Gå til innhold

Tror du muslimer ønsker at de egentlig var kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Reflekter de også ikke over hvorfor folk flykter i hopetall fra muslimske til kristne land? Ser dere ikke at islam kan være en faktor her?

Anonymkode: 3ab05...5eb

De fleste fortsetter jo også å dyrke både religionen og kulturen som er årsaken til at hjemlandet er så ille etter at de har kommet seg til vestlige land, det fører jo bare til at også vestlige får de samme problemene.

Anonymkode: 60ad7...cf0

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Reflekter de også ikke over hvorfor folk flykter i hopetall fra muslimske til kristne land? Ser dere ikke at islam kan være en faktor her?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Nei, de flykter av politiske årsaker og ikke religion. De kjenner vel politikken i deres hjemmeland på samme måte som du kjenner norsk politikk. De som flykter av religiøse årsaker er iranere og de konverter til kristendom.

Anonymkode: 08f36...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/7/2022 at 2:00 AM, AnonymBruker said:

Nei, ellers så hadde de konvertert.

Anonymkode: 5274c...c2b

Hvis de blir utstøtt eller drept hadde de nok ikke det nei…

Anonymkode: bdcd1...7c6

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 1.26):

Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Nei . Da tror jeg de hadde vært kristne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3/7/2022 den 9.51):

Muslimer tror da ikke på den Jesus kristendommen tror på: som vår frelser og at veien til himmelen går gjennom Ham. Muslimene ser på Jesus som en profet. Kristne ber til Jesus, det gjør ikke muslimer. 

Anonymkode: 64d20...1a0

Vi tror at veien til Gud går gjennom Jesus, Moses, Abraham, Mohammad,  Solomon osv.

Anonymkode: 08f36...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 1.26):

Er jo enorme mengder regler muslimene må følge? De er jo heller ikke noe særlig populære i alle land de flytter til. Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Det er flere regler hos kristne. Vokste opp i kristent hjem og har muslimske slektninger. Ingen fordømmer andre like mye som kristne!
Nei, ingen av oss som ikke er kristne (jeg er ikke muslim heller) har det aller minste ønske om å følge kristendommen. Der er det ikke plass til andre enn blonde, trangsynte, kvinner og grinete middelaldrende menn.

Anonymkode: 1c0a3...396

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.3.2022 den 17.15):

Nei, de flykter av politiske årsaker og ikke religion. De kjenner vel politikken i deres hjemmeland på samme måte som du kjenner norsk politikk. De som flykter av religiøse årsaker er iranere og de konverter til kristendom.

Anonymkode: 08f36...f0f

I islamske land er ikke religion og politikk adskilt på samme måte som i Norge.

Anonymkode: 3ab05...5eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

milla80 skrev (På 8.3.2022 den 17.16):

Nei . Da tror jeg de hadde vært kristne .

Konvertering betyr døden i svært mange islamske land.

Anonymkode: 3ab05...5eb

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Konvertering betyr døden i svært mange islamske land.

Anonymkode: 3ab05...5eb

Få mener du å si!

Anonymkode: 08f36...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (15 timer siden):

Nei dessverre selv om Jesus hadde gitt dem evig liv.

Evig liv etter døden vil være med eller uten Jesus. Man trenger ikke å være kristen eller muslim for å få et evig liv.

Å tro på Jesus som Gud eller sønn fører til evighet i ilden. Dette er det største valget av alle valg! Hvilken evighet vil man ha!

Å tro at det ikke finnes evighet er den beste gaven og løyn for den som ikke vil stå til ansvar for udåd på jord! 

For å sette det på spissen så er det en nådegave for massemordere, pedofile, hyklere, løgnere mm. Det betyr at det spiller ingen rolle om man tror eller ikke.  Det betyr at det spiller ingen rolle om man er ateist, agnostiker eller tror på idoler som guder. En slik tanke er nærmere gudsfornektelse enn du tror.

Gud har gitt oss intellekt for å reflektere, fornuft og sinn for å bruke det. Bruk det!

Dette sier påstandene din:

- Tro på Jesus og du er tilgitt og får evig liv. Da kan da gjøre hva du vil med livet ditt!

- Ikke Tro på Jesus og ingenting skjer med deg for du vil bli til intet.Da kan da gjøre hva du vil med livet ditt! 

Resultatet av din påstand er følgende konklusjon: det spiller ingen rolle om du tror eller ikke, for du kan gjøre hva du vil. Er du i tvil, så kjør på, du vil ikke føle. Er du ikke i tvil, så kjør på, for du er tilgitt og vil føle.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omarel skrev (4 timer siden):

Evig liv etter døden vil være med eller uten Jesus. Man trenger ikke å være kristen eller muslim for å få et evig liv.

Å tro på Jesus som Gud eller sønn fører til evighet i ilden. Dette er det største valget av alle valg! Hvilken evighet vil man ha!

Å tro at det ikke finnes evighet er den beste gaven og løyn for den som ikke vil stå til ansvar for udåd på jord! 

For å sette det på spissen så er det en nådegave for massemordere, pedofile, hyklere, løgnere mm. Det betyr at det spiller ingen rolle om man tror eller ikke.  Det betyr at det spiller ingen rolle om man er ateist, agnostiker eller tror på idoler som guder. En slik tanke er nærmere gudsfornektelse enn du tror.

Gud har gitt oss intellekt for å reflektere, fornuft og sinn for å bruke det. Bruk det!

Dette sier påstandene din:

- Tro på Jesus og du er tilgitt og får evig liv. Da kan da gjøre hva du vil med livet ditt!

- Ikke Tro på Jesus og ingenting skjer med deg for du vil bli til intet.Da kan da gjøre hva du vil med livet ditt! 

Resultatet av din påstand er følgende konklusjon: det spiller ingen rolle om du tror eller ikke, for du kan gjøre hva du vil. Er du i tvil, så kjør på, du vil ikke føle. Er du ikke i tvil, så kjør på, for du er tilgitt og vil føle.

Hvis jeg kommer til ilden fordi islam er sannheten kommer jeg til å si til Gud hvorfor sa du ikke til meg at islam er sannheten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (3 timer siden):

Hvis jeg kommer til ilden fordi islam er sannheten kommer jeg til å si til Gud hvorfor sa du ikke til meg at islam er sannheten.

 

Det står tydelig og klart i Koranen at religionen hos Gud er Islam. Hva skal du svare?

Islam betyr hengivenhet. Den hengivenhet Mesias viste Gud, og samme hengivenhet alle sendebud viste Gud.

DETTE ER SANNHETEN FRA DIN HERRE, står det i Koranen. Hva mer vil du ha?

https://quran.com/18/29

And say, ˹O Prophet,˺ “˹This is˺ the truth from your Lord. Whoever wills let them believe, and whoever wills let them disbelieve.” Surely We have prepared for the wrongdoers a Fire whose walls will ˹completely˺ surround them. When they cry for aid, they will be aided with water like molten metal, which will burn ˹their˺ faces. What a horrible drink! And what a terrible place to rest!

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.3.2022 den 9.38):

Islam er Norges og verdens raskest voksende religion på de statistikkene jeg har sett.

Anonymkode: 5274c...c2b

Det er jo fordi det er ekstremt vanskelig å bryte ut. Forlater man religionen å blir man vanligvis utfryst fra familie og miljø i tillegg til at man møter på trakassering. 
 

Hilsen en tidligere muslim, men som ikke sier høyt at har forlatt religionen.

Anonymkode: 9fa59...d7f

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

omarel skrev (4 timer siden):

Det står tydelig og klart i Koranen at religionen hos Gud er Islam. Hva skal du svare?

Islam betyr hengivenhet. Den hengivenhet Mesias viste Gud, og samme hengivenhet alle sendebud viste Gud.

DETTE ER SANNHETEN FRA DIN HERRE, står det i Koranen. Hva mer vil du ha?

https://quran.com/18/29

And say, ˹O Prophet,˺ “˹This is˺ the truth from your Lord. Whoever wills let them believe, and whoever wills let them disbelieve.” Surely We have prepared for the wrongdoers a Fire whose walls will ˹completely˺ surround them. When they cry for aid, they will be aided with water like molten metal, which will burn ˹their˺ faces. What a horrible drink! And what a terrible place to rest!

Ærlig talt prøver du å konvertere meg nei vet du hva jeg skal spise bacon svinepølser å feire jul, påske og bursdager. Og jeg føler at kristendommen er sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (3 timer siden):

Ærlig talt prøver du å konvertere meg nei vet du hva jeg skal spise bacon svinepølser å feire jul, påske og bursdager. Og jeg føler at kristendommen er sannheten.

Mat betyr intet i det store og hele bilde, men du startet jo denne tråden? Min utfordring er en måte å poengtere svaret på spørsmålet. 😉

Da fikk du svaret på hvorfor muslimer egentlig ikke ønsker å bli kristne.😉

Beklager hvis jeg fornærmet deg.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er jo fordi det er ekstremt vanskelig å bryte ut. Forlater man religionen å blir man vanligvis utfryst fra familie og miljø i tillegg til at man møter på trakassering. 
 

Hilsen en tidligere muslim, men som ikke sier høyt at har forlatt religionen.

Anonymkode: 9fa59...d7f

Det er alltid vanskelig å bryte av en religion. Det er bare å se hvor vanskelig det er selv for norske kristne å bryte ut. Jeg vil anta at det er ends vanskeligere for kristen og muslimer å bryte ut i Midtøsten enn i det kalde Norge.

Anonymkode: 08f36...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (På 11.3.2022 den 22.08):

Ærlig talt prøver du å konvertere meg nei vet du hva jeg skal spise bacon svinepølser å feire jul, påske og bursdager. Og jeg føler at kristendommen er sannheten.

Men jesus spiste ikke svin, ei heller har han sagt at Han er Gud. Husk at bibelen har blitt endret mange mange ganger mens koranen er i sin orginale form. Enda til dags dato er det ingen som har klart å kopiere eller endre koranen. Bare i det seg selv er hellig nok og nok bevis at det er Guds ord. Ikke glem heller at muslimenes hellige bøker er faktisk torah,bibelen og zabuur og selvfølgelig koranen!

Anonymkode: 7eabb...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men jesus spiste ikke svin, ei heller har han sagt at Han er Gud. Husk at bibelen har blitt endret mange mange ganger mens koranen er i sin orginale form. Enda til dags dato er det ingen som har klart å kopiere eller endre koranen. Bare i det seg selv er hellig nok og nok bevis at det er Guds ord. Ikke glem heller at muslimenes hellige bøker er faktisk torah,bibelen og zabuur og selvfølgelig koranen!

Anonymkode: 7eabb...628

Jeg har ikke sagt at han har sagt at han var Gud jeg er forvirret av treenigheten og har en agnostisk instilling til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sagt at han har sagt at han var Gud jeg er forvirret av treenigheten og har en agnostisk instilling til den.

Så hva er din tilnærming til kristendommens dogmer?

Anonymkode: 08f36...f0f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...