Gjest Knutern201 Skrevet 15. mars 2022 #21 Skrevet 15. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Å trykke andre ned for å føle seg bedre selv, er veldig vanlig. Så er jo konteksten viktig. Kan det ha vært en dårlig fleip, eller var han sur på deg? Anonymkode: d3593...0b7 Tror ikke han var noen av delene. Vi snakka om førsteintrykk og det var da han fortalte dette. Ene kompisen min sa at han ikke syntes jeg så ut som jeg hadde downssyndrom og da sa han «jo det er ganske mange som tror det.» Fikk høre av en kompis i dag at ansiktet mitt ser ekstremt spesielt ut og at han inkludert veldig mange andre fra hjembyen min tror/trodde jeg har downs syndrom på grunn av utseendet mitt. Sliter ekstremt med selvbilde og selvtillita mi som dere ser på de eldre innleggene mine og nå er jeg helt Knust. Vet ikke om jeg tørr å gå ut døra mere.
Gjest Melise__87 Skrevet 15. mars 2022 #22 Skrevet 15. mars 2022 Hadde du hatt Downs så hadde vel foreldrene dine visst det 🙂 Du ser jo helt vanlig ut 🙂 Syns ikke noe med deg kunne minne om Downs Syndrom 🙂 Ikke hør på de som snakker drit om deg, du kan gå med hevet hode for du er ikke stygg. Og en kompis sier ikke slikt, da er han ikke en venn i hvertfall 🙂
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #23 Skrevet 15. mars 2022 7 minutter siden, Knutern201 said: Bor i en knøttliten by, så alle kjenner alle. Om han tenker det så er det stor sannsynlighet for at de i rundt han også gjør det. Det der er tankespinnet ditt som snakker. Tenk deg om, hvis du bor på et så lite sted at alle kjenner alle, så vet de jo utmerket godt at du ikke har Downs Syndrom. Med andre ord så lyver han når han sier "veldig, veldig mange tror du har Downs Syndrom". Hva mer tror du han lyver om? Og ikke er han representativ for andre heller. Han høres snarere usedvanlig lite begavet ut, og ganske så ondsinnet på toppen av det. Så det er neppe "stor sannsynlighet" for at det han tenker i sitt syke, syke hode er ting som andre også tenker. Folk er ganske ok sånn generelt, så allerede der skiller han seg ut fra andre i negativ forstand. Jeg tror du skal filtrere alt det den fyren der sier igjennom det at han er en ondsinnet person som er ute etter å såre deg på det dypeste. Alt han sier vil være farget av agendaen hans, og det vil han gjøre igjennom overdrivelser og oppblåsing av små ting til veldig store ting. Anonymkode: 6dbc9...1e8 6 1
Gjest loveli Skrevet 15. mars 2022 #24 Skrevet 15. mars 2022 Knutern201 skrev (52 minutter siden): Han er en god kompis, vi satt å snakket om hvilke førsteinntrykk vi fikk av hverandre og da fortalte han det. Han er ikke en god kompis som sier dette til deg nei.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #25 Skrevet 15. mars 2022 Høres ikke ut som en bra kompis. Han får sannsynligvis glede av å trykke deg ned. Få deg bedre venner. Flytt. Gjør nøe. Anonymkode: 89e5e...41c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #26 Skrevet 15. mars 2022 Knutern201 skrev (1 time siden): Skal innrømme at det bildet ble tatt i både heldig god vinkel og lys, ser nok ikke slik ut hele tiden. Hvor kan man se bildet? Anonymkode: b4672...706 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #27 Skrevet 15. mars 2022 10 minutter siden, Knutern201 said: Tror ikke han var noen av delene. Vi snakka om førsteintrykk og det var da han fortalte dette. Ene kompisen min sa at han ikke syntes jeg så ut som jeg hadde downssyndrom og da sa han «jo det er ganske mange som tror det.» Hva tror du er grunnen til at du velger å høre på ham som sa noe negativt, og ikke på ham som sa det stikk motsatte? Vi er snart på slutten av side 2 i denne tråden, og dette er første gang du nevner han andre kompisen din som sa at du ikke ser ut som du har Downs Syndrom. Anonymkode: 6dbc9...1e8 2
Lorieen Skrevet 15. mars 2022 #28 Skrevet 15. mars 2022 Knutern201 skrev (36 minutter siden): Takk for tips men overdriver ikke akkurat. Han sa med egne ord «veldig veldig mange tror du har downs syndrom, du har et jævlig spesielt ansikt.» Han er mest sannsynlig sjalu og prøver å trykke deg ned for å føle seg bedre. Du ser OVERHODET ikke ut som du har Downs. Du har absolutt ingen av de karakteristiske trekkene som kjennetegner Downs syndrom. 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #29 Skrevet 15. mars 2022 Viss dette er deg så ser du da helt normal ut. En kjekk ung gutt som sannsynligvis drar damer som han ikke vet om. En som har ditt utseende er det nok ekstremt mange jenter som blir tiltrukket av. Du ser absolutt ikke ut som du har downs. Da vet ikke kompisen din hvordan en person med downs syndrom ser ut. Hadde du hatt downs syndrom hadde du 100% sikkert visst om det Tinder.com/@knutodeg Anonymkode: a09e1...2e1 1
Gjest Knutern201 Skrevet 15. mars 2022 #30 Skrevet 15. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Høres ikke ut som en bra kompis. Han får sannsynligvis glede av å trykke deg ned. Få deg bedre venner. Flytt. Gjør nøe. Anonymkode: 89e5e...41c Skal forhåpentligvis flytte til sommern men er sykt introvert så er redd for at jeg ikke klarer å bli kjent med noen.
Gjest Knutern201 Skrevet 15. mars 2022 #31 Skrevet 15. mars 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva tror du er grunnen til at du velger å høre på ham som sa noe negativt, og ikke på ham som sa det stikk motsatte? Vi er snart på slutten av side 2 i denne tråden, og dette er første gang du nevner han andre kompisen din som sa at du ikke ser ut som du har Downs Syndrom. Anonymkode: 6dbc9...1e8 Fordi jeg har konstant blitt mobba for utseendet, lettere å tro på noe som mange andre er enige Om.
Gjest Knutern201 Skrevet 15. mars 2022 #32 Skrevet 15. mars 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor kan man se bildet? Anonymkode: b4672...706 Sjekk ut de eldre trådene mine.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #33 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Viss dette er deg så ser du da helt normal ut. En kjekk ung gutt som sannsynligvis drar damer som han ikke vet om. En som har ditt utseende er det nok ekstremt mange jenter som blir tiltrukket av. Du ser absolutt ikke ut som du har downs. Da vet ikke kompisen din hvordan en person med downs syndrom ser ut. Hadde du hatt downs syndrom hadde du 100% sikkert visst om det Tinder.com/@knutodeg Anonymkode: a09e1...2e1 Nei nå aner jeg ikke hva jeg gjorde for nå får jeg ikke opp samme profil når jeg trykker innpå den. Kanskje det ikke var deg der likevel🤷♀️ Anonymkode: a09e1...2e1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #34 Skrevet 15. mars 2022 Nå fant jeg bildet av deg. Du ser HELT normal ut. Det ser slett ikke ut som du har downs. Du minner faktisk om en som kommer fra hjemstedet mitt, og jeg vet at han var veldig populær blant jentene på hans alder. Han hadde dog god selvtillit såvidt jeg vet, og var ikke introvert. 🙂 Ellers tipper jeg du kunne hatt godt av kognitiv atferdsterapi for å endre tankegangen din. Du bør kontakte lavterskeltilbudet for psykisk helse i din kommune. Spør om de har selvhjelpsprogram og jobber med kognitiv atferdsterapi 😊👍🏻 Anonymkode: a09e1...2e1 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #35 Skrevet 15. mars 2022 4 minutter siden, Knutern201 said: Fordi jeg har konstant blitt mobba for utseendet, lettere å tro på noe som mange andre er enige Om. Nettopp. Du har fått trent opp sinnet ditt til å tjore seg fast i hva enn negativt noen måtte si, og glatt ignorere noen som sier det motsatte. Hjernen din registrerer det knapt nok en gang, og derfor nevnte du også han andre kompisen din bare i en bisetning. Men det er et mentalt problem som har ingenting med objektiv sannhet å gjøre, og alt å gjøre med konsekvensen av det du har blitt utsatt for over lang tid. Jeg håper du kan se det, selv om det er sykt jobbig å klare å snu tankemønsteret sitt. Anonymkode: 6dbc9...1e8 2
Gjest Knutern201 Skrevet 16. mars 2022 #36 Skrevet 16. mars 2022 Takk for svar alle sammen det betyr mye, har ikke så mange å snakke med. Går til psykolog men føler at hver gang jeg får selvtillit, så brytes den ned igjen med en gang. Er det ingenting jeg kan gjøre med øynene mine sånn at folk ikke tror jeg har downs? Har ikke lagt merke til det selv før men ser det nå, har ekstremt smale øyne og svære poser under øynene. Posene er genetisk det vet jeg. Føler jeg har blitt deala så elendige genetiske kort. Det at folk sier at utseendet ikke betyr så mye er jo feil, får høre konstant nesten hver dag at jeg er ekstremt uattraktiv. Jenter og gutter baksnakker meg om hvor stygg jeg er og folk har spredd rykter om meg kun basert på utseendet. Jeg er enjævlig hyggelig fyr, men folk skyr bort fra meg med en gang.
AprilLudgate Skrevet 16. mars 2022 #37 Skrevet 16. mars 2022 Jeg kan si med 100% sikkerhet at du er på en plass med noen rimelig jævlige mobbere. Gikk inn på profilen din og så da bildet av deg i grønn hettegenser. Jeg er for gammel for deg sånn sett (om omvendt) - men vil si jeg er normalt attraktiv og alltid har vært det. Er sammen med en mann som jeg vil si er attraktiv, type kjekk. Vi har begge fått positive tilbakemeldinger på vårt utseende. Og det jeg ser på ditt bilde er: Du er det jeg vil si har et sjarmerende og attraktivt utseende. Veldig fine farger, og du har maskuline hender. Generelt maskuline attraktive trekk, og veldig fin hårfarge. I tillegg var du veldig fin i den grønnfargen. Øynene dine er ikke rare, de er fine og passer deg. Downs syndrom har du da ingen trekk av 🤷♀️ Ser en i den tråden kommenterer at du er «under gjennomsnittet», det er ikke jeg enig i. Jeg er en normalt attraktiv kvinne og anser deg som sjarmerende og kjekk. Jeg skjønner du føler deg veldig nedstemt av trakassering og mobbing - men du er faktisk rent objektivt sett på ingen måte uattraktiv. Hadde jeg vært på din alder og singel hadde jeg takket ja til en date basert på utseende. Utseende er ikke så viktig, men ditt er på ingen måte under «snittet» (et teit begrep, men likevel). Du ER normalt attraktiv - sånn er det. Så bor du tydeligvis en plass med en stor porsjon rasshøl. Og han som sa disse greiene til deg har åpenbart alvorlige issues. Jeg kjenner deg ikke og har ingen grunn til å gi et kompliment. Synes du skal starte livet ditt med friske ark. Flytt et nytt sted, finn egne interesser - og bruk noen år på terapi og refleksjon om hvem DU er og vil være som menneske. Ikke la inkompetente rasshøl ødelegge deg, du er garantert ikke den eneste de tråkker på. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #38 Skrevet 16. mars 2022 Kompisen din er en tulling . Det er også provoserende for de som faktisk har barn med utfordringer alvorligere enn downs å lese en slik post. Kun fordi du har dårlig selvbilde. Hva sier en slik innstilling om barn som har kromosomavvik ? At de er stygge? Mitt barn har ikke downs,men et annet kromosomavvik . Hun er vakker ❤. Og om hun ikke var det,så blir problemstillingen latterlig i forhold,når man vet utfordringene disse barna og deres familier har. TS ,du må tenke litt på dette, fordi du sårer de det er reellt for. Jeg ser gjennom fingrene med det,fordi det lyser usikkerhet og mangel på kunnskap lang vei. Men du bør faktisk skjerpe deg med å lage slike innlegg . Du setter ikke de med Downs i dårlig lys,men deg selv. Ikke pga utseende,men pga integritet og medmenneskelighet. Du er ikke verdens navle. Snap out. Du er helt normal 🙄 Anonymkode: 386d3...3be
AprilLudgate Skrevet 16. mars 2022 #39 Skrevet 16. mars 2022 Knutern201 skrev (13 timer siden): Har ingen andre kompiser dessverre. Et bildet er tatt i bra lys og vinkel så ser ikke sånn ut veldig ofte. Vet ikke om han sliter as, han har jobb, grei lønn, masse kompiser og gjør det ellers ganske greit sosialt. Mulig det, still a giant asshole. 2
Gjest Knutern201 Skrevet 16. mars 2022 #40 Skrevet 16. mars 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Kompisen din er en tulling . Det er også provoserende for de som faktisk har barn med utfordringer alvorligere enn downs å lese en slik post. Kun fordi du har dårlig selvbilde. Hva sier en slik innstilling om barn som har kromosomavvik ? At de er stygge? Mitt barn har ikke downs,men et annet kromosomavvik . Hun er vakker ❤. Og om hun ikke var det,så blir problemstillingen latterlig i forhold,når man vet utfordringene disse barna og deres familier har. TS ,du må tenke litt på dette, fordi du sårer de det er reellt for. Jeg ser gjennom fingrene med det,fordi det lyser usikkerhet og mangel på kunnskap lang vei. Men du bør faktisk skjerpe deg med å lage slike innlegg . Du setter ikke de med Downs i dårlig lys,men deg selv. Ikke pga utseende,men pga integritet og medmenneskelighet. Du er ikke verdens navle. Snap out. Du er helt normal 🙄 Anonymkode: 386d3...3be Synes på ingen måte at de med downs er stygge, men samtidig vil jeg ikke at folk skal gå rundt å tro at jeg har et syndrom basert på hvordan jeg ser ut. Alle er like mye verdt, mente virkelig ikke å høres ut som et rasshøl, men det at folk går å baksnakker med kun på grunn av noe så overfladisk er ikke morsomt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå