Gå til innhold

Folk tror jeg har downssyndrom.

Fremhevede innlegg

Gjest Knutern201
Skrevet

Fikk høre av en kompis i dag at ansiktet mitt ser ekstremt spesielt ut og at han inkludert veldig mange andre fra hjembyen min tror/trodde jeg har downs syndrom på grunn av utseendet mitt. Sliter ekstremt med selvbilde og selvtillita mi som dere ser på de eldre innleggene mine og nå er jeg helt Knust. Vet ikke om jeg tørr å gå ut døra mere.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk inn på profilen din for å se om jeg fant bilde av deg, og det gjorde jeg. 

Du ser da virkelig helt normal ut?! 

Jeg kjenner jeg blir helt sjokkert over slik oppførsel. Ingenting imot de med downs syndrome, har en i familien og han er den største gledessprederen av de alle. 

Men det å si noe sånnt til en som ser helt normal ut er veldig spesielt.

Husk at det han sier trenger ikke være sant. Det finnes mange merkelige folk der ute i verden. Du kan tro det beste om de fleste, men det er mange der ute som er veldig spesielle.. 

Og om du så hadde hatt down syndrome (som du ikke har, du går jo til psykolog og han/henne hadde merket det), er ikke dette noe man sier til vedkommende. Ærlig talt. 

Anonymkode: 98b1c...b40

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også sett bilde av deg, synes du er kjekk! Kunne faktisk ønske jeg så slik ut selv.

Anonymkode: 6440c...2eb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Du ser ikke ut som du har downs! Du ser snill og sjarmerende ut. Kanskje du skal snakke med noen profesjonelle som kan hjelpe deg med selvtilliten?

Anonymkode: 0f143...d75

• Liker 5
Gjest Knutern201
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gikk inn på profilen din for å se om jeg fant bilde av deg, og det gjorde jeg. 

Du ser da virkelig helt normal ut?! 

Jeg kjenner jeg blir helt sjokkert over slik oppførsel. Ingenting imot de med downs syndrome, har en i familien og han er den største gledessprederen av de alle. 

Men det å si noe sånnt til en som ser helt normal ut er veldig spesielt.

Husk at det han sier trenger ikke være sant. Det finnes mange merkelige folk der ute i verden. Du kan tro det beste om de fleste, men det er mange der ute som er veldig spesielle.. 

Og om du så hadde hatt down syndrome (som du ikke har, du går jo til psykolog og han/henne hadde merket det), er ikke dette noe man sier til vedkommende. Ærlig talt. 

Skal innrømme at det bildet ble tatt i både heldig god vinkel og lys, ser nok ikke slik ut hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Han er bare frekk. Enten har du Downs eller så har du ikke det. Og har du det så vet du og alle det. Herlighet. Den type kromosomfeil gir såpass mental intellektuell svekkelse at alle vet det. Dersom du får en slik kommentar fra "hjembygda" neste gang så be dem å fucke off. Det er de som har problemer, ikke du. 

Anonymkode: dcf86...80a

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger skal du lage en tråd om utsendet ditt?

Alle er forskjellig.

Om folk ikke liker deg, synd for dem.
Men slutt å lag så mange tråder om utsendet, for det høres jo ut som du fisker for komplimenter..

Anonymkode: 1f29b...3e4

Gjest Knutern201
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvor mange ganger skal du lage en tråd om utsendet ditt?

Alle er forskjellig.

Om folk ikke liker deg, synd for dem.
Men slutt å lag så mange tråder om utsendet, for det høres jo ut som du fisker for komplimenter..

Jeg fikk nettopp høre at ikke bare noen, men ekstremt mange fra der jeg bor tror jeg har downs syndrom. Hvordan forventer du at jeg skal ha det? Hadde nettopp begynt å jobbe med selvtillita og nå vet jeg ikke om jeg tør å gå ut. Fisker ikke etter komplimenter, har ingen å prate med og har det helt jævlig akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet
Knutern201 skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk nettopp høre at ikke bare noen, men ekstremt mange fra der jeg bor tror jeg har downs syndrom. Hvordan forventer du at jeg skal ha det? Hadde nettopp begynt å jobbe med selvtillita og nå vet jeg ikke om jeg tør å gå ut. Fisker ikke etter komplimenter, har ingen å prate med og har det helt jævlig akkurat nå.

Men hvordan vet du at det han sier er sant? 

Tenk om han er en idiot som må trykke ned andre for å føle seg selv bedre? Da er du et lett offer for han siden du sliter allerede med selvtilliten. Det finnes MANGE slike idioter rundt oss. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Gjest Knutern201
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Men hvordan vet du at det han sier er sant? 

Tenk om han er en idiot som må trykke ned andre for å føle seg selv bedre? Da er du et lett offer for han siden du sliter allerede med selvtilliten. Det finnes MANGE slike idioter rundt oss. 

Han er en god kompis, vi satt å snakket om hvilke førsteinntrykk vi fikk av hverandre og da fortalte han det. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, du omgir deg med folk som ikke er bra for deg. Gikk også inn og så bilde, du ser ut som en flott ung mann, og mange vil finne deg attraktiv. Leit å lese at du sliter med dårlig selvtillit. Du er god nok, og jeg håper du har noen gode folk rundt deg også. Denne kompisen er toxic og har sannsynligvis noe han strever meg selv, siden han forsøker å trykke andre ned. Ikke at det unnskylder han, men.

Anonymkode: 61e56...0ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Knutern201 skrev (4 minutter siden):

Synes egentlig det er merkeligt at kompisen din plutselig finner på og si "at du ligner på downs".. Det høres liksom bare så merkeligt ut hele greia.

Om noen folk vil tro at du ligner på det, so what? Hva skal du gjøre med det?

Om det plager det, blokker dem fra livet ditt å gå videre. Du er laget som du er, det finnes værre ting i verden. 

• Liker 3
Skrevet
Knutern201 skrev (11 minutter siden):

Skal innrømme at det bildet ble tatt i både heldig god vinkel og lys, ser nok ikke slik ut hele tiden.

Hvordan vet folk her hvordan du ser ut??

• Liker 2
Gjest Knutern201
Skrevet

Kjære vene, du omgir deg med folk som ikke er bra for deg. Gikk også inn og så bilde, du ser ut som en flott ung mann, og mange vil finne deg attraktiv. Leit å lese at du sliter med dårlig selvtillit. Du er god nok, og jeg håper du har noen gode folk rundt deg også. Denne kompisen er toxic og har sannsynligvis noe han strever meg selv, siden han forsøker å trykke andre ned. Ikke at det unnskylder han, men.

Anonymkode: 61e56...0ee

Har ingen andre kompiser dessverre. Et bildet er tatt i bra lys og vinkel så ser ikke sånn ut veldig ofte. Vet ikke om han sliter as, han har jobb, grei lønn, masse kompiser og gjør det ellers ganske greit sosialt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Knutern201 said:

Så nettopp bilde av deg jeg og, og det er ingenting galt med utseendet ditt. Hadde jeg ikke oppriktig ment det, hadde jeg ikke sagt noe, for jeg hater å lyve. 

Du vet, alle har et eller annet trekk som minner om noe annet, men som ikke sier noe om hvordan de generelt ser ut. Mange mennesker kan f.eks. minne om en spesifikk hunderase, jeg vet til om med om en som minner meg om et tre (tenk Ringenes Herre).

Du har smale øyne, det er alt. Det er derfor de går for "Downs Syndrom" når de vil stikke deg med noe. Men det er mange som har smale øyne, og som ser bra ut. En kunne sagt akkurat det samme om f.eks. Keanu Reeves, at han ser ut som at han har Downs Syndrom. Også fordi han har ett eneste trekk som er typisk for det. Men han ser jo ikke faktisk ut som at han har det, og det gjør ikke du heller.

Jeg er 100% med på at noen folk (spesielt noen menn) er så uheldige fra genetikkens side at ingenting de gjør vil hjelpe på den fronten. Men du er ikke en av dem. Du har potensiale til å være temmelig attraktiv hvis det finnes noe selvtillit bak det blikket ditt, og en veltrent kropp under klærne dine. 

Vi har noen "skavanker" de fleste av oss, men du er godt innenfor normalen og godt innenfor hva som kan forbedres med riktig/passende stil (klær, hår, skjegg etc).

Du overdriver noe så inn i granskauen, og dessuten burde du få deg bedre venner. I tillegg virker du som en kul fyr som tør å være åpen om usikkerhetene dine. Du må slutte å omgåes folk som bare er ute etter å bruke din ekthet imot deg på grunn av sine egne usikkerheter, og som ikke ser hvor verdifullt det er å ha i en venn en som tør å dele vanskelige ting. 

Anonymkode: 6dbc9...1e8

• Liker 9
Gjest Knutern201
Skrevet

Så nettopp bilde av deg jeg og, og det er ingenting galt med utseendet ditt. Hadde jeg ikke oppriktig ment det, hadde jeg ikke sagt noe, for jeg hater å lyve. 

Du vet, alle har et eller annet trekk som minner om noe annet, men som ikke sier noe om hvordan de generelt ser ut. Mange mennesker kan f.eks. minne om en spesifikk hunderase, jeg vet til om med om en som minner meg om et tre (tenk Ringenes Herre).

Du har smale øyne, det er alt. Det er derfor de går for "Downs Syndrom" når de vil stikke deg med noe. Men det er mange som har smale øyne, og som ser bra ut. En kunne sagt akkurat det samme om f.eks. Keanu Reeves, at han ser ut som at han har Downs Syndrom. Også fordi han har ett eneste trekk som er typisk for det. Men han ser jo ikke faktisk ut som at han har det, og det gjør ikke du heller.

Jeg er 100% med på at noen folk (spesielt noen menn) er så uheldige fra genetikkens side at ingenting de gjør vil hjelpe på den fronten. Men du er ikke en av dem. Du har potensiale til å være temmelig attraktiv hvis det finnes noe selvtillit bak det blikket ditt, og en veltrent kropp under klærne dine. 

Vi har noen "skavanker" de fleste av oss, men du er godt innenfor normalen og godt innenfor hva som kan forbedres med riktig/passende stil (klær, hår, skjegg etc).

Du overdriver noe så inn i granskauen, og dessuten burde du få deg bedre venner. I tillegg virker du som en kul fyr som tør å være åpen om usikkerhetene dine. Du må slutte å omgåes folk som bare er ute etter å bruke din ekthet imot deg på grunn av sine egne usikkerheter, og som ikke ser hvor verdifullt det er å ha i en venn en som tør å dele vanskelige ting. 

Takk for tips men overdriver ikke akkurat. Han sa med egne ord «veldig veldig mange tror du har downs syndrom, du har et jævlig spesielt ansikt.»

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så bilde av deg i den ene tråden. Du ser usedvanlig vakker ut, for å være helt ærlig. Kobberfarget hår gjør deg bare enda mer iøynefallende og fascinerende flott.

Du er jo skikkelig kjekk!!! Kul 'an, som vi sier i Bergen. Ikke bekymre deg mer over utseendet ditt. 

Anonymkode: a5aed...f61

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Knutern201 said:

Takk for tips men overdriver ikke akkurat. Han sa med egne ord «veldig veldig mange tror du har downs syndrom, du har et jævlig spesielt ansikt.»

Han er en løk, og du legger alt for mye vekt på hva han sier. Hvem er disse "veldig, veldig mange" som han liksom har stålkontroll på hva mener om ditt utseende? Det er såklart bullshit. Med "veldig, veldig mange" mener han ham selv og kanskje et par stykker han allerede har egget opp. Og så klart er det dritt for deg å høre når du allerede sliter mentalt.

Hvem er han fyren der egentlig? Det er ikke normal "kompis banter" å gå på ting du vet at kompisen din sliter med vrangforestillinger om. Vet han ikke at du gjør det?

• Liker 7
Gjest Knutern201
Skrevet

Han er en løk, og du legger alt for mye vekt på hva han sier. Hvem er disse "veldig, veldig mange" som han liksom har stålkontroll på hva mener om ditt utseende? Det er såklart bullshit. Med "veldig, veldig mange" mener han ham selv og kanskje et par stykker han allerede har egget opp. Og så klart er det dritt for deg å høre når du allerede sliter mentalt.

Hvem er han fyren der egentlig? Det er ikke normal "kompis banter" å gå på ting du vet at kompisen din sliter med vrangforestillinger om. Vet han ikke at du gjør det?

Bor i en knøttliten by, så alle kjenner alle. Om han tenker det så er det stor sannsynlighet for at de i rundt han også gjør det. 

AnonymBruker
Skrevet
Knutern201 skrev (3 minutter siden):

Bor i en knøttliten by, så alle kjenner alle. Om han tenker det så er det stor sannsynlighet for at de i rundt han også gjør det. 

Å trykke andre ned for å føle seg bedre selv, er veldig vanlig. 

Så er jo konteksten viktig. Kan det ha vært en dårlig fleip, eller var han sur på deg? 

Anonymkode: d3593...0b7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...