Gå til innhold

Rydderevolusjonen på TV


Acer

Anbefalte innlegg

Liker programmet godt jeg, men blir sjokkert over at enkelte har fått det så overfylt etter å ha bodd der i relativt kort tid.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så dårlig utført. Hvis dette er kvaliteten TV2 skryter av som de krever masse penger fra Altibox, så skjønner jeg at Altibox ikke gidder.

Anonymkode: b6a94...fbe

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ligger ikke denne under reality tv?

Anonymkode: 8e9fc...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som irriterer meg ved dette programmet - de roter noe fryktelig når de rydder!

Alt blir lagt så pent utover i den hallen først. Men så rasker de sammen alt som skal vekk, og hiver/blander alt oppi de gule boksene. Og så TØMMER de alt ut igjen på gulvet i en stor haug! Alt som skal doneres og selges! Det blir liggende i en stor haug, sikkert mye som blir ødelagt i prosessen også, og ting blir blandet, bøyd, floket, smadret, rotet fra hverandre..

Da må jo noen gå igjennom det på nytt igjen da, det skal jo tross alt selges / doneres i fin stand vel?

Dette er ikke et rydde-program! 😭😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er gøy å se på, og har effekt på meg hver gang- får alltid lyst å rydde og kvitte meg med ting etterpå. Men- syns det er litt rart at de kvitter seg med feks uåpnede tøymyknere og tannkremer, selv om de har ørten stykker. Dette er jo forbruksvarer og det vil jo koste å kjøpe dem inn igjen. Det er noe helt annet med gamle halvtomme deodoranter og hårsprayer- det er forståelig går på søpla. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker Desta som programleder, hun er så naturlig og humoristisk.

I mange av disse hoarder programmene som går på tv både på norske og utenlandske kanaler, så synes jeg at mange av deltakerne er overvektige og det er skittent og shabby i boligen.

Sikkert bare tilfeldig?

Endret av Tough cookie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Zenhouse skrev (2 timer siden):

Syns det er gøy å se på, og har effekt på meg hver gang- får alltid lyst å rydde og kvitte meg med ting etterpå. Men- syns det er litt rart at de kvitter seg med feks uåpnede tøymyknere og tannkremer, selv om de har ørten stykker. Dette er jo forbruksvarer og det vil jo koste å kjøpe dem inn igjen. Det er noe helt annet med gamle halvtomme deodoranter og hårsprayer- det er forståelig går på søpla. 

Jeg håper virkelig ikke at de bare blir kastet, det burde doneres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne Z skrev (18 timer siden):

Imponerende mengder kattehår!

Usj, eg fikk grøsser på ryggen bare av å se det hjemmet der på skjermen. Kattehår virkelig overalt. Til og med klærne som de gikk med og de som hang rene på tørkestativet. Lurer på om klesrulle var en av tingene de hadde mye av i det hjemmet 🤔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

morgenkåpedyret skrev (24 minutter siden):

Usj, eg fikk grøsser på ryggen bare av å se det hjemmet der på skjermen. Kattehår virkelig overalt. Til og med klærne som de gikk med og de som hang rene på tørkestativet. Lurer på om klesrulle var en av tingene de hadde mye av i det hjemmet 🤔 

Så enig! En ting er å ha det rotete, noe annet er å ha det direkte møkkete og uflidd.

Det var jo hybelkaniner som var så store at de sikkert kunne blitt dressert til å gå ut selv. Greit nok at de hadde to katter som røyter, men det er bare desto større grunn til å støvsuge. Vi har to katter+hund, og må støvsuge regelmessig. Nå som de har fått unna endel ting og de har gulvplass igjen så burde de investert i en robotstøvsuger 

Vakker kake hun hadde bakt, men etter å ha pløyet meg gjennom flere rom som tydeligvis ikke støvsugeren eller vaskefilla hadde vært i nærheten av siden de flyttet inn så hadde jeg ikke spist den kaken. Ikke ei kake som hadde blitt baket under så uhygieniske forhold. 

Mon tro hvor lenge de klarer å holde leiligheten ren og i orden. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (18 timer siden):

Jeg håper virkelig ikke at de bare blir kastet, det burde doneres.

Det som ikke er direkte ødelagt eller helt slitt og som av den grunn kastes blir donert/gitt bort eller solgt :) 

Var en som kvittet seg med ei frimerkesamling på 62 000 frimerker, i fine permer, regner med at de ble solgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, morgenkåpedyret said:

Usj, eg fikk grøsser på ryggen bare av å se det hjemmet der på skjermen. Kattehår virkelig overalt. Til og med klærne som de gikk med og de som hang rene på tørkestativet. Lurer på om klesrulle var en av tingene de hadde mye av i det hjemmet 🤔 

Vi har katt og må jevnlig kjøre skylleprogram på vaskemaskinen, ellers får vi kattehår på klærne vi vasker. Og vi støvsuger hver dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvplanke skrev (1 minutt siden):

Vi har katt og må jevnlig kjøre skylleprogram på vaskemaskinen, ellers får vi kattehår på klærne vi vasker. Og vi støvsuger hver dag.

Det blir uansett ikke sånn som hos det paret hvis man har normal hygiene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røffetøffa skrev (2 timer siden):

Liker bedre Synnøve rydder opp!

Ser på det nå for å sjekke hvordan det er, er han der Rune han samme som fra oppussing på en dag? Lignet veldig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan ikke forstå at de som har det så ekstremt uryddig, vil være med i et TV program og viste det fram. Jeg forstår de trenger hjelp til opprydding, det kan de få hjelp til uten å legge det ut på en TV-kanal. 

Endret av Oppland
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppland skrev (4 timer siden):

Jeg kan ikke forstå at de som har det så ekstremt uryddig, vil være med i et TV program og viste det fram. Jeg forstår de trenger hjelp til opprydding, det kan de få hjelp til uten å legge det ut på en TV-kanal. 

Jeg tror at de er helt desperate etter hjelp. Kanskje noen andre har meldt de på? Og når de får tilbudet så er det for godt til å si nei? 😊

 

Når barna sier at de ikke vil ha venner på besøk hjemme pga rotet, så burde det ringe en bjelle i hodet til foreldrene. 
 
Syns programmet burde hatt mye mer fokus på forbruk og sløseri. Det er gjennomgående i alle episodene at deltakerne har et enormt forbruk. Vil forbruket stoppe etter opprydningen? Tvilsomt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

acna skrev (13 minutter siden):

Jeg tror at de er helt desperate etter hjelp. Kanskje noen andre har meldt de på? Og når de får tilbudet så er det for godt til å si nei? 😊

 

Når barna sier at de ikke vil ha venner på besøk hjemme pga rotet, så burde det ringe en bjelle i hodet til foreldrene. 
 
Syns programmet burde hatt mye mer fokus på forbruk og sløseri. Det er gjennomgående i alle episodene at deltakerne har et enormt forbruk. Vil forbruket stoppe etter opprydningen? Tvilsomt.

Det hadde vert perfekt hvis de hadde tatt med den miljømessige siden av forbruket samt økonomisk side. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men det siste paret var i mine øyne ekstremt Harry og uhygieniske. Får håpe de klarer å holde det ryddig og da har mulighet til å vaske ordentlig. Mulig det er behov for en psykolog her også!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...