Gå til innhold

Sommerhytta 2022

Gjest loveli

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan jeg si sukk mitt hjerte 🫤 hadde håpet på nye dommere. Liker godt Lars, men de to andre de er jeg noe lei.

Endret av Ariana807
  • Liker 21
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ariana807 skrev (25 minutter siden):

Kan jeg si sukk mitt hjerte 🫤 hadde håpet på nye dommere. Liker godt Lars, men de to andre de er jeg noe lei.

Veldig enig med deg! Jeg opplever at Finn og Aina er inkonsekvente og de favoriserer helt åpenbart, de tilpasser meningene sine etter hvilke deltakere de dømmer.

Jeg synes det skulle vært mer variasjon på deltakerne, nå ser det ut som om alle er hentet fra 1996-årskullet på Grünerløkka i Oslo.

Konseptet skal være helt nytt da, med fokus på gjenbruk og smarte løsninger, håper det gjør programmet litt annerledes. Og så håper jeg det er flere gjestedommere slik at vi slipper mest mulig unna Finn og Aina. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (1 time siden):

Da er årets par presentert, hvordan tror vi årets sesong blir?

https://www.tv2.no/underholdning/14613554/

Så du er klar til en ny sesong, altså? :) 

Joda. Årets par ser ved første øyekast jevngode ut. Og alle er jevnaldrende. Det er en sjelden kombo. Ser også ut til at flere smykker seg med kreativitet. Så det kan bli en annerledes sesong. La oss for guds skyld håpe det. Det er på høy tid med endring. Men kjenner vi Sommerhytta riktig er det samme stil på alle med gips og pallemøbler overalt, samt overdanderte hager og McDonaldskjøkken-bad, i typisk norsk sommerhyttestil (ironi). 😄 

Ariana807 skrev (1 time siden):

Er så enig. Jeg har vært lei av Finn siden sesong 1. Både måten han dømmer på, hvordan han alltid favoriserer og den plassen han tar i programmet. Aina på sin side lever opp til at "deltakerne må få velge selv hvordan de vil ha det, men alt må skje på mine premisser utifra hvordan jeg liker det". Kronisk opplegg. Og at de to har overlevd alle disse sesongene uten at endringer har blitt gjort er for meg en gåte. 

Endret av Ctrl
Skrivefeil
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (På 23.3.2022 den 17.30):

Veldig enig med deg! Jeg opplever at Finn og Aina er inkonsekvente og de favoriserer helt åpenbart, de tilpasser meningene sine etter hvilke deltakere de dømmer.

Jeg synes det skulle vært mer variasjon på deltakerne, nå ser det ut som om alle er hentet fra 1996-årskullet på Grünerløkka i Oslo.

Konseptet skal være helt nytt da, med fokus på gjenbruk og smarte løsninger, håper det gjør programmet litt annerledes. Og så håper jeg det er flere gjestedommere slik at vi slipper mest mulig unna Finn og Aina. 😅

Håper jeg og! Det var for tydelige favoriseringer i forrige sesong, synes også det var favoriseringer fra han 3 også. I tillegg synes jeg faktisk ikke at bare de som gjør best praktisk jobb som bør vinne, det bør være rom for kreativitet, dog håper jeg virkelig at de får inn flere gjestedommere til å velge. Et standard perfekt utført kjøkken, stue etc. er ikke gøy å se på, da er det bare å gå til en kjøkkenleverandør/baderomsleverandør og se. Kreativitet derimot synes jeg er noe undervurdert. Det er gøy å se kreative løsninger, kanskje kranen bør rettes opp etter sesongen, men kjøkkenet er i hvertfall kreativt og spennende. Det er litt det jeg håper, om en skal se på perfekte praktiske løsninger kan en se på alle andre streder. Jeg synes i hvert fall det er gøy å se på programmet for å se kreativiteten de kommer med, hvordan de løser dette og hvordan resultatet blir. Så er det kjedelig hvis et lag er overlegent pga. det praktiske, mens andre lag kommer med haugevis av kreativitet som blir slått ned på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Stressedoutgurl skrev (1 time siden):

Håper jeg og! Det var for tydelige favoriseringer i forrige sesong, synes også det var favoriseringer fra han 3 også. I tillegg synes jeg faktisk ikke at bare de som gjør best praktisk jobb som bør vinne, det bør være rom for kreativitet, dog håper jeg virkelig at de får inn flere gjestedommere til å velge. Et standard perfekt utført kjøkken, stue etc. er ikke gøy å se på, da er det bare å gå til en kjøkkenleverandør/baderomsleverandør og se. Kreativitet derimot synes jeg er noe undervurdert. Det er gøy å se kreative løsninger, kanskje kranen bør rettes opp etter sesongen, men kjøkkenet er i hvertfall kreativt og spennende. Det er litt det jeg håper, om en skal se på perfekte praktiske løsninger kan en se på alle andre streder. Jeg synes i hvert fall det er gøy å se på programmet for å se kreativiteten de kommer med, hvordan de løser dette og hvordan resultatet blir. Så er det kjedelig hvis et lag er overlegent pga. det praktiske, mens andre lag kommer med haugevis av kreativitet som blir slått ned på.

Og det er vel det som har vært litt av problemet, at når noen har vært kreative så slår Aina det ned fordi hun personlig ikke liker det som er gjort. Det er liksom ikke mulig å gå utenfor hennes interiørboks, som er sterkt påvirket av dagens interiørtrend.

Jeg synes også det skal være en viss tanke bak, det er jo ting man må tenke på, som kontraster, ulike materialer, osv osv, som må henge fint sammen. Selv om jeg synes kjøkkenet til tvillingene i fjor ikke var så pent med de malte glassplatene, så var det jo "riktig" sammensatt av nettopp ulike materialer, kontrastfarger, osv. At Aina ikke synes det var pent skulle hun ikke dømt etter. Det var pent for tvillingene. Aina SA at hun syntes det var kreativt og blablabla, men ansiktsuttrykket hennes da hun kom inn der avslørte henne veldig på hva hun egentlig mente. Mener jeg la ut bilde av det i tråden for den sesongen. 😅

Og så var det Finn da, som syntes fargen på lyngen til Arber og Ezra var stygg husker jeg. So what hva han synes!? Har parene plantet planter som tåler å stå sammen, som ikke vokser høyest forest og kortes bakerst?

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

loveli skrev (3 minutter siden):

Og det er vel det som har vært litt av problemet, at når noen har vært kreative så slår Aina det ned fordi hun personlig ikke liker det som er gjort. Det er liksom ikke mulig å gå utenfor hennes interiørboks, som er sterkt påvirket av dagens interiørtrend.

Jeg synes også det skal være en viss tanke bak, det er jo ting man må tenke på, som kontraster, ulike materialer, osv osv, som må henge fint sammen. Selv om jeg synes kjøkkenet til tvillingene i fjor ikke var så pent med de malte glassplatene, så var det jo pent sammensatt av nettopp ulike materialer, kontrastfarger, osv. At Aina ikke synes det var pent skulle hun ikke dømt etter. Det var pent for tvillingene. Aina SA at hun syntes det var kreativt og blablabla, men ansiktsuttrykket hennes da hun kom inn der avslørte henne veldig på hva hun egentlig mente. Mener jeg la ut bilde av det i tråden for den sesongen. 😅

Og så var det Finn da, som syntes fargen på lyngen til Arber og Ezra var stygg husker jeg. So what hva han synes!? Har parene plantet planter som tåler å stå sammen, som ikke vokser høyest forest og kortes bakerst?

Helt enig :) Vi får se hvordan den nye sesongen blir, jeg håper i hvert fall at det blir mer rom for kreativitet og mer rettferdig dømming !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg ikke er interessert i å se på dette. Virker kjedelig med fire like par. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Nå braker det løs snart. Er vi klare til en ny frustrerende sesong med dårlige dommere, rar dømming, "feile" materialvalg og frustrerende filming? Ja! 😄 

Jeg ønsker allerede nå å uttrykke min tveeggede følelse rundt "hyttene" i år basert på reklame, informasjon og teasere. Hyttene er minihus/småhus med plassnyttig areal i en moderne stil. Et konsept som legger opp til få handlingsmuligheter for deltakerne. Designet på minihusene er på 35 kvm og har 2 soverom + hems, samt skråvinklinger i veggene, høy takhøyde og MYE vinduer. Skråvinklinger er aldri positivt, og de vil være veldig avhengig av god solskjerming for å ikke bli badstue der inne, samt for skjerming av innsyn fra naboer siden de bor så tett i tett. Vi snakker i et veldig tettbebygd hytteområde med 93 hytter. 

For å si det på en annen måte: Jeg har selv i senere tid tittet en del på minihus til hytteformat, men jeg kunne aldri funnet på å kjøpe meg denne hyttemodellen. Og den beliggenheten som er i programmet ville jeg heller aldri vurdert. Det er et dårlig utgangspunkt for min del. 

Prisen er for øvrig pr. nå rundt 3,3 mill, noe som er DYRT for en 35 kvm skjev glasskube i minihusformat. Noe sier meg at tomten, som heller ikke er særlig lukrativ, er svært kostbar, samt at hyttene er overpriset med tanke på Sommerhytta-reklamen. Ingen av deltakerhyttene ligger langs stranda heller, så utsikten blir så som så, og gjerne rett i nabohytteveggen. 

Hyttemodellen finner dere her: https://nesstrandhager.no/hyttemodell-d

FINN-annonse ser dere her (ingen spoiling): https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=150089435

Men ja. Jeg ser fortsatt fram til sesongen. Tror jeg. Håper jeg. 🥴

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny sesong starter i kveld 20.00.

Mitt førsteinntrykk er delt.

Liker veldig godt at alle er par, ca. lik alder, og ser ut som de for første gang har en cast som stiller ganske likt.

Liker også konseptet compact living, det kan bli kult det.

Det jeg derimot ikke liker er hyttestedet, og at hyttene er så sinnsykt nærme hverandre. Jeg hadde ikke klart å slappe av eller trives med hytte på et slikt sted.

Hyttefeltet ser ut som det er presset inn i et boligfelt, med nabohyttene opp i hagen. Liker virkelig ikke stedet og avstanden mellom hyttene.

Men skal bli en spennende sesong.

Flere som har tanker om lokasjon, og hyttested? Jeg kan umulig være den eneste som hater lokasjonen for årets sommerhytta.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (På 5.4.2022 den 0.13):

Kjenner jeg ikke er interessert i å se på dette. Virker kjedelig med fire like par. 

Tar meg i det. Har ikke sett enda men når parene er like i alder er det ikke en som skiller seg ut med flere tiår i praksis som i fjor 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beliggenheten er jo veldig fin, men enig i at hyttene ligger altfor tett og er for små.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitte på utstilling midt i et mennesketett klaustrofobisk område. Og dette skal kalles hytter🥴

Eldar og Lina ønsker å flytte landlig og bruker å søke ro i skogen når de har anledning. Noe sier meg at de kommer til å vantrives på en slik hytte. Jeg ville gjort det. En fin strand og et idyllisk område rundt hjelper liksom lite.

Jeg stusser over at soverommet ikke har godkjent vindu som kan brukes som rømningsvei. Kun en tynn vindusstripe høyt under taket som ingen kommer seg ut fra. Mulig det ikke er et krav om vindu som rømningsvei siden hytten er så liten, men det er absolutt noe jeg ville ha hatt uansett. Særlig siden hytten kun har én inngang. Ser ingen grunn til å kimse med sikkerheten bare for fancy design. Jeg som er opptatt av å ha det mørkt når jeg sover ville irritert meg grønn på den lange vindusstripen under taket også siden det blir vanskelig med god lysskjerming. 

Nå var jeg visst i klagehumør. Men disse minihusene falt virkelig ikke i smak. 

For å trekke fram noe positivt så var det en koselig og spennende deltakersammensetning. Blir vel mye design, gjenbruk og spenstige valg, tror jeg. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med flere her mtp hyttene og tetthet i hyttefeltet! Tettere enn boligfelt i en by! 🙈

Synes det virker som litt for lik sammensetning jeg, og det blir mest innredning istedet for bygging. Så er litt negativt innstilt til årets sesong merker jeg. 

Hadde også håpet på at Blomster-Finn og Anja hadde fått seg noe annet å gjøre. Og med årets utgangspunkt ser jeg for meg vi får høre mye fra de to også. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg savner noen det er lett å hate. 😅 Som Jeanette, som viste seg å være en herlig dame når bare klippingen til TV2 skriftet fokus og vi fikk se at hun var en stormvind og ikke en heks.

Savner også Ezra, men hun vil jeg alltid savne. 💔

Parene virker for like personlighetsmessig til at det føles interessant, men heldigvis virker de å ha like lite erfaring. 😅

Jeg synes hyttene var fine jeg, men minner nok mer om minihus enn tradisjonell hytte. Veldig rar layout i hyttene også, man kunne fått mye mer hytte med annen inndeling både vertikalt og horisontalt. Veldig fint at man kan åpne hele den fremfre ytterveggen og få uterommet inn. Problemet er at jeg er innadvendt og aldri kunne bodd slik med så tett bebyggelse uten å få angstanfall og føle meg fanget. 🤣 Disse folkene virker i overkant sosiale hele gjengen, blir nok bra stemning dem imellom.

Finn og Aina? Blæh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha sett første episode må jeg si at jeg har et godt inntrykk av alle deltakerne. Synes det er veldig bra at de endelig har fokusert på like par, med antakeligvis tilnærmet likt utgangspunkt. Ser ut til at det blir mer design, interiør og dilldall i år enn snekring. Vet ikke heeelt hva jeg tenker om dette enda, men jeg skal gi sesongen en god sjanse. Det blir nok mye Finn og Aina i år tenker jeg også. 

Hyttene derimot er jeg ikke så veldig fan av. Tror det er fullt mulig å lage en god og funksjonell hytte, men det blir alt for utstilling. På hytta er jeg for å slappe av, ikke fordi at 50 naboer skal se meg. Men det er nå meg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et fantastisk fint sted og for noen hytter!!🤩 Har allerede fått et veldig godt inntrykk av Sara, virker så søt og snill😌 Og etter leiligheten å bedømme, sykt flink når det kommer til styling👌🏻🌟 

Hadde håpa at Aina ble byttet ut i år, men neeejda…🥸

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyttene ligger tett, men jeg digger virkelig hvordan de ser ut 😄 Gul hytte hadde vært mitt valg, da den har en side uten naboer. Andre valget rød hytte, så grønn, så blå. 

Jeg føler at med disse hyttene, trenger man ikke å følge Aina sin stil med gammelt/brukt/hyttekos - dette er nye, mer funkis hytter, og her føler jeg moderne stil er det som passer inn.

Gleder meg til å se hvordan årets sesong utfolder seg. Jeg er glad at de har gått for å ha 4 tilsynelatende like par, ingen som ser ut til å ha noe særlig fortrinn. 

Min tanke med compact living er The Sims 4 - Murphy bed. Hadde vært kult å se en variant av den 😄 men uten at den kan drepe noen 😅😂

En ting jeg lurer på er den nye tingen med «ferdige hytter». Alle veggene ser ut til å være der. Lars sa det handlet om finpussing denne gangen, men kan det være at de vil prøve å få slutt på at deltagerene ikke spiser eller sover? 😅

Men liker ikke måten det første oppdraget er på, skal de virkelig holde deltagere i hånda og si «dere må lage noe på denne måten». 😕

Endret av Ariana807
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bittesmå funkis-hytter som ligger tett i tett. Jeg er spent! Håper det ikke blir 4 hytter som ser ut som små Oslo-leiligheter inni. Men så liker jeg koselig hyttestil da. Skal være forskjell på hytte og hjem 🙂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...