Gå til innhold

MLM-kontoer på Instagram og snapchat har blitt min nye guilty pleasure

Vicnord84

Anbefalte innlegg

Hva i alle dager vil det si at man er businessmamma? WL kalte seg selv flere ganger for det. Hvordan skal hun veilede andre og få dem til å våge å oppnå drømmen når hun har nærmest ikke solgt noe🤕 Dør seriøst av ordet «Våge», hun bruker det non-stop. 

Endret av Nathalie
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Businessmamma = en person som endelig har fått en person under seg i pyramiden som de tjener penger på når de kjøper produkter. Jo flere folk du har under deg jo mer tjener du, fordi du får prosenter av deres innkjøp. Men etter noen få "lag" i pyramiden er markedet mettet og de på toppen har tjent penger, mens de på bunn sitter inne med overprisede produkter ingen vil ha lengre. Og mange MLM reklamerer med at du ikke må ha varelager etc. Men du "må" jo ha noen produkter å vise frem (med kleine reels, grøss) og når disse produktene koster 5000-10000 bare for et basisutvalg så er det bare de som klarer å rekruttere folk som tjener penger. De stakkarslige damene som danser på Instagram finansierer bare damene over seg ved å kjøpe dyre produkter. Så jeg sier det igjen; det er veldig påfallende at de reklamerer for denne "muligheten" før de har tjent et dagsverk, men det er jo fordi de vet at de må få prosenter av folka under seg for å tjene penger. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

supermamz skrev (På 18.4.2022 den 22.02):

2585 kr, men har fått tilbud på 2100 kr. Så er svinedyrt! De skriver aldri pris for de vil komme i kontakt med deg for å pushe produktet på deg.

Really??

Clarisonic Mia lå vel ute for 1200 eller noe sånt? Om jeg ikke husker feil.

Nå er jo den av markedet, men finnes jo mange erstattere. 

Hadde IKKE betalt denne prisen for elektrisk rensebørste til ansikt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen menn som holder på med dette også. Hva kaller de seg? Businesspappa? Boyboss? Powerman? Eller er det bare damene som "fordummer" (i mangel på bedre ord) seg på den måten?

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre, hva skjedde med gode, gamle Wenche? Jeg gikk inn på instaen hennes og ble så flau at jeg nærmest krympet meg. Noe så flaut! Tenk at hun har latt seg lure igjen av tullball som liksom skal gjøre henne rik. Først AB og nå pyramidespill. Aldri i verden om jeg hadde brukt den børstegreia i ansiktet heller. Ser nesten ut som en hårføner uten munnstykke. Minner om noe ræl jeg fikk i Glossybox for mange år siden som gikk rett i søpla. Og for en pris! :sjokk:  Nei, takke meg til Foreo. Den er i hvert fall snill mot huden og er et profesjonelt og troverdig verktøy. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viernes skrev (7 timer siden):

Det er jo noen menn som holder på med dette også. Hva kaller de seg? Businesspappa? Boyboss? Powerman? Eller er det bare damene som "fordummer" (i mangel på bedre ord) seg på den måten?

Ser at menn (i utlandet) ofte går for trading/crypto-mlm, men ikke så stort i Norge enda? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 hours ago, Lerke987 said:

Ser at menn (i utlandet) ofte går for trading/crypto-mlm, men ikke så stort i Norge enda? 

Jeg har sett reklame på norsk for krypto med slagord som "krypto-eventyret begynner nå" og slikt. Så det finnes i Norge også. Interessant teknologi men altfor ny til å satse på etter min mening. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se episode 2 av Luksusfellen! (Den nye sesongen) Et par som driver med mlm og har tapt penger hele veien... "Denne ekstrajobben har dere ikke råd til å drive med" 😂

• Liker 38
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (På 19.4.2022 den 20.55):

Hun var oppe i 1100 før hun begynte med denne Network marketing businessen sin, og hadde mer variert innhold. Nå går det jo KUN i selfier og "sjef i eget liv"-opplegget.

Folk går lei, naturligvis.

Det er det samme bildet omatt ogomatt bare med andre klær. Skulle ønske hun kunne ta litt andre bilder også.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicnord84 skrev (På 18.4.2022 den 21.28):

Noen som vet hva en sånn lumispa koster? Eller produkter sånn generelt? Er jo ingen av disse damene som opplyser om noen priser eller noenting mens de står der å danser 😂

Hvorfor ikke bruke eBay. Ligger ute fra 600-1200,-  hvorfor du vil ha en sånn forstår jeg ikke, tviler på at den gjør noe annet en klut og såpe gjør...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg ble invitert med til et NuSkin-møte for mange år siden. Det var en god studievenninne som lurte meg med, hun sendte meg en melding og spurte om jeg ville bli med på et nettverksmøte hos et (ikke navngitt) firma som trengte flere ansatte. Unge, naive meg trodde det var relevant for studiene og kunne selvfølgelig trenge litt ekstra penger - så jeg ble med. 
Jeg husker enda i dag skammen som skylte gjennom kroppen i det presentasjonen begynte og jeg innså at jeg befant meg på et MLM-møte. Mannen som stod for presentasjonen var en ung og eplekjekk trønder i dress, som kunne fortelle at dette var en revolusjon på lik linje med - hold dere fast - internett! Dette kom til å forandre verden! Og tenk så heldige vi var, vi utvalgte som fikk være med på denne reisen!

…jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte. Jeg satt høflig og nærmest paralysert gjennom hele møtet, lynende forbanna på min venninne som hadde lurt meg med på dette. Jeg sa min tydelige mening rett etterpå. Og mistet en venninne. Hun har forøvrig fortsatt ikke tjent den millionen som skulle være innen rekkevidde det første året. 🤪

• Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
jukkapalme skrev (På 20.4.2022 den 23.42):

Gud bedre, hva skjedde med gode, gamle Wenche? Jeg gikk inn på instaen hennes og ble så flau at jeg nærmest krympet meg. Noe så flaut! Tenk at hun har latt seg lure igjen av tullball som liksom skal gjøre henne rik. Først AB og nå pyramidespill. Aldri i verden om jeg hadde brukt den børstegreia i ansiktet heller. Ser nesten ut som en hårføner uten munnstykke. Minner om noe ræl jeg fikk i Glossybox for mange år siden som gikk rett i søpla. Og for en pris! :sjokk:  Nei, takke meg til Foreo. Den er i hvert fall snill mot huden og er et profesjonelt og troverdig verktøy. 

WLs insta er jo som et ekko fra Anne Brith Davidsens glansdager, med "verktøyene" fra hennes Influencer program.

-Bygg din egen merkevare! 

-By på deg selv!

-Lag et dreamboard der du visualiserer dine mål og drømmer!

-Jobb målrettet, resultatene kommer på sikt.

-Solid innsats over tid, man kan ikke forvente resultater over natten.

-Konsekvent innsats over tid tar deg dit DU vil!

-Ikke bry deg om hva andre tenker!

Eneste som mangler er at den som gir seg er en dritt😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (8 minutter siden):

WLs insta er jo som et ekko fra Anne Brith Davidsens glansdager, med "verktøyene" fra hennes Influencer program.

-By på deg selv!

" There is no elevator to success, you have to take the stairs" 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX

Jeg må innrømme at dette opplegget slett ikke gir meg «pleasure», verken «guilty», eller annen. 

Fulgte WL litt da hun havnet i garnet til Anne Brith og det er bare trist å se at hun nå har blitt lurt på nytt. Ekkoet av hva hun har blitt fortalt av humbug vises jo med all tydelighet, og alle skjønner jo at dette ikke er det gullegget som hun ser for seg. Jeg blir rasende forbanna over de som sitter på toppen og faktisk tjener pengene sine på naive drømmere som om noen år vil forstå at de nok en gang har blitt utnyttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (12 minutter siden):

-By på deg selv!

Ja, jeg vet. Og den overdrevne bruken av ordet våge. Våg ditt og våg datt :fnise: Hun skal ha for innsatsen, men jeg syns faktisk synd på henne som nok en gang lar seg lure og kaster bort masse penger på ræl som skal gjøre henne rik. Er bare trist hele greia. Og så kleint med den dansinga mens hun bruker den greia i trynet.

Haha, den som gir seg er en dritt er hun nok for anstendig og ordentlig til å si 😂

Jeg savner gamle Wenche jeg. Fra da hun hadde YouTube. Syns videoene hennes var koselige å se på. Elsker å se unboxinger av beautybokser og hun abonnerte jo på sikkert 3-4 stk. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke noe synd på W. Dama er jo sikret med trygd for mange diffuse sykdommer, og virker passe sleip selv. Tilbyr jo å "hjelpe" andre med å finne fram til rigtige hudpleieprodukter, og ikke minst "hjelp" til å starte opp egen bedrift (som hun kan profitere på). Publisering av virkelighetsfjerne drømmer er jo underholdningen her.
Dama var veldig god på å sløse bort trygda på ekstreme mengder beauty-produkter tidligere også. Unboxing-videoene hun helt frivillig og med stort alvor publiserte, er blitt brukt som underholdning og guilty-pleasure av mange.
Hun drev også da med ubetalt reklame (dvs. hun betalte i dyre dommer) for Beauty Box, eller hva det nå heter. Alt var like fantastisk og nyttig, og alt luktet sååå godt (alt måtte skrus opp med en gang, så klart). Akkurat som nå med Nuskin. Nå har hun kastet alle de fantastiske sminkeproduktene hun abonnerte på. Verdier for flerfoldige tusen kroner rett i dass. Men hun har vel råd :vetikke:

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Villroses hage skrev (20 minutter siden):

Synes ikke noe synd på W. Dama er jo sikret med trygd for mange diffuse sykdommer, og virker passe sleip selv. Tilbyr jo å "hjelpe" andre med å finne fram til rigtige hudpleieprodukter, og ikke minst "hjelp" til å starte opp egen bedrift (som hun kan profitere på). Publisering av virkelighetsfjerne drømmer er jo underholdningen her.
Dama var veldig god på å sløse bort trygda på ekstreme mengder beauty-produkter tidligere også. Unboxing-videoene hun helt frivillig og med stort alvor publiserte, er blitt brukt som underholdning og guilty-pleasure av mange.
Hun drev også da med ubetalt reklame (dvs. hun betalte i dyre dommer) for Beauty Box, eller hva det nå heter. Alt var like fantastisk og nyttig, og alt luktet sååå godt (alt måtte skrus opp med en gang, så klart). Akkurat som nå med Nuskin. Nå har hun kastet alle de fantastiske sminkeproduktene hun abonnerte på. Verdier for flerfoldige tusen kroner rett i dass. Men hun har vel råd :vetikke:

Har hun ikke fibromyalgi? Det kan være ganske ille så vidt jeg har skjønt.

De beautyboksene er ikke så dyre, men når det er mange av dem blir det selvfølgelig mye penger tilsammen. Jeg liker å se unboxinger, men irriterte meg litt over at hun måtte skru opp alt på en gang jeg også, ting blir jo dårlige før man rekker å bruke de opp da. Særlig mascaraer, de tørker jo ut og skal dessuten ikke brukes mer enn 3 måneder og da er det dumt å ha 100 stk åpne på en gang 😂 Men... har hun kastet alle produktene hun fikk i de boksene? Hvorfor? Snakk om bortkastede penger! Ikke minst er det dårlig for miljøet å kaste brukbare ting. Er det bare nuskin som gjelder nå da? Overprisede drittprodukter som tester på dyr. Fysj! Jeg ble lurt til å kjøpe noe derfra for ca 20 år siden (hun som lurte det på meg løy og sa at det ikke tester på dyr) og jeg fikk det verste kviseutbruddet jeg har hatt i hele mitt liv. Skikkelig "kult" når jeg slet med kviser fra før også og dette liksom skulle kurere huden min for alltid og det var ikke snakk om hvor fantastisk det skulle være. Jeg var ca 20 år på den tiden og dama som prakka det på meg var 45-50 og veeeeldig overbevisende. Lurer på om hun fortsatt driver med det rælet der.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, jukkapalme said:

Har hun ikke fibromyalgi? Det kan være ganske ille så vidt jeg har skjønt.

De beautyboksene er ikke så dyre, men når det er mange av dem blir det selvfølgelig mye penger tilsammen. Jeg liker å se unboxinger, men irriterte meg litt over at hun måtte skru opp alt på en gang jeg også, ting blir jo dårlige før man rekker å bruke de opp da. Særlig mascaraer, de tørker jo ut og skal dessuten ikke brukes mer enn 3 måneder og da er det dumt å ha 100 stk åpne på en gang 😂 Men... har hun kastet alle produktene hun fikk i de boksene? Hvorfor? Snakk om bortkastede penger! Ikke minst er det dårlig for miljøet å kaste brukbare ting. Er det bare nuskin som gjelder nå da? Overprisede drittprodukter som tester på dyr. Fysj! Jeg ble lurt til å kjøpe noe derfra for ca 20 år siden (hun som lurte det på meg løy og sa at det ikke tester på dyr) og jeg fikk det verste kviseutbruddet jeg har hatt i hele mitt liv. Skikkelig "kult" når jeg slet med kviser fra før også og dette liksom skulle kurere huden min for alltid og det var ikke snakk om hvor fantastisk det skulle være. Jeg var ca 20 år på den tiden og dama som prakka det på meg var 45-50 og veeeeldig overbevisende. Lurer på om hun fortsatt driver med det rælet der.

Hun har nevnt en del typiske livsstilssykdommer. Fibromyalgi er vel en samlebetegnelse på muskulære "vondter" som kan oppstå hvor som helst i kroppen, og som ikke kan diagnostiseres gjennom prøver, bilder eller annet. Selvfølgelig ille nok, men kan ikke helt sammenlignes med å være f. eks. lam, blind eller ha CP.

Ja, hun sa her om dagen at hun hadde KASTET sminkesamlingen sin. Trodde nesten ikke hva jeg hørte. Bare de utallige øyenskyggene. Og skrekkelig for miljøet med slik sløsing. Vedkommende er vel ikke akkurat kjent for å tenke langt. Ja, nå er lageret gjort klart for å ta imot ubegripelige mengder med fantastiske Nuskin-produkter.
Fantastiske, ja.  Riktig slemt av den damen å lure 20-åringen deg! I den alderen har man virkelig ikke behov for en eneste kvise til. Huffåhuff. Vi ser jo tydelig at mlm-damene som sliter med kviser fra før av, ikke akkurat blir bedre av denne oppskrytte hudpleien.

Er det noe jeg ikke har sans for her i verden, er det lureri. Og i tillegg miljøsvineri. At man underholdes av dette blir derfor en del guilty. Mlm-damene virker både hjernevaska, og som noen luringer. Hvilken kombinasjon!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som overrasker meg er at de som ikke har utdanning innen helse, hud og velvære,  plutselig kan alt. Herbalife og Fitline, forever også, for ikke å snakke om mary kan. Brukerman den og den dietten med det rette pulveret og trener litt så blir du frisk. Bruker du de rette kremene og såpene blir huden perfekt. Møtte på ei som mente at min sykdom ville bli frisk av herbalife. Det samme mente ei som selger sukkerpulver fra fitline. Altså... her er det bare å glemme Legevitenskapen 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nassenøff skrev (1 time siden):

Det som overrasker meg er at de som ikke har utdanning innen helse, hud og velvære,  plutselig kan alt. Herbalife og Fitline, forever også, for ikke å snakke om mary kan. Brukerman den og den dietten med det rette pulveret og trener litt så blir du frisk. Bruker du de rette kremene og såpene blir huden perfekt. Møtte på ei som mente at min sykdom ville bli frisk av herbalife. Det samme mente ei som selger sukkerpulver fra fitline. Altså... her er det bare å glemme Legevitenskapen 

Dette du beskriver her med møte med Herbalife damen er ikke noe de blir opplært til. Ja jeg er Herbalifer og kan så klart være partisk. 

Men det står veldig klart i rettningslinjene til Herbalife at det ikke skal selgea som behandling for sykdom, at det ikke finnes dokumentasjon som viser at det kan hjelpe på sykdom osv. Men som med alt annet finnes det desverre enkelte som ikke selger produktene på rett grunnlag osv. De ødelegger for de som virkelig er seriøse i "yrket". 

Jeg tar alltid tak i slin når jeg ser feilinfo osv fra Herbalifere f.eks på FB,I nsta osv. Syns det er veldig ugreit at folk skal bli lurt av uredelige medlemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...