Gå til innhold

Gleder du deg til Fotball-VM i Qatar i desember?


AnonymBukser

Anbefalte innlegg

AnonymBukser skrev (På 1.3.2022 den 11.54):

Du kan ikke komme på et kvinneforum og namedrop’e Eric Cantona. Det går folk hus forbi.

Har du sett ett bilde av Eric Cantona? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akryl skrev (På 20.5.2022 den 23.05):

Hvilke menneskerettigheter bryter Qatar som ikke brytes i Brasil? 

Nevn minst to stykk. 

Brasil har demokratiske valg-> Befolkningen har mulighet til å ordne de andre utfordringene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (På 29.5.2022 den 17.27):

Dere som boikotter Qatar-VM og lar være å se på p.g.a. landets brudd på menneskerettigheter, men som samtidig satt og heiet fram Johaug og co er noen frobanna hyklere! Blir kvalm av dobbeltmoralen her til lands.

Det Kina holder på med er ikke noe bedre. En banditt-nasjon av rang, som driver med idrett og mesterskap som propaganda. De sank til og med til et lavmål der de brukte en uigur i åpningsseremonien i sitt vanvittige propagandamaskineri.

Så dere hyklere som så OL men som boikotter VM i Qatar: HOLD KJEFT!

Og hvis dere tviler på hva Kina holder på med, les dette:

https://www.aftenposten.no/verden/i/wOBoeP/kraftige-reaksjoner-etter-avsloerende-bilder-av-kina-fangeleirene-dette-er-statlig-terrorisme

Det kritiseres i øst og i vest mot Qatar, mot Haalands valg av klubb, samtidig fredes våre vinterutøvere som deltar i et mesterskap i et terror-regime som Kina. Det er til å spy av. Enten får man være konsekvent og ta et felles standpunkt mot ALLE som driver med grove brudd på menneskerettigheter, ellers får man bare klappe igjen.

Jeg er absolutt enig i at de skulle vært en mye større oppmerksomhet rundt store mesterskap i Kina (og Russland).

Jeg ser veldog lite vintersport, men skulle hatt et mye klarere stamdpunkt under både Beijing- og Sochi-lekene. 

Jeg ser det lett i ettertid og tar selvkritikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agent smith skrev (9 timer siden):

Ja gleder meg🥳🥳

Jeg og VM er VM, har fulgt med samtlige Fotball-VM siden 1978 og kommer til å sitte klistret nå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/29/2022 at 5:27 PM, Urias said:

Dere som boikotter Qatar-VM og lar være å se på p.g.a. landets brudd på menneskerettigheter, men som samtidig satt og heiet fram Johaug og co er noen frobanna hyklere! Blir kvalm av dobbeltmoralen her til lands.

Det Kina holder på med er ikke noe bedre. En banditt-nasjon av rang, som driver med idrett og mesterskap som propaganda. De sank til og med til et lavmål der de brukte en uigur i åpningsseremonien i sitt vanvittige propagandamaskineri.

Så dere hyklere som så OL men som boikotter VM i Qatar: HOLD KJEFT!

Og hvis dere tviler på hva Kina holder på med, les dette:

https://www.aftenposten.no/verden/i/wOBoeP/kraftige-reaksjoner-etter-avsloerende-bilder-av-kina-fangeleirene-dette-er-statlig-terrorisme

Det kritiseres i øst og i vest mot Qatar, mot Haalands valg av klubb, samtidig fredes våre vinterutøvere som deltar i et mesterskap i et terror-regime som Kina. Det er til å spy av. Enten får man være konsekvent og ta et felles standpunkt mot ALLE som driver med grove brudd på menneskerettigheter, ellers får man bare klappe igjen.

Det er ganske mange fotballsupportere som ikke bryr seg om vintersport. Jeg er en av dem. Hvorfor skulle jeg vist et stort engasjement rundt sportarter og mesterskap jeg uansett ikke ser? Jeg engasjerer meg derimot i den skrekkelige utviklingen til FIFA, fordi jeg bryr meg om fotballens fremtid og føler at jeg og medsupportere kan si noe her. Blant annet med å protestere på lokale stadion og få klubber og norsk forbund med oss. Mot Vinter-OL vet jeg ikke hvordan jeg skulle protestert en gang, de har uansett aldri tjent noen penger på meg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvalstad45 skrev (10 timer siden):

Jeg engasjerer meg derimot i den skrekkelige utviklingen til FIFA, fordi jeg bryr meg om fotballens fremtid og føler at jeg og medsupportere kan si noe her. 

Nemlig, det er dette som er det virkelige problemet. Jeg kommer til å se de VM kampene som interesserer meg og synes ikke det er noe mer forkastelig enn å gå rundt med City, Newcastle eller PSG skjerf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal se. Hele verden er korrupt uansett. Og hva skulle det hjelpe de stakkaren i Qatar om jeg boikotter og se på tv?? 
nei ser frem til vm. Qatar har vist at har du penger nok kan du kjøpe alt. Må jo være de som har gitt Qartar vm mot mye penger enn må ta her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (På 1.3.2022 den 8.06):

Støtter tanken på boikott.

Hvis man skal ha fotball-VM i Quatar, kan man like gjerne arrangere ishockey-VM i Sahara, spille sandvolleyball på Sydpolen, og opprette en strippebar med fri sprit i Kabul.

Det ble vm i Qatar 😂😂bare p gle seg til sandvolleyball på Sydpolen 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agent smith
GrønnNellik68 skrev (5 timer siden):

Jeg skal se. Hele verden er korrupt uansett. Og hva skulle det hjelpe de stakkaren i Qatar om jeg boikotter og se på tv?? 
nei ser frem til vm. Qatar har vist at har du penger nok kan du kjøpe alt. Må jo være de som har gitt Qartar vm mot mye penger enn må ta her. 

Jepp. Enig med deg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (På 1.3.2022 den 8.06):

Støtter tanken på boikott.

Hvis man skal ha fotball-VM i Qatar, kan man like gjerne arrangere ishockey-VM i Sahara, spille sandvolleyball på Sydpolen, og opprette en strippebar med fri sprit i Kabul.

Om ikke Ishockey-VM kommer til å bli arrangert i Sahara, så kommer man knapt nærmere noe sånt enn når Saudi-Arabia absurd nok skal arrangere De asiatiske vinterlekene i 2029. De skal også være lystne på vinter-OL. Så det er bare å begynne å forberede seg på ishockey i den arabiske ørken. Ikke at det er så veldig forskjellig fra NHL i Las Vegas og Phoenix da. Det er praktisk talt ørken der også, og omtrent like glohett som i Sahara.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snok1 skrev (På 17.11.2022 den 17.32):

Brasil har demokratiske valg-> Befolkningen har mulighet til å ordne de andre utfordringene.

Det er bare på papiret. Brorparten av de fattige har ikke mulighet til å ordne noe 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte jo flire godt når det kom frem at det blir alkoholfritt arrangement der nede :)

Tar ellers lang fart og gir en stor F i arrangementet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akryl skrev (7 timer siden):

Det er bare på papiret. Brorparten av de fattige har ikke mulighet til å ordne noe 

Brorparten av de fattige i Qatar har ikke tilgang til sitt eget pass slik at de selv kan bestemme når de reiser tilbake til sitt hjemland og sine familier.

Ikke for å rosemale Brasil -det er det ingen grunn til - men Qatar er altså vesentlig og prinsipielt verre stil enn Brasil.

Dette må du bare akseptere.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil E skrev (På 17.11.2022 den 18.35):

Jeg og VM er VM, har fulgt med samtlige Fotball-VM siden 1978 og kommer til å sitte klistret nå også.

Jeg også husker 1978. Det varnåret da VM ble arrangert av militærdiktaturet i Argentina. Finaalestadion lå bare 500 meter fra diktaturets torturkamre for politiske dissidenter.

Joda, jeg husker VM i 1978. Havelange sitt første.

Happy days! 

Endret av Snok1
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...