Ctrl Skrevet 18. mai 2022 #201 Del Skrevet 18. mai 2022 Greit at man skal bli kjent med deltakerne, men herregud så mye fjas det var denne sesongen, og særlig i dag. 😬 Dette er Days of Our Sommerhytta! Kan ikke minnes at Sommerhytta noensinne har hatt så lite fokus på bygging i seg. Er vel en grunn til at denne tråden nærmest ligger helt brakk mellom episodene, er lite å diskutere. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 18. mai 2022 #202 Del Skrevet 18. mai 2022 Ctrl skrev (29 minutter siden): Greit at man skal bli kjent med deltakerne, men herregud så mye fjas det var denne sesongen, og særlig i dag. 😬 Dette er Days of Our Sommerhytta! Kan ikke minnes at Sommerhytta noensinne har hatt så lite fokus på bygging i seg. Er vel en grunn til at denne tråden nærmest ligger helt brakk mellom episodene, er lite å diskutere. Det jeg ikke forstår er hvorfor de ikke bytter ut Aina når hun hates av nesten alle uansrtt hvor man leser om Sommerhytta. Ikke er hun konsekvent og ikke er hun spesielt TV-vennlig... Finn er det mer delte meninger om, jeg synes han er bedre i år enn jeg kan huske han som før. Men gudene vet hvordan han er bak kameraet, kanskje han bare har tatt på seg en rolle som positivist foran kamera. Kanskje har han sine klare favoritter når de skal diskutere hvem de vil skal vinne, basert på personlighet og ting som ikke har noe med konkurransen å gjøre, slik han har vært tidligere... Jeg synes det er synd at vi for hvert år ser mer og mer av det mellommenneskelige og ikke av selve byggingen og idéutviklingen. Problemet med det er at jeg ikke har lyst til å se på Ex on the beach når jeg ser Sommerhytta... Persondrama og slikt er ikke det jeg slår på Sommerhytta for å se. Hadde vært gøy å se hvor Lina hentet inspirasjon til brystningspanelet til det store soverommet fra, jeg vil heller se det enn å se at hun kjefter på Eldan. Jeg hadde likt å se deltakerne utvikle og utføre idéene sine. Dagskonkurransene er også helt tullete synes jeg, når man kan vinne snekkerhjelp og arbeidet til snekkeren blir vurdert som en del av ukesoppdraget som om deltakerne har gjort det. Det holder at man sparer uendelig med tid og blir mer ferdig enn man ellers ville blitt. Heldigvis har de fjernet "Joker" fra premietavlen, den premien som hele tiden ble tilpasset vinnerne av den premien. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. mai 2022 #203 Del Skrevet 18. mai 2022 Ctrl skrev (44 minutter siden): Greit at man skal bli kjent med deltakerne, men herregud så mye fjas det var denne sesongen, og særlig i dag. 😬 Dette er Days of Our Sommerhytta! Kan ikke minnes at Sommerhytta noensinne har hatt så lite fokus på bygging i seg. Er vel en grunn til at denne tråden nærmest ligger helt brakk mellom episodene, er lite å diskutere. Har ikke sett mye på dette men fordelen i år er vel at alle stiller på like fot. Ingen voksne og drevne snekkere som i fjor og ingen som kjenner dommerne fra før som i tidligere år. Liker at alle er likestilt sånn sett og damene er vel de som er driftige i år. Hyttene er små i bredde og høye i lengde og de skal selge nesten hundre av dem! Fin reklame via tv2 selvsagt men hvor mange vil bo slik og være så tett på naboene tro? 😊 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trotwood Skrevet 18. mai 2022 #204 Del Skrevet 18. mai 2022 Jeg syntes det er koselig denne uka, ute får vi ihvertfall se mye mer av byggingen underveis. 👍 Men har ikke sett dagens episode da, om det er der det er unødvendig drama 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 18. mai 2022 #205 Del Skrevet 18. mai 2022 Justlooking skrev (2 timer siden): Har ikke sett mye på dette men fordelen i år er vel at alle stiller på like fot. Ingen voksne og drevne snekkere som i fjor og ingen som kjenner dommerne fra før som i tidligere år. Liker at alle er likestilt sånn sett og damene er vel de som er driftige i år. Hyttene er små i bredde og høye i lengde og de skal selge nesten hundre av dem! Fin reklame via tv2 selvsagt men hvor mange vil bo slik og være så tett på naboene tro? 😊 Fra lokalavisa: "86 hytter av 93 er solgt. Fire er reservert. Dermed er det kun tre hytter til salgs nå og tre etter at programmet er ferdig." 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. mai 2022 #206 Del Skrevet 18. mai 2022 MarenogAron skrev (1 minutt siden): Fra lokalavisa: "86 hytter av 93 er solgt. Fire er reservert. Dermed er det kun tre hytter til salgs nå og tre etter at programmet er ferdig." Helt utrolig, men klart det hjelper veldig på at tv2 reklamerer 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fireandice Skrevet 18. mai 2022 #207 Del Skrevet 18. mai 2022 On 5/12/2022 at 4:48 PM, Pamelia said: Hvem er på rødt lag og hvem er på blått lag? Rødt lag er vel Lina og Eldan, og blått lag er Daria og Marius. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ludden Skrevet 18. mai 2022 #208 Del Skrevet 18. mai 2022 Gjest loveli skrev (På 23.3.2022 den 16.55): Da er årets par presentert, hvordan tror vi årets sesong blir? https://www.tv2.no/underholdning/14613554/ Skaff deg et liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 19. mai 2022 #209 Del Skrevet 19. mai 2022 Det skinner gjennom at dagens vinnere er pga taktikk og ikke fordi den var finest. Så sinnsykt åpenbart - for ho dommerdama prøvde å ikke si så mye da ho var hos det ene laget som desidert var det flinkeste. Hadde vært gøy om de som var flinkest faktisk vant denne uka…. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 19. mai 2022 #210 Del Skrevet 19. mai 2022 Potetjinta skrev (23 minutter siden): Det skinner gjennom at dagens vinnere er pga taktikk og ikke fordi den var finest. Så sinnsykt åpenbart - for ho dommerdama prøvde å ikke si så mye da ho var hos det ene laget som desidert var det flinkeste. Hadde vært gøy om de som var flinkest faktisk vant denne uka…. Om du snakker om ukesfinalen, kan det være en ide å legge innlegget ditt under en spoiler. De fleste her har ikke fått tid til å se ukesfinalen enda, og den vises ikke på tv før i kveld. Greit å ikke spoile noe som helst, selv om det ikke blir skrevet noe direkte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ifyousayso Skrevet 19. mai 2022 #211 Del Skrevet 19. mai 2022 Potetjinta skrev (54 minutter siden): Det skinner gjennom at dagens vinnere er pga taktikk og ikke fordi den var finest. Så sinnsykt åpenbart - for ho dommerdama prøvde å ikke si så mye da ho var hos det ene laget som desidert var det flinkeste. Hadde vært gøy om de som var flinkest faktisk vant denne uka…. Spoiler Synes dessverre at de flinkeste ikke har fått gullhammer to uker på rad nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookiesandcream Skrevet 19. mai 2022 #212 Del Skrevet 19. mai 2022 Spoiler Potetjinta skrev (3 timer siden): Det skinner gjennom at dagens vinnere er pga taktikk og ikke fordi den var finest. Så sinnsykt åpenbart - for ho dommerdama prøvde å ikke si så mye da ho var hos det ene laget som desidert var det flinkeste. Hadde vært gøy om de som var flinkest faktisk vant denne uka…. Rart, jeg synes vinnerne hadde det desidert fineste uteområdet denne gangen, og omtrent det eneste området jeg selv kunne tenkt meg å ha i hagen. Så jeg synes det var velfortjent! Hvilket synes du var finest? Jeg synes D&M sitt ble litt tacky med de hvite gardinene. L&L sitt var altfor lite og bare plass til en person og L&E sitt ble litt mørkt og klumpete og litt trangt pga de store benkene. Men for all del, alle gjorde en veldig god jobb. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 19. mai 2022 #213 Del Skrevet 19. mai 2022 Ukesfinale uke 5: Spoiler Blått lag: Er ikke superfan av «tøy delen» av øya deres. Ikke at jeg kan snekre, men jeg tror det hadde vært kult om de spilene kunne kommet nes, og hatt en integrert benk/sitteplass i seg. Men fine lys, og gøy med utepeis. Grønt lag: liker at de har gått for en ikke firkantet platting. Men liker ikke stolen. Stolen, ja de skal ha inn disse gamle greiene. Det er ikke for meg, og jeg liker ikke brunfargen den er malt i. Men ellers fint med planter, og vegg. Gult lag: denne uteplassen likte jeg. Likte at de har vegger på to sider av plattingen. Fin sti på skrå bort mot den, og fine busker med hvite steiner. Rødt lag: liker godt at de har valgt å ha plattingen opp mot hytta, da får de også to vegger til den. Jeg hadde nok likt bedre type «party lys» enn de syltetøykrukkene, men ser for mer at Aina kommer til å elske dem. Ikke minst elsker jeg at de har en benk å sitte på, der man kan trekke beine opp, og ikke bare stoler å sitte på. Kunstverket på veggen kunne de for min del spart seg for. Gult lag stikker av med hammeren. Og de fortjente det. De lagde en fin uteplass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 19. mai 2022 #214 Del Skrevet 19. mai 2022 (endret) Ukesfinale: Spoiler Jevnt, men likevel med forskjeller: 1. Daria og Marius: Uteplassen virker enkel, lett og løs i stemningen, og skaper god sommerfølelse. Den beste sommerfølelsen denne uken. Og er ikke dette en Sommerhytte? Skuffende at de ikke hadde beiset, særlig siden det var skyfritt i timene før klokka ringte, men da labbet Marius heller rundt med vannslangen... Manglende beising skaper et ufullbyrdig resultat, men siden Lise og Lars vant på en ubeiset terrasse, så hvorfor ikke? Blaffrende gardinene kunne dem dog ha spart seg for. Utepeisen trakk veldig opp, og var det eneste paret som hadde et ildsted. Det overrasket meg. Ildsted er jo noe man "må" ha i en slik anledning! En fin, enkel plass jeg godt kunne sittet på en sommerkveld med et glass rødvin. Lars fornøyd, Finn overraskende fornøyd med beplantningen og atmosfæren, mens Aina lette tungt i sin subjektive kurv etter noe å trekke på, og klarte å finne det med et nødskrik. 2. Lise og Lars: Et organisk og spesielt uttrykk, med en slags innramming. Fin atmosfære. Ser gjennomført ut, selv om leveggen ikke sto helt fast. Kanskje litt spesielt for min del, og mulig litt smått siden plattingen hadde mye beplantning på seg og fikk en rund skjæring. En utepeis eller en bålpanne kunne nok gjort den ekstra susen. Har den beste plasseringen denne uken. Solid levert. En god nr 2 i dag. 3. Sara og Ibrahim: Jeg likte ikke plasseringen i utkanten av tomta mot naboen. Og beplantningen og alt dilldallet utover plenen mot pergolaen vil bli et mareritt å forholde seg til når plenen skal klippes, kantene skal trimmes og hagen skal vedlikeholdes. Det ser det ikke ut til at Sara og Ibrahim har tenkt på. For mye overdandering generelt sett. Fortsatt ikke fan av fargevalgene, men mye er bra, og har den finest pergolaen i fasong og uttrykk. Savner likevel sommerstemningen, da dette ser mer ut som en høstbule. Leverte dårligst på maling av hytten, noe som for min del betyr noe, men som ikke ser ut til å bety noe for dommerne. Stemningen i taket hos Aina, det så ut som om hun hadde bestemt seg på forhånd. Smak og behag, men for min del var ikke Sara og Ibrahim best denne uken. 4. Lina og Eldan: Plasseringen ble upersonlig og ukoselig foran inngangen og ut mot veien, og i kombinasjon med benkene inni, så ble det seende mer ut som et busskur. 🙈 Enig med Finn, synes det ble for mørkt med svart overalt. En "tung" atmosfære. For all del, hvis det er slik dem vil ha det... Men det ble ikke plattingen og pergolaen i mine drømmer, ihvertfall Endret 19. mai 2022 av Ctrl 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetjinta Skrevet 19. mai 2022 #215 Del Skrevet 19. mai 2022 Ifyousayso skrev (10 timer siden): Skjul innhold Synes dessverre at de flinkeste ikke har fått gullhammer to uker på rad nå. Helt enig... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 19. mai 2022 #216 Del Skrevet 19. mai 2022 Potetjinta skrev (3 minutter siden): Helt enig... Da snakker dere om L+E, sant? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 19. mai 2022 #217 Del Skrevet 19. mai 2022 Synes Ibrahim og Sara hadde den fineste leveggen. Stødig, nett og plass til mer enn en stol. Gøy å se at de koser seg med hagearbeid. Marius og Daria har en tendens til å lage noen voldsomme kreasjoner. Greit at man skal avstive, men som Lars sa så er det jo i overkant mye med de tømmerstokkene som benyttes. Er heller ikke så glad i at alt skal være kritthvitt og sort, blir litt kunstig for min smak. Lise og Lars sin levegg var ikke til å klatre i, men estetisk helt fin. Men jeg synes plattingen var knallfin! Liker godt at man lager organiske former i hagen, da ser det mindre malplassert ut enn om man kjører 90-grader midt på en gressplen. Det eneste jeg ville gjort annerledes var nok å gjøre plattingen større. Fin plassering av plantene! Eldan og Lina går for en veldig mørk beis overalt. Jeg ser bare for meg hvor uutholdelig varmt det må bli på en sommerdag. Ikke min stil på en sommerhytte. Upraktisk er det også med tanke på at plattingen ser kronisk skitten ut, men synes de hadde løst det fint med dekorasjon og benk, hadde de valgt en lys beis hadde det lignet mer på noe som tilhører en sommerhytte. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertestein Skrevet 19. mai 2022 #218 Del Skrevet 19. mai 2022 Lina, overkjører ikke hun kjæresten sin veldig? Klarer ikke se for meg at de to er sammen livet ut. Hun har veldig sjefete holdning syntes jeg. Kan være det bare er meg som tenker det da men 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shalott Skrevet 19. mai 2022 #219 Del Skrevet 19. mai 2022 Jevnt i toppen mellom Daria og Marius og Sara og Ibrahim denne gangen. Daria og Marius vinner på ildsted, men den halve gardina kunne de droppet. Hører at Daria nå prøver å tekkes Finn som har mast om dette "Risør møter Ibiza" i flere uker. Sara og Ibrahim hadde fått til et fint uteområde, helt fortjent at de nå endelig fikk en hammer. Lise og Lars sin uteplass ble i minste laget og den gamle stolen passet ikke helt inn. De er likevel det paret i år som tenker litt utafor boksen. Kanskje ikke så dumt når hele hytta skal vurderes. Lina og Eldan fortsetter å ha det finest innvendig og dårligst utvendig. Den svarte fargen ser bare møkkete og trist ut, og den tallerkenpynten (?) på veggen forsto jeg ingenting av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 20. mai 2022 #220 Del Skrevet 20. mai 2022 Spennede at vi er så forskjellige 😄 For meg ble ukens vinner et gjensyn med 'de må også få vinne' som vi har sett i tidligere sesonger. I fjor var det helt blottet for det omtrent, men nå er det tilbake. Greit når parene er så jevne. Men, jeg vet ikke om det er fordi min smak ikke passer med det Sara og Ibrahim leverer i det hele tatt, men jeg syns ikke de fortjente å vinne. Pergolaen deres var veldig fin, og de hadde et godt utgangspunkt, men hva er greia med å legge 5-6 hvite steiner rundt hver busk? Hvis man først skal ha hvite steiner, og det kan man godt la vær for min del, så må man i det minste gjøre som Daria og ha hundre tusen av dem. Sara og Ibrahim: Fin pergola, merkelige hage rundt. Det vil bli tungvindt å skulle holde plenen ved like, snirkle seg rundt der. Det har vært mye fokus på at de ikke har vunnet, og det gjør at ukas seier virker litt vel planlagt. Aina klarer å finne ting hos de hun liker, og samme ting er ikke en greie hos de andre. Jeg skjønner ikke fokuset på alt det brune, 'jordfargene' Guri stadig snakker om, men for meg blir det helt feil. Daria og Marius: Den peisen gjorde jo halve opplevelsen, det ble noe helt annet med den enn hva de andre klarte å få til! For min del var gardinene med på å gjøre det hyggelig der, uten dem så det bare stort og lite ut samtidig. For stor dimensjon på plankene, for liten levegg i utgangspunktet. Hva skjer med hundre tusen hvite steiner? Lise og Lars: I mangel på bedre ord: så kreativt! Alle uteplasser bør ha en gyngestol, så der er vi helt enige 😛 Likte formen på plattingen, og at en levegg (eller kanskje mer et grovt espalier) ikke er for å klatre i det er nå strengt tatt ikke verdens undergang. Men plattingen burde vært større, så det var plass til flere. Lina og Eldan: Hvorfor, hvorfor, hvorfor må alt være svart? De har de beste ideene og er knallgode på gjennomføring, men så kommer alt det svarte. Og da blir det mørkt, og dritvarmt. Og skittent. Det er kanskje det mest irriterende, når man ser på hvordan den store plattingen ser ut. Hvem burde vunnet? At det henger sammen var nevnt som grunnen for at Sara og Ibrahim vant, og hvis det var grunnen så burde jo Lina og Eldan vunnet heller, der henger jo hele tomta sammen når de har lagt steiner rundt hele. Og hvorfor var ikke beisingen tatt med? Sara og Ibrahim hadde det helt klart dårligste resultatet, mens Lina og Eldan hadde rukket to strøk (hvis jeg ikke husker feil). Nei, totalt sett virker det som om ukas vinner ble valgt for å jevne ut. I mine øyne er både Lars og Lise og Lina og Eldan bedre denne uka. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå