Gå til innhold

Rydderevolusjonen på TV


Acer

Anbefalte innlegg

Sommernatt skrev (50 minutter siden):

Synes også det er litt spesielle ting de redesigner. At de redesigner bare for å redesigne. Sengeteppe av mine gamle jeans og pute av barna mine sine gamle bodyer? Nei takk :riste:

Nei! Bare nei!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har bare sett de to første episodene før tv2play abonnementet gikk ut, men var litt skuffet over at de ikke viste så mye av noe egentlig. Greit program til å ha på i bakgrunn. Ble veldig inspirert til å rydde da, så har tømt veeldig mye av (unødvendige) ting jeg har samlet på i årevis 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerke987 skrev (5 minutter siden):

Har bare sett de to første episodene før tv2play abonnementet gikk ut, men var litt skuffet over at de ikke viste så mye av noe egentlig. Greit program til å ha på i bakgrunn. Ble veldig inspirert til å rydde da, så har tømt veeldig mye av (unødvendige) ting jeg har samlet på i årevis 🤩

Deilig å bli kvitt ting man ikke trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 18.3.2022 den 17.59):

Var det den samme serien hvor ene damen hadde mange katter hvorav flere var døde og de fant skjelett rester? Så forstyrrende 😕 

Nei, dette tror jeg er Hoarders/Ekstreme samlere. Det er Rydderevolusjonen på speed, går på TV4.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gladidagogså skrev (På 18.3.2022 den 9.36):

Tv2  burde lage et oppfølgingsprogram, der de besøker de igjen etter et halvt år :) 

Syns programmet er artig og underholdende..og er jo en tankevekker og. Vi har det ryddig, men når har jo feks 4 middagsserviser selv ,sikkert 60-70 glass med stort og smått.. vann,vin, øl, whisky,cognac,snaps... et lass med kaffekopper.

mange bøker som aldri blir lest en gang til..for mye av både håndklær,sengeklær..  og eg rydder og sorterer jevnlig ;) 

 

 

Bare en liten digresjon. Jeg syns ikke 60-70 glass er mye. Selv har jeg ca 100 og syns egentlig det er lite, og jeg har en semi minimalistisk stil. 🙈🙈🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet skrev (52 minutter siden):

Bare en liten digresjon. Jeg syns ikke 60-70 glass er mye. Selv har jeg ca 100 og syns egentlig det er lite, og jeg har en semi minimalistisk stil. 🙈🙈🙈

Lite i forhold til hva? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Holder du ofte store middagsselskaper/ sammenkomster der det er behov mange ulike glass til ulike sorter drikke, kan jeg se behovet.

Ellers er det jo en viss forskjell mellom minimalisme som interiørstil/estetisk uttrykk og som livsstil/levemåte, selv om en minimalistisk estetikk ofte gjenspeiles i hjemmene til de som liker å leve med mindre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roci skrev (6 minutter siden):

Lite i forhold til hva? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Holder du ofte store middagsselskaper/ sammenkomster der det er behov mange ulike glass til ulike sorter drikke, kan jeg se behovet.

Ellers er det jo en viss forskjell mellom minimalisme som interiørstil/estetisk uttrykk og som livsstil/levemåte, selv om en minimalistisk estetikk ofte gjenspeiles i hjemmene til de som liker å leve med mindre.

Ja forstår nysgjerrigheten. Med lite mener jeg at vi kun har ett sett «allround» vinglass til 12 pers og ett annet til 8. Fornøyd med «allround» glass, men kunne tenke meg minst ett sett til. Når vi har selskaper har jeg liksom aldri noe å veksle på. Vi har gjester 5-8 x i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalitet skrev (18 minutter siden):

Ja forstår nysgjerrigheten. Med lite mener jeg at vi kun har ett sett «allround» vinglass til 12 pers og ett annet til 8. Fornøyd med «allround» glass, men kunne tenke meg minst ett sett til. Når vi har selskaper har jeg liksom aldri noe å veksle på. Vi har gjester 5-8 x i året. 

Da skjønner jeg 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner mye i dette programmet. Det mangler rett og slett en psykolog føler jeg.  Programlederne går rundt i huset å fniser og ler av kaoset, men hos flere ligger det tydelig diverse traumer i bunnen. Nyeste episode syns jeg var vond på dette området. Det føltes bare skikkelig feil å «håne» hjemmet en mor som har vært gjennom så mye vondt.

I tillegg savner jeg konkrete forslag og tips for å få et ryddigere og mer praktisk hjem. «Kvitt deg meg halvparten» løser ikke problemet uten struktur og plan i hjemmet. Programmet har potensialet da

  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris

De hjelper de veldig, tror det uansett er lettere for de etterpå og at se ser selv hvor mye lettere hverdagen blir med mindre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes verken Desta eller Ingrid ler eller håner noen. Som programleder virker Desta både varm og personlig. Trioen med med Mads, Desta og Ingrid har god kjemi.

Synes episoden i dag var fin, jeg. Moren selv forklarer at det hopet seg opp etter at sønnen døde og et samlivsbrudd, men hun og døtrene virket da både takknemlige og svært glade over resultatet. Nå ble det et hyggelig hjem igjen. Jeg liker også  at de bare rydder, maler noen vegger og gjenbruker eksisterende møbler. Det er fortsatt det samme hjemmet, bare ryddigere. Det eneste jeg stusser på er alle disse boksene fra Clas Ohlson i hver en skuff, men det er kanskje sånn ryddeguruer liker (+ at de er sponsorer).

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Kvalitet skrev (På 20.3.2022 den 10.18):

Bare en liten digresjon. Jeg syns ikke 60-70 glass er mye. Selv har jeg ca 100 og syns egentlig det er lite, og jeg har en semi minimalistisk stil. 🙈🙈🙈

Men, men, hvordan?? 😅

Vi har 18glass... 🙈 oppvaskmaskinen går hver dag, bruker kanskje bare halvparten av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (21 minutter siden):

Men, men, hvordan?? 😅

Vi har 18glass... 🙈 oppvaskmaskinen går hver dag, bruker kanskje bare halvparten av dem.

18 er sikkert nok ;)  men eg har mange vinglass i krystall ...rød,hvit,bobler,vann,whisky,cognac.,snaps.og noen arvegods glass

så er det glassene i kjøkkenskapet... 12 pintglass, og vann/juice i 3 forksjellige størrelser, 8 av hver ( vet...trenger bare EN type ) Så er det noen gamle vinglass som er hverdagsvinglass...og DET e tullete;) de skal eg rydde bort i morgen!! :)  og legge de ilag med det serviset eg ryddet bort forrige uke og skal gies bort :) 

Når eg var mye yngre,20årene,  ,hadde eg vel bare akkurat de eg trengte ..og ølglass fra diverse utesteder 😜 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker ikke at "rydderne" ler og ojjer seg imellom over hva folk har når de ser inn i alle krinkelkroker. Ja, det er mye, men forhold dere hyggelig, nøytralt og profesjonelt når dere skal gjøre en slik jobb, til og med på tv. Ikke le av dem, Desta Marie. :nei: 

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Gladidagogså skrev (5 minutter siden):

18 er sikkert nok ;)  men eg har mange vinglass i krystall ...rød,hvit,bobler,vann,whisky,cognac.,snaps.og noen arvegods glass

så er det glassene i kjøkkenskapet... 12 pintglass, og vann/juice i 3 forksjellige størrelser, 8 av hver ( vet...trenger bare EN type ) Så er det noen gamle vinglass som er hverdagsvinglass...og DET e tullete;) de skal eg rydde bort i morgen!! :)  og legge de ilag med det serviset eg ryddet bort forrige uke og skal gies bort :) 

Når eg var mye yngre,20årene,  ,hadde eg vel bare akkurat de eg trengte ..og ølglass fra diverse utesteder 😜 

Aaaaah, jeg tenkte drikkeglass! Med vinglass i ulike typer, cognac, champagne osv så ligger vi nok likt. 😺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (6 timer siden):

Men, men, hvordan?? 😅

Vi har 18glass... 🙈 oppvaskmaskinen går hver dag, bruker kanskje bare halvparten av dem.

Hva med vinglass? Penglass? Hverdagsglsss? 18 glass, har dere dårlig økonomi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvalitet skrev (4 minutter siden):

Hva med vinglass? Penglass? Hverdagsglsss? 18 glass, har dere dårlig økonomi? 

Her vurderer jeg å fjerne vinglass og andre småglass til bayleys osv,jeg drikker ikke alkohol lenger og de tar bare opp unødvendig plass.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Kvalitet skrev (8 minutter siden):

Hva med vinglass? Penglass? Hverdagsglsss? 18 glass, har dere dårlig økonomi? 

Har svart lenger oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (På 3/18/2022 den 17.59):

Var det den samme serien hvor ene damen hadde mange katter hvorav flere var døde og de fant skjelett rester? Så forstyrrende 😕 

Så at du fikk svar av noen andre, men jeg må bare kommentere denne, for den episoden der har brent seg fast! Når de endelig fikk avdekket sofaen under alt rotet/søppelet i stua og dro den frem så lå det et katte-skjelett under den og hun dama som bodde der bare "åh, er det der du var?" Fy søren.

Tenk å leve sånn, tenk å være så syk. Jeg synes Horders gjør mye riktig der, det er stort fokus på at samlemani er en sykdom utløst av traumer, og det er alltid med en psykolog. De prøver så godt de kan å rydde etter beboernes ønsker og tempo, de er respektfulle og jeg har aldri sett de le av noen. Deltakerne får oppfølging etterpå. 

Hoppetaujenta skrev (7 timer siden):

Liker ikke at "rydderne" ler og ojjer seg imellom over hva folk har når de ser inn i alle krinkelkroker. Ja, det er mye, men forhold dere hyggelig, nøytralt og profesjonelt når dere skal gjøre en slik jobb, til og med på tv. Ikke le av dem, Desta Marie. :nei: 

 

Det er nettopp det. Hjemmet og eiendelene våre er fryktelig privat. Vi seere skal bli underholdt og sjokkert over noe som er personlig og sårt for den som bor der. 

Rydding og organisering er jo gøy å se på, det blir jo kjempefint! Men det spørs om det varer så lenge, når de underliggende problemene ikke blir løst. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes de er flinke jeg, men hadde ikke lagd meg store forventninger på forhånd🤷🏼‍♀️
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...