Gå til innhold

Mistenksomhet ...

Fremhevede innlegg

Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
23 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer det som et sjokk på deg at noen velger partner ut fra personlighet? Du derimot trekker fram at hun er flott utseendemessig som det viktigste å nevne om henne, og så sier du i neste post at personligheten har du ikke valgt. Hva sier det om dine verdier?

Anonymkode: bce98...d14

Endret av Alvarin
Videoannonse
Annonse
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
23 hours ago, nomore82 said:

Helt enig. Har ikke påstått noe annet.

Endret av Alvarin
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
23 hours ago, AnonymBruker said:

Men om "E" ikke ønsker og være bestevenn med eksen til ts så kan ingen tvinge hun til det. La hun være I fred.

Anonymkode: 0e06e...ba4

Endret av Alvarin
Skrevet
Alvarin skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri forventet eller ønsket at min tidligere og nåværende samboer skal bli bestevenner, og jeg har i hvert fall aldri hatt planer om å tvinge dem til det. Det er ingen grunn til å dikte opp stråmenn.

Jeg beskriver en gjensidig mistenksomhet som går ut over samarbeidet rundt gutten og over mitt forhold til min nåværende samboer (E). Eks og E kommer til å møtes før eller senere uansett, og livet blir bedre for alle parter om de kan være på talefot. Det kan jo også være at hvis de har direkte kontakt, kan de finne ut at de ikke har noen grunn til å mistro hverandre. For det tror jeg ikke de har.

Alvarin skrev (1 minutt siden):

Sukk ...
Har jeg skrevet at noen skal tvinge min tidligere og nåværende samboer til å bli bestevenner?

Men du prøver gjentatte ganger - i følge deg selv - å få de til å treffes for å gjøre samarbeidet lettere til tross for at E har vært tydelig på at hun ikke ønsker det. Og så går du til eksen og prøver å glatte over det.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser to utfordringer. 

1. Nydama di er psyk og trenger hjelp med volden hun utøver. 

2. Du forventer at nydama skal ta del i omsorg av ditt barn, bli venner med exen din og du snakker nedlatende om nydama til eksen. God dag mann økseskaft 

Jeg forstår at nydama er forbanna, men jeg aksepterer overhodet ikke volden hun utøver mot deg. Forholdet burde virkelig revurderes, gjerne med en tredjepart. 

Anonymkode: b0810...46d

• Liker 5
Skrevet

Men hvorfor har dere det store behovet for koordinering av samvær når gutten er 17 år?

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, Alvarin said:

Sukk ...
Har jeg skrevet at noen skal tvinge min tidligere og nåværende samboer til å bli bestevenner?

Du gjentar deg og insisterer på at det er så viktig at din samboer skal ha kontakt med din eks. Sukk 

• Liker 4
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
21 hours ago, AnonymBruker said:

Du gjentar deg og insisterer på at det er så viktig at din samboer skal ha kontakt med din eks. Sukk 

Endret av Alvarin
Skrevet (endret)
Alvarin skrev (2 minutter siden):

At de kan være på talefot, at det ikke oppstår scener mellom dem om/når de møtes, og at de ikke mistror hverandre. Det er målet mitt.

Men hvorfor ER dette så viktig? Når skal de møtes? Det hadde vært veldig sært om min far skulle være kompis med min stefar. Eller min mor venninne med min stemor. Jada, i noen anledninger treffes de jo, men det hører jo til sjeldenhetene. Din nåværende dame må ta seg sammen, og det må du også. Det er ikke din sak å skape et unaturlig bånd mellom de. 

Endret av Lacuna
  • Liker 1
Skrevet
Alvarin skrev (7 minutter siden):

At de kan være på talefot, at det ikke oppstår scener mellom dem om/når de møtes, og at de ikke mistror hverandre. Det er målet mitt.

Normalt oppegående mennesker, voksne til og med, klarer å møtes i noen sekunder og kanskje minutter uten at det skal oppstå scener.

Dersom dette er en reell frykt du har så enten;
- overdramatiserer du noe ekstremt på hva som kan skje
- har en kjæreste og eks som ikke klarer å oppføre seg

Jeg skriver det i en del andre tråder innimellom og men føler og det passer her. De er ikke ditt ansvar - du kan ikke fikse andre!

• Liker 2
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser to utfordringer. 

1. Nydama di er psyk og trenger hjelp med volden hun utøver. 

2. Du forventer at nydama skal ta del i omsorg av ditt barn, bli venner med exen din og du snakker nedlatende om nydama til eksen. God dag mann økseskaft 

Jeg forstår at nydama er forbanna, men jeg aksepterer overhodet ikke volden hun utøver mot deg. Forholdet burde virkelig revurderes, gjerne med en tredjepart. 

Anonymkode: b0810...46d

Endret av Alvarin
Skrevet
Alvarin skrev (2 minutter siden):

Foventer jeg at hun skal bli venn med eksen. Nei, men jeg vil unngå mistenksomhet, utskjelling og aggresjon som skader alle partene. Hvordan kan jeg bidra til det?

Har jeg beskrevet nydama på en nedlatende måte til eksen? Nei, men hvordan kan jeg forklare at nydama ikke vil forholde seg til eksen? Skal jeg si at det egentlig er jeg som ikke vil at de skal møtes? Skal jeg si at E ikke vil møte henne? Skal jeg holde det gående med at det passer ikke akkurat nå, men ... Så jeg har sagt diplomatisk at "E er litt forsiktig sosialt". Det er ikke nedlatende. 

Utskjelling og aggresjon? Kom igjen da. Aksepterer du dette? Herrejemini hva folk er villig til å godta.

Uansett. Mistenksomhet kan du sannsynligvis heller ikke fikse. Det unngås i det daglige i normale forhold ved at en er åpne, har god dialog, kommunikasjon og takhøyde for hverandre. Og ikke minst avklarte grenser. Viktigst av alt, tillit.

Dette er ikke noe du kan fikse ved at de treffes. Det blir som å slå av sikringen etter at komfyren har tatt fyr - det har ingen effekt.

Dersom det er eksen som maser om å få møtes er det kanskje på tide å sette ned foten?

Skrevet

Dette er en selvoppfyllende profeti, E oppfører seg på en slik måte at alle skyves bort og så blir hun skeptisk til folk fordi de alltid forlater henne (med rette) jeg hadde ikke orket en slik oppførsel fra partner. 

• Liker 7
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
21 hours ago, Lacuna said:

Men hvorfor ER dette så viktig? Når skal de møtes? Det hadde vært veldig sært om min far skulle være kompis med min stefar. Eller min mor venninne med min stemor. Jada, i noen anledninger treffes de jo, men det hører jo til sjeldenhetene. Din nåværende dame må ta seg sammen, og det må du også. Det er ikke din sak å skape et unaturlig bånd mellom de. 

Endret av Alvarin
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
21 hours ago, Carrot said:

Dette er en selvoppfyllende profeti, E oppfører seg på en slik måte at alle skyves bort og så blir hun skeptisk til folk fordi de alltid forlater henne (med rette) jeg hadde ikke orket en slik oppførsel fra partner. 

Endret av Alvarin
Skrevet
Alvarin skrev (1 minutt siden):

Jeg tror hun har en del utrygghet i forhold til andre generelt.

og du skal hva, redde henne fra seg selv ved å finne i deg i en uakseptabel oppførsel fordi du vil vise henne kjærlighet uansett hva? Det kan gå bra, men det kan også gå ut over barna dine, venner (som det har gjort) osv osv osv.. Jeg hadde ikke akseptert slik oppførsel fra noen, aller minst noen som påstår å være glad i meg. 

• Liker 4
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
21 hours ago, nomore82 said:

Normalt oppegående mennesker, voksne til og med, klarer å møtes i noen sekunder og kanskje minutter uten at det skal oppstå scener.

Dersom dette er en reell frykt du har så enten;
- overdramatiserer du noe ekstremt på hva som kan skje
- har en kjæreste og eks som ikke klarer å oppføre seg

Jeg skriver det i en del andre tråder innimellom og men føler og det passer her. De er ikke ditt ansvar - du kan ikke fikse andre!

Endret av Alvarin
Skrevet
Alvarin skrev (Akkurat nå):

Etter min mening har jeg nok en kjæreste og en eks som ikke kan oppføre seg så voksent og rasjonelt som jeg hadde håpet. Kan det likevel være en mulighet for at situasjonen kan fikses ... litt? 

Fikses? Det kan jeg ikke svare på.

Men håndterbar? Levelig? Kanskje - men da må du stille krav til begge to. Og ha ryggrad nok til å stå i mot.

• Liker 3
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
23 hours ago, nomore82 said:

Tre år siden dere solgte huset. Og fire og et halvt år siden siden dere besluttet å avslutte forholdet.

Å bruke så lang tid på å fordele eiendeler..... hvor mye har dere EGENTLIG? Dette er og tullete å holde på med. Fordel eiendelene og kom dere videre for guds skyld. "Vil du ha X, Y og Z? Flott - kom og hent!".

Jeg forsvarer ikke E, men jeg skjønner jo etterhvert at hun sannsynligvis går igjennom mye frustrasjon pga deg og eksen.

Endret av Alvarin
Gjest Alvarin
Skrevet (endret)
20 hours ago, nomore82 said:

Fikses? Det kan jeg ikke svare på.

Men håndterbar? Levelig? Kanskje - men da må du stille krav til begge to. Og ha ryggrad nok til å stå i mot.

Endret av Alvarin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...