Gå til innhold

Hva legger du i aleneforelder?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Foreldre som har ungene hele tiden utenom en ettermiddag i uka og annenhver helg er aleneforeldre. Folk som har 50/50 er ikke aleneforeldre.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 9.18):

Jeg har tidligere tenkt at man kun var alenemor om man hadde barna 100% alene. Min mor var helt alene med oss. 

Nå er jeg skilt selv og far har barnet annenhver helg. Utenom det får jeg null hjelp eller avlastning, så jeg føler meg rimelig alene. 

I oppveksten var vi ofte hos tanter, onkler eller besteforeldre. Mens jeg nå får beskjed om at dette har jeg valgt selv, slik er det å ha barn og jeg er heldig som får avlastning annenhver helg, så dette må jeg bare fikse. 

Jeg har null frihet, kan ikke forlate huset etter kl. 18. Jeg kan ikke ta meg en kveldstur. Jeg kan ikke gå på toalettet i fred, jeg må planlegge når jeg skal få tatt meg en dusj, jeg kan ikke gå på cafe med venninner. Jeg får ikke noe hjelp med barnet når jeg er syk, jeg får ingen avlastning når barnet er syk. 

Så jeg er en aleneforelder. Så er far den kule onkelen som kommer og lager show og har energi til å finne på kjekke ting med ungen annenhver helg. Mens jeg bruker den helgen på å lade opp til to nye uker. 

Anonymkode: 8adfe...d9a

Akkurat sånn var det for meg også, men jeg regnet meg aldri som aleneforelder. Jeg hadde faktisk en hel helg, annen hver helg - helt alene til oppladning og egenpleie. Det er faktisk mye mer avlastning enn jeg fikk da jeg bodde med faren 😛 

Nå er jeg samboer med en ny mann som forguder barnet mitt og elsker å tilbringe tid med han - så nå er jeg ALLE FALL ikke alene selv om jeg på papiret står med fullt ansvar for barnet alene :) Nå føler jeg meg innimellom ensom, for barnet søker stefar for de fleste aktiviteter 😅

Anonymkode: 409dc...f4f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...