Gå til innhold

Tror du muslimer ønsker at de egentlig var kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor snakker du på vegne av meg? 

Anonymkode: 44838...0b1

Det gjør jeg da virkelig ikke. Jeg skrev hva JEG tror. 

Anonymkode: 64d20...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du?

De tilber den samme Guden?

Gud og Allah er den samme.

Muslimer tror på både Jesus og Mohammed.

Anonymkode: d6199...a6b

De fleste kristne og muslimer mener ikke at de tilber den samme Guden, da. Jeg er katolikk og tror på Den treenige Gud. For en muslim er dette omtrent det samme som polyteisme. Men ja, våre religioner har til dels et felles opphav. Jeg tror uansett at de fleste trives med sin egen religion.

Noen ganger tenker jeg at det må være fint å tilhøre en religion som omfatter og regulerer hele ditt liv, inkludert lovgivning osv slik det er i islam. For en troende er det vakkert å leve i et samfunn regulert av Gud. Samtidig synes jeg reglene de følger er altfor strenge og til dels kvinnefiendtlige, og hududstraffene er barbariske, dermed hadde jeg ikke villet være muslim. Men det er mye fint med islam likevel. 

Anonymkode: a6e29...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skrev  dette: "Nei,jeg kunne aldri vært kristen. Det finnes så mange tråder her på KG hvor folk rakker ned på islam og muslimer og det får være nok synes jeg. "

Måten du skrev det på får det til å høres ut som om du ikke vil bli kristen fordi det er så mange som rakker ned på muslimer. Som om det er kristne som gjør dette. 

Anonymkode: 5274c...c2b

Nope,jeg vet ikke hva de som skrev de trådene tror på. Jeg tenkte generelt om trådene her på KG som handler om islam/muslimer. Det finnes ganske mange grunner til at jeg aldri kunne konvertert til kristendommen. 

Anonymkode: 44838...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva mener du?

De tilber den samme Guden?

Gud og Allah er den samme.

Muslimer tror på både Jesus og Mohammed.

Anonymkode: d6199...a6b

Muslimer tror da ikke på den Jesus kristendommen tror på: som vår frelser og at veien til himmelen går gjennom Ham. Muslimene ser på Jesus som en profet. Kristne ber til Jesus, det gjør ikke muslimer. 

Anonymkode: 64d20...1a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

De fleste kristne og muslimer mener ikke at de tilber den samme Guden, da. Jeg er katolikk og tror på Den treenige Gud. For en muslim er dette omtrent det samme som polyteisme. Men ja, våre religioner har til dels et felles opphav. Jeg tror uansett at de fleste trives med sin egen religion.

Noen ganger tenker jeg at det må være fint å tilhøre en religion som omfatter og regulerer hele ditt liv, inkludert lovgivning osv slik det er i islam. For en troende er det vakkert å leve i et samfunn regulert av Gud. Samtidig synes jeg reglene de følger er altfor strenge og til dels kvinnefiendtlige, og hududstraffene er barbariske, dermed hadde jeg ikke villet være muslim. Men det er mye fint med islam likevel. 

Anonymkode: a6e29...018

Hva synes du om alle de katolske prestene som har voldtatt tusenvis av små uskyldige barn? Men nei,det er visst ikke barbarisk. La oss snakke litt høyt om om alle de barbariske ting kristne har gjort. 

Anonymkode: 44838...0b1

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det gjør jeg da virkelig ikke. Jeg skrev hva JEG tror. 

Anonymkode: 64d20...1a0

Ja men DU tror at jeg ville heller blitt kristen. Og det vil IKKE JEG. Så ja,du snakket på vegne av meg.

Anonymkode: 44838...0b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tror ikke det. Jeg er selv muslim og synes ikke reglene er noe særlig inngripende. 

Anonymkode: 6197c...f25

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som er tvangsgiftet. Hen hadde en hemmelig norsk kjæreste før hen giftet seg. Tør ikke å motsi familien. 
 

Av en eller annen grunn, fikk hen lov til å beholde vennskapet mitt, enda jeg er av det motsatte kjønn og er ikke muslim. De andre vennene er kuttet ut. 
 

Hen kommer ofte hjem til meg for å leve som ikke-muslim. Drikker vin og spiser svin. 

Anonymkode: ed3e3...23a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva synes du om alle de katolske prestene som har voldtatt tusenvis av små uskyldige barn? Men nei,det er visst ikke barbarisk. La oss snakke litt høyt om om alle de barbariske ting kristne har gjort. 

Anonymkode: 44838...0b1

Den katolske kirke har ingen lover som krever at prestene skal voldta barn, så jeg trenger ikke å forholde meg til barbariske lover i Den katolske kirke. Det barbariske de kristne har gjort er på tross av religionen. 

Den katolske kirke har derimot et konservativt syn på seksualitet som jeg synes er vanskelig å forholde meg til. Mange muslimer er uenige i hududstraffene og ønsker ikke Sharia. Det er opp til enhver av oss hva vi føler vi kan leve med når det kommer til vår egen religion.

Anonymkode: a6e29...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja men DU tror at jeg ville heller blitt kristen. Og det vil IKKE JEG. Så ja,du snakket på vegne av meg.

Anonymkode: 44838...0b1

Hadde jeg snakket på vegne av deg ville jeg skrevet «ja, det skulle de ønske» eller noe i den duren. Jeg skrev hva jeg tror. Det er en vesentlig forskjell.  

Anonymkode: 64d20...1a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har en venn som er tvangsgiftet. Hen hadde en hemmelig norsk kjæreste før hen giftet seg. Tør ikke å motsi familien. 
 

Av en eller annen grunn, fikk hen lov til å beholde vennskapet mitt, enda jeg er av det motsatte kjønn og er ikke muslim. De andre vennene er kuttet ut. 
 

Hen kommer ofte hjem til meg for å leve som ikke-muslim. Drikker vin og spiser svin. 

Anonymkode: ed3e3...23a

Mange som er kristene og I fra kristeneland blir også tvangsgiftet bort.

Arrangert ekteskap skjer ofte I lristendommen og men det blir ikke like mye snakket om for og ikke glemme jehovas vitner. 

Har selv hatt venner som ikke har fått lov til og ha kontakt med meg siden jeg er Muslim. Kommer aldri til og konvertere til noen annen religion jeg er stolt over og være muslim.

Anonymkode: 4de05...674

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

lristendommen

Kristendommen**

Anonymkode: 4de05...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er den Største, pris til Gud, Han er den Allmektige i hvor hånds ligger alt mellom himmel og jord!

Jeg er glad jeg ikke er kristen eller muslim.

En som er totalt Gud-realisert er ikke å sammenlignes med en religiøs eller ateist.

Gud er den Største!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange som er kristene og I fra kristeneland blir også tvangsgiftet bort.

Arrangert ekteskap skjer ofte I lristendommen og men det blir ikke like mye snakket om for og ikke glemme jehovas vitner. 

Har selv hatt venner som ikke har fått lov til og ha kontakt med meg siden jeg er Muslim. Kommer aldri til og konvertere til noen annen religion jeg er stolt over og være muslim.

Anonymkode: 4de05...674

Jeg er kristen selv og fikk velge ektemake av de som ble plukket ut for meg. Takket pent nei, og det skjedde ikke noe mer etter det☺️

Anonymkode: ed3e3...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det tror jeg ikke. Da hadde flere konvertert.

Og hvorfor legger du kun frem kristendom som et alternativ? Man må ikke tilhøre en religion. 

Anonymkode: fa679...4cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ut som flere vil bli muslim enn å forlate islam, når du ser antallet konvertitter til islam verden rundt.

Anonymkode: 0ae5b...3cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reflekterer aldri muslimer over hvorfor muslimske land stort sett er fattige, og svært lite demokratiske?

Anonymkode: 3ab05...5eb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Reflekterer aldri muslimer over hvorfor muslimske land stort sett er fattige, og svært lite demokratiske?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Reflekter de også ikke over hvorfor folk flykter i hopetall fra muslimske til kristne land? Ser dere ikke at islam kan være en faktor her?

Anonymkode: 3ab05...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3/7/2022 den 1.26):

Er jo enorme mengder regler muslimene må følge? De er jo heller ikke noe særlig populære i alle land de flytter til. Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Hva er det kristendom kan tilby som  islam ikke har?

Popularitet, betyr ikke noe i Guds øyne!

Frelse finnes både i kristendom og islam teologiske lære, men den siste og gjeldende lov finnes i Islam!

Gud måtte drepe noen for å tilgi dem Han skapte noe som innebærer at Gud er styres av en overmektig lov som er over Han og at han ikke har fri vilje i følge kristendommen.

Gud tilgir direkte og uten offer, noe som innebærer at Han er lovgiver og har fri vilje.

Jesus sa aldri at han var Gud, og han ba aldri noen be til Han. Å sette noen ved Guds side er evig straff i det neste liv, så hvorfor skal man velge noe som Jesus selv ikke proklamerte?

Tilbedelse ses på som å komme nærmere Gud, mens i følge protestanter ses på som byrde. Så hvorfor velge seg vekk fra Skaperens kontakt, nåde, barmhjertighet og kjærlighet?

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...