Gå til innhold

Tror du muslimer ønsker at de egentlig var kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jo enorme mengder regler muslimene må følge? De er jo heller ikke noe særlig populære i alle land de flytter til. Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Anonymkode: 3ab05...5eb

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er jo enorme mengder regler muslimene må følge? De er jo heller ikke noe særlig populære i alle land de flytter til. Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Nei det tror jeg ikke. Tror ikke katolikker skulle ønske de var buddhister heller.

Anonymkode: f936d...44d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Dette har faktisk et par muslimske venner innrømmet for meg, at det er veldig tungt å måtte følge alle regler i islam. Så de skulle ønske de ikke var født inn i det systemet. Å bryte ut av systemet, betyr i praksis å bryte med familien sin, det er det de sier. Så de føler at de ikke har noe valg. Det blir som kristne nordmenn som er med i Jehovas Vitne.

Endret av AnonymBukser
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres merkelig ut, for de kan jo konvertere til kristendommen. Kanskje vanskelig så lenge de bor hjemme med familien sin, men da kan de gjøre det når de blir eldre. De kan nok da risikere å bli «kastet ut» av det muslimske miljøet, men samtidig vil det jo da være mer naturlig at de finner seg et mer kristent miljø uansett. 
 

Det er forresten ganske mange regler i kristendommen også, særlig i konservative miljøer. Det er her også viktig å huske på at muslimer  praktiserer i ulik grad muslimske regler. 

Anonymkode: 35ee4...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er jo enorme mengder regler muslimene må følge? De er jo heller ikke noe særlig populære i alle land de flytter til. Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Nei, ellers så hadde de konvertert.

Anonymkode: 5274c...c2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Høres merkelig ut, for de kan jo konvertere til kristendommen. 

Anonymkode: 35ee4...2be

Nei. Frafall betyr døden i mange islamske land.

Anonymkode: 3ab05...5eb

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Frafall betyr døden i mange islamske land.

Anonymkode: 3ab05...5eb

Når ble Norge et muslimsk land?

Anonymkode: 5274c...c2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg kunne aldri vært kristen. Det finnes så mange tråder her på KG hvor folk rakker ned på islam og muslimer og det får være nok synes jeg. 

Anonymkode: 44838...0b1

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei,jeg kunne aldri vært kristen. Det finnes så mange tråder her på KG hvor folk rakker ned på islam og muslimer og det får være nok synes jeg. 

Huh? De som gjør det er vel ikke kristne?

Anonymkode: 5274c...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jo enorme mengder regler muslimene må følge? De er jo heller ikke noe særlig populære i alle land de flytter til. Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Ja, det tror jeg. 😊

Anonymkode: 64d20...1a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Huh? De som gjør det er vel ikke kristne?

Anonymkode: 5274c...c2b

Hva mener du med det? Hvem nå det er har ingen betydning,men ærlig talt,hva slags tilfredsstillelse får en av å alltid rakke ned på islam og muslimer? I nesten alle tråder her finner man en smarting som kommer med kommentarer om innvandrere/muslimer. Jeg f eks ofrer ikke en tanke om hva folk er. Har venner som er utenlandske og norske,venner som er kristne,muslimer,jøder og hinduer samt agnostikker og ateister. De velger hva de ønsker å tro på. Hvorfor skulle jeg blande meg i hva de tror på,eller gå rundt å lure på om de egentlig skulle tro på noe annet. Jeg har også hatt venner som er muslimer og som har blitt ateister eller agnostikkere,og kristne som har konvertert til islam. Og mine muslimske venner har ikke blitt ekskludert fra det muslimske miljøet ei heller har familien sluttet å snakke med dem. Hun ene som var kristen og konverterte til islam har dog blitt frastøttet fra sin familie.

Anonymkode: 44838...0b1

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du?

De tilber den samme Guden?

Gud og Allah er den samme.

Muslimer tror på både Jesus og Mohammed.

Anonymkode: d6199...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det tror jeg. 😊

Anonymkode: 64d20...1a0

Hvorfor snakker du på vegne av meg? 

Anonymkode: 44838...0b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er jo enorme mengder regler muslimene må følge? De er jo heller ikke noe særlig populære i alle land de flytter til. Tror du de innerst inne ønsker at de heller var kristne?

Anonymkode: 3ab05...5eb

Tror ikke det siden Islam er den religionen folk konverterer til mest i verden. Også i Norge. 

Anonymkode: ebd8c...99d

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det tror jeg. 😊

Anonymkode: 64d20...1a0

Nei ikke meg. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med det?

Du skrev  dette: "Nei,jeg kunne aldri vært kristen. Det finnes så mange tråder her på KG hvor folk rakker ned på islam og muslimer og det får være nok synes jeg. "

Måten du skrev det på får det til å høres ut som om du ikke vil bli kristen fordi det er så mange som rakker ned på muslimer. Som om det er kristne som gjør dette. 

Anonymkode: 5274c...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

Hilsen Muslim!

Anonymkode: ddb92...4f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror ikke det siden Islam er den religionen folk konverterer til mest i verden. Også i Norge. 

Anonymkode: ebd8c...99d

Islam er Norges og verdens raskest voksende religion på de statistikkene jeg har sett.

Anonymkode: 5274c...c2b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...