Gå til innhold

Prosjekt Lavkarbo


Porky

Anbefalte innlegg

Er så fint vær at jeg er jo aldri inne på laptopen:P Så må nå starte med veiedagen som egentlig er fredag, men siden det ble avglemt så ble det veielørdag i stedet:

Startvekt: 79kg

Vekt 18.03.22: 78,3kg

Vekt 24.03.22: 77,4kg

Vekt 01.04.22: 77,1kg

Vekt 08.04.22 76,9kg

Vekt 23.04.22 77,9kg (søndag var jeg 77,0kg) :vetikke:

Denne vekta, denne vekta, aner ikke hva jeg skal tro. Men fredag spiste jeg veldig sent pga. at mannen faster og jeg ville spise samtidig, og så glemte jeg meg litt og spiste en hjemmelaget lefsebit som seff hadde sukker på  :klaske:  Hatt masse drømmer om at jeg spiser karbohydrater så måtte jo skje på ekte og før eller siden.

Ellers har det hopet seg opp med ting å gjøre, er så fint vær jeg bare vil være ute:P Skulle bakt lavkarbo brød, tortillas, hamburger/pølsebrød osv., skulle støvsuget, vaska badet, bytta dekk på bilen(hark!), bytta på senga... eneste jeg har fått gjort er å rydda litt. Er visst bra det skal regne til uka :fnise:

Frokost: Yoghurt med litt nøtter

Lunsj: To stekte egg, halv boks tunfisk i vann, en rå tomat og 3 skiver stekt salami

Snacks: En nøttecookie og en banantoffie

Middag: Kjøttboller a la mannen og wok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekta lever sitt eget liv enkelte dager. Når man er kvinne enda så kan den være helt uforutsigbar. Vanskelig å si hva som påvirker den disse dagene, men jeg har oppdaget at når jeg har trent styrke en dag, så går den gjerne opp dagen etter selv om jeg har holdt kaloribudsjettet. Dagen etter kan det være borte, og da antar jeg at det er vann. 

Godt jobba uansett, du er på rett vei🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nieve skrev (29 minutter siden):

Vekta lever sitt eget liv enkelte dager. Når man er kvinne enda så kan den være helt uforutsigbar. Vanskelig å si hva som påvirker den disse dagene, men jeg har oppdaget at når jeg har trent styrke en dag, så går den gjerne opp dagen etter selv om jeg har holdt kaloribudsjettet. Dagen etter kan det være borte, og da antar jeg at det er vann. 

Godt jobba uansett, du er på rett vei🤩

Akkurat dette med styrketrening og/eller støle muskler etter trening har jeg også lagt merke til. Men takk:D Satser på at siste måling er den korrekte, hehe:D

AlenemammaB skrev (8 minutter siden):

Hei. 
Ser du bruker kikerter/kikertermel, er ikke det veldig mye karbo i? 

Jo, jeg har stusset litt på dette selv, og virker som om de lærde strides, noen mener den er ok siden den har lav GI, andre ikke. Men er absolutt åpen for andre forslag:) Er ikke noe jeg spiser mye eller ofte av, har vel kun brukt den til pizza-bunn så langt. Oppdaget jo bare for en liten stund siden at man skal være forsiktig med bønner også, særlig hvite bønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porky skrev (Akkurat nå):

Akkurat dette med styrketrening og/eller støle muskler etter trening har jeg også lagt merke til. Men takk:D Satser på at siste måling er den korrekte, hehe:D

Jo, jeg har stusset litt på dette selv, og virker som om de lærde strides, noen mener den er ok siden den har lav GI, andre ikke. Men er absolutt åpen for andre forslag:) Er ikke noe jeg spiser mye eller ofte av, har vel kun brukt den til pizza-bunn så langt. Oppdaget jo bare for en liten stund siden at man skal være forsiktig med bønner også, særlig hvite bønner.

Jeg har ingen andre forslag dessverre, men spiser lavkarbo selv , Og lurte på om det faktisk var innafor å spise kikerter, for jeg har unngått det. Veldig godt med spinat og  kikerter i den indisk kyllingsuppe fra rema 100… bruker den når jeg har det travelt og ikke orker å lage mat fra bunnen av. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AlenemammaB skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen andre forslag dessverre, men spiser lavkarbo selv , Og lurte på om det faktisk var innafor å spise kikerter, for jeg har unngått det. Veldig godt med spinat og  kikerter i den indisk kyllingsuppe fra rema 100… bruker den når jeg har det travelt og ikke orker å lage mat fra bunnen av. 😊 

Googlet litt, og virker som om moderate lavkarbere spiser litt av den:) Og pizza spiser man jo ikke akkurat hver dag. (Underveis fant jeg akkurat oppskrift på børek laget på kikertmel 🤤) . Mannen lager iblant en litt spicy suppe med kikerter i, kanskje jeg skal få ham til å ha i spinat og:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Sukkerfri monster, to lavkarbo brødskiver med majones, salami og agurk

Lunsj: To lavkarbo brødskiver med salami og ost, toastet i ovnen

Snacks: En banantoffee med sjokolade

Middag: Løvbiff med et par kjøttboller, salat og aioli

Dessert: Lavkarbo sjokoladepudding

Ikke så fint vær i dag så ingen sykkeltur. Ingen støvsuging heller forsåvidt, sovnet på sofaen :fnise: Prøvde på meg den motivasjons-kjolen som henger på klesskapet i dag, visste den ikke kom til å se bra ut, men akk, så pen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke sove i natt, var våken til 03-04, stod opp 07, så det har blitt en del kaffe i dag, og en powernap, så har jo ikke fått gjort noen ting fornuftig... sukk. Jaggu bra jeg ikke har fått lagt om dekk, det begynte å snø da jeg var på kontoret i dag. Nå har jeg vært så smått i shorts i forrige uke også skal det snø nå? Nei piss off:P

Frokost: En skyr + to kopper kaffe

Lunsj: To kokte egg med en minisalat med en halv boks tunfisk + mer kaffe og en kopp koffeinfri te

Snack: En nøttecookie og noen vanlige nøtter

Middag: Fiskeboller i hvit saus(brukte kikertmel), og amerikansk grønnsaksblanding

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde en utrolig digg oppdagelse under lunsjen i dag. Glemte å ta med meg lunsj, og satset på en salatbar ved kontoret(det er litt ute i distriktet), men det hadde de ikke og da ble det akutt vanskelig å finne lunsj uten karbo. Men så fant jeg helt tilfeldig noen frø-knekkebrød fra coop, med 0,6g karbohydrat per skive:) Kjempelettvint!

Ellers har jeg laget tortillas i dag, forsøkte å steke en i stekovnen bare for å se, den blir nok mest brukt som et slags nanbrød enn tortilla, den lar seg ikke rulle:P De andre to ble ok. Hater fortsatt å kjevle... Kjøper ferdige neste gang, gidder ikke :fnise:

Frokost: Skyr + kaffe

Lunsj: 2,5 frøknekkebrød med ost + en gulrot og en klementin

Middag: Chilli con carne

Snack: Litt nøtter og to ruter mørk sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Kaffe 😅

Lunsj: Wrap med salat, tomat, agurk, rødløk, ost, salami og majones

Middag: Rester av chilli con carne og rømme

Snack: Noen fleskesvær og to ruter mørk sjokolade

Kvelds: En hjemmelaget milkshake av vaniljeyoghurt, litt cottage cheese og jordbær 

Vært hos fysioterapeut i dag, huff det var dyrt:P Men er kun spenninger, så det er jo sånn sett bra, ikke noe alvorlig. Hun gav meg noen øvelser og ville jeg skulle forsøke å gjøre 1-2 av dem 1-2 ganger i løpet av arbeidsdagen om mulig. Tenkte jeg kunne bruke lageret på jobb til det(har digitale møter sittende på pappesker titt og ofte), men er redd jeg skal bli tatt på fersken, for en av øvelsene ut som (dårlig) twerking. :fnise:  

Endelig ble det støvsuging og vask av bad, skift av sengetøy, vask av micro, støvtørk osv. Så fått litt aktivitet i det minste, frister jo ikke å dra ut i et vær som skifter mellom sol, regn og snøfokk hvert 5. minutt. Så har jeg gjort øvelsene mine da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag!

Startvekt: 79kg

Vekt 18.03.22: 78,3kg

Vekt 24.03.22: 77,4kg

Vekt 01.04.22: 77,1kg

Vekt 08.04.22 76,9kg

Vekt 23.04.22 77,9kg (søndag var jeg 77,0kg) :vetikke:

Vekt 29.04.22 76,6 kg :danse:

Fornøyd med det:)


Frokost: Mandelgrøt og kaffe

Lunsj: 2,5 frøknekkebrød med ost og agurk og mer kaffe

Snacks: Litt nøtter

Middag: Taco i lavkarbo wrap:D

Snack2: En funlight ispinne

 

Fikk omsider byttet dekk i dag, og var heldig og fikk låne luftverktøy hos en hyggelig nabo, woom, woom, woom og vips var jeg ferdig! 20 minutter med litt bråk fremfor 60 minutter med bannskap og svette tar jeg any day. Må få meg en sånn, var så lettvint! Ellers vært flink jente og gjort øvelsene fra fysioterapeuten, til mannens fornøyelse der jeg står på alle fire og nærmest vrikker på rumpa :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Mandelgrøt med blåbær

Lunsj: 3 skiver fiskepudding med remulade og erter

Snack: 3 sukkerfri gelegodteri

Middag: Hamburger med lavkarbo brød og litt bakt sopp

Snack2: Sjokolademousse fra sukrin med litt vaniljesaus, den uten tilsatt sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Kaffe og yoghurt med nøtter

Lunsj: 3 frøknekkebrød med makrell i tomat

Snack: Noen nøtter og en sukkerfri gelegodteri

Middag: Hjemmelaget lavkarbo fiskegrategn

Dessert: Sjokolademousse fra sukrin med litt vaniljesaus, den uten tilsatt sukker.

Forsøkte meg på hjemmelaget fiskegrategn i dag, aldri laget vanlig en gang, og dessverre var denne lavkarbo varianten litt meh. Skal klare å komponere en bedre selv. Ellers har jeg hjulpet mannen å sette istand sykkelen hans og så syklet oss en tur på sikkert 1,5t, med masse bakker. I etterpåklokskapens navn ble den nok litt for lang/tung tur for ham som første tur, for han er blitt stiv som en stokk :fnise:  Sorry!

I morgen har jeg legetime, tror jeg har neglepsoriasis eller ett eller anna rart. Pluss den trege magen min da. Gulpa ned en hel flaske med laktolouse nå, deler av tiden dobbel dose, og det er fremdeles ikke nevneverdig bedre.

Lagt litt planer for 17.mai da! Min manns første❤️ Har kjøpt han ei sånn sløyfe :laugh: Ei venninne bor midt i byen så vi skal lage til frokost med eggerøre, spekemat, rundstykker, (alkoholfrie) bobler, kake osv:) Så må vi vel se på toget, finne softis og noe middag. Enten grillmat eller pizza, kommer an på været. Mao: 17.mai spiser jeg ikke lavkarbo:P Rekker ikke slanke meg inn i bunaden heller, som er synd, siden min mann ikke har sett meg i den. Hadde vært fint på vår første 17.mai sammen. Men trøster meg med at vi kommer til å ha mange år sammen hvor vi kan gjøre det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Protein sjokoladepudding og kaffe

Lunsj: To frøknekkebrød, kremost og nøkkelost + kaffe. Noen biter nøtter

Middag: Kylling og bacon salat

Kvelds: Mandelgrøt med bringebær

Vært å drukket kaffe med ei venninne, og jeg GLEMTE å betale for parkering noe jeg gjør slavisk, og jaggu fant jeg ikke gullapp på ruta :klaske:  Åååh, så sure penger! Ble en dyr kopp kaffe gitt. Min første bot:P

Ellers har jeg bare tilbragt litt kvalitetstid med mannen;) Blir snart norskkurs på ham så det blir spennende og rart å høre norsk komme ut av munnen på ham. Men forhåpentligvis finner han seg en venn eller to i prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Cottage cheese med litt lett syltetøy + kaffe

Lunsj: 3 frø knekkebrød med makrell i tomat, en yoghurt + kaffe

Middag: Lavkarbo tortilla-pizza

Dessert: Siste runde med sjokolademousse med vaniljesaus

Våknet opp til et tykt lag snø i morres og mens jeg satt på kontoret med utsikt over parkeringa snødde det store filler! Tenkte at jeg risikerte å måtte la bilen stå og ta bussen hjem, har jo byttet til sommerdekk. Heldigvis la det seg ikke på selve veien siden sola titta frem.

Huff, straks godværet forsvinner slutter jeg å være aktiv. Så vurderer at nå som mannen har norskkurs to dager i uka, kanskje jeg skal kjøpe meg et klippekort på bassenget og dra dit når været er dårlig? Men har ikke hatt klippekort på år og dag, går de "ut på dato" slik som gavekort gjør? For da bør jeg kanskje vente til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud for en elendig dag. Blåmandag kan ta seg en bolle, her er det blåonsdag. Alt gikk galt i dag, fikk ikke gjort noe som helst på jobb. Nada! Klødd konstant for jeg har ikke fått tatt medisinene mine en gang(tar antihistaminer). Fikk ikke spist mitt første måltid før nærmere 13.30 i dag. Mannen fikk dårlige nyheter om jobb, og jeg har lekkasjeblødninger på ppillene igjen. Denne gangen i selskap av menssmerter! Jeg har knapt opplevd menssmerter i hele mitt liv(bank i bordet!). Ikke får jeg jo veid meg heller for vekta er helt spinnvill rundt mensen. Ooooff...

Frokost: Ikke noe:\

(Sen)lunsj: En stor salat med blant annet skinke, egg og ost + kaffe

Snacks: En funlight ispinne

Kvelds: Mandelgrøt med jordbær to biter nicks sjokolade

 

Litt trøstespising her ser jeg, men heldigvis innafor likevel, det er da noe. Håper på en bedre dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokost: Sukkerfri monster🤪

Lunsj: Torsk med erter og bacon + en yoghurt

Middag: lavkarbo pizzabunn med topping

Dessert: en funlight is

Var ikke ferdig med alt som måtte gjøres i dag før kl. 21 i dag. Vasket to runder klær, ryddet hele huset, skrubbet kjøkkenet, betalt regninger og parkeringsboten min(😭), sendt noe eposter da det skal gjøres litt renoveringer her jeg bor og diverse papirarbeid relatert til det, de skal opp med stilas så måtte rydde av balkongen, plukke ned gardiner og -stenger, markiser, persienner etc. I helga må jeg skru ned en fastmontert gammel, ødelagt parasoll som er mugna(etter forrige eier), må rydde boden og få alt i container som borettslaget setter frem for den blir jo full kjapt. Ordna med retur på en pakke, mandag er det vårdugnad, årsmøte osv... ugh. Har mer enn nok å gjøre på jobb for tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag!

Startvekt: 79kg

Vekt 18.03.22: 78,3kg

Vekt 24.03.22: 77,4kg

Vekt 01.04.22: 77,1kg

Vekt 08.04.22 76,9kg

Vekt 23.04.22 77,9kg (søndag var jeg 77,0kg) :vetikke:

Vekt 29.04.22 76,6 kg :danse:

Vekt 06.05.22 76,4 kg

Pittelitt blødning enda, men tallet i dag skulle ikke være altfor avvikende. Tar kanskje en ekstraveiing i morgen eller søndag for å se.

 

Frokost: En yoghurt og litt cottage cheese + kaffe

Lunsj: 3 frøknekkebrød med makrell i tomat + kaffe

Snacks: Rotchips 25g

Middag: Ørret, salat og rømme

Snacks: Funlight ispinne og 2 ruter mørk sjokolade

 

Hadde SÅ lyst på potetgull da jeg kom hjem i dag, så tok meg en nøye oppmålt skål med det som var en chipsblanding av gulrot, beter og diverse. Kom jeg ca. 10 g inn i skåla og så var det nok :vetikke: Spiste resten spredt utover dagen da, men som regel gnafser jeg jo i meg hele og vel så det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstraveiing!

Startvekt: 79kg

Vekt 18.03.22: 78,3kg

Vekt 24.03.22: 77,4kg

Vekt 01.04.22: 77,1kg

Vekt 08.04.22 76,9kg

Vekt 23.04.22 77,9kg (søndag var jeg 77,0kg) :vetikke:

Vekt 29.04.22 76,6 kg :danse:

Vekt 06.05.22 76,4 kg

Vekt 07.05.22 76,0 kg :hoppendeglad:

Tok en ekstraveiing i dag siden jeg tror lekkasjeblødningene har stoppet, og fikk dette tallet her:D Fatter ikke det er mulig, gomler pizza, burger, sauser, kaker med krem osv.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Omelett av to egg, tomat, purreløk, litt ost og kalkun + te

Snack: To nøttemuffins med blåbær

Middag: Entrecote med salat og bakte grønnsaker, saus og kryddersmør

Dessert: Funlight gele med  litt sukkerredusert vaniljesaus

 

Har fortsatt både kremfløte og vaniljesaus igjen, tenkte jeg kunne forsøke å lage marengs, ha vaniljesaus og bær eller krem og bær på:) Litt av en diett :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...