Gå til innhold

Hva vil du IKKE ha i julegave i år`?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Nicoline

Og til tross for at så mange får så mange gaver som de egentlig ikke vil ha så vil dere ha åpning av en og en gave slik at alle får se hvor "glade" dere blir for dem? Eller er dere bare gode skuespillere ? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler til serviset vi samler på. Vi fikk alt vi trengte da vi giftet oss. Likseå bestikket.

Pyntestæsj og håndklær, kopper med bilder av katter og hunder. Sånne ting man ikke ville kjøpt til seg selv, mener jeg man iallefall ikke burde gi andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og til tross for at så mange får så mange gaver som de egentlig ikke vil ha så vil dere ha åpning av en og en gave slik at alle får se hvor "glade" dere blir for dem? Eller er dere bare gode skuespillere ?  :ler:

At man har en liste over ting man ikke ønsker seg, betyr ikke at man faktisk får slike ting i julegave. Jeg har stort sett alltid (med svært få unntak) fått ting jeg liker i julegave, og det tror jeg faktisk gjelder de aller fleste. Så den lange julegaveåpningen er alltid koselig og ingen trenger å late som. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Sånne ting man ikke ville kjøpt til seg selv, mener jeg man iallefall ikke burde gi andre!

det er en ganske god regel! (jeg var veldig "jeg veit ikke jeg" da jeg var mindre, så når vi skulle kjøpe bursdagsgaver til venninner spurte mamma meg alltid om det var noe jeg ville hatt sjøl når jeg foreslo noe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Høres kanskje rart ut, men jeg vil IKKE ha penger. Det er det aller minst personlige jeg kan tenke meg å få, og jeg blir like rar og skuffa hver gang jeg får det. Synes i tillegg det er pinlig å se hvos mye jeg er "verd" :rodme::rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så "kresen" på julegaver, blir glad for det meste, MEN - om jeg skal si en ting, blir det nok pynteting :overrasket::ler: Der har vi alle så forskjellig smak, at det er jo omtrent umulig å få det til å klaffe, så det gir jeg stort sett aldri til andre heller (hvis jeg ikke er HELT sikker på at det er noe de vil like da... ;) )

(Må innrømme at jeg opp igjennom årene har fått en del pynteting som aldri har sett dagets lys, etter de ble pakket opp, men ligger inni et skap og tar opp plass. Har litt dårlig samvittighet for det, men pytt pytt, ikke sant?? ;) )

Anette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en "vakker" telysestake lampe

lik den vi fikk i julegave fra farmoren til sambo i fjor.

får vi det..ender nok også den et helt annet sted enn den er ment å være

kjøkkenhåndklær som krymer i vask vil jeg heller ikke ha mer av (Også gave fra farmor til sambo i fjor)

Ellers er jeg ikke særlig kresen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Er sjelden jeg får julegaver som jeg ikke liker, men nips/pynteting fra andre enn søstra mi (hun har god smak) er vel det jeg har minst lyst på. Og selvfølgelig Mette Marit-biografier og sånt, men det har jeg aldri opplevd å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...jeg er vel som de fleste, og ønsker ikke mer nips. Har en overfyllt stue fra før av ;)

Ellers ønsker meg meg ikke mer strikket plagg fra svigers...de gav meg en strikkejakke i fjor, med matchende sjal....og for å si det sånn så var det ikke helg meg.

Jeg har derimot ikke noe i mot å få parfyme og kremer o.l som noen skriver, da min mann og svoger jobber på båt og har god tilgang til dette. Og de har dessuten god smak når det gjelder slike ting ( eller kan det være de som er ansatt i butikken på båtene som er flinke??He he..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Badeskum, dusjgele, body lotion, sepe etc. (med mindre det er fra Body Shop eller andre kule merker) er litt kjedelig, og dessuten har jeg skap og skuffer fulle...

Eller boeker om emner jeg ikke er interessert i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nips ja... gjerne nissenips.

Synlig billig porselen o.l ... Ting giveren trolig ikke ville hatt selv.

Men stort sett har jeg alltid vært veldig fornøyd med nesten alle julegavene jeg har fått, uavhengig av prisklasse og hvem de har vært fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et utdrag av hva broren min og jeg får i julegave av en gammel tante i familien:

1 boks med kjøpejulekaker som var gått ut på dato to år tidligere

3 par brune, tykke nylonstrømper -brukte, ferdige med kloremerker fra katter og utdratte tråer, og sannsynligvis plukket opp fra den gamle tantens egne skuff.

1 stk. veggklokke i plastikk som liksom skulle forestille "ekte treverk" -en uke etter jul så vi den samme klokken i en "Select katalog" -til kr. 1,-

1 stk. smykkesett av typen "Kjøp dette fantastiske tilbudet i vår Select katalog, og få dette vakre smykkesettet gratis". Det var selvasgt et smykkesett gjennomført i reneste juggel, og det så helt jævlig ut.

3 meter 15 år gammelt lyseblått frottestoff, litt musespist her og der, som hun mente jeg kunne sy noen fine håndklær av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er et utdrag av hva broren min og jeg får i julegave av en gammel tante i familien:

1 boks med kjøpejulekaker som var gått ut på dato to år tidligere

3 par brune, tykke nylonstrømper -brukte, ferdige med kloremerker fra katter og utdratte tråer, og sannsynligvis plukket opp fra den gamle tantens egne skuff.

1 stk. veggklokke i plastikk som liksom skulle forestille "ekte treverk" -en uke etter jul så vi den samme klokken i en "Select katalog" -til kr. 1,-

1 stk. smykkesett av typen "Kjøp dette fantastiske tilbudet i vår Select katalog, og få dette vakre smykkesettet gratis". Det var selvasgt et smykkesett gjennomført i reneste juggel, og det så helt jævlig ut.

3 meter 15 år gammelt lyseblått frottestoff, litt musespist her og der, som hun mente jeg kunne sy noen fine håndklær av.

De "gavene" overgaar det meste, ja! Maa jo nesten vaere litt morsomt aa faa....men bare nesten. Mest pinlig/tragisk, sikkert. Folk er rare.... :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...