Gå til innhold

God kollega og venninne som er lystløgner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Fløff said:

Virkelig?

Skjønner du ikke det? Det er et ekstremt stort tillitsbrudd ut av dimensjoner. Total mindfuck, misbruk av andre på et dypt nivå.
 

Niks, skjønner ikke det. Jeg forstår det er forvirrende. Forstår ikke hvorfor hun tar det personlig. 

Anonymkode: 6bfe4...7c4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men denne tilliten hun har brutt: er det jobbrelaterte ting hun har løyet om? Eller er det ting som er av privatlivs-karakter som er delt i arbeidstiden?

Anonymkode: 74a66...5a2

Og da lurer jeg konkret på løgner som er servert deg og ikke andre

Anonymkode: 74a66...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Niks, skjønner ikke det. Jeg forstår det er forvirrende. Forstår ikke hvorfor hun tar det personlig. 

Anonymkode: 6bfe4...7c4

Fordi de hadde et personlig forhold som tilsynelatende nære venner? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts her: jeg må innrømme at jeg er veldig delt. Jeg er mye enig i hva dere sier ovenfor. Jeg kan komme med litt flere detaljer for å illustrere hvorfor: jeg og den mannlige kollegaen min (som har løyet om og vært i et forhold til) varslet ledelsen om våre mistanker. Kommunal-overlegen ble koblet inn. Jeg vet at hun så hadde en samtale med ledelsen og kommunaloverlegen hvor hun ble konfrontert med varslingene. Her innrømme hun alt, og kommunal-overlegen anbefalte henne fastlegen, få henvisning over DPS og å så raskt som mulig og få en samtale med oss to (han anbefalte individuelt). Hun sendte meg melding et par dager senere spurte om hun kunne ringe, eller gå en tur. Jeg sa at jeg hadde fått tilbud om å snakke med en terapeut og at jeg skulle ta kontakt etter dette. Dette har jeg altså ikke gjort … 

Jeg vet at hun har fått avslag på henvisning til DPS og at hun fikk beskjed av ledelsen om å ikke ta kontakt med oss. Utenom å sende brev så har hun ikke gjort dette. Så etter noen uker ringte ledelsen og sa vi var klare for en samtale, og informerte om betingelsene rundt møtet.

Jeg er delt mtp at jeg er dels enig i hva mange av dere sier. Samtidig så har hun brutt all tillit. Og grunnen til at jeg delte det med en annen kollega er fordi han og er en god venn og jeg trengte noen å dele det med. Jeg ser nå at det kanskje var feil av meg. 

Anonymkode: b9865...7c9

Når du trengte noen å dele det med skulle du valgt noen utenfor arbeidsplassen. 

Du burde også anonymisert og skrevet om denne historien, for jeg vet godt hvem du snakker om. 

Du bør få admintrator her på kg til å slette innlegget ditt! Det du bedriver her er et alvorlig tillitsbrudd ovenfor dine kollegaer du utleverer og din arbeidsplass.

Anonymkode: 4e793...301

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (19 minutter siden):

En støttespiller kan være en kjærest, en nabo, venn, mamma eller pappa ;) 

Fortsatt en til hun må trekke inn i dette og fortelle dette til.  Det er forståelig nok veldig ukomfortabelt for henne. 

Anonymkode: b9865...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Da blir det jo enda en på jobben som får vite om det. Det tror jeg ikke hun ønsker. 

Anonymkode: b9865...7c9

Hele jobben vet det nok, de har vel sladra rundt, denne personen kommer mest sannsynlig ikke tilbake til denne jobben noengang.

Anonymkode: c2142...cbe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fløff skrev (17 minutter siden):

Virkelig?

Skjønner du ikke det? Det er et ekstremt stort tillitsbrudd ut av dimensjoner. Total mindfuck, misbruk av andre på et dypt nivå.

Mitt tips TS er:

Ikke tro på noen av hennes forklaringer. Det er sannsynligvis ikke sant, og uansett ingen forklaring.

Hun er muligens syk, men oppegående nok til å kunne ha stoppet dette lenge før det gikk så langt. Hun er ikke venninnen din, deres relasjon er bygd på falske premisser. 
 

Jeg hadde ikke gjort livet hennes noe mer vanskelig, det har hun klart fint selv. Hun vil sannsynligvis snakke med en og en for å manipulere. En ærlig angrende person med selvinnsikt ville beklaget ovenfor begge på den måten arbeidsgiver forutsatte.

Jeg ville bare sagt at jeg kommer til å forholde meg profesjonelt til henne på lik linje med andre, men all privat kontakt og temaer vil opphøre. 
Arbeidsgiver gir dere en mulighet, men du MÅ ikke fortelle alt du føler. 
Og det er liten nytte ovenfor henne, snakk heller med psykologen. 
 

Jeg hadde blokkert henne for å slippe mer manipulering. Hun er åpenbart alvorlig forstyrret. 
 

Til hennes forsvar: hun har beklaget. Virkelig. Hun har sendt et langt brev og hun beklagde veldig i samtalen hun hadde med ledelsen og kommunal-overlegen. Og nei, jeg er ikke enig i at vennskapet er bygd på falske premisser. Vennskapet vårt er basert på gode egenskaper hun har, som er ekte: intelligent, morsom, reflektert osv. Vennskapet vårt er basert på gode latter, gode samtaler og erfaringer sammen på jobben. Blokkere ser jeg lite poeng i. Hun har ikke oppsøkt meg over telefon eller sosiale medier siden dette ble avslørt, med unntak av den ene meldingen hvor hun spurte om en samtale. 
 

Hun har allerede vært ærlig overfor oss to kollegaer, ledelsen og kommunal-legen. Innrømmet løgnene. Så at hun vil snakke med oss en og en har ingenting med uærlighet eller manipulasjon å gjøre. 

Anonymkode: b9865...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hele jobben vet det nok, de har vel sladra rundt, denne personen kommer mest sannsynlig ikke tilbake til denne jobben noengang.

Anonymkode: c2142...cbe

Nei, det medfører ikke riktighet. 

Anonymkode: b9865...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når du trengte noen å dele det med skulle du valgt noen utenfor arbeidsplassen. 

Du burde også anonymisert og skrevet om denne historien, for jeg vet godt hvem du snakker om. 

Du bør få admintrator her på kg til å slette innlegget ditt! Det du bedriver her er et alvorlig tillitsbrudd ovenfor dine kollegaer du utleverer og din arbeidsplass.

Anonymkode: 4e793...301

Ok. Da foreslår jeg du sender meg en pm for å bevise det. 

Anonymkode: b9865...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til hennes forsvar: hun har beklaget. Virkelig. Hun har sendt et langt brev og hun beklagde veldig i samtalen hun hadde med ledelsen og kommunal-overlegen. Og nei, jeg er ikke enig i at vennskapet er bygd på falske premisser. Vennskapet vårt er basert på gode egenskaper hun har, som er ekte: intelligent, morsom, reflektert osv. Vennskapet vårt er basert på gode latter, gode samtaler og erfaringer sammen på jobben. Blokkere ser jeg lite poeng i. Hun har ikke oppsøkt meg over telefon eller sosiale medier siden dette ble avslørt, med unntak av den ene meldingen hvor hun spurte om en samtale. 
 

Hun har allerede vært ærlig overfor oss to kollegaer, ledelsen og kommunal-legen. Innrømmet løgnene. Så at hun vil snakke med oss en og en har ingenting med uærlighet eller manipulasjon å gjøre. 

Anonymkode: b9865...7c9

Hvorfor skal du ha et vennskap med henne? Holder det ikke å være kollega ..? Om du/dere hadde holdt dere til en kollegial relasjon i utgangspunktet hadde dette vært en «mindre» greie enn hva den er når dere har flettet inn et vennskap, som da kan preges av følelser som svik, løgn, bedrag osv.

Igjen: mitt råd er at du dropper å se dette fra et «vennskaps» perspektiv og forholder deg til det fra et kollegialt perspektiv 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men denne tilliten hun har brutt: er det jobbrelaterte ting hun har løyet om? Eller er det ting som er av privatlivs-karakter som er delt i arbeidstiden?

Anonymkode: 74a66...5a2

Det er sistnevnte.

Anonymkode: b9865...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ts: nei, det vet jeg ikke. Og det har slått meg og. Har og valgt og holde avstand disse ukene hun har vært sykemeldt, og det er og årsaken til at jeg ikke har tatt kontakt eller svar på hennes henvendelser.

Samtidig kommer hun til å komme tilbake på jobb en eller annen gang. Og jeg må forholde meg til henne profesjonelt. 

Anonymkode: b9865...7c9

Hadde bare holdt meg unna henne fremover . Kun vært på hils og oppført meg profesjonelt i jobbsammenheng . Sånne folk lager bare drama og kaos hvor enn de går . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ts her: jeg må innrømme at jeg er veldig delt. Jeg er mye enig i hva dere sier ovenfor. Jeg kan komme med litt flere detaljer for å illustrere hvorfor: jeg og den mannlige kollegaen min (som har løyet om og vært i et forhold til) varslet ledelsen om våre mistanker. Kommunal-overlegen ble koblet inn. Jeg vet at hun så hadde en samtale med ledelsen og kommunaloverlegen hvor hun ble konfrontert med varslingene. Her innrømme hun alt, og kommunal-overlegen anbefalte henne fastlegen, få henvisning over DPS og å så raskt som mulig og få en samtale med oss to (han anbefalte individuelt). Hun sendte meg melding et par dager senere spurte om hun kunne ringe, eller gå en tur. Jeg sa at jeg hadde fått tilbud om å snakke med en terapeut og at jeg skulle ta kontakt etter dette. Dette har jeg altså ikke gjort … 

Jeg vet at hun har fått avslag på henvisning til DPS og at hun fikk beskjed av ledelsen om å ikke ta kontakt med oss. Utenom å sende brev så har hun ikke gjort dette. Så etter noen uker ringte ledelsen og sa vi var klare for en samtale, og informerte om betingelsene rundt møtet.

Jeg er delt mtp at jeg er dels enig i hva mange av dere sier. Samtidig så har hun brutt all tillit. Og grunnen til at jeg delte det med en annen kollega er fordi han og er en god venn og jeg trengte noen å dele det med. Jeg ser nå at det kanskje var feil av meg. 

Anonymkode: b9865...7c9

Var det hun selv som sa det hadde blitt anbefalt individuelle samtaler med dere? ( i såfall tror jeg det er løgn ) . Tenker at hun er veldig syk å vil komme til å fortsette å lyge å manipulere . Enklere det, hvis hun snakker med en og en . Så lenge lege og ledelse er inne i bildet , trenger ikke dere involvere dere med henne privat tenker jeg . Hun får vel den hjelpen hun trenger etterhvert . Ser ikke for meg at hun kommer tilbake på arbeid . 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars menneske...

Hun skjemmes nok dypt. Jeg vil tro at dette er vondere for henne enn for dere som jobber med henne. Det er noe så skammelig med å være en løgner. Det er mye skam rundt dette med psykisk helse som er blitt mer borte, men det gjelder ikke for slike ting.  Her er det jo helt vanvittig løgner det er snakk om også.. 

Vi får håpe at dette sjokkerer henne nok til at hun greier å slutte med det. 

Jeg har vel medfølelse med situasjonen hun har satt seg i. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: du har rett. Jeg har sendt melding til administrator om å få slettet og/ eller redigert nå. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Når du trengte noen å dele det med skulle du valgt noen utenfor arbeidsplassen. 

Du burde også anonymisert og skrevet om denne historien, for jeg vet godt hvem du snakker om. 

Du bør få admintrator her på kg til å slette innlegget ditt! Det du bedriver her er et alvorlig tillitsbrudd ovenfor dine kollegaer du utleverer og din arbeidsplass.

Anonymkode: 4e793...301

 

Anonymkode: b9865...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Da foreslår jeg du sender meg en pm for å bevise det. 

Anonymkode: b9865...7c9

En pm til en ab?

Anonymkode: 7b8de...047

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En pm til en ab?

Anonymkode: 7b8de...047

Om hun vet hvem jeg så har hun mulighet til å sende meg en pm gjennom personlig kjennskap :)

Anonymkode: b9865...7c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om hun vet hvem jeg så har hun mulighet til å sende meg en pm gjennom personlig kjennskap :)

Anonymkode: b9865...7c9

Eller du har det, rettere sagt. Gjennomskuer det, men fortsatt enig i prinsippet. Så bedt om å få mulighet til å redigere det. 

Anonymkode: b9865...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt en prat med henne, latt henne (og meg) lufte ut følelser rundt situasjonen. Jeg er ikke for at flere personer skal sitte og "fyre løs" mot en person som ikke skal få sjansen til å forsvare seg, må liksom bare sitte og ta imot. Hun er muligens psykisk syk og trenger hjelp. Føler sikkert skam nok over situasjonen, så tenker det er neppe lurt å tråkke henne lengre ned enn det hun har greid å grave sjøl. 

Men du er absolutt ikke forpliktet til å fortsette noe venninnerelasjon med henne. Det er fullt forståelig hvis du ønsker å begrense kontakten til kun jobbrelatert. Jeg ville nok tatt den praten og deretter prøvd å lagt det bak meg. 

Anonymkode: 04e03...139

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er sistnevnte.

Anonymkode: b9865...7c9

Delt på arbeidsplassen? Hvor mye får man delt på jobb?

Anonymkode: 74a66...5a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...