Gå til innhold

Folk tror jeg har downssyndrom.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NEI det ser ikke ut som om du har downs syndrom! Jeg kjenner faktisk en i min by som ser ut som om han har downs syndrom, du er langt ifra å havne der. Laaaaangt.

Du er en kjekk, ung mann. Det eneste du trenger er en større dose selvtillitt.

Hold deg unna alle de andre fjortisene på reddit. Ingen seriøse mennesker henger på slike forum.

Anonymkode: b30a7...28c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Knutern201 skrev (På 15.3.2022 den 23.35):

Han er en god kompis, vi satt å snakket om hvilke førsteinntrykk vi fikk av hverandre og da fortalte han det. 

Han er sjalu på noe og ønsker å trykke deg ned. 

Anonymkode: a92ba...609

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir så forbanna og sjokkert over at folk kan være så steike dum og kjipe og si noe sånt om utseendet ditt.

Du ser ikke ut som du har Downs syndrom langt ifra!

Anonymkode: 66100...c31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du slutte. Har sett bilde av deg her. 
Tror du er veldig oppmerksomhetssyk. 

Anonymkode: 61414...a93

Gjest Knutern201
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå må du slutte. Har sett bilde av deg her. 
Tror du er veldig oppmerksomhetssyk. 

Anonymkode: 61414...a93

Er ikke det, er mest interessert i om det er noe jeg kan gjøre med det. 

Skrevet
Knutern201 skrev (1 time siden):

Er ikke det, er mest interessert i om det er noe jeg kan gjøre med det. 

Hva konkret skulle du gjort noe med? 

Man kan jo operere i vilden sky om det er spørsmålet. Det ville ikke løst ditt problem:

Mobbing, ekstremt lavt selvbilde og kanskje du henger fast i «offerrollen» siden du ikke virker ta til deg råd men bare repeterer disse tingene?

Eller hva tenker du selv? 

• Liker 2
Gjest Knutern201
Skrevet
2 minutter siden, Fløff said:

Man kan jo operere i vilden sky om det er spørsmålet. Det ville ikke løst ditt problem:

Mobbing, ekstremt lavt selvbilde og kanskje du henger fast i «offerrollen» siden du ikke virker ta til deg råd men bare repeterer disse tingene?

Alt jeg vil er å være fornøyd med hvordan jeg ser ut, men hver eneste gang jeg får litt selvtilllt så kommer en eller annen bort til meg for å fullstendig bryte den ned igjen. Prøver ikke å leke offer, men vet genuint ikke hva jeg skal gjøre. 

Gjest Knutern201
Skrevet
3 minutter siden, Fløff said:

Går til psykolog så har tatt til meg noen råd. Men føler det tar evigheter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det en veldig spesiell ting å si til noen, så han kompisen din mangler hvertfall en hel del sosial kompetanse.

Men ellers skal du se litt ut i verden. Menn trenger ikke være spesielt kjekke for å få til ting.

Menn bryr seg lite om hvordan venner ser ut, gode kollegaer trenger ikke se ut som modeller, og mange damer vil ikke ha en mann som gjør at DE føler seg ikke bra nok.

Anonymkode: edac3...fbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Knutern201 skrev (11 minutter siden):

Alt jeg vil er å være fornøyd med hvordan jeg ser ut, men hver eneste gang jeg får litt selvtilllt så kommer en eller annen bort til meg for å fullstendig bryte den ned igjen. Prøver ikke å leke offer, men vet genuint ikke hva jeg skal gjøre. 

Veldig få mennesker har selvtillit ang utseendet....hvis det er noen trøst...

Anonymkode: edac3...fbd

Skrevet
Knutern201 skrev (4 minutter siden):

Går til psykolog så har tatt til meg noen råd. Men føler det tar evigheter. 

Ja, det vil ta tid.

Men av egen erfaring - og jeg er altså 40 år - så leter man helt feil plass om man leter etter svar i speilet.

Svarene bare kommer aldri. Og det vil alltid være triggere som kan treffe deg. 
Jeg måtte bli 35 år før jeg bare ikke orket mer av det - og det føltes ganske befriende.

Det er ikke DIN jobb å sørge for at noen føler X eller Y av å se på deg. Det er ikke ditt problem om en annen blir sjalu (som jeg ærlig talt tror er tilfelle her) eller bruker deg som søppelkasse.

Sett grenser - dropp vennskapet. Flytt. 

Som kvinne har jeg og andre blitt fortalt hele livet at man skal definere sitt selvverd utfra utseende (være pen, eeeeelske kroppen sin osv). Men nøyaktig hva skal man med det egentlig? 

Prøv å rette fokus UTOVER. Hvordan kan du være en bra person å være med? Hvordan vil du ha det? 

Det tar tid for alle å jobbe seg forbi mobbing og nedtrykking.

Men du får nå iallefall bekreftelse her inne på at det som blir sagt ikke er sant.

Så skritt 1 = kvitt deg med søpla aka «kompisen». Han fortjener ikke din tid. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Knutern201 skrev (På 15.3.2022 den 23.29):

Jeg fikk nettopp høre at ikke bare noen, men ekstremt mange fra der jeg bor tror jeg har downs syndrom. Hvordan forventer du at jeg skal ha det? Hadde nettopp begynt å jobbe med selvtillita og nå vet jeg ikke om jeg tør å gå ut. Fisker ikke etter komplimenter, har ingen å prate med og har det helt jævlig akkurat nå.

Tror du virkelig på det selv? Mest sannsynlig sa denne personen det for å være slem. 

Ganske klassisk å si «alle tror at…» når det kun gjelder en selv. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
Gjest Knutern201
Skrevet
1 minutt siden, Fløff said:

Ja, det vil ta tid.

Men av egen erfaring - og jeg er altså 40 år - så leter man helt feil plass om man leter etter svar i speilet.

Svarene bare kommer aldri. Og det vil alltid være triggere som kan treffe deg. 
Jeg måtte bli 35 år før jeg bare ikke orket mer av det - og det føltes ganske befriende.

Det er ikke DIN jobb å sørge for at noen føler X eller Y av å se på deg. Det er ikke ditt problem om en annen blir sjalu (som jeg ærlig talt tror er tilfelle her) eller bruker deg som søppelkasse.

Sett grenser - dropp vennskapet. Flytt. 

Som kvinne har jeg og andre blitt fortalt hele livet at man skal definere sitt selvverd utfra utseende (være pen, eeeeelske kroppen sin osv). Men nøyaktig hva skal man med det egentlig? 

Prøv å rette fokus UTOVER. Hvordan kan du være en bra person å være med? Hvordan vil du ha det? 

Det tar tid for alle å jobbe seg forbi mobbing og nedtrykking.

Men du får nå iallefall bekreftelse her inne på at det som blir sagt ikke er sant.

Så skritt 1 = kvitt deg med søpla aka «kompisen». Han fortjener ikke din tid. 

Ja vet jeg må kvitte meg med han men han bor i samme by, i tillegg til at han trener på samme plass, så er ikke bare bare å unngå han heller. 

Gjest Knutern201
Skrevet
1 minutt siden, Rosatoast said:

Tror du virkelig på det selv? Mest sannsynlig sa denne personen det for å være slem. 

Ganske klassisk å si «alle tror at…» når det kun gjelder en selv. 

Joda vet ikke. Hodet mitt har lett for å tenke at når en person mener det, så mener alle andre det også. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig får du bekreftelse når du søker lenge nok etter det. 
Du legger mye mer vekt og betydning på de som bekrefter enn de som avkrefter. 

Du har smale øyne ja  men du ser ikke ut som om du har Downs ei heller er det noe stygt med de. Vanlige øyne er det. Ei heller er du stygg sånn generelt. Men det hjelper ikke at jeg skriver det, det eneste du hadde tatt til deg er hvis jeg skrev «Jo du ser ut som om du har Downs». Du vil ha bekreftelse på at de negative tankene dine om deg selv stemmer, de positive (du er faktisk søt) blir bare skjøvet bort, som om de betyr null.

Du trenger hjelp av psykolog til å endre selvbilde for jeg har slitt (og sliter enda) med selvbilde, og jeg vet hvordan det er å få masse komplimenter men ikke føle på det selv. Du må endre deg og din tankegang, ikke utseendet ditt.

Anonymkode: 113ed...5e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle nesten tro at du var downs eller asbergers.. Siden du virker så oppmerksomhets syk og ikke tar til råd.. 

Anonymkode: 1f29b...3e4

Skrevet
Knutern201 skrev (På 15.3.2022 den 23.14):

Fikk høre av en kompis i dag at ansiktet mitt ser ekstremt spesielt ut og at han inkludert veldig mange andre fra hjembyen min tror/trodde jeg har downs syndrom på grunn av utseendet mitt. Sliter ekstremt med selvbilde og selvtillita mi som dere ser på de eldre innleggene mine og nå er jeg helt Knust. Vet ikke om jeg tørr å gå ut døra mere.

hva faen er dette for en "kompis"? Så utrolig frekt og stygt sagt. 

• Liker 2
Skrevet
Knutern201 skrev (På 15.3.2022 den 23.35):

Han er en god kompis, vi satt å snakket om hvilke førsteinntrykk vi fikk av hverandre og da fortalte han det. 

tydeligvis er han ikke det

• Liker 1
Gjest Knutern201
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvfølgelig får du bekreftelse når du søker lenge nok etter det. 
Du legger mye mer vekt og betydning på de som bekrefter enn de som avkrefter. 

Du har smale øyne ja  men du ser ikke ut som om du har Downs ei heller er det noe stygt med de. Vanlige øyne er det. Ei heller er du stygg sånn generelt. Men det hjelper ikke at jeg skriver det, det eneste du hadde tatt til deg er hvis jeg skrev «Jo du ser ut som om du har Downs». Du vil ha bekreftelse på at de negative tankene dine om deg selv stemmer, de positive (du er faktisk søt) blir bare skjøvet bort, som om de betyr null.

Du trenger hjelp av psykolog til å endre selvbilde for jeg har slitt (og sliter enda) med selvbilde, og jeg vet hvordan det er å få masse komplimenter men ikke føle på det selv. Du må endre deg og din tankegang, ikke utseendet ditt.

Anonymkode: 113ed...5e2

Du beskrev meg godt. Driver å går til psykolog, er fremdeles i utredningsdelen men er forhåpentligvis på rett vei. 

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (Akkurat nå):

tydeligvis er han ikke det

Når man spør så må man faktisk tåle svaret man får tilbake.

Har en følelse på at han viste han ble å si dette også. 

Er man med på leken, må man tåle streken heter det.

Anonymkode: 1f29b...3e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...