Gå til innhold

MLM-kontoer på Instagram og snapchat har blitt min nye guilty pleasure

Vicnord84

Anbefalte innlegg

Chrisssi skrev (10 timer siden):

Hvordan kan WL tro at hundrevis av bilder av eget ansikt skal være med og "selge" og få i gang en business.

Jeg mener å huske fra bloggen at det kameraet ikke kan ta andre typer bilder, muligens med unntak av sporadiske glimt fra naturen.

Endret av baldrian
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Finlay
Chrisssi skrev (11 timer siden):

Hvordan kan WL tro at hundrevis av bilder av eget ansikt skal være med og "selge" og få i gang en business. Bildene ledsages av store ord om network marketing, business, mål og drømmer. Hun koker suppe på den samme spikeren omatt og omatt. 😅 Imponerende iherdig da, det skal hun ha. Men hvem blir fristet? Ser at det skal lanseres collagen pulver og det var lagt ut et par kritiske kommentarer på et innlegg, de forsvant kjapt. Det er vel behørig motbevist at det har noen effekt. 

Det er HELT utrolig at WL ser for seg at gjennom hundrevis av identske selfier (beklager, ser nå at hun har briller på noen av bildene litt lenger ned)  med så å si samme tekst, dag etter dag, måned etter måned, skal verve følgere til NuSkin.

Scroller man seg nedover, til før hun startet med dette tullet, hadde hun jo et visst engasjement, daglig 40-70 likes og 10-20 kommentarer, pluss/minus. Siste post har 4 (!) likes og null kommentarer! Riktignok kan denne posten oppfattes som en advarsel mer enn en reklame.

- Jeg lover deg ikke «gull og grønne skoger»! Det er ikke en kvikk fiks å tjene penger på denne måten! Det krever masse innsats over tid. En jobb som krever tålmodighet i bøtter og spann. Hvis du forventer lett tjente penger på kort tid, så er ikke dette noe for deg!

Men likevel. WL skal ha for utholdenheten, den er litt imponerende faktisk😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykologisk bieffekt av denne halleluja - stemningen rundt produktene, "karrieren" og den personlige friheten, er jo at fallhøyden blir ekstremt stor. Hvordan skal man kunne slutte, uten å tape ansikt, når man har "gått ut av komfortsonen og gjort seg synlig og våget å ta all den plassen?" Når man i uker og måneder har jobbet og elsket og danset av lykke over det fantastiske kollegiet, suksessen og muligheten til å styre sin egen tid? Var det ikke så fantastisk? Ikke så lønnsomt? Var man ikke utholdende og gjennomført og konsekvent nok, synlig nok, flink nok?

Dette gir meg en skikkelig uggen følelse. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sektlignende gjeng, - og det er skummelt. Uggen følelse ja

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist for Wenches del, hun ga alt for Anne Brith og gir enda mer for disse Network marketing greiene, men lykkes neppe denne gangen heller. Trist når en som tydeligvis har utfordringer prøver så hardt og virkelig tror man kan lage gull av gråstein. Enhver som ser alle disse selfiene med store ord må jo bare riste på hodet og lure på hva hun driver med. 

Men voksne mennesker velger jo selv hva man engasjerer seg i....

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså, hvor mange eller store topper fins det? Alle når jo toppen etter kort(?) tid, og alle kan jo ikke være på toppen? Eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chrisssi skrev (1 time siden):

Det er trist for Wenches del, hun ga alt for Anne Brith og gir enda mer for disse Network marketing greiene, men lykkes neppe denne gangen heller. Trist når en som tydeligvis har utfordringer prøver så hardt og virkelig tror man kan lage gull av gråstein. Enhver som ser alle disse selfiene med store ord må jo bare riste på hodet og lure på hva hun driver med. 

Men voksne mennesker velger jo selv hva man engasjerer seg i....

Sjekka ut hennes insta nå. Hvorfor holder hun på slik!? "ingen" følgere og få likes på disse bildene. Tror hun at hun skal tjene på dette? 😰

Har ikke fulgt hun så vet ikke hvem hun er, men fikk følelsen av at det er noe der? Diagnose?

Endret av goho
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerer mest på er at de som selger pusher mer på å få enda flere selgere enn å faktisk snakke om produktene! Spesielt nuskin. Tross de 100vis av reklamene jeg har sett så vet jeg fremdeles ikke hva produktene gjør, hva som er unikt med deres produkter og hva de selger bortsettfra en plastdings med en slags krem på! I min logiske hjerne blir jeg da skeptisk til produktene fordi de glemmer å fokusere på selve varen og jeg vet ingenting om den. Når det er flere selgere en vil ha heeeele veien luktet det scam lange veier. Collagen også. Du mister all min respekt viss du reklamerer for eller bruker collagenpulver😂

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullrulle skrev (6 timer siden):

Det jeg reagerer mest på er at de som selger pusher mer på å få enda flere selgere enn å faktisk snakke om produktene! Spesielt nuskin. Tross de 100vis av reklamene jeg har sett så vet jeg fremdeles ikke hva produktene gjør, hva som er unikt med deres produkter og hva de selger bortsettfra en plastdings med en slags krem på! I min logiske hjerne blir jeg da skeptisk til produktene fordi de glemmer å fokusere på selve varen og jeg vet ingenting om den. Når det er flere selgere en vil ha heeeele veien luktet det scam lange veier. Collagen også. Du mister all min respekt viss du reklamerer for eller bruker collagenpulver😂

Det du sier her er faktisk veldig viktig og noe de som driver med Nuskin absolutt BØR ta til seg. 

Å snakk om produktene, hva de innhold og hva produktene gjør for huden/kroppen er langt viktigere en de "teite" gnir maskina i ansiktet filmene der de står å "deier" seg på badet og snakker om ut av komfortsonen, businesskvinner ovs

Skal de få solgt ett produkt, så snakk om produktet, hva er bra med det, før/etterbilder, hvorfor er nettopp dette produktet så bra, hva gjør det bedre en alskens som selges i butikker, på parfymeri, i skjønnhetssalonger osv. Hvorfor bør vi som potensielle kunder velge nettopp Nuskin, hvorfor bør vi gi nettopp Nuskin sine produkter en sjanse i stede for ett annet merke. Hvorfor bør jeg bruke så mye penger på den lille maskinen og tilhørende kremmer i stede for å kjøpe en ansiktskrem til 300 på Vitusapoteket?

Stort sett det eneste jeg vet om Nuskin ut fra det jeg har sett på insta og FB er at det er en maskin av noe slag som brukes i ansiktet. Enkelte blir intens røde av å bruke den, skal det blir slik i starten? 

Man bør kan få slik info uten å bli med i en kundegruppe, uten å måtte kjøpe produkter/prøvepakker osv. 

Normenn flest er trauste og velger det trygge, skal man selge de noe nytt så må man dele god info å gi de tid til å "fordøye" infoen på sin måte. Da er det å lage gode innlegg om produktene på f.eks åpne instaprofiler tingen. Der kan man gå inn å lese om produkter, produkterfaringer osv når man selv vil og fordøye/prosessere infoen. 

Det tror jeg de fleste av MLM selgerene hadde kommet mye lengre med enn alle disse "teite" innleggene de deler. 

Mange av de/de fleste burde prioritere å opparbeide seg en god kundegruppe og prioritere produktreklame/salg før de begyner å "messe" om business muligheter osv for å verve folk under seg. F.eks WL hadde kommer mye lengre om hun snakket om produktene, virkningen av de osv i stede for innlegg etter innlegg om businesskvinner, business muligheter, tørre satse, ut av komfortsone osv. 

Selg produktene i stede for å prøve å selge "seg selv" og en business/mulighet de selv ikke har opparbeidet seg selv i ennå. 

Jada, de må bare screene og dele med latterligjøring osv. Men jeg har hvertfall "jobbet" med mitt MLM i over 10 år og vet hva det vil si å få solgt varer for store summer i mnd, jobbe seg opp på markedsplanen og det aller viktigste....møte kunder,nye som gamle på en god måte 😊 og det å finne sin plass i markede, liten som stor 😊

Hilsen Herbalifer 💚

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg mest er hvorfor disse damene velger dette fremfor å ta hele steget å starte sin egen uavhengig bedrift. 

Sannsynligheten for å lykkes innen MLM er svært lav, du er helt avhengig av å verve mange under deg for å tjene penger. 

Mange av de bruker mye energi på dette, starter man en uavhengig bedrift innen netthandel av kosmetikk og går virkelig inn for det skulle man tro sannsynligheten for å lykkes er langt høyere enn MLM. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å få svar på priser ol - var ei som spurte om pris vedrørende collagen, og det endte vel med at hun ble blokkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert over hvor brått man kan slutte også - IdebankMamma/NinaM Ruden har jo nå pushet nueskin sammen med Reidun Pande og gjengen i lang tid - dette er det beste i livet - men nå plutselig er det slutt. Andre prosjekter som er mer viktig, etter i en lang periode har forsvart sin NWM-jobbing for hele verden

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KrigOgFred skrev (12 timer siden):

Det er ikke lett å få svar på priser ol - var ei som spurte om pris vedrørende collagen, og det endte vel med at hun ble blokkert. 

Blokkert fordi man spør om pris, faktisk. Fin måte å selge på, du :fnise: 

Var innom IG-kontoen til Reidun Pande her en dag og Guri meg, så ufattelig slitsom hun virker. Ser jo ut som hun brøler på alle bilder og på starten av hver eneste video. Og så mye grimaser, armer og bein. Jeg blir så flau av å se på sånt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jukkapalme skrev (2 minutter siden):

Blokkert fordi man spør om pris, faktisk. Fin måte å selge på, du :fnise: 

Var innom IG-kontoen til Reidun Pande her en dag og Guri meg, så ufattelig slitsom hun virker. Ser jo ut som hun brøler på alle bilder og på starten av hver eneste video. Og så mye grimaser, armer og bein. Jeg blir så flau av å se på sånt. 

Jeg fikk henne opp i feeden en gang. Hørtes ut som hun lekte funksjonshemma når hun "sang" inn i mikrofonen/ansiktsdildoen. Ante ikke hvem mennesket var, men det var ikke noe salgstriks for min del.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jif skrev (4 timer siden):

Jeg fikk henne opp i feeden en gang. Hørtes ut som hun lekte funksjonshemma når hun "sang" inn i mikrofonen/ansiktsdildoen. Ante ikke hvem mennesket var, men det var ikke noe salgstriks for min del.

Gud bedre, så kleint. Jeg hadde lyden av, så slapp å høre henne.

Ansiktsdildo, haha! :hoho: 

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
KrigOgFred skrev (13 timer siden):

Hvem spurte du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude1996 skrev (3 timer siden):

Altså ... hva skal man si? 

Okei... Jeg er faktisk helt i sjokk!
Ble sittende med åpen munn å se heeeele videoen!😦

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...