Gå til innhold

Hvilke tidligere liv husker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Husker du noe fra dine tidligere liv?

Selv husker jeg var en mannlig rytter/kriger på Island. Vet ikke hvilket årstall det var, men husker ansiktet og kroppen og hvordan det var å være inni kroppen. Følte hvordan det er å feks ha sterke lårmuskler

Anonymkode: ce7ae...166

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan husker du dette og hvor lenge har du husket? Hvordan kan du vite at det ikke bare er en fantasi som gir seg ut for å være et minne? 

Anonymkode: 5bffb...100

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker flere av livene sjelen min har levd, men jeg anser de som samtidige da, ikke tidligere. Jeg har også mental kontakt med flere av disse livene, og anser de som guidene mine.

 

Anonymkode: 36e01...577

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Husker du noe fra dine tidligere liv?

Selv husker jeg var en mannlig rytter/kriger på Island. Vet ikke hvilket årstall det var, men husker ansiktet og kroppen og hvordan det var å være inni kroppen. Følte hvordan det er å feks ha sterke lårmuskler

Anonymkode: ce7ae...166

Reinkarnasjon finnes ikke fordi det ikke er nevnt i Bibelen.

Endret av Sommer2464
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var slave under den franskerevlusjonen . Jeg har faktisk arr på ryggen etter pisking. Har hatt de arrene siden jeg ble født.

Anonymkode: dd100...f01

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig veldig klar drøm om at jeg var ei fattigjente i Roma. Jeg hadde enkle vevde klær og bustete svart hår og var cirka åtte år. Vi bodde, eller hadde vel bare flyttet inn i, i selveste Colosseum, men det var mer en forlatt bygning på denne tiden. Vi hadde et lite "rom" bak et brunt tjukt teppe som hang foran åpningen. Der hadde mamma og de ca seks søskenene mine soveplasser og noen hyller med vannkrukker og litt kjøkkenting. På dagene bare hang jeg rundt med de andre ungene, satt på noen stener i sola og spiste en brødbit og hadde det helt greit selv om vi var fattige.  

Det rare er at jeg aldri har vært i Italia og aldri har interessert meg spesielt for romerrikets historie. Men etter at jeg hadde denne drømmen har jeg tilfeldigvis sett noen dokumentarer på TV der jeg har fått vite ting som jeg har kjent igjen fra drømmen. Etter at rommerriket hadde falt var Roma en ganske sliten by etter mye krig og fraflytting og Colosseum var en ruinhaug som bare stod der forlatt. Og det bodde faktisk folk der! Så jeg gleder meg stort til jeg kan ta turen dit en dag og se om jeg kjenner meg igjen 😄 

Anonymkode: e8c2c...545

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

Interessant lesing! Er dette noe dere har drømt om, meditert eller hvordan kom disse visjonene til dere, og hvordan vet dere at dette var tidligere liv? Spør av nysgjerrighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde som barn, minner om å være gårdskone i det jeg vil gjette var vikingtida eller tidlig middelalder. Husket gårdstunet, lukta av salt sjø i lufta, en tung inngangsdør i tre, det strie stoffet på kjolen min og en tung klase med nøkler som hang på hofta. Jeg husker en følelse av ansvar. 

Anonymkode: bd54a...3bd

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lunaris said:

Interessant lesing! Er dette noe dere har drømt om, meditert eller hvordan kom disse visjonene til dere, og hvordan vet dere at dette var tidligere liv? Spør av nysgjerrighet. 

Jeg husker mitt tidlige liv. Det høres så rart ut. Men det er mye sterkere enn en drøm. Jeg har ikke bare glimt av fortiden. Jeg husker hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Jeg husker følelsene fra det livet. Jeg husker hele livet. Fra vugge til grav. Det er noe mer enn en drøm etter min mening. 

Jeg skjønner jo at folk tenker det bare er fantasi og jeg har jo ingen mulighet til å bevise at jeg har levd tidligere. Men jeg husker mitt tidligere liv like godt som mitt eget. For meg er begge livene like virkelige og for meg kan det like gjerne være at det er dette livet som kun er en fantasi inni hodet på en annen person. 

Anonymkode: d8725...700

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg husker mitt tidlige liv. Det høres så rart ut. Men det er mye sterkere enn en drøm. Jeg har ikke bare glimt av fortiden. Jeg husker hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde. Jeg husker følelsene fra det livet. Jeg husker hele livet. Fra vugge til grav. Det er noe mer enn en drøm etter min mening. 

Jeg skjønner jo at folk tenker det bare er fantasi og jeg har jo ingen mulighet til å bevise at jeg har levd tidligere. Men jeg husker mitt tidligere liv like godt som mitt eget. For meg er begge livene like virkelige og for meg kan det like gjerne være at det er dette livet som kun er en fantasi inni hodet på en annen person. 

Anonymkode: d8725...700

Interessant. Jeg lurer på hva som har forårsaket dette! (Siden vi vet jo at det er umulig for hjernen å ha minner fra før den eksisterte).

En slags kombinasjon av drømmer, dagdrømming og minneoppfinnelse kanskje? (Som ved såkalt memory recall hypnose, som vi vet bare er at hypnotisøren planter små tankefrø som man så spinner videre på helt til man overbeviser seg selv om at det er virkelig)

Hjerner er fascinerende greier! Noen som vet om noen podcaster hvor de snakker om dette? (Og da mener jeg folk som har kunnskap om dette på vitenskapelig basis, minneforskere og slikt.)

Anonymkode: 0391b...bcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ingenting nå. Men da jeg var liten, kanskje 6-7-8 år, og var med foreldrene mine på en bilferie kjente jeg meg helt igjen på ene plassen vi stoppet på. Jeg visste hvor ting var og følte at det var en plass jeg var godt kjent i. Jeg husker jeg spurte moren min om vi hadde vært der før, men det hadde vi aldri. Det er heller ikke en plass jeg ville sett på reklame/film eller lest om i et blad, for det er en rimelig ukjent plass. 
 

I ettertid har jeg tenkt at det kanskje kunne vært en plass jeg hadde vært mye i et tidligere liv, for det er jo en ganske merkelig hendelse. 

Anonymkode: 1e7f7...ad2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg var slave under den franskerevlusjonen . Jeg har faktisk arr på ryggen etter pisking. Har hatt de arrene siden jeg ble født.

Anonymkode: dd100...f01

Tull

Anonymkode: 68863...f33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Husker ingenting nå. Men da jeg var liten, kanskje 6-7-8 år, og var med foreldrene mine på en bilferie kjente jeg meg helt igjen på ene plassen vi stoppet på. Jeg visste hvor ting var og følte at det var en plass jeg var godt kjent i. Jeg husker jeg spurte moren min om vi hadde vært der før, men det hadde vi aldri. Det er heller ikke en plass jeg ville sett på reklame/film eller lest om i et blad, for det er en rimelig ukjent plass. 
 

I ettertid har jeg tenkt at det kanskje kunne vært en plass jeg hadde vært mye i et tidligere liv, for det er jo en ganske merkelig hendelse. 

Anonymkode: 1e7f7...ad2

Samme hendte meg! Då familien var på bilferie i Tyskland på byrjinga av 80-talet. Eg var 8 år gammal og sa "Mamma her har eg vore før! Rundt svingen ligg det ein gammal butikk i 2 etasjar på venstre side. "

Mor mi fortalte at ho fraus på ryggen då vi køyrde forbi nettopp denne butikken. 

Anonymkode: ce7ae...166

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke huske noe, men jeg har alltid hatt en rar følelse av at jeg avsluttet et tidligere liv ved at jeg fikk noe hardt i bakhodet og at alt ble svart etterpå.

Denne følelsen har jeg hatt så lenge jeg kan huske.

Anonymkode: 59471...557

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke tro på reinkarnasjon det er ubibelsk.

Endret av Sommer2464
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer2464 skrev (13 minutter siden):

Ikke tro på reinkarnasjon da kommer du ikke til Himmelen fordi dett er ubibelsk.

Man kan få tro på hva man vil i dette landet. Gud er også nokså udokumentert, men folk tror uansett. Selvsagt er det mulig at reinkarnasjon er like virkelig som alt annet. Eller ikke. Vi vet ikke sikkert. 

Anonymkode: 5bffb...100

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sommer2464 said:

Ikke tro på reinkarnasjon da kommer du ikke til Himmelen fordi dett er ubibelsk.

Bibelen er sann da, mener du? Og alt som står i den er sant?  Husk at det er gamle menn som skrev Bibelen, de kan ha utelatt og glemt ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette skulle stemme , at alle har levd før, hvordan forklarer dere befolkningsveksten........? 

Anonymkode: c0981...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...