Gå til innhold

Will Smith slår komiker Chris Rock i ansiktet under Oscar utdelingen...

Callisto83

Anbefalte innlegg

Hekla0 skrev (1 minutt siden):

Utrolig mange ignorante kommentarer. Hvilket forhold Will Smith har til kona, eller vice versa, er vel helt uinteressant for oss alle. Fyren sto opp for kona, og det er flott. Vold, her i en ørefik, er ikke greit uansett. Men hvilket forhold WS og kona har, og ikke har, er vel oss knekkende likegyldig. Å stå opp for andre ved sykdom og handicap, er en bra egenskap - dog ikke vold da. Håper dere alle, i deres perfekte liv, uten sykdom og handicap, forblir i tilstanden. Kjipt om plutselug 'livet rammer' - og ikke minst at det må vitses om på direkten...

Det sentrale i dette tilfellet er voldsutøvelsen.

Problemene de har i forholdet har de selv valgt å gjøre til en offentlig PR-greie.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klossmajor skrev (1 minutt siden):

Det sentrale i dette tilfellet er voldsutøvelsen.

Problemene de har i forholdet har de selv valgt å gjøre til en offentlig PR-greie.

'Voldsutøvelsen'? 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Drizzt said:

Hun tålte det ikke i det hele tatt. Hvis du ser ansiktet hennes og hvordan hun stivnet til i kroppen, så ser du at det var over grensen for hennes del. Det er da WS endret mening fra smil til sinne.

Man kan diskutere fram og tilbake hvor mye de må tåle og hvor grensen går, og jammen skal de tåle en del, men jeg synes at spøken var for drøy samtidig som WS kunne spart seg for å slå i respons. 

Det at WS reagerte så kraftig viser at hårtapet er et veldig ømt tema i familien hans og da er tålegrensen lavere.

Likevel kunne han bare ropt fra stolen det han ropte uten å gå på scenen og slå. Eventuelt at han kunne gått på scenen og sagt i mikrofonen at det er ikke greit å spøke med akkurat dette. Det ville vært like flaut for CR å bli satt på plass fra scenen med ord, ikke med vold.

Om ikke verre! Han kunne gått opp. Tatt mikrofonen og forklart i en setning eller to hva kona går gjennom - hun har jo allerede vært veldig åpen om sykdommen - og så lest opp kontonummeret til alopeciaforeningen eller noe.

• Liker 13
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miranda Bailey skrev (1 time siden):

Hva er poenget ditt? At hun ikke burde være lei seg over sykdommen og hårtapet sitt fordi hun kan bruke parykk? 

Nei.  Men hun hadde jo ikke trengt å gå ut med det offentlig engang. Fansen må jo ikke vite alt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (8 minutter siden):

Om ikke verre! Han kunne gått opp. Tatt mikrofonen og forklart i en setning eller to hva kona går gjennom - hun har jo allerede vært veldig åpen om sykdommen - og så lest opp kontonummeret til alopeciaforeningen eller noe.

Direkteshow - kjenn på det selv... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hekla0 said:

Direkteshow - kjenn på det selv... 

Ja? Jobben hans er å stå foran folk. Han har stått på scenen hundrevis av ganger både som programleder og artist. Han vet hva slags maskineri som står bak en sånn type produksjon. Når han først valgte å gjøre livet surt for så mange mennesker, så kunne han i det minste gjort noe konstruktivt ut av det, ikke oppført seg som en huleboer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig vi selv tåler, så lenge det ikke rammer oss selv... Håper dere alle får et godt liv uten sykdom og skavanker, og at ikke kjærsy, ektefelle eller ex velger å stå opp for oss. Det er jo sllerede tråder, og kommer til å bli, ex'er som ikke stiller opp. Folk ass...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (4 minutter siden):

Ja? Jobben hans er å stå foran folk. Han har stått på scenen hundrevis av ganger både som programleder og artist. Han vet hva slags maskineri som står bak en sånn type produksjon. Når han først valgte å gjøre livet surt for så mange mennesker, så kunne han i det minste gjort noe konstruktivt ut av det, ikke oppført seg som en huleboer.

Ja...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go Mr. Smith sier nå bare jeg, hadde ikke gjort meg en tøddel om min mann forsvarte meg på den måten. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunfl0wer

Greit at vitsen ikke var noe særlig,men vold er aldri løsningen! Er svakt å ty til slikt. Håper dette får konsekvenser og at The academy har baller til å ta ifra han statuen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebarten skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor Chris dro den spøken i utgangspunktet, at folk har fått en sykdom, og han i tillegg velger og dra en såpass motbydelig spøk basert på den sykdommen er for meg en gåte.

Hadde jeg vært Will hadde jeg ventet til det var min tur og holde tale, også gitt han inn.

Er det mulig at Chris ikke visste om sykdommen kanskje?

Haugenjenta skrev (1 time siden):

Det var Chris Brown, ikke Chris Rock. 🫣

Det er en Chris som jeg i hvert fall ikke liker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norja skrev (42 minutter siden):

Dette er direktetv ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miranda Bailey skrev (2 timer siden):

Han lo helt til han så reaksjonen til kona. Hun ble tydelig såret av kommentaren. 

Jeg respekterer at han står opp for familien sin, selv om jeg synes han burde brukt ord i stedet for å bli fysisk. 

Det hadde stått langt mer respekt av ham om han hadde blitt sittende og latt det fare forbi, vist kona støtte ved å holde henne i handa eller noe sånt, og tatt det opp etterpå på en ordentlig måte. Det han gjorde vitner for meg om en noe ustabil mann med dårlig impulskontroll, og jeg synes dette var utrolig dumt og dårlig gjort av ham. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Norja skrev (33 minutter siden):

'Huleboer' - vi står vel selv opp til de vi har nære? Djeezes...Profilet5 eller ikke. Nei, vold anerkjenner jeg ikke, men det er en ganske 'normal' reaksjin på et direktesendt 'sirkusshow'....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekla0 skrev (1 time siden):

Man fleiper ikke med 'handicap' på direkten. Vi ligger 'alle til for hugg', men ikke i et direktesendt show.

Virker som om alle tolker Rock sitt utsagn i verste mening. Han kan jo ha hyllet Jada for å se «badass» ut nok til å kunne spille G.I. Jane — ikke nedverdige henne fordi hun har alopeci. Det virker på meg mer plausibelt i og med at Chris Rock er (var?) en venn av Smith-familien.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellgjeita79

Hadde likt om mannen min stod slik opp for meg jeg. Og…dette er ikke vold. Et klaps i ansiktet skader ikke mer en en knyttneve som sikker Jada følte inni seg. 

(og nei, jeg er ikke for vold. Ekstremt mot det og kan være oversensitiv der da jeg har komme meg ut av et ekstremt voldelig forhold)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...