Gå til innhold

Folk tror jeg har downssyndrom.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Maleficenta said:

tydeligvis er han ikke det

Han VAR en god venn rettere sagt. 

Anonymkode: b64ab...43c

Videoannonse
Annonse
Gjest Knutern201
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når man spør så må man faktisk tåle svaret man får tilbake.

Har en følelse på at han viste han ble å si dette også. 

Er man med på leken, må man tåle streken heter det.

Anonymkode: 1f29b...3e4

Spurte ikke, han sa det ute av det blå. Mens HAN snakket om hvilke førsteinntrykk han hadde av oss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 13.06):

Kompisen din  er en tulling . Det er også provoserende for de som faktisk har barn med utfordringer alvorligere enn downs å lese en slik post. Kun fordi du har dårlig selvbilde. 

Hva sier en slik innstilling om barn som har kromosomavvik ? At de er stygge? 

Mitt barn har ikke downs,men et annet kromosomavvik . Hun er vakker ❤. Og om hun ikke var det,så blir problemstillingen latterlig i forhold,når man vet utfordringene disse barna og deres familier har. 

TS ,du må tenke litt på dette, fordi du sårer de det er reellt for. Jeg ser gjennom fingrene med det,fordi det lyser usikkerhet og mangel på kunnskap lang vei. Men du bør faktisk skjerpe deg med å lage slike innlegg . Du setter ikke de med Downs i dårlig lys,men deg selv. Ikke pga utseende,men pga integritet og medmenneskelighet.  

Du er ikke verdens navle.  Snap out. Du er helt normal 🙄

Anonymkode: 386d3...3be

HAN sårer de det er reelt for? Herregud så klart det ikke er et kompliment for et normalt friskt menneske å få høre at det ser ut som de har et kromosomavvik. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

tviler på at ts spurte. Syns du det ser ut som jeg har downs syndrom.

Skrevet
Knutern201 skrev (14 minutter siden):

Ja vet jeg må kvitte meg med han men han bor i samme by, i tillegg til at han trener på samme plass, så er ikke bare bare å unngå han heller. 

Det skjønner jeg.

Men du kan sone han mer og mer ut for å unngå konfrontasjon frem til du flytter en annen plass.

Tren på andre tidspunkt om du kan - finn på grunner til at dere ikke kan trene samtidig. «Må hjelpe familiemedlem med noe, kan ikke nå». 
Tren med headset og musikk.

Om han spør om noe sosialt så har du litt vondt i halsen. Eller du må etellerannet pliktgreier hjemme. 

Og NÅR han sier negative ting, sier du bare «du, jeg har ikke svart deg på sånt før - men det er ikke hyggelig og jeg er ikke interessert i hva noen måtte mene». Om han fortsetter setter du en tydelig grense. «Nå tenker jeg vi tar litt pause her, snakkes». 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Steken. 

Og nei, man må ikke tåle nedsettende utsagn. Ikke spurte TS heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Knutern201 skrev (På 16.3.2022 den 12.50):

Takk for svar alle sammen det betyr mye, har ikke så mange å snakke med. Går til psykolog men føler at hver gang jeg får selvtillit, så brytes den ned igjen med en gang. Er det ingenting jeg kan gjøre med øynene mine sånn at folk ikke tror jeg har downs? Har ikke lagt merke til det selv før men ser det nå, har ekstremt smale øyne og svære poser under øynene. Posene er genetisk det vet jeg. Føler jeg har blitt deala så elendige genetiske kort. Det at folk sier at utseendet ikke betyr så mye er jo feil, får høre konstant nesten hver dag at jeg er ekstremt uattraktiv. Jenter og gutter baksnakker meg om hvor stygg jeg er og folk har spredd rykter om meg kun basert på utseendet. Jeg er enjævlig hyggelig fyr, men folk skyr bort fra meg med en gang. 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men du vil nok merke at dette ikke stemmer så godt når du blir eldre. Det å baksnakke noen pga utseende er så typisk ungdomskole, og det er utrolig barnslig gjort. Ingen kan noe for hvordan de ser ut. De de derimot kan gjøre noe med er hvor hyggelige de er. Og det du kan gjøre noe med er at du kan velge hvem du vil være venner med. Du kan også velge hvem du vil vere uvenner med og hvem du velger å ikke ha noe med å gjøre. Det lureste er å bare kutte ut og ignorere slike mennesker som trykker deg ned. Etter jeg gjorde det har jeg fått det mye bedre.

Veldig mange vil nok si at kjæresten min ikke er attraktiv å se på. Ikke fordi han har et spesielt stygt ansikt, men han har en litt stor nese og litt utstående ører. Jeg vet han ble mobbet og fryst ut i barndommen sin, men han vil ikke si hva for. Jeg mistenker det er pga hvordan han ser ut, fordi jeg har klaget på at hunden min har så store ører i forhold til rasestandarden, da sa han en gang at jeg måtte slutte å si det, for hun kunne ikke noe for at hun hadde store ører, så ble han mutt og stille.

Når det er sagt, så er har kjæresten min verdens fineste personlighet. Han bryr seg lite om overflatiske ting selv om det gjerne kan se slik ut basert på klesstil, bilen han kjører, jobben han har etc. Han har veldig lyst på et fint A4 liv med familie, hus og ferie til syden, men hvem har ikke det? Man får ikke dette ved å lukke seg inne synest synd på seg selv. Da han var yngre var han støttekontakt for en gutt med spesielle behov. Han har alltid vært en som hjelper andre, og det er han fremdeles. Dette "hjemsøker" han både på godt og på vondt. Han er godt likt pga det, men jeg føler at folk tar han litt for gitt. Han er bare der. Han sier alltid ja. Han gjør seg nok selv en bjørnetjeneste, og det tror jeg også du gjør. Du må begynne å stå opp for deg selv. Du kan ingenting for hvordan du ser ut, enten du liker utseende ditt eller ikke. Jeg tror du kunne hatt veldig godt av kognitiv atferdsterapi. 

Anonymkode: a09e1...2e1

AnonymBruker
Skrevet

Skjer med at du lager 1000 innlegg av dine problemer? 
Hjelper ikke å skrive alt her. Har kommentert (tips og råd) på en del dine innlegg tidligere. 

Anonymkode: a4d53...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skjer med at du lager 1000 innlegg av dine problemer? 
Hjelper ikke å skrive alt her. Har kommentert (tips og råd) på en del dine innlegg tidligere. 

Anonymkode: a4d53...2cd

Enig. Syntes synd på han først, men nå er det bare irriterende.. Virker som at han ikke lærer av alle rådene han får her. 

Anonymkode: 1a4c5...ad3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...