til å lage ydmykende videoer. De lover frihet, rikdom, suksess, venner - dessverre altfor mange som lar seg overtale - og 1 år senere har 95% falt fra med skapet full av kremer, minus på kontoen og "vennene" er forduftet. Burde vært ulovlig.. 25 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 2. mai 2022 #152 Del Skrevet 2. mai 2022 24 minutter siden, Tonjemor74 said: ansiktsdildoen Dagens! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Falkefugl Skrevet 2. mai 2022 #153 Del Skrevet 2. mai 2022 Tonjemor74 skrev (47 minutter siden): Den eneste måten disse "vellykkede buisnessdamene" (klarer ikke slutte å le) tjener penger er jo å få andre naive husmødre til å starte under dem. Og alle som starter opp må jo nødvendigvis kjøpe noen produkter + den ansiktsdildoen. Og da vanker det jo noen få hundrelapper inn på konto for den som har vervet inn. Så pusher de produkter på venner og familie og får kanskje noen skarve lapper inn - og voila - de føler suksess og tror de skal bli rike.. Så står de der og gnikker istykker huden sin til latterlige videor og powermusikk mens de KUN fokuserer på å verve nye idioter inn i teamet sitt - for de har jo tydeligvis skjønt at selve jobben med å selge produkter er dødfødt. ALLE disse MLM damenes insta handler jo KUN om å verve nye selgere. jeg finner NULL info om hudpleieproduktene. NULL. Og videre reagerer jeg på at de alle nesten blir verre (i hvertfall ikke bedre) i huden. De har jo illrød hud full av urenheter og andre hudproblemer -med mindre de har dekket til med tykke BB/CC krmeer og 1 tonn pudder. Men det er trist og vondt å se på. Hvordan de er så 1) naive -eller 2) utspekulerte. Alle løgnene om at de er vellykkede buisnessdamer med full frihet og høye inntekter er jo bare bullshit. Som en creepy sekt hvor svake mennesker faller for alle løgnene og lovnadene - bare for å bruke opp uføretrygda på kremer mens de pushes til å lage ydmykende videoer. De lover frihet, rikdom, suksess, venner - dessverre altfor mange som lar seg overtale - og 1 år senere har 95% falt fra med skapet full av kremer, minus på kontoen og "vennene" er forduftet. Burde vært ulovlig.. Spot on! 🙌 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 2. mai 2022 #154 Del Skrevet 2. mai 2022 Og her var artikkelen om hvordan man blir frosset ut om man slutter, eller enda verre, er kritisk. https://www.goodhousekeeping.com/life/a34933110/mlm-companies-distributor-experience/ 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 2. mai 2022 #155 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) En artikkel til, om hvordan mekanismene fungerer og de nederst på rangstigen blir sittende med store lagre de ikke får solgt. https://www.huffpost.com/entry/mlm-pyramid-scheme-target-women-financial-freedom_l_5d0bfd60e4b07ae90d9a6a9e Endret 2. mai 2022 av n_97 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 2. mai 2022 #156 Del Skrevet 2. mai 2022 Falkefugl skrev (14 timer siden): Ut ifra hva jeg finner på NuSkin sine egne nettsider begynner "bonusen" på solgte produkter med 5 %, og da riktignok bare hvis man er AKTIV, som betyr at man må sende bestillinger minst en gang hver tredje måned (ellers mister man plassen sin som aktiv). En kjapp oversikt over produktene WL har i baderomshylla og de vanvittige høye prisene, så ser det ut til at hun har handlet for nærmere 10.000. med 5% bonus per solgte produkt må hun selge varer for 200.000 kr før hun kan begynne å tjene penger!!! Og det forutsetter at hun ikke fortsetter å kjøpe mer. Rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men setter jo hel hinsides fornuft at disse damene tror de skal tjene penger når de må selge for over 100.000kr via en Instagram med under tusen følgere kun for å gå i null!? Hvorfor skjønner de ikke hvor dårlig butikk dette er? Leste også litt om dette i morges, kom vel frem til ca det samme som det. Syns det var tungvindt og vanskelig å sette seg inn i. Ubegripelig at noen går inn i dette slik det systemet her 🙄😔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 2. mai 2022 #157 Del Skrevet 2. mai 2022 (endret) n_97 skrev (1 time siden): Og her var artikkelen om hvordan man blir frosset ut om man slutter, eller enda verre, er kritisk. https://www.goodhousekeeping.com/life/a34933110/mlm-companies-distributor-experience/ Dette er litt sånn typiske amerikanske tilstander 🙄 det ser man i den linken jeg la ut tidligere om Herbalife i amerika også. Her i Norge tror jeg det er ett fåtall som går inn i "salgs jobben" på ett slik nivå at de sier opp jobber osv. Normenn flest er mer trauste og har beina plantet mer på jorda. Men jeg syns det er skremmende å se og høre om historier der folk omtrentlig blir hjernevasket av de forskjellige firmaene/bossene. Endret 2. mai 2022 av Flettfrid Rettet skriveleif 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baldrian Skrevet 3. mai 2022 #158 Del Skrevet 3. mai 2022 Tonjemor74 skrev (19 timer siden): ansiktsdildoen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 4. mai 2022 #159 Del Skrevet 4. mai 2022 OMG… I helgen har de vært på konferanse i Marbella. Skikkelig halleluja-stemning! Jeg humrer litt over alle reelsene de har lagt ut, de får det til å se ut som de har vunnet i OL eller noe🤭… Gratulerer, du har satt deg på et fly til Spania, sjekket inn på et hotell og spist på restaurant: WOW! For et forrykende spennende liv😆🤣 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiida Skrevet 5. mai 2022 #160 Del Skrevet 5. mai 2022 Flettfrid skrev (På 2.5.2022 den 14.39): Dette er litt sånn typiske amerikanske tilstander 🙄 det ser man i den linken jeg la ut tidligere om Herbalife i amerika også. Her i Norge tror jeg det er ett fåtall som går inn i "salgs jobben" på ett slik nivå at de sier opp jobber osv. Normenn flest er mer trauste og har beina plantet mer på jorda. Men jeg syns det er skremmende å se og høre om historier der folk omtrentlig blir hjernevasket av de forskjellige firmaene/bossene. Jeg har fulgt Frida f en stund på instagram. Syntes hun var artig og inspirerende. Men så ble hun herbalifedronning og har som 26-åring sluttet i lærerjobben til fordel for dette... Der er det halleluja der. Men hun lever tydeligvis godt av det. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå