Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...


Callisto83

Anbefalte innlegg

Wild Eyes skrev (2 timer siden):

Han lo jo godt selv, dette er ikke stabil oppførsel og det skal tydeligvis ikke så mye til før et stort ego blir såret. 

Han lo helt til han så reaksjonen til kona. Hun ble tydelig såret av kommentaren. 

Jeg respekterer at han står opp for familien sin, selv om jeg synes han burde brukt ord i stedet for å bli fysisk. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, Nussepus said:

Alle er ikke så primitive at de tyr til vold. Noen av oss har kommet lenger i utviklingen fra neandertalere. 

Nå mente jeg som i at han høvlet over han i talen, men spart det til sist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 time siden):

Hun tålte det ikke i det hele tatt. Hvis du ser ansiktet hennes og hvordan hun stivnet til i kroppen, så ser du at det var over grensen for hennes del. Det er da WS endret mening fra smil til sinne.

Man kan diskutere fram og tilbake hvor mye de må tåle og hvor grensen går, og jammen skal de tåle en del, men jeg synes at spøken var for drøy samtidig som WS kunne spart seg for å slå i respons. 

Det at WS reagerte så kraftig viser at hårtapet er et veldig ømt tema i familien hans og da er tålegrensen lavere.

Likevel kunne han bare ropt fra stolen det han ropte uten å gå på scenen og slå. Eventuelt at han kunne gått på scenen og sagt i mikrofonen at det er ikke greit å spøke med akkurat dette. Det ville vært like flaut for CR å bli satt på plass fra scenen med ord, ikke med vold.

 

Banner sikkert i kjerka her, men veldig mange svarte kvinner bruker "protective" hairstyles.  Dvs. parykker, weaves, fletter inn hår osv.  Mange har jo mye og langt eget hår under parykk eller weaves.  Skjønner selvsagt at det er kjipt å miste håret...men hvis det er midlertidig kan hun vel bare lime på en parykk. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjottete oppførsel. Alpakka (sykdommen, ikke dyret) er det som gjør at menn mister håret. Det tulles med hele tiden, da må det jo være likestilling. At Will ikke liker likestilling liker jeg ikke.

Men så fortjener vel Chris Rock det etter det han gjorde med Rihanna.

Dessuten tror jeg dette var en konspirasjon for å få flere seere til Oskaren. Det var jo en jævlig opportunt tidspunkt. Oskar var jo i ferd med å bli irrelevant.

Er det noen som fikk med seg puppen til Serena Williams?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Banner sikkert i kjerka her, men veldig mange svarte kvinner bruker "protective" hairstyles.  Dvs. parykker, weaves, fletter inn hår osv.  Mange har jo mye og langt eget hår under parykk eller weaves.  Skjønner selvsagt at det er kjipt å miste håret...men hvis det er midlertidig kan hun vel bare lime på en parykk. 

Alpakka (sykdommen, ikke dyret) er vel mer eller mindre permanent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (8 minutter siden):

Ja, og det er vel ikke rart at hans første reaksjon var latter ettersom konteksten var humoristisk. Jeg vet ikke med dere, men jeg har selv reagert med latter på noe som jeg i ettertid, ofte bare noen sekunder etter, har følt var nedverdigende eller feil. Den umiddelbare reaksjonen betyr ofte ingenting når det går opp for en hva som skjer.

Madcon lo i 2-3 sekunder av mocca-vitsen til Plumbo også, før det gikk opp for en hva som skjedde.  

I dette tilfellet virket fleipen grei for Will Smith inntil han så at kona opplevde det som ugreit. Virket som han agerte på vegne av kona. Det var ikke morsomt for ham lenger da han oppdaget at kona ikke syntes det.

Jeg kan ikke si jeg har opplevd en lignende helomvending selv. I tilfellet med Madcon tolker jeg som de egentlig synes det var morsomt, for så å komme på at det liksom ikke skal være greit likevel fordi de utad vil legge seg på en linje der de forventer at den type utspill skal tolkes som ugreie.

Mitt inntrykk er at det i begge tilfeller ble agert på vegne av andres reaksjon. Ikke egentlig sin egen.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ajarRun skrev (3 minutter siden):

Alpakka (sykdommen, ikke dyret) er vel mer eller mindre permanent.

Greit å benevne sykdommen riktig...

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (7 minutter siden):

Banner sikkert i kjerka her, men veldig mange svarte kvinner bruker "protective" hairstyles.  Dvs. parykker, weaves, fletter inn hår osv.  Mange har jo mye og langt eget hår under parykk eller weaves.  Skjønner selvsagt at det er kjipt å miste håret...men hvis det er midlertidig kan hun vel bare lime på en parykk. 

Hva er poenget ditt? At hun ikke burde være lei seg over sykdommen og hårtapet sitt fordi hun kan bruke parykk? 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BethD
tullerikke skrev (5 minutter siden):

Klarte ikke å se på hele klippet jeg🙈 

Nei det var smertefullt å se! 
Har aldri opplevd så mye second hand flauhet før… Hjelpe meg. Da CR begynte å stotre etterpå måtte jeg slå av. Huff 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonyv skrev (1 time siden):

Det kleineste er jo talen han holder etterpå! Hjelpes!!

Synes situasjonen er helt absurd! Ikke synes jeg vitsen var over streken egentlig heller..?

WS får det uansett til å virke som om kona har en uhelbredelig sykdom, snart skal dø, og noen lager spøk om det.

Det er jo, som vi vet, ikke tilfellet.. Hun driver å mister hår.. 

Jeg misliker sterkt ved dagens samfunn at alle skal gå med følerne ute hele tiden. En normal personer som mister hår, og som bortsett fra det har helsa si og et liv de fleste bare kan drømme om, ville tatt en sånn spøk på strak arm. 

Hvordan skal noen kunne vite at det er et spesielt sårt tema akkurat i denne familien? 

Man fleiper ikke med 'handicap' på direkten. Vi ligger 'alle til for hugg', men ikke i et direktesendt show.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tonyv skrev (2 timer siden):

Jeg skjønner IKKE reaksjonen hans! Altså hallo!?

Kona hans, som faktisk har råd til en 4-5 forskjellige parykker og behandlinger i helt øverste klasse, mister... HÅR....... 

Unnskyld meg.. Jeg har alltid sett på Will Smith som et friskt pust, ift å være et godt forbilde for svarte. Han har stått i sterk kontrast til "thugs og pimp"-kulturen, som av uante grunner dominerer svart kulturliv. Veldig veldig skuffende!

'Har råd til x antall parykker. Godt du har håret i behold...👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Det er jo alltid noe med Oscar utdelingen hver bidige år. Jeg skjønner ikke at han er sammen med Jada, siden hun er som hun er, men likevel barnslig oppførsel fra hans side. Han har sluttet  å være den morsomme Fresh Prince of Bel Air.

Endret av Ghostface
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekla0 skrev (5 minutter siden):

Man fleiper ikke med 'handicap' på direkten. Vi ligger 'alle til for hugg', men ikke i et direktesendt show.

Det kan man godt mene. Kanskje har trenden med den type humor som «roasting» representerer, strukket lina en del for langt. Det virker å ha blitt vanlig innslag også på prisutdelinger med Ricky Gervais og andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest tullerikke
BethD skrev (13 minutter siden):

Nei det var smertefullt å se! 
Har aldri opplevd så mye second hand flauhet før… Hjelpe meg. Da CR begynte å stotre etterpå måtte jeg slå av. Huff 

Blir litt sånn «only in America»😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange ignorante kommentarer. Hvilket forhold Will Smith har til kona, eller vice versa, er vel helt uinteressant for oss alle. Fyren sto opp for kona, og det er flott. Vold, her i en ørefik, er ikke greit uansett. Men hvilket forhold WS og kona har, og ikke har, er vel oss knekkende likegyldig. Å stå opp for andre ved sykdom og handicap, er en bra egenskap - dog ikke vold da. Håper dere alle, i deres perfekte liv, uten sykdom og handicap, forblir i tilstanden. Kjipt om plutselug 'livet rammer' - og ikke minst at det må vitses om på direkten...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (12 minutter siden):

Det kan man godt mene. Kanskje har trenden med den type humor som «roasting» representerer, strukket lina en del for langt. Det virker å ha blitt vanlig innslag også på prisutdelinger med Ricky Gervais og andre.

Fleip og tulle kan man om alt faktisk - men ikke på direktesending. Det må et par timer til å fordøye - selv menneskehjernen er såpass treg...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why did Will use an open hand?

Cause paper beats Rock.

Fant den på Reddit.

Endret av SVK
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...