Gå til innhold

Rydderevolusjonen på TV


Acer

Anbefalte innlegg

Liker programmet, men har merket meg at det alltid er kvinnen i forholdet som er så altfor emosjonelt knyttet til tingene, mannen er mye mer lysten på å kaste og kvitte seg med ting. Undret meg litt over dette, her er det nemlig helt motsatt😅 Syns de episodene som har vært til nå har vært alt for like.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ctrl skrev (På 10.3.2022 den 16.06):

Enig. Har sett 3 episoder nå, og jeg føler egentlig jeg ser det samme hver gang. Samme "kaoset", samme minnene, samme følelsene, samme reaksjonene, samme "maset" fra Desta og stort sett samme resultat. Man vet hva som kommer til enhver tid.

Helt enig. Har sett de tre episodene som har gått til nå og synes programmet er veldig repetitivt. Handligen er så forutsigbar at det rett og slett blir kjedelig.

Jeg hadde i utgangspunktet forhåpninger om at dette skulle handle mer om prosessen med å sortere, kvitte seg med ting og så å rydde og lage system. At fokuset skulle ligge mer på å rydde og få system, ikke at det skulle være en slags light-versjon av de amerikanske seriene om "hoarders" der folk er sykelig knyttet til tingene sine og må ha psykologhjelp for å kaste noe som helst.

Jeg har dessuten en følelse av at noe av "dramaet" rundt å gi slipp på ting er overdrevet/iscenesatt for å skape det forventete innholdet i programmet. Det ville vært lite "spenning" om folk bare ga slipp på ting uten å protestere... Altså, jeg tviler ikke på at noen av reaksjonene er genuine, men tenker at når man melder seg på et sånt program er man forberedt på å kvitte seg med ting og har (forhåpentligvis) også tenkt litt gjennom hva man kan gi slipp på i forkant. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christiane_W skrev (9 timer siden):

 

 

Jeg har dessuten en følelse av at noe av "dramaet" rundt å gi slipp på ting er overdrevet/iscenesatt for å skape det forventete innholdet i programmet. Det ville vært lite "spenning" om folk bare ga slipp på ting uten å protestere... Altså, jeg tviler ikke på at noen av reaksjonene er genuine, men tenker at når man melder seg på et sånt program er man forberedt på å kvitte seg med ting og har (forhåpentligvis) også tenkt litt gjennom hva man kan gi slipp på i forkant. 

Hvis det bare hadde vært å tenke seg om hadde jo folk klart å ta opprydningen selv. Det er jo folk som ikke klarer det...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Christiane_W skrev (11 timer siden):

Helt enig. Har sett de tre episodene som har gått til nå og synes programmet er veldig repetitivt. Handligen er så forutsigbar at det rett og slett blir kjedelig.

Jeg hadde i utgangspunktet forhåpninger om at dette skulle handle mer om prosessen med å sortere, kvitte seg med ting og så å rydde og lage system. At fokuset skulle ligge mer på å rydde og få system, ikke at det skulle være en slags light-versjon av de amerikanske seriene om "hoarders" der folk er sykelig knyttet til tingene sine og må ha psykologhjelp for å kaste noe som helst.

Jeg har dessuten en følelse av at noe av "dramaet" rundt å gi slipp på ting er overdrevet/iscenesatt for å skape det forventete innholdet i programmet. Det ville vært lite "spenning" om folk bare ga slipp på ting uten å protestere... Altså, jeg tviler ikke på at noen av reaksjonene er genuine, men tenker at når man melder seg på et sånt program er man forberedt på å kvitte seg med ting og har (forhåpentligvis) også tenkt litt gjennom hva man kan gi slipp på i forkant. 

Jeg tror ikke det er iscenesatt, folk er faktisk så knyttet til tingene sine og de undervurderer på forhånd hvor mye de lett klarer å kvitte seg med.

Det jeg ikke skjønner helt er at det er så fryktelig mye fokus på disse stoffene. Ha heller fokus på å kjøpe mindre og gi folk tips når det kommer til hvordan man kan style få plagg slik at man føler at man klarer seg med mindre. Det er begrenset hvor mange lappetepper og grytekluter man trenger, så å bruke alle gamle tekstiler på nytt er ikke nødvendig å vise i hver episode. Kanskje vi kunne sett hvordan man kan bruke andre ting og materialer på nye måter? Å sy er heller ikke enkelt uten symaskin, noe jeg tror ganske få har i 2022... Så var det det å klare å sy pent nok til at man ikke bare lager søppel. Nei, jeg vet ikke, jeg synes bare det er rart at det er sånt fokus på disse stoffene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, loveli said:

Jeg tror ikke det er iscenesatt, folk er faktisk så knyttet til tingene sine og de undervurderer på forhånd hvor mye de lett klarer å kvitte seg med.

Det jeg ikke skjønner helt er at det er så fryktelig mye fokus på disse stoffene. Ha heller fokus på å kjøpe mindre og gi folk tips når det kommer til hvordan man kan style få plagg slik at man føler at man klarer seg med mindre. Det er begrenset hvor mange lappetepper og grytekluter man trenger, så å bruke alle gamle tekstiler på nytt er ikke nødvendig å vise i hver episode. Kanskje vi kunne sett hvordan man kan bruke andre ting og materialer på nye måter? Å sy er heller ikke enkelt uten symaskin, noe jeg tror ganske få har i 2022... Så var det det å klare å sy pent nok til at man ikke bare lager søppel. Nei, jeg vet ikke, jeg synes bare det er rart at det er sånt fokus på disse stoffene...

Her er jeg veldig uenig. Jeg elsker at Ingrid er med og viser hvordan tingene de har kan få et nytt liv. Sengeteppet ble kjempefint og stolen hun trakk om så jo mye mer dyr og eksklusiv ut med en gang.

Jeg har symaskin, og det tror jeg ca halvparten av venninnene mine har, vi er i 30-årene. Jeg syr ganske pent etter å ha brukt mye tid på å det, men vil si at selv en nybegynner kan lage mye ting og få glede av det.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest loveli
Gulvplanke skrev (30 minutter siden):

Her er jeg veldig uenig. Jeg elsker at Ingrid er med og viser hvordan tingene de har kan få et nytt liv. Sengeteppet ble kjempefint og stolen hun trakk om så jo mye mer dyr og eksklusiv ut med en gang.

Jeg har symaskin, og det tror jeg ca halvparten av venninnene mine har, vi er i 30-årene. Jeg syr ganske pent etter å ha brukt mye tid på å det, men vil si at selv en nybegynner kan lage mye ting og få glede av det.

Jeg skulle bare ønske at det kunne vært litt variasjon. Nå er jo hvert program helt likt det forrige, også når det kommer til disse stoffene. Hadde de hatt ulike håndtverkere som viste oss ulike tips og triks til hva man kan bruke ulike materialer til så hadde det vært mer spennende. Men det er jo bra at du liker det, så slipper du å lide deg igjennom stoff-delene av programmet slik som meg. 🥲

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt skuffa over dette programmet. Trodde det skulle være mer fokus på rydding, selve prosessen med det, og at de ville vise hvor mye duplikater folk ofte har av ting, og hvordan de velger ut hva de vil beholde. De bruker jo tydelig mye ressurser på å legge alt utover i den hallen, men vi får jo nesten ikke se noe av det!

Mye av programmet «sløses» bort på å høre personlige historier, og resten av programmet handler om oppussing og sy-prosjekter. Jeg vil se mer av ryddingen!

Syns flere slike type programmer roter seg bort ved at de blander inn oppussing/fornying av huset. Det er egne programmer for sånt! Jeg vil ha et rydde-program som kun handler om rydding jeg! 😄

  • Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5by5 skrev (2 timer siden):

Er litt skuffa over dette programmet. Trodde det skulle være mer fokus på rydding, selve prosessen med det, og at de ville vise hvor mye duplikater folk ofte har av ting, og hvordan de velger ut hva de vil beholde. De bruker jo tydelig mye ressurser på å legge alt utover i den hallen, men vi får jo nesten ikke se noe av det!

Mye av programmet «sløses» bort på å høre personlige historier, og resten av programmet handler om oppussing og sy-prosjekter. Jeg vil se mer av ryddingen!

Syns flere slike type programmer roter seg bort ved at de blander inn oppussing/fornying av huset. Det er egne programmer for sånt! Jeg vil ha et rydde-program som kun handler om rydding jeg! 😄

Sånn går det når de istedenfor å finne på et nytt program så kjøper de et konsept fra et annet land. Da må man følge den malen i det konseptet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverre at det ser like rotete ut hos disse folkene nå. Er man rotete som person så hjelper det ikke bare å kvitte seg med halvparten av rotet sitt, man har fortsatt plenty av ting som kan lage rot.

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommernatt skrev (13 timer siden):

Jeg tror dessverre at det ser like rotete ut hos disse folkene nå. Er man rotete som person så hjelper det ikke bare å kvitte seg med halvparten av rotet sitt, man har fortsatt plenty av ting som kan lage rot.

Og man blir ikke mindre hoarder av at noen kommer og rydder for deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv2  burde lage et oppfølgingsprogram, der de besøker de igjen etter et halvt år :) 

Syns programmet er artig og underholdende..og er jo en tankevekker og. Vi har det ryddig, men når har jo feks 4 middagsserviser selv ,sikkert 60-70 glass med stort og smått.. vann,vin, øl, whisky,cognac,snaps... et lass med kaffekopper.

mange bøker som aldri blir lest en gang til..for mye av både håndklær,sengeklær..  og eg rydder og sorterer jevnlig ;) 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe galt i å ha mye ting (som flere serviser, mye håndklær) osv så lenge man holder orden, har kontroll og det går an å vaske - og at man ikke kveles av tingene sine. 
 

Problemet for de som er med i programmet er jo at tingene tar over, og at alt flyter og de blir stresset av det. 
 

Det er forskjellen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wenda skrev (På 15.3.2022 den 1.03):

Sånn går det når de istedenfor å finne på et nytt program så kjøper de et konsept fra et annet land. Da må man følge den malen i det konseptet

Hva heter originalen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (På 21.2.2022 den 21.25):

medan menn går på Biltema, og  kjøper byggvarer til boligen, eller deler til bilen.  

Åå, mannfolka har da jammen sine ting de samler på, de også. Her hos oss er det mannen som tar vare på det meste som er kjekt å ha i sann Øystein Sunde-stil. X antall verktøykasser med verktøy som andre ikke vil ha lenger, selv om det meste er ukurante varianter som ingen bruker. Radiostyrte leker, samlinger av bøker, blader og filmer. Båtmotorer som "kan selges igjen for mye mer når de er fikset". For å nevne noe.... 

 

Tilføyelse: At mange kvinner shopper klær, nips og sminke de egentlig ikke trenger skal jeg ikke nekte for. Jeg er selv en som finner større glede i klær og sko enn drill, skruer og riktig interiørpolish til bilen. Men at det bare er kvinnfolk som har alt for mye unødvendig husafyll, det er jeg uenig i. 

Endret av Vimsepetra
La til noe
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalen lå på Netflix for en del år tilbake. Tror den var canadisk og at det var en dame med navn Jill Pollack eller et lignende navn som hadde den. Den var mer ekstrem for deltagerne skulle leve med kun det absolutt nødvendigste i to uker før de dro til hallen for å velge det de ville beholde. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mammabamma skrev (5 minutter siden):

Originalen lå på Netflix for en del år tilbake. Tror den var canadisk og at det var en dame med navn Jill Pollack eller et lignende navn som hadde den. Den var mer ekstrem for deltagerne skulle leve med kun det absolutt nødvendigste i to uker før de dro til hallen for å velge det de ville beholde. 

Var det den samme serien hvor ene damen hadde mange katter hvorav flere var døde og de fant skjelett rester? Så forstyrrende 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammabamma skrev (16 minutter siden):

Originalen lå på Netflix for en del år tilbake. Tror den var canadisk og at det var en dame med navn Jill Pollack eller et lignende navn som hadde den. Den var mer ekstrem for deltagerne skulle leve med kun det absolutt nødvendigste i to uker før de dro til hallen for å velge det de ville beholde. 

Denne kanskje?

IMG_20220318_180949.thumb.jpg.f7779eeb89054d112e83d9be1c09577c.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det er litt spesielle ting de redesigner. At de redesigner bare for å redesigne. Sengeteppe av mine gamle jeans og pute av barna mine sine gamle bodyer? Nei takk :riste:

  • Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...