Gå til innhold

Gleder du deg til Fotball-VM i Qatar i desember?


AnonymBukser

Anbefalte innlegg

Snok1 skrev (32 minutter siden):

Brorparten av de fattige i Qatar har ikke tilgang til sitt eget pass slik at de selv kan bestemme når de reiser tilbake til sitt hjemland og sine familier.

Ikke for å rosemale Brasil -det er det ingen grunn til - men Qatar er altså vesentlig og prinsipielt verre stil enn Brasil.

Dette må du bare akseptere.

Jepp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snok1 skrev (5 timer siden):

Jeg også husker 1978. Det varnåret da VM ble arrangert av militærdiktaturet i Argentina. Finaalestadion lå bare 500 meter fra diktaturets torturkamre for politiske dissidenter.

Joda, jeg husker VM i 1978. Havelange sitt første.

Happy days! 

78 VM er første VM jeg har minner fra, og det har satt dype spor i mitt fotballhjerte. Det førte til at Argentina ble mitt lag i VM og slik er det fortsatt den dag idag. Dette førte og til at Tottenham ble mitt lag i England, takket være at de hentet argentinerne Osvaldo Ardiles og Ricardo Villa like etter VM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M71 skrev (6 timer siden):

Måtte jo flire godt når det kom frem at det blir alkoholfritt arrangement der nede :)

Tar ellers lang fart og gir en stor F i arrangementet.

Forøvrig ikke første gang i VM historien at det blir alkoholfritt på kampene. Under VM i Italia i 1990 ble alle arrangørbyer tørrlagt de dager det ble arrangert kamp i byen. Til stor irritasjon for et av det VMs sponsorer og. Nemmelig interesseorganisasjonen for italienske vinprodusenter.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens VM har blitt sett på som ikke bare det mest prestisjefylte mesterskapet i fotball, men også det øverste sportslige nivået  i fotball, er ikke nødvendigvis sistnevnte det lenger i konkurranse med Mesterligaen. UEFAs relativt nyinnførte Nations League kan lett oppfattes som at landslagsfotballen på litt krampaktig vis forsøker å konkurrere med all oppmerksomheten som rettes mot det øverste nivået av klubbfotball. Ikke minst i møte med den overhengende trusselen om at toppklubbene kan bryte ut i en egen superliga. De to foregående VM-sluttspillene har vel ikke hatt all verdens positiv effekt for vertslandene og fotballens utvikling. Spørs hvordan landslagsfotballen står etter dette VM-sluttspillet. Kan dette sluttspillet føre til at VM mister såpass kredibilitet at det for alvor havner i skyggen av Mesterligaen, og kanskje også de europeiske toppligaene på klubbnivå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest plusskatten
Klossmajor skrev (37 minutter siden):

Mens VM har blitt sett på som ikke bare det mest prestisjefylte mesterskapet i fotball, men også det øverste sportslige nivået  i fotball, er ikke nødvendigvis sistnevnte det lenger i konkurranse med Mesterligaen. UEFAs relativt nyinnførte Nations League kan lett oppfattes som at landslagsfotballen på litt krampaktig vis forsøker å konkurrere med all oppmerksomheten som rettes mot det øverste nivået av klubbfotball. Ikke minst i møte med den overhengende trusselen om at toppklubbene kan bryte ut i en egen superliga. De to foregående VM-sluttspillene har vel ikke hatt all verdens positiv effekt for vertslandene og fotballens utvikling. Spørs hvordan landslagsfotballen står etter dette VM-sluttspillet. Kan dette sluttspillet føre til at VM mister såpass kredibilitet at det for alvor havner i skyggen av Mesterligaen, og kanskje også de europeiske toppligaene på klubbnivå?

Fotball-VM er som Vinter-OL, arrangementer med en strekt nedagående interessekurve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som kommenterte/reklamerte på norsk på VM no for nokre minutt siden, herregud det var heilt på trynet. "La oss ikkje snakke om dei som døydde ma dei bygde dette, for dei døde kan ikkje snakke". "La oss ikkje snakke om at homofili er forbode". "La oss ikkje snakke om diktatur". "La oss ikkje blande fotball og politikk". "La dei rike få komme til". "La fotball vere fotball"

 

Eg håper han var jævla ironisk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
Salibali skrev (3 minutter siden):

Han som kommenterte/reklamerte på norsk på VM no for nokre minutt siden, herregud det var heilt på trynet. "La oss ikkje snakke om dei som døydde ma dei bygde dette, for dei døde kan ikkje snakke". "La oss ikkje snakke om at homofili er forbode". "La oss ikkje snakke om diktatur". "La oss ikkje blande fotball og politikk". "La dei rike få komme til". "La fotball vere fotball"

 

Eg håper han var jævla ironisk.

No høyrde ikkje eg på. Men til og med i skriftformat høyrest det der overtydande ironisk ut. Med å seie "lat oss ikkje snakka om..." så snakkar han jo om det, og gjer det tydeleg for alle som høyrer på at dette er situasjonen. Sjølv dei som enno ikkje har fått det med seg. 

--

Til saka, ja, eg kjem nok til å sjå nokre kampar, men gledinga har det blitt lite med grunna omstenda. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Sportslig sett er det utvilsomt latterlig at Qatar er arrangør. Men media har fokus på korrupsjon og menneskerettigheter, og anklager en hel verdensdel. Likevel er hyllesten stor når deler av denne befolkningen strømmer til Norge. Det er merkelig, fordi de bruddene på menneskerettigheter og den korrupsjonen vi kritiserer er del av deres kultur. Men når noen påstår dette tipper vi over på rasisme og snakk om fremmedfrykt og hudfarge.

Så vil sikkert noen påstå at de som flykter fra denne galskapen gjør det nettopp fordi de tar avstand fra denne kulturen. Men det er det ikke alle som tror så mye på. Alle mennesker har slekt, venner og familie. Nettverket er stort, og det er hele dette nettverket som er kulturen som dyrker fram slike stater som de fleste av oss i den vestlige verden tar avstand fra. Det er ikke noen få rike skurker i dette bildet. Det er en kultur som dyrker fram dette styresettet, og alle disse overgrepene mot menneskerettigheter. Og dette omfavner vi altså i Norge, indirekte ved å ta i mot representanter fra denne kulturen, samtidig med at vi bjeffer høyt om vår egen førsteklasses moral straks vi får tak i et mikrofonstativ. 

Det er hyklere på begge sider av bordet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (5 minutter siden):

Sportslig sett er det utvilsomt latterlig at Qatar er arrangør. Men media har fokus på korrupsjon og menneskerettigheter, og anklager en hel verdensdel. Likevel er hyllesten stor når deler av denne befolkningen strømmer til Norge. Det er merkelig, fordi de bruddene på menneskerettigheter og den korrupsjonen vi kritiserer er del av deres kultur. Men når noen påstår dette tipper vi over på rasisme og snakk om fremmedfrykt og hudfarge.

Så vil sikkert noen påstå at de som flykter fra denne galskapen gjør det nettopp fordi de tar avstand fra denne kulturen. Men det er det ikke alle som tror så mye på. Alle mennesker har slekt, venner og familie. Nettverket er stort, og det er hele dette nettverket som er kulturen som dyrker fram slike stater som de fleste av oss i den vestlige verden tar avstand fra. Det er ikke noen få rike skurker i dette bildet. Det er en kultur som dyrker fram dette styresettet, og alle disse overgrepene mot menneskerettigheter. Og dette omfavner vi altså i Norge, indirekte ved å ta i mot representanter fra denne kulturen, samtidig med at vi bjeffer høyt om vår egen førsteklasses moral straks vi får tak i et mikrofonstativ. 

Det er hyklere på begge sider av bordet her. 

Godt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Paramount skrev (34 minutter siden):

Sportslig sett er det utvilsomt latterlig at Qatar er arrangør. Men media har fokus på korrupsjon og menneskerettigheter, og anklager en hel verdensdel. Likevel er hyllesten stor når deler av denne befolkningen strømmer til Norge. Det er merkelig, fordi de bruddene på menneskerettigheter og den korrupsjonen vi kritiserer er del av deres kultur. Men når noen påstår dette tipper vi over på rasisme og snakk om fremmedfrykt og hudfarge.

Så vil sikkert noen påstå at de som flykter fra denne galskapen gjør det nettopp fordi de tar avstand fra denne kulturen. Men det er det ikke alle som tror så mye på. Alle mennesker har slekt, venner og familie. Nettverket er stort, og det er hele dette nettverket som er kulturen som dyrker fram slike stater som de fleste av oss i den vestlige verden tar avstand fra. Det er ikke noen få rike skurker i dette bildet. Det er en kultur som dyrker fram dette styresettet, og alle disse overgrepene mot menneskerettigheter. Og dette omfavner vi altså i Norge, indirekte ved å ta i mot representanter fra denne kulturen, samtidig med at vi bjeffer høyt om vår egen førsteklasses moral straks vi får tak i et mikrofonstativ. 

Det er hyklere på begge sider av bordet her. 

Angående hykleri. Litt på siden av trådstart men det faller inn i hykleriet fra den vestlige verden.

https://journalisten.no/biden-mener-saudi-arabias-kronprins-bor-beskyttes-mot-soksmal-etter-journalistdrap/545499

Presiden Biden beskytter kronprinsen som godkjente ordren på drapet av Kashoggi. Hvor mye kritikk av Biden har du sett de siste 3 dagene når denne nyheten kom ut? Something close to nothing fra norsk media.

Endret av fotosyntesen
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten

Synes EM i fotball er mer interresant enn VM. Høyere nivå på lagene. Bare to lag utenfor Europa som holder høyt nok nivå til å vinne et VM, Brasil og Argentina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg boikotter. Lett siden Norge ikke er med og jeg bare er halvinteressert i fotball. Da vil jeg heller se Norgescup i langrenn og sovne behagelig foran TVn.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

plusskatten skrev (1 time siden):

Synes EM i fotball er mer interresant enn VM. Høyere nivå på lagene. Bare to lag utenfor Europa som holder høyt nok nivå til å vinne et VM, Brasil og Argentina.

Jepp, enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal boikotte som f, dette er nitrist, og jeg elsker VM. Bare kvinneundertrykkingen i lander er MER enn nok grunn til å boikotte, og det er bare starten.
Blir også forbanna av Qatars og FIFAs whataboutisme om at "Russland var også ille" og "dette er rasisme mot muslimer". Særlig, det er reaksjoner på undertrykking, og er det noen som er rasister, så er det faktisk disse sjeikene, de anser svarte som undermennesker, og det viser de tydelig.
Skuffa over den norske dansegruppa til Karpe som danser rundt der og promoterer sånn drit.

  • Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mon tro hva Gianni Infantino føler seg som i dag?

Følte han seg fortsatt som en homofil, funksjonshemmet fremmedarbeider der han satt sammen med Mohammed bin Salman på tribunen?

6344b1f0-692b-11ed-bfea-421d32b75234

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...