AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #41 Skrevet 16. mars 2022 4 minutter siden, Knutern201 said: Synes på ingen måte at de med downs er stygge, men samtidig vil jeg ikke at folk skal gå rundt å tro at jeg har et syndrom basert på hvordan jeg ser ut. Alle er like mye verdt, mente virkelig ikke å høres ut som et rasshøl, men det at folk går å baksnakker med kun på grunn av noe så overfladisk er ikke morsomt. Jeg skjønner godt at det er ekkelt jeg ❤️ Anonymkode: d03d0...7db
Smurfii Skrevet 16. mars 2022 #42 Skrevet 16. mars 2022 Kompis? For real? Sånne kødder av noen folk er seriøst ikke verdt å ha i livet.💩😑 4
Gjest Muffin man Skrevet 16. mars 2022 #43 Skrevet 16. mars 2022 Knutern201 skrev (13 minutter siden): Synes på ingen måte at de med downs er stygge, men samtidig vil jeg ikke at folk skal gå rundt å tro at jeg har et syndrom basert på hvordan jeg ser ut. Alle er like mye verdt, mente virkelig ikke å høres ut som et rasshøl, men det at folk går å baksnakker med kun på grunn av noe så overfladisk er ikke morsomt. Du... Jeg tror det første steget for deg er å slutte å ta deg selv så seriøst, trekke pusten dypt og lære deg å slappe av i egen kropp. 100 personer kan bekrefte at du ser bra ut, men hva hjelper det når du konstant går rundt og aktivt søker bevis for det motsatte. Hvordan tror du at du ville følt deg om du kunne droppet dvelingen rundt utseende ditt for en måned og fokusert på andre ting? Prøv å kjenn litt på det. Håper hele utseendeopphenget ditt roer seg så du kan lære å slappe av og nyte livet. Lykke til !
Gjest Knutern201 Skrevet 16. mars 2022 #44 Skrevet 16. mars 2022 9 minutter siden, Muffin man said: Du... Jeg tror det første steget for deg er å slutte å ta deg selv så seriøst, trekke pusten dypt og lære deg å slappe av i egen kropp. 100 personer kan bekrefte at du ser bra ut, men hva hjelper det når du konstant går rundt og aktivt søker bevis for det motsatte. Hvordan tror du at du ville følt deg om du kunne droppet dvelingen rundt utseende ditt for en måned og fokusert på andre ting? Prøv å kjenn litt på det. Håper hele utseendeopphenget ditt roer seg så du kan lære å slappe av og nyte livet. Lykke til ! Er mer at folk kontant har et behov for å fortelle meg hvor stygg jeg er, selv om jeg vet at jeg ikke er det, så drar det meg enda lengre ned. Med en gang jeg begynner å få et snev av selvtillit så kommer det en eller annen å forteller meg hva han og andre mener om utseendet mitt.
RC Skrevet 16. mars 2022 #45 Skrevet 16. mars 2022 Normale oppegående mennesker går ikke hele tiden rundt å forteller vennene sine at de er stygge. Tror du bør vurdere å bytte ut de såkalte vennene dine. Ta deg i det minste ikke nær av hva de sier, for det stemmer jo åpenbart ikke. Neste gang de forteller deg at du er stygg eller ser ut som du har Downs syndrom, så svarer du "Hva så?". Spill likegyldig. Da er det plutselig ikke så morsomt for dem lenger. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #46 Skrevet 16. mars 2022 Har sett bildet. Du ser IKKE ut som du har downs. Ja, du har smale øyne. Det har min mann også, og han er superkjekk 😍 Høres ut som du har en kjip kompis og jeg tror ikke et minutt på at «alle» tror du har downs. Vet ikke hva vi kan si for å få deg til å forstå at det er INGEN verdens ting galt med utseendet ditt. INGENTING!! Anonymkode: fc60c...7b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #47 Skrevet 16. mars 2022 Knutern201 skrev (31 minutter siden): Synes på ingen måte at de med downs er stygge, men samtidig vil jeg ikke at folk skal gå rundt å tro at jeg har et syndrom basert på hvordan jeg ser ut. Alle er like mye verdt, mente virkelig ikke å høres ut som et rasshøl, men det at folk går å baksnakker med kun på grunn av noe så overfladisk er ikke morsomt. Du høres overhodet ikke ut som et rasshøl. Du har faktisk noen mobbere rundt deg som forteller deg at du ser psykisk utviklingshemmet ut, og det skjønner jeg er fælt å høre. Poenget er jo at kompisen din sier det på en sårende måte. Som de andre her sier: dette er ikke en normal oppførsel. Det er noe galt med kameraten din. Jeg er enig i at du bør komme deg bort fra disse menneskene. Ditt selvbilde er jo helt fordreid. Du ser som sagt vanvittig bra ut på bildet. Du er vakker!!! Og du har vakre øyne. Jeg har også smale øyne sånn som deg. Da jeg var barn fikk jeg høre "chingchong kinamann", "er du fra Kina?" "Hvorfor har du så skjeve øyne?" osv. Dette var ment som mobbing. Som voksen får jeg alltid komplimenter. Folk sier jeg har katteøyne, mystiske øyne, ser litt fremmedartet og eksotisk ut. Eller folk lurer på om jeg har noen forfedre fra Asia. Absolutt alle jeg dater bemerker øynene mine, at det var de første de så og at jeg har så nydelige øyne. Og mine øyne er som dine. Kom deg bort fra mobberne. Du er nydelig ❤️❤️❤️ Anonymkode: a5aed...f61
Gjest Muffin man Skrevet 16. mars 2022 #48 Skrevet 16. mars 2022 Knutern201 skrev (Akkurat nå): Er mer at folk kontant har et behov for å fortelle meg hvor stygg jeg er, selv om jeg vet at jeg ikke er det, så drar det meg enda lengre ned. Med en gang jeg begynner å få et snev av selvtillit så kommer det en eller annen å forteller meg hva han og andre mener om utseendet mitt. Selvtilliten din skal ikke dikteres av et eller annet bøllefrø mener om utseende ditt. Om det er slikt at folk går rundt og konstant forteller deg dette får du endre miljø.. Regner for øvrig at krisemaksimeringen ligger i hodet ditt og at det ikke er så ille virkeligheten
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #49 Skrevet 16. mars 2022 Du ser flott ut 😊👌 Anonymkode: 8c30c...7c1
AprilLudgate Skrevet 16. mars 2022 #50 Skrevet 16. mars 2022 Knutern201 skrev (46 minutter siden): Er mer at folk kontant har et behov for å fortelle meg hvor stygg jeg er, selv om jeg vet at jeg ikke er det, så drar det meg enda lengre ned. Med en gang jeg begynner å få et snev av selvtillit så kommer det en eller annen å forteller meg hva han og andre mener om utseendet mitt. Ja, det er nok en riktig observasjon. Om du ser i kommentarfelt på sosiale medier så ser du nøyaktig samme atferd. En person, uansett utseende kan få kommentarer som er helt på bærtur. Dette er personer som utover vold, i sine nære og fjerne relasjoner. Du må huske på at disse personene ikke er spesielt hyggelige å leve med. De utøver gjerne psykisk vold mot sine kjærester og fremtidige barn. De ødelegger mange på sin vei. Og når de ser noen ignorere det prøver de ENDA hardere - for det at du trekker på skuldrene og sier «jaha/jeg synes ikke det», da mister jo personen sin sosiale kontroll og makt. Han rasshølet av en «kompis» føler seg bedre av skadefryd. Plante usikkerhet - og attpåtil klarer han ikke stå for det selv. Så da legger han på «og det synes mange andre og altså». Jaha? Hvem andre? Og hvis det stemmer: hvorfor er DET så interessant å diskutere? Altså, jeg tror faktisk aldri jeg har vært i en sosial setting hvor vi baksnakket noens utseende i detalj på den måten. Vi kunne slenge mye drit om kjipe folk og deres oppførsel, men sånn «hun Kaja sin panne - nei la oss diskutere det i de neste 30 minuttene». Nei. Google mobbesakene i media og se på de som står frem, fra Drangedal/Søgne og alle slags plasser. De har alle blitt utsatt for helt grusom torturmobbing. De ser helt vanlige ut, det gir ingen mening med mobbingen de ble utsatt for. Det de utsettes for er jo ikke sannhet. Det er kollektiv ondskap. Det er gjerne 1-2 som leder an, så har man et lite knippe rasshøl som ikke forstår bedre - og så vet resten av de 70% at det er galt, men de tør ikke si ifra i frykt for å bli neste. Så de faker ved å le litt med. Flytt til høsten, og dropp denne kompisen frem til da 💪🏻 Bare la det ligge, ignorer det og se frem til å starte på nytt. 1 1
AprilLudgate Skrevet 16. mars 2022 #51 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kompisen din er en tulling . Det er også provoserende for de som faktisk har barn med utfordringer alvorligere enn downs å lese en slik post. Kun fordi du har dårlig selvbilde. Hva sier en slik innstilling om barn som har kromosomavvik ? At de er stygge? Mitt barn har ikke downs,men et annet kromosomavvik . Hun er vakker ❤. Og om hun ikke var det,så blir problemstillingen latterlig i forhold,når man vet utfordringene disse barna og deres familier har. TS ,du må tenke litt på dette, fordi du sårer de det er reellt for. Jeg ser gjennom fingrene med det,fordi det lyser usikkerhet og mangel på kunnskap lang vei. Men du bør faktisk skjerpe deg med å lage slike innlegg . Du setter ikke de med Downs i dårlig lys,men deg selv. Ikke pga utseende,men pga integritet og medmenneskelighet. Du er ikke verdens navle. Snap out. Du er helt normal 🙄 Anonymkode: 386d3...3be Jeg synes du angriper dette litt feil vei. Du legger ansvaret på en som mobbes? Ja, mobbingen har alt med dattera di å gjøre. Men det er da uinteressant om hun er VAKKER eller ei. Hun er et menneske av verdi som alle andre langt utover det ytre. Det er meningsløst å ta ballen mobberne slenger ut. «Du ser ut som du har Downs, en ditt eller datt». Jaja, og så? The point being what? 🤷♀️ Rett irritasjonen din mot kameraten - ikke TS. Han skal ikke bære ansvaret for andres trakassering, hat og diskrimimering. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #52 Skrevet 16. mars 2022 Knutern201 skrev (2 timer siden): Det at folk sier at utseendet ikke betyr så mye er jo feil, får høre konstant nesten hver dag at jeg er ekstremt uattraktiv. Jenter og gutter baksnakker meg om hvor stygg jeg er og folk har spredd rykter om meg kun basert på utseendet. Jeg er enjævlig hyggelig fyr, men folk skyr bort fra meg med en gang. Er dere 12 år, eller er dere alle voksne mennesker? I så fall, hvilke type mennesker henger du med? Hvilket miljø er du i hvor utseendet spiller så stor rolle? På barne- og ungdomsskolen betydde utseende mye, og jeg fikk høre ting om ansiktet mitt som var vondt. Som voksen er det absolutt ingen som bryr seg om utseendet til andre. Er det noen som kommenterer utseendet mitt, så er det for å komplimentere håret mitt eller hvordan jeg har kledd meg. Jeg selv er heller ikke fokusert på andre sitt utseende. Voksne mennesker bryr seg ikke om hvordan andre folk ser ut. De har nok med sine egne liv. TS, en fellesnevner for folk som sliter med angst og depresjon, med dårlig selvtillit og selvfølelse, er at de er veldig selvsentrerte. Du er ekstremt fiksert på ditt eget utseende. Du bør slutte å fokusere innover, men heller fokusere utover. Akkurat nå har disse tankene og følelsene enormt stor plass i hjernen din. Det er mulig å endre tankemønstrene i hjernen ved bruk av kognitiv terapi, tankeøvelser etc. Men, da må du ønske det selv. Akkurat nå har du gått så lenge med slike tanker og følelser at det har blitt en del av komfort-sonen din. Du er vant til det, og å gå ut av komfortsonen og gjøre endringer vil føles ukomfortabelt. Men, ønsker du å bli bedre, så må du bare sette i gang. Anonymkode: 33911...36f 2
Gjest Knutern201 Skrevet 16. mars 2022 #53 Skrevet 16. mars 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Er dere 12 år, eller er dere alle voksne mennesker? I så fall, hvilke type mennesker henger du med? Hvilket miljø er du i hvor utseendet spiller så stor rolle? På barne- og ungdomsskolen betydde utseende mye, og jeg fikk høre ting om ansiktet mitt som var vondt. Som voksen er det absolutt ingen som bryr seg om utseendet til andre. Er det noen som kommenterer utseendet mitt, så er det for å komplimentere håret mitt eller hvordan jeg har kledd meg. Jeg selv er heller ikke fokusert på andre sitt utseende. Voksne mennesker bryr seg ikke om hvordan andre folk ser ut. De har nok med sine egne liv. TS, en fellesnevner for folk som sliter med angst og depresjon, med dårlig selvtillit og selvfølelse, er at de er veldig selvsentrerte. Du er ekstremt fiksert på ditt eget utseende. Du bør slutte å fokusere innover, men heller fokusere utover. Akkurat nå har disse tankene og følelsene enormt stor plass i hjernen din. Det er mulig å endre tankemønstrene i hjernen ved bruk av kognitiv terapi, tankeøvelser etc. Men, da må du ønske det selv. Akkurat nå har du gått så lenge med slike tanker og følelser at det har blitt en del av komfort-sonen din. Du er vant til det, og å gå ut av komfortsonen og gjøre endringer vil føles ukomfortabelt. Men, ønsker du å bli bedre, så må du bare sette i gang. Anonymkode: 33911...36f Ja satser på at det blir bedre etter hvert, går til psykolog og har nevnt det til henne. Til alle som sier jeg overdriver, nei. For ett år siden kjørte en gjeng med ungdommer i bil forbi meg, filma meg, ledde og kasta egg i trynet mitt mens de ropte skjellsord. Noen uker senere kom det en bil med to jenter som gjemte ansiktene sine, de tuta, filma meg mens de pekte og ledde og ropte stygge navn.
Elaine Marley Skrevet 16. mars 2022 #54 Skrevet 16. mars 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #55 Skrevet 16. mars 2022 Steinkjer er ikke en så liten by. Anonymkode: c1958...09e
Gjest Knutern201 Skrevet 16. mars 2022 #56 Skrevet 16. mars 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Steinkjer er ikke en så liten by. Anonymkode: c1958...09e veldig liten i forhold til hvor familien min opprinnelig er fra.
Forundret.. Skrevet 16. mars 2022 #57 Skrevet 16. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har sett bildet. Du ser IKKE ut som du har downs. Ja, du har smale øyne. Det har min mann også, og han er superkjekk 😍 Høres ut som du har en kjip kompis og jeg tror ikke et minutt på at «alle» tror du har downs. Vet ikke hva vi kan si for å få deg til å forstå at det er INGEN verdens ting galt med utseendet ditt. INGENTING!! Anonymkode: fc60c...7b8 Fant ikke noe bilde jeg 😐 Uansett, han kompisen var jo lite hyggelig. Endret 16. mars 2022 av Forundret..
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #58 Skrevet 16. mars 2022 Knutern201 skrev (21 timer siden): Takk for tips men overdriver ikke akkurat. Han sa med egne ord «veldig veldig mange tror du har downs syndrom, du har et jævlig spesielt ansikt.» Du trenger bedre venner. Det er ikke deg det er noe galt med. Anonymkode: 55094...80a 1
Gjest Knutern201 Skrevet 17. mars 2022 #59 Skrevet 17. mars 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: Du trenger bedre venner. Det er ikke deg det er noe galt med. Anonymkode: 55094...80a Fikk nettopp bekreftelse på at det ser faktisk ut som at jeg har downs. Fantastisk.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #60 Skrevet 17. mars 2022 Vet du @Knutern201, det vil alltid være folk som bekrefter en påstand du kommer med. Folk lager seg en helt annen assosiasjon når de får tildelt et narrativ enn når de ikke gjør det. For det første så må du vekk fra slike sider, hvorfor være med i en slik gruppe når du har dårlig selvbilde? For det andre så er det mange svar i den tråden som synes du ikke er stygg eller ser ut som du har downs. De fleste sier at du ser normal ut, og at du har hooded eyes (noe som er helt vanlig). For det tredje så høres det ut som du bor et sted hvor du har mye bagasje og miljøet rundt deg er dårlig. Jeg ville trodd de som baksnakket deg var misunnelige. Har du vurdert å flytte for en start med blanke ark? For det fjerde så er du faktisk veldig kjekk, du trenger bare selvtilliten for å få det frem. Den selvtilliten er lettere å finne uten dårlige venner som konstant drar deg ned. Anonymkode: 55094...80a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå