AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #81 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Andre har ikke et ansvar for dine følelser Anonymkode: 3f59d...078 Og hvor jeg sagt det? Anonymkode: ef71c...124 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #82 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan da umulig påvirke ditt liv hva andre kaller det. Hjelpes. Anonymkode: 93459...92e Vis meg hvor jeg har sagt at det påvirker livet mitt. Anonymkode: ef71c...124 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #83 Skrevet 3. mars 2022 Jeg er alene og har barn. Vi har femti-femti omsorg, men jeg ser fremdeles på meg selv som aleneforelder i den forstand. Står også eneforsørger når jeg for eksempel har sykt barn. Ja vi deler på ting som konfirmasjon, regulering og slike ting, men alt annet betaler vi hver for oss. Anonymkode: 604da...29f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #84 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er alene og har barn. Vi har femti-femti omsorg, men jeg ser fremdeles på meg selv som aleneforelder i den forstand. Står også eneforsørger når jeg for eksempel har sykt barn. Ja vi deler på ting som konfirmasjon, regulering og slike ting, men alt annet betaler vi hver for oss. Anonymkode: 604da...29f 50 % omsorg hver. Altså er du ikke alene om hverken omsorg eller økonomi. Dere er to foreldre som deler ansvaret likt, ingen av dere er alene om det. Anonymkode: 627ac...e86 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #85 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er alene og har barn. Vi har femti-femti omsorg, men jeg ser fremdeles på meg selv som aleneforelder i den forstand. Står også eneforsørger når jeg for eksempel har sykt barn. Ja vi deler på ting som konfirmasjon, regulering og slike ting, men alt annet betaler vi hver for oss. Anonymkode: 604da...29f Og jeg har en deltidsstilling på 50%,men ser på det som en 100% stilling for det Anonymkode: ef71c...124 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #86 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): 50 % omsorg hver. Altså er du ikke alene om hverken omsorg eller økonomi. Dere er to foreldre som deler ansvaret likt, ingen av dere er alene om det. Anonymkode: 627ac...e86 Men når HUN har barnet er hun jo alene. Det er slik aleneforelderforeningen definerer det også. Anonymkode: a56c0...776 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #87 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men når HUN har barnet er hun jo alene. Det er slik aleneforelderforeningen definerer det også. Anonymkode: a56c0...776 Som om jeg drar på tur alene med barna så er jeg aleneforelder? Anonymkode: ef71c...124 1 1
GulSitron Skrevet 3. mars 2022 #88 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 3.22): Mener du det kun er dem som har barnet sitt 100% alene? eller går dem med delt omsorg også under denne kategorien ifølge deg? Anonymkode: 77ad1...87b For meg går de som har delt omsorg også under den kategorien. Du er jo alene med barnet når du har din samværsuke/helg.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #89 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er alene og har barn. Vi har femti-femti omsorg, men jeg ser fremdeles på meg selv som aleneforelder i den forstand. Står også eneforsørger når jeg for eksempel har sykt barn. Ja vi deler på ting som konfirmasjon, regulering og slike ting, men alt annet betaler vi hver for oss. Anonymkode: 604da...29f 🙄🙄 Anonymkode: 406e4...736 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #90 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men når HUN har barnet er hun jo alene. Det er slik aleneforelderforeningen definerer det også. Anonymkode: a56c0...776 Mannen min er på sjøen halve året. Er jeg alenemor når han er borte, fordi jeg har barnet alene da? Nei, for vi er to som deler på ansvaret. Man er ikke alenemor når man har delt omsorg med barnets far og begge har like stort ansvar praktisk og økonomisk. Anonymkode: 627ac...e86 2 2
Michaelhe Skrevet 3. mars 2022 #91 Skrevet 3. mars 2022 Det er tungt å oppdra barn alene. Det er sikkert slitsomt. Men bare forsikr dere om at barnet ikke er ensomt. Det kan man fort glemme om man er sliten selv.
Gjest Hottentått Skrevet 3. mars 2022 #92 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Foreldreansvar og samvær er to forskjellige saker. Å fjerne foreldreansvaret gjøres på to måter: enten frivillig eller via retten. Foreldreansvar forteller ikke noe om hvor mye samvær som er mellom barn og foreldre, og samvær forteller ikke noe om en har foreldreansvar eller ikke. Dette er to helt separate saker. Så lenge foreldreansvaret ikke misbrukes, vil ikke retten ta fra foreldreansvaret. Det er en meget høy terskel for at dette tas bort fra en foreldre. Jeg vet ogspå om foreldre som er dømt for overgrep mot egne barn som får beholde foreldreansvaret. Om en ikke hadde foreldreansvar i utgangspunktet, da er det en annen sak. Om en da ikke har noe med barnet å gjøre, skal det godt gjøres å få det via retten. Men dette er ikke tilfellet her. Her var vi samboere, ergo automatisk delt foreldreansvar. I hverdagslivet har det lite å si, det er kun ved flytting til utlandet og pass (og evt utredninger i bup-systemet) som berøres av det. Anonymkode: a46ec...041 Jeg vet at det er to forskjellige ting. Men om et barn ikke har møtt den ene forelderen sin er det spesielt at vedkommende skal kunne være med å bestemme og ta del i avgjørelser. Så dersom et barn ikke kjenner den ene forelderen er det svært sjeldent man har delt foreldreansvar. Det er selvfølgelig helt ok at noen velger å fremdeles ha delt foreldreansvar med noen man ikke kjenner/har møtt på mange år, men det er ikke noe krav.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #93 Skrevet 3. mars 2022 Hva er egentlig vitsen med å diskutere det andre sier? SPørsmålet er jo " hva legger DU i.." og da legger vi forskjellige ting i det. Anonymkode: 2c48d...241
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #94 Skrevet 3. mars 2022 Hottentått skrev (1 time siden): Jeg vet at det er to forskjellige ting. Men om et barn ikke har møtt den ene forelderen sin er det spesielt at vedkommende skal kunne være med å bestemme og ta del i avgjørelser. Så dersom et barn ikke kjenner den ene forelderen er det svært sjeldent man har delt foreldreansvar. Det er selvfølgelig helt ok at noen velger å fremdeles ha delt foreldreansvar med noen man ikke kjenner/har møtt på mange år, men det er ikke noe krav. Men hvor har du det fra ar barnet mitt ikke har møtt faren sin?? For du spør meg om hvorfor jeg ikke sørger for at han mister foreldreansvaret. Jeg kan ikke det! Han nekter å signere på det. Og retten vil ikke ta det fra han. Hadde det vært opp til meg, så hadde han selvsagt ikke hatt foreldreansvaret. Han skal ha kontroll, selv om han gir blanke f*** i ungen. Anonymkode: c1d4a...408
Gjest Hottentått Skrevet 3. mars 2022 #95 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Men hvor har du det fra ar barnet mitt ikke har møtt faren sin?? For du spør meg om hvorfor jeg ikke sørger for at han mister foreldreansvaret. Jeg kan ikke det! Han nekter å signere på det. Og retten vil ikke ta det fra han. Hadde det vært opp til meg, så hadde han selvsagt ikke hatt foreldreansvaret. Han skal ha kontroll, selv om han gir blanke f*** i ungen. Anonymkode: c1d4a...408 Det var mest som et eksempel. Du sier at barnet ikke har sett faren sin på flere år. Da antar jeg at han er ute av livet deres. Har man foreldreansvar for et barn har man som regel sett dem "de siste åra". Vi diskuterer nå noe helt annet. For jeg sa at definisjonen er at man er aleneforelder dersom man har ansvaret alene/betydelig mer enn den andre over lang tid. Det har jo du tydeligvis.
Maleficenta Skrevet 3. mars 2022 #96 Skrevet 3. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 3.22): Mener du det kun er dem som har barnet sitt 100% alene? eller går dem med delt omsorg også under denne kategorien ifølge deg? Anonymkode: 77ad1...87b jeg tenker eneforelder er en som har barna 100 prosent alene ja 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2022 #97 Skrevet 3. mars 2022 Eksen kaller seg alenefar selv om han har barna en helg innimellom. Det synes jeg er provoserende. Han har ikke peiling på hva det vil si å være forelder i det hele tatt! Jeg anser meg som alenemor fordi alt praktisk med skole, sykdom, hverdag etc etc faller på meg. Selv om jeg ikke har dem 100% av tiden. Anonymkode: edd2b...865
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #98 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Som om jeg drar på tur alene med barna så er jeg aleneforelder? Anonymkode: ef71c...124 Nei Anonymkode: 288f7...f4c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #99 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei Anonymkode: 288f7...f4c Da er vi enig da,har man 50/50 omsorg er man ikke eneforelder Anonymkode: ef71c...124 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2022 #100 Skrevet 4. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 3.22): Mener du det kun er dem som har barnet sitt 100% alene? eller går dem med delt omsorg også under denne kategorien ifølge deg? Anonymkode: 77ad1...87b Man kan jo si man er prosentvis aleneforeldre. Anonymkode: 4875c...807
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå