Gå til innhold

Gleder du deg til Fotball-VM i Qatar i desember?


AnonymBukser

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig spent på egen reaksjon når det faktisk begynner. Jeg er prinsipielt helt imot, og er usikker på om jeg vil se. Fotball VM er vanligvis høytid for meg. Det gjør meg først og fremst forbanna trist over at FiFA har gjort dette. 

Gleder meg allerede til EM i Tyskland i 2024. Det skal bli fest..

Endret av Example
  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Example said:

Jeg er veldig spent på egen reaksjon når det faktisk begynner. Jeg er prinsipielt helt imot, og er usikker på om jeg vil se. Fotball VM er vanligvis høytid for meg. Det gjør meg først og fremst forbanna trist over at FiFA har gjort dette. 

Gleder meg allerede til EM i Tyskland i 2026. Det skal bli fest..

Du er vel som de fleste andre. Lett å si noe. Verre å gjøre noe. Du blir å følge med som alle de andre hyklerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

matsats skrev (2 minutter siden):

Du er vel som de fleste andre. Lett å si noe. Verre å gjøre noe. Du blir å følge med som alle de andre hyklerne.

Hvis du tenker et bidrag til å gjøre noe her er å ikke se på, slik at NRK og Tv2 får lavere seertall, så har du rett. Dog tror jeg nok at det neppe vil være særlig til bidrag, gitt at dette neppe vil påvirke deres fremtidige satsning på andre mesterskap. Jeg kommer ikke til å boikotte VM i USA og Canada av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er forferdelig umusikalsk at Qatar skal arrangere VM i fotball. Boikotter.! Skal ikke se, selv om jeg elsker fotball 😣

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballmessig gleder jeg meg, men det er selvfølgelig med bismak med tanke hvor mesterskapet holdes.

Skulle ønske det var på et annet kontinent og at det ble holdt nå til sommeren som vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias

Dere som boikotter Qatar-VM og lar være å se på p.g.a. landets brudd på menneskerettigheter, men som samtidig satt og heiet fram Johaug og co er noen frobanna hyklere! Blir kvalm av dobbeltmoralen her til lands.

Det Kina holder på med er ikke noe bedre. En banditt-nasjon av rang, som driver med idrett og mesterskap som propaganda. De sank til og med til et lavmål der de brukte en uigur i åpningsseremonien i sitt vanvittige propagandamaskineri.

Så dere hyklere som så OL men som boikotter VM i Qatar: HOLD KJEFT!

Og hvis dere tviler på hva Kina holder på med, les dette:

https://www.aftenposten.no/verden/i/wOBoeP/kraftige-reaksjoner-etter-avsloerende-bilder-av-kina-fangeleirene-dette-er-statlig-terrorisme

Det kritiseres i øst og i vest mot Qatar, mot Haalands valg av klubb, samtidig fredes våre vinterutøvere som deltar i et mesterskap i et terror-regime som Kina. Det er til å spy av. Enten får man være konsekvent og ta et felles standpunkt mot ALLE som driver med grove brudd på menneskerettigheter, ellers får man bare klappe igjen.

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (1 time siden):

Dere som boikotter Qatar-VM og lar være å se på p.g.a. landets brudd på menneskerettigheter, men som samtidig satt og heiet fram Johaug og co er noen frobanna hyklere! Blir kvalm av dobbeltmoralen her til lands.

Det Kina holder på med er ikke noe bedre. En banditt-nasjon av rang, som driver med idrett og mesterskap som propaganda. De sank til og med til et lavmål der de brukte en uigur i åpningsseremonien i sitt vanvittige propagandamaskineri.

Så dere hyklere som så OL men som boikotter VM i Qatar: HOLD KJEFT!

Og hvis dere tviler på hva Kina holder på med, les dette:

https://www.aftenposten.no/verden/i/wOBoeP/kraftige-reaksjoner-etter-avsloerende-bilder-av-kina-fangeleirene-dette-er-statlig-terrorisme

Det kritiseres i øst og i vest mot Qatar, mot Haalands valg av klubb, samtidig fredes våre vinterutøvere som deltar i et mesterskap i et terror-regime som Kina. Det er til å spy av. Enten får man være konsekvent og ta et felles standpunkt mot ALLE som driver med grove brudd på menneskerettigheter, ellers får man bare klappe igjen.

Motstanden overfor Qatar som vertskap for fotball-VM handler om mye mer enn bare landets brudd på menneskerettigheter. Den handler også om den åpenbare korrupsjonen i FIFA i tildelingsprosessen og Qatar som den klart minst egnede av søkerlandene. Tildeling av fotball-VM kan være en gylden anledning til å få dekket mye av utgiftene til utbygging og restaurering av arenaer og tilhørende infrastruktur for gjenbruk etter mesterskapet, samt å skape større interesse for fotball i landet. Det gir ikke mye mening at lille Qatar med sine få statsborgere og ubetydelige fotballtradisjoner vinner retten til å holde et mesterskap av denne størrelsen.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (1 time siden):

Dere som boikotter Qatar-VM og lar være å se på p.g.a. landets brudd på menneskerettigheter, men som samtidig satt og heiet fram Johaug og co er noen frobanna hyklere! Blir kvalm av dobbeltmoralen her til lands.

 

Hehe frobanna 😄

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 5/29/2022 at 5:27 PM, Urias said:

Dere som boikotter Qatar-VM og lar være å se på p.g.a. landets brudd på menneskerettigheter, men som samtidig satt og heiet fram Johaug og co er noen frobanna hyklere! Blir kvalm av dobbeltmoralen her til lands.

Det Kina holder på med er ikke noe bedre. En banditt-nasjon av rang, som driver med idrett og mesterskap som propaganda. De sank til og med til et lavmål der de brukte en uigur i åpningsseremonien i sitt vanvittige propagandamaskineri.

Så dere hyklere som så OL men som boikotter VM i Qatar: HOLD KJEFT!

Og hvis dere tviler på hva Kina holder på med, les dette:

https://www.aftenposten.no/verden/i/wOBoeP/kraftige-reaksjoner-etter-avsloerende-bilder-av-kina-fangeleirene-dette-er-statlig-terrorisme

Det kritiseres i øst og i vest mot Qatar, mot Haalands valg av klubb, samtidig fredes våre vinterutøvere som deltar i et mesterskap i et terror-regime som Kina. Det er til å spy av. Enten får man være konsekvent og ta et felles standpunkt mot ALLE som driver med grove brudd på menneskerettigheter, ellers får man bare klappe igjen.

Men hvorfor være så sinna? Selv om man ideelt skulle boikotte begge deler, er det ikke bedre at man i det minste boikotter en av de vs at man ikke boikotter noe?

Selv reiser jeg til England i morgen! Gleder meg til en mnd med fotball rundt om i England! Heia Norge!!

Det tullet i Qatar dropper jeg glatt, hele greia blir kunstig og falsk. Får glede med til herrenes EM i Tyskland og kvinnenes VM i Australia istedet :) 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sedna skrev (På 1.3.2022 den 9.07):

Nope, boikotter dette vm. 

Samme her fra en som elsker fotball, det er blitt helt ekstremt slik pengene bestemmer i fotballen, da blir gleden ved det hele borte. At et slikt regime kan kjøpe en arrangement og de bare kan diktere hvordan ligaer i verden skal tilpasse seg noe slikt blir for ekstremt for meg. Fotball VM hører sommeren til, og nå er dette ødelagt av et korrupt FIFA og deres mafia som betaler for dette arrangementet.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Litt tragikomisk om byggingen av stadioner i Qatar:

Den samlede publikumskapasiteten på de alle stadionanleggene bygget for VM overgår antallet statsborgere i Qatar. De er altså avhengig av fremmedarbeidere for å fylle sine stadioner. Det tror jeg Qatar må være ganske alene om her i verden. Island har flere statsborgere enn Qatar, men selv den minste av Qatars VM-stadioner har større publikumskapasitet enn alle Islands fotballstadioner til sammen.

De fjorten lagene i toppdivisjonen i Qatars fotball-liga hadde i 2016/17 et gjennomsnittlig tilskuertall på 672 tilskuere per kamp. Høyeste tilskuertall var 7703 tilskuere. Ingen av stadionene de har bygget til VM har en kapasitet lavere enn 40 000 tilskuere. Alle seriekampene den sesongen samlet totalt drøyt 122 000 tilskuere. VM-stadionene har en samlet kapasitet på 380 000 tilskuere.

Klovner i Kamp sang om at 20 000 tomme seter jubler for Lyn hver søndag. Når ligaen sparkes i gang igjen i Qatar etter VM, kommer det selv i de minste VM-stadionene i Qatar til å bli en 39 000 tomme seter jubler for [sett inn navn på tilfeldig topplag i Qatar].

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde en flott reise til England i sommer med deilig vær og flott fotball, selv om det ikke gikk så bra for Norges del. Bestemte meg omtrent den dagen Qatar fikk VM for at det skulle droppes og står for det. Skal heller ikke trykke meg inn og lese en eneste sak om denne skammen av et mesterskap på nettaviser eller lignende. Oppfordrer alle andre til å gjøre det samme.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat like mye som før, ser ikke ett eneste minutt på fotball! Men tragisk uansett at det ble lagt til et så korrupt land, hvor det også var korrupsjon som sørget for at de fikk VM🤨

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 21.5.2022 den 10.24):

Jeg er veldig spent på egen reaksjon når det faktisk begynner. Jeg er prinsipielt helt imot, og er usikker på om jeg vil se. Fotball VM er vanligvis høytid for meg. Det gjør meg først og fremst forbanna trist over at FiFA har gjort dette. 

Gleder meg allerede til EM i Tyskland i 2024. Det skal bli fest..

Jeg boikotter alle kamper og alt sportslig redaksjonelt materiale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...