Gå til innhold

Dere som har en venn som er psykolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bestekameraten min er psykolog. Fin, rar og trivelig fyr. Skjønner ikke hvorfor han ikke er snappet opp av en dame ennå, han er hel ved.

Anonymkode: 7db4a...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 21.01):

Hvordan er denne vennen? Er hen helt perfekt både utad og innad? Er hen veldig empatisk? Sporty og opptatt av helsen? Sosial eller introvert? Glad i oppmerksomhet? Selvgod og selvopptatt? 

Og helst svar kun dersom du faktisk kjenner en psykolog på privaten,som en venn eller bekjent. 

Anonymkode: 16d5b...919

Min psykolog venn er faktisk det mest følelsesmessige kaos mennesket jeg kjenner. Men veldig varm og inkluderende. 

Anonymkode: 6d2c8...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en søster. Må si at hun har forandre seg en del siden hun begynte å studere psykologi også. 

Før var mye mer crazy, utadvendt og morsom. Nå er hun veldig anonym, og for det meste bare en mamma. Hun er delvis sporty, men bryr seg ekstremt lite om kosthold. Og faktisk veldig lite selvisk, hun setter alltid barna og mannen først (som jeg ikke alltid tror er helt sunt) Hun var tidligere ekstremt opptatt av studiene helt til hun ble mamma, og nå er dere bare barna hun er opptatt av. Som psykolog, tror jeg hun ikke bryr seg så vanvittig mye om pasientene, og om meg som søster tror jeg hun heller ikke bryr seg så mye. Og hun hadde en bekjent f.eks som tok selvmord og hun forklarer det bort ved at han var i psykose, noe som jeg tror kun er noe som gjør det lettere for henne selv. Hun har også noen husdyr hun har brydd seg veldig lite om, så jeg føler hun er veldig selektiv i hva hun gidder å genuint bry seg om. 

Anonymkode: 99a71...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tre bestevenner er psykologer og jeg jobber i BUP så der er det også mange psykologer. De er helt vanlige mennesker på godt og vondt. En ting som irriterer meg med en del av psykologene på jobben er at de begynner de fleste setninger med: Jeg tenker at...

Får alltid lyst til å svare, så det tenker du ja, men hva mener du? 

Anonymkode: 4c771...93c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt to psykologer på privaten, og jeg kunne aldri ha tippet at det var yrket deres hvis jeg ikke visste det. Fellestrekket er at de er intelligente, men nr. 1 er til tider fordomsfull og dømmende og nr. 2 har en tendens til å være lite inkluderende og kald.  

Anonymkode: 18ae0...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.3.2022 den 21.01):

Hvordan er denne vennen? Er hen helt perfekt både utad og innad? Er hen veldig empatisk? Sporty og opptatt av helsen? Sosial eller introvert? Glad i oppmerksomhet? Selvgod og selvopptatt? 

Og helst svar kun dersom du faktisk kjenner en psykolog på privaten,som en venn eller bekjent. 

Anonymkode: 16d5b...919

Ja, jeg kjenner mange. De er faktisk som alle andre og veldig forskjellige. Slutt å tro at de er en egen rase på godt og vondt. 

Anonymkode: 45126...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.3.2022 den 9.53):

Hvordan skal folk som ikke er psykologer selv, eller har en veileder-rolle ift. psykologer (som også selv er psykologer) kunne bedømme at en psykolog absolutt ikke burde være psykolog? Vanlige folk kan ikke bedømme egnethet hos en psykolog. Du kan mene at en psykolog du kjenner privat, virker slem (hva nå enn det betyr). Men du aner ikke hvordan vedkommende fungerer i sin rolle som psykolog. Jeg har fire psykologer som nære venner, og de har alle en eller annen gang i privatlivet sitt møtt på personer som prøver seg på hersketeknikker som "burde ikke være psykolog siden du ikke gidder stoppe og høre på meg prate om problemene mine", "burde ikke være psykolog siden du setter grenser", "burde ikke være psykolog siden du blir sint når alle andre som ikke er psykologer også naturligvis blir sine", "du burde ikke være psykolog siden du ikke er forståelsesfull i alle situasjoner", "burde ikke være psykolog siden du ikke møte på alle foreldremøter og engasjerer deg mest av alle foreldrene", "burde ikke være psykolog siden du er i en konflikt med noen i privatlivet ditt", "burde ikke være psykolog siden du mobbet da du var barn", "burde ikke være psykolog siden du virker introvert og overlegen", burde ikke være psykolog siden du er 10 kilo overvektig", "burde ikke være psykolog siden du er har fire barn med tre menn" OSVOSVOSV.

Sånne hersketeknikker møter også andre yrkesgrupper med mye etisk ansvar i yrkene sine, særlig lærere, leger og advokater. Akkurat som om folk tror at man kan kreve mer av de på privaten enn fra andre vanlig dødelige. Glad jeg jobber som regnskapsfører og ikke tar jobben med meg hjem og ovenfor alle jeg møter, døgnet rundt. 

 

 

Anonymkode: 9c36c...10f

Amen! 🙏

Anonymkode: 45126...cf4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2022 den 7.29):

Mine tre bestevenner er psykologer og jeg jobber i BUP så der er det også mange psykologer. De er helt vanlige mennesker på godt og vondt. En ting som irriterer meg med en del av psykologene på jobben er at de begynner de fleste setninger med: Jeg tenker at...

Får alltid lyst til å svare, så det tenker du ja, men hva mener du? 

Anonymkode: 4c771...93c

Lo godt av denne, du har SÅ rett! Jeg er psykolog gjør det sikkert en gang om dagen minst😂

Anonymkode: 00519...151

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/1/2022 at 9:01 PM, AnonymBruker said:

Hvordan er denne vennen? Er hen helt perfekt både utad og innad? Er hen veldig empatisk? Sporty og opptatt av helsen? Sosial eller introvert? Glad i oppmerksomhet? Selvgod og selvopptatt? 

Og helst svar kun dersom du faktisk kjenner en psykolog på privaten,som en venn eller bekjent. 

Anonymkode: 16d5b...919

Jeg har en venn som er psykolog.

Nei, han er ikke perfekt, men han tar vare på seg selv og er pen.
Ja, han er empatisk.
Ja, han er sporty og opptatt av helsen. I god fysisk form og spiser sunt.
Både sosial og introvert.
Glad i oppmerksomhet, men ikke for mye.
Nei, vil ikke si han er selvgod og selvopptatt.

Anonymkode: e3d70...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datet en psykolog. Det gikk ikke mange treffene før jeg skjønte at "her er det en diagnose inni bildet". Spurte ham derfor litt forsiktig om han slet med noe selv (siden psykologer ofte blir psykologer fordi de har issues selv). Han forklarte at han hadde borderline. Jeg ble egentlig ikke overrasket, og syntes det var fint at han var ærlig på det. Ikke at borderline er så veldig attraktivt, han oppførte seg jo ulogisk og rart stadig vekk. Jeg avsluttet datingen likevel først da jeg oppdaget hvor voldelig han ville ha sexen til å være. 

Anonymkode: fa6c1...fee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykologer er jo ikke magiske trollmenn som kan knipse med fingre og si: bli lys! 

De er helt vanlige mennesker, de er akkurat som en gruppe med for eksempel fotballspillere, det er bare et bittelite fåtall som er skikkelig flinke, hvor et lite fåtall kan komme opp på samme nivå. De fleste av oss spiller i Tufteligaen, enten vi vil eller ikke. 

Slik er det med psykologer også. 

Anonymkode: 5a18e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...