Gå til innhold

Prosjekt Lavkarbo


Porky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ble en lang dag, både i går på fredag og i dag. På godt og vondt. Fredag skulle jeg ut å spise i lag med kjæresten og ei venninne, vi dro til en plass vi har vært en gang før, men da ventet vi 40 min før burgerne våre kom for de var underbemannet. Men burgerne var god, så derfor dro vi tilbake på fredag, men det ble heller ikke noen god opplevelse dessverre.

Igjen, god mat, men servitørene hadde ikke tilstrekkelig språkkunnskaper, hverken på norsk eller engelsk, til å ta i mot bestilling, ei heller kommunisere med hverandre og de på kjøkkenet. Så kjæresten min ble uten pomfrit, jeg som hadde bestilt biff med grønt uten poteter, fikk en burger, så måtte sitte å vente på min egentlige bestilling. Ba om sukkerfri brus, men fikk sukkerholdig brus. Det er jo ikke farlig for meg, jeg spiser jo bare lavkarbo, men tenk om jeg hadde diabetes:\

Så da jeg veide meg hadde jeg jo gått opp masse i vannvekt. Akk. Og det første jeg hadde lyst på da jeg stod opp på lørdag? Sjokolade og sukker...

Har dog holdt meg i skinnet, og har mindre lyst på sukker nå i kveld. Vi kjørte på Harry-handel igjen, fant litt greier jeg kunne spise men utvalget i sukkerfritt var ikke imponerende, hverken for godis eller annet:\ Fant mandel- og kikertmel da, men ikke sesammel.

 

Frokost: To lavkarboskiver med pålegg, ost og skinke, en muffins og pittelitt yoghurt.

Lunsj: -

Snack: En kvarg, yoghurt greie i bilen på parkeringsplassen i sverige, hadde ikke spist på 8-9 timer og var fra meg av sult :fnise: Hadde tatt med meg mat men som en idiot glemte jeg å ta med noe å spise MED.

Middag: En haug med kyllingvinger og salat.

Snack2: Noen fleskesvær jeg kjøpte i sverige og to håndfuller peanutter.

Abnorme mengder vann og litt brus:P

 

I morgen akter jeg å være kjempelat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å poste denne i går:

Frokost: Mandelgrøt med blåbær og noen biter fetaost(ikke slike som ligger i olje)

Lunsj: - Stod opp for seint

Middag: Moussaka

Snacks: Litt fleskesvær og litt nøtter og en kvarg.

 

Ikke vært fult så lat i dag som jeg egentlig hadde både planlagt og forventet, men det er sikkert fordi jeg sov som en stein i sånn 10 timer :fnise: Så jeg har ryddet, vasket og reorganisert langskapet på kjøkkenet(lurer på hvor lenge det varer, hehe).

Porsjonerte også opp diverse vi kjøpte over grensa. Så laget jeg lavkarbo pizzabunn av kikertmel, heiv på diverse topping og frøs ned. Så skulle jeg lage lavkarbo vafler. Det ble en katastofe uten like :fnise: Gikk ikke an å ha i vaffeljernet, gikk ikke an å ha i panna, prøvde å ha i mer melk, mer smør, alt mulig, men ble bare flykræsj. Så hadde en stor bolle med røre som jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med.

Endte med at jeg hadde det i ei kakeform som ble sånn passe vellykket. Delte i biter for frysing så kan jeg ha på bær og krem eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Mandelgrøt med bringebær + energidrikk uten sukker

Lunsj: 2 skiver lavkarbobrød med 40g makrell i tomat, en proteinmousse + te

Snack: 20 salte nøtter

Middag: Løvstek med wok, feta og litt chillibernaise

Snack2: Cottage cheese med funlightsaft og noen frø

Både gleder og gruer meg til veiedag. Fredag fikk jeg jo sukkerholdig brus på restaurant, lørdag og søndag ble det litt lite mat, pluss at nå har jeg lekkasjeblødning på p-pillene. Erfaringsmessig vet jeg at det bare blir surr med vekta da pga. vannvekt. Håper det gir seg til fredag som er veiedag.

Kjenner på litt angst for at lavkarbo plutselig skal slutte å funke :fnise: Har vært helt fantastisk mtp. metthetsfølelse, vekttap og sukkersug. Samtidig så vet jeg jo at selv om jeg går ned saktere, så er jo metthetsfølelsen og mangelen på sukkersug vel verdt det.

Har fått meg massasje av kjæresten i dag, har så vannvittig mange muskelknuter som er så ømme at jeg skreik bare han strøk meg over ryggen. Stakkars naboer:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Mandelgrøt med blåbær + kaffe

Lunsj: To lavkarboskiver med makrell i tomat og kvargmousse. (smakte pære-is! ❤️)

Snack: 20g salte cashews

Middag: 1,5 filet med torsk, 70g bacon, bønner og wok

Dessert: Propud sjokoladepudding, 100g


Av gammel vane fra lavkalori så lager jeg ofte for lite kjøtt/fisk til middag merker jeg, jeg glemmer at jeg ikke skal ha potet osv., og det blir litt lite med kun grønt til:P

Jeg har også full blødning midt på et p-pillebrett. Fikk et synonympreparat sist, var kanskje en dårlig ide. Blir jo bare tull med veiing på fredag på dette viset:( Er jo så spent!

Har oppskrift på både peanøttkjeks og hjemmelaget marsipan, samt den stakkars sellerirota som ligger i kjøleskapet og venter på å bli chips. Men den runden med katastrofe-vafler satte en liten demper på bakelysten gitt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Mandelgrøt med blåbær + kaffe

Lunsj: 2 egg, røkt laks, roastbeef, rødbetsalat og vanlig salat, en tomat og litt ost

Middag: Kylling i kremet saus med erter, løk, paprika og tomat

Snack: Cottage cheese med funlight saft

 

Full blødning midt på et ppille-brett, jadda. Selv om jeg vet det ikke er reelt om jeg har høy vekt på fredag så kommer jeg til å bli skuffa😅

Jeg merker også at jeg sjeldnere gjør... nummer to:P Så at dette var en greie på lavkarbo, særlig om man spiste mye fiber i forkant, noe jeg gjorde. Pluss at jeg hadde fått plager med treg mage før dietten også. Men føler meg helt grei heldigvis. Eneste jeg plages med er en ekstremt støl korsrygg. Holder på å bli invalid! Og jeg fatter ikke hvorfor jeg plages sånn, aldri hatt problemer før. Stakkars mannen min gir meg jo massasje omtrent daglig som om det stod i ekteskapskontrakten han signerte :fnise:

Jeg har kjøpt meg litt greier på tights.no, blant annet lavkarbo tortillamix på 500g og brødmix for hamburgerbrød, de var på datodeal så kjøpte to pakker av hver for sånn 36kr totalt. Ble også nicks sjokolade(sukkerfri) og sukrin karamellsaus:) Nå mangler jeg bare å finne is jeg kan spise:P Pleide jo å se noe som het lett-is på butikken ei stund men har ikke sett dem på lenge.

Endret av Porky
typo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porky skrev (12 timer siden):

Frokost: Mandelgrøt med blåbær + kaffe

Lunsj: 2 egg, røkt laks, roastbeef, rødbetsalat og vanlig salat, en tomat og litt ost

Middag: Kylling i kremet saus med erter, løk, paprika og tomat

Snack: Cottage cheese med funlight saft

 

Full blødning midt på et ppille-brett, jadda. Selv om jeg vet det ikke er reelt om jeg har høy vekt på fredag så kommer jeg til å bli skuffa😅

Jeg merker også at jeg sjeldnere gjør... nummer to:P Så at dette var en greie på lavkarbo, særlig om man spiste mye fiber i forkant, noe jeg gjorde. Pluss at jeg hadde fått plager med treg mage før dietten også. Men føler meg helt grei heldigvis. Eneste jeg plages med er en ekstremt støl korsrygg. Holder på å bli invalid! Og jeg fatter ikke hvorfor jeg plages sånn, aldri hatt problemer før. Stakkars mannen min gir meg jo massasje omtrent daglig som om det stod i ekteskapskontrakten han signerte :fnise:

Jeg har kjøpt meg litt greier på tights.no, blant annet lavkarbo tortillamix på 500g og brødmix for hamburgerbrød, de var på datodeal så kjøpte to pakker av hver for sånn 36kr totalt. Ble også nicks sjokolade(sukkerfri) og sukrin karamellsaus:) Nå mangler jeg bare å finne is jeg kan spise:P Pleide jo å se noe som het lett-is på butikken ei stund men har ikke sett dem på lenge.

Det er kommet en ny iskrem med 320 kalorier for hele boksen, finner den på Kiwi blant annet. Kjempe god!

Ellers er det flere saftis alternativer, spinn isen til Coop er god. Den er mer sorbet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Green_Harmony skrev (10 timer siden):

Det er kommet en ny iskrem med 320 kalorier for hele boksen, finner den på Kiwi blant annet. Kjempe god!

Ellers er det flere saftis alternativer, spinn isen til Coop er god. Den er mer sorbet 😊

Den fra nyt?:) Spiste den da jeg spiste lavkalori, men skulle gjerne hatt en med mindre sukker. Saftis er ikke såååå spennende men sikkert noe jeg kan lene meg på om sommeren:) Har sett noe funlight is med eple og et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Kokosgrøt med blåbær + kaffe

Lunsj: 2 kokte egg, røkt laks, roastbeef med litt rødbetsalat, en halv appelsin og litt fetaost + te

Middag: Ørret med salat og lettrømme

Snack: 20g nøtter

 

Var fryktelig travelt på jobb i dag, har to helt ulike oppgaver som jeg hoppet mellom hele tiden, og får timeout på et system som jeg bruker til den andre oppgaven og det tar så lang tid å logge inn igjen:P

Pakken min fra Tights.no har kommet, men ikke plukket den opp enda, hadde uansett ikke planer om å bake det ut i dag. Lørdag starter Ramadan for min kjæreste, så vi tar en spontantur ut å spiser sent på lørdag. Denne gangen på et annet sted siden det ble så mye surr der vi var sist. Og der vet jeg at jeg får karbofritt om jeg ber om det:)

Lekker fortsatt 🩸 som en sil, så veiing i morgen blir en trist affære. Må bare ta en bonus veiing når det gir seg. Skal aldri be om disse p-pillene igjen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og veiedag!

Startvekt: 79kg

Vekt 18.03.22: 78,3kg

Vekt 24.03.22: 77,4kg

Vekt 01.04.22: 77,1kg

Vekttap: 1,9kg

🩸 fortsatt, så tallet er nok ikke helt reelt,men begynner å gi seg. Håper det reelle tallet er liiiitt mer😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du bruker mye mandelmel.  Vet de kvernede mandlene fra eldorado som  de hadde på tilbud på meny for en stund siden har alt for mye karbohydrater, 22 g/100 gr. Greit å vite..... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivetErEnLek skrev (4 timer siden):

Ser du bruker mye mandelmel.  Vet de kvernede mandlene fra eldorado som  de hadde på tilbud på meny for en stund siden har alt for mye karbohydrater, 22 g/100 gr. Greit å vite..... 

😱 What! Tenkte ikke på å sjekke en gang. Bruker kun 30-40 g til grøt men likevel. Har brukt mandelmel fra Sverige siden jeg var der, må sjekke den når jeg kommer hjem. Takk for tipset! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yeah, sverige-melet var ikke så kjempemye bedre, 18g vs 22g karbohydrat. Ser ut til at det beste er å lage selv, og det er vel billigere også. Mest avanserte kjøkkenutstyret jeg har er en stavmixer som er 10 år gammel og arvet:P Men men, har jo fått resultater selv på disse så spiser dem nå opp så får jeg se hva jeg har fått til på den fronten innen da.

Å spise pizza på diett er ålreit altså! Etterfulgt av dessert tilogmed! Bunn på kikertmel fungerte godt, litt som å bruke tortilla som pizzabunn. Ingen overdreven kikert-smak, og kan nok lett overdøves med litt mer krydder osv.

Uka har gått fort og hatt mye å gjøre på jobb, så er deilig med helg. Gaming og baking er det eneste på agendaen enn så lenge.

 

Frokost: Kvargmousse med vanilje fordi jeg var lat

Lunsj: Rester av den kremede kyllingen 

Snack: 10 g salte nøtter

Middag: Lavkarbo pizza

Dessert: 100g propud sjokoladepudding med litt bringebær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, sov leeeenge i dag. Det var digg. Så prøvde jeg meg på å bake lavkarbo tortillas og hamburgerbrød med melmix'ene jeg kjøpte på tights.no. Var litt skriveleifer i instruksjonene på disse pakkene, men de var oppdatert på nettsiden så det var nå greit. Deigen for brød/hamburgerbrød var kjempelett å jobbe med, ingen kliss og søl. De ble kjempefin:) Skal ha frø eller noe på dem neste gang.

Tortilla-deigen var også lett å jobbe med, foruten om da jeg skulle kjevle ut. Det bør nevnes at jeg hater å kjevle. Og når deigen bare satte seg fast på kjevlet og det ikke hjalp å bruke litt kikertmel osv., så begynte tålmodigheten min å svinne veldig kjapt :fnise: Men nummer 4 ble finere enn nummer 1 da! Pakket kjevlet inn i bakepapir, det funka fint. Smakte ikke så dumt heller, blir bra med fyll!:) (finnes det en kjevle-maskin? Take my money!:fnise: )

Frokost: Altmulig-tallerken: salat, agurk, tomat, ost, reker, majones, en halv appelsin og en kopp te på siden

Lunsj: Propud vanilje(NAM!) og en rute mørk sjokolade

Middag: Lammeknoke på restaurant, fikk ekstra grønnsakter i stedet for fries. Og sukkerfri brus denne gangen:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var fortsatt mett etter gårdagen da jeg stod opp, så ble bare kaffe i morres. Men syndet litt og smakte på noen boller min mann lagde for å ha om natta pga. ramadan, men er både mel og potet i dem så ble en minibit bare.

Fikk også prøvd mine lavkarbo tortilla til taco, og det var virkelig ikke dumt  :spise: 

 

Frokost: Kaffe og en bit bolle

Snack: En rute mørk sjokolade

Lunsj: Brød med diverse ost

Middag: Taco med lavkarbo tortilla

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må seriøst få meg noe for magen, dette gidder jeg ikke mer. Føler meg bare mett hele tiden enda jeg spiser lite:\ Jobbet overtid i kveld så blir å drøye jobb en time i morgen tidlig.

Frokost: En propud med cookies and cream + kaffe

Lunsj: 2 lavkarboskiver med roastbiff

Middag: Taco med lavkarbo tortilla

Snack: En lavkarbo muffin og nøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så. Mye. Overtid! Make it stop :fnise: Rakk ikke apoteket en gang. Men har hjemmekontor i morgen så må se til å få noe for magen før jeg blir tullete.

Frokost: En lavkarbo muffin og en energidrikk (lenge leve latskapen, men var ikke så sulten heller)

Lunsj: Tunfisksalat med fetaost

Middag: To løvbiff med wok og litt chillibernaise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, hjemmekontor:) Med overtid igjen riktignok men vil heller ha overtid på sofaen enn på kontoret, hehe:P Dro ut i lunsjen for å gjøre noen kjappe ærender, blant annet innom apoteket for å få noe for magen, men alt tok mye lengre tid enn ventet. Så jeg som ikke har hatt noe særlig appetitt i det siste ble akutt sulten og tørst, og spiste en bombe av en lunsj.

Mannen min sloknet på sofaen, han har litt lite energi pga. ramadan, så jeg fikset middag til ham som stod ferdig da fasten var over:)

 

Frokost: Mandelgrøt med lettmelk, blåbær og kaffe

Lunsj: To stekte egg med ost, to stekte pølser, en halv stekt tomat, litt erter, og en halv lavkarbo tortilla og nærmere en liter vann :fnise:

Middag: Ingenting:P Ble ikke noe mer sulten etter den kaloribomba, så ser ikke helt poenget med å spise bare for å spise. Ble litt nøtter bare.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin overraskelse i morres; fant mer lavkarbobrød i kjøleskapet som bare var blitt dyttet bakerst:) Kjenner jeg har litt lyst på søtsaker, men ikke noe overveldende, og tar jeg meg så holder det med veldig lite:) Klarer tilogmed å styre klar av baklava som min mann har kjøpt som dessert under ramadan:P

Jobbet overtid i dag også, jo mer jeg graver, jo mer dritt finner jeg for å si det sånn. Er avhengig av bistand fra andre personer for å gjøre hva jeg gjør, og å følge instruksjoner og være nøyaktig er viss fryktelig vanskelig. Blir så mye ekstraarbeid. Men i morgen blir jeg å avspasere litt for å treffe familiemedlemmet mitt som skal på sykehustime her, og tror jeg trenger det, uka har gått kjempefort. Og nå som sola står på ser jeg at jeg virkelig trenger å tørke støv og vaske vinduene :fnise:

Frokost: En propud med vanilje + kaffe

Lunsj: En liten tortilla med skinke, ost, tomatpure og krydder, stekt i ovnen

Middag: Rester av tikka masala som mannen fikk i går

Snack: 20g salte nøtter og en sukkerfri banan-toffie greie jeg kjøpte i sverige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...