Gå til innhold

Farmen Kjendis 2023 - TV2 - Ingen spoiling!

Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Gjest Atheena

Marit blir tatt helt på senga og Trond er uklar og ullen. Hun forstår jo egentlig ikke hva han snakker om og han tar den «typiske» med å si at hun må vite selv hvorfor han er forbanna. Veldig hersketeknikk og veldig lite realt. Hadde han heller vært direkte så kunne de oppklart situasjonen.  Samt at han løper bort til de andre slik at han får alle på sin side. Jan Tore går helt i bresjen for Trond uten å ha alle fakta på bordet. 

Syns Sofie var god der med å si i fra. Hun har også vært veldig tydelig med Trond og mye mer real i måten å si i fra på. 

Trond er en typisk lavmælt fyr som nok er vant til å bli sett på som en real og bra fyr, men som får det som han vil. I Farmen har han blitt avkledd og fremstår slu. 

Farmen konseptet får virkelig frem mye dårlig i folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (37 minutter siden):

Det er i bunn og grunn ikke noe vondt i noen av de. Du må huske på at det er sterke personligheter isolert på en gård,  selvfølgelig blir det konflikter. 

Eneste som ikke er leder typer i utgangspunktet er Christoffer,  pølseguttten (glemte navnet i skrivende stund) og delvis Ingrid.  Sistnevnte er flink til å drive, men ingen typisk sjef, men veldig strukturert og uredd på utfordringer og ideer. Hun har pågangsmot iht å sette ideer ut i livet.  Som gjør henne suksess full.  

Det tar jo tid å justere seg andre leder typer. Og de har forskjellige måter å lede på. Høyer, mulig mest diktatorisk,  som da kræsjer med folk som er vant til å bestemme selv.  Men han kommer fra en annen tid enn de andre, og er nok ikke veldig vant til at andre blander seg inn. Også virker han litt manisk på å gjøre alt selv. Og det har nok fungert for han i 65 år. Samt ukjent med at det plutselig ikke fungerer så godt. 

Christopher har ledet JTStudio i flere år, så ledertype er han definitivt!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (7 minutter siden):

Marit blir tatt helt på senga og Trond er uklar og ullen. Hun forstår jo egentlig ikke hva han snakker om og han tar den «typiske» med å si at hun må vite selv hvorfor han er forbanna. Veldig hersketeknikk og veldig lite realt. Hadde han heller vært direkte så kunne de oppklart situasjonen.  Samt at han løper bort til de andre slik at han får alle på sin side. Jan Tore går helt i bresjen for Trond uten å ha alle fakta på bordet. 

Syns Sofie var god der med å si i fra. Hun har også vært veldig tydelig med Trond og mye mer real i måten å si i fra på. 

Trond er en typisk lavmælt fyr som nok er vant til å bli sett på som en real og bra fyr, men som får det som han vil. I Farmen har han blitt avkledd og fremstår slu. 

Trond virker både sur og slu. Sikkert flink til å jobbe men har vel ikke vist seg fra sin beste side på farmen antagelig …

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting, dere som har sett mange sesonger av Farmen -

Jeg er blant de som ikke er glad i drama i realityserier, og foretrekker god stemning hvor de faktiske oppgavene som gjøres får mer fokus - som f.eks i The great British bake off, MasterChef Australia og lignende. 

Første gang jeg så på Farmen var faktisk Farmen kjendis for 2 (tror jeg) år siden, med Terje, Øde og den gjengen der. Litt småkonflikter var det jo, men husker det som jevnt over ganske koselig og morsomt. Så har blitt skuffet over hvor utrivelig det ofte er, både denne sesongen og i forrige. Hva er det som egentlig er det vanligste? Lurer litt på om jeg kanskje skal droppe å se på neste gang 😅

Christoffer er kanskje den jeg har fått best inntrykk av i år, så heier på han. Og litt Sofie.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyface skrev (På 6.2.2023 den 17.41):

Du glemmer at man har ulik intimsone for ulike personer. Jeg kan fint danse salsa med kompisen min, sitte på fanget hans og blitt dyttet i vannet i badedrakt av han. De samme tingene kunne jeg ikke gjort med og tålt av f eks en mannlig kollega.

Dette!

Det må være lov å ikke synes det er greit å bli tatt på av alle bare fordi man lar seg bli tatt på av venner og familie. Folk som sier at Sofie ikke har klaget på å bli tatt på av Christoffer men av Ørnulf har helt rett, men det er ikke poenget. Poenget er at Ørnulf er helt blottet for sosial kompetanse og intimsoner på visse punkter og fremstår som gammeldags i holdningene. Kombinasjonen gjør at han kan fremstå ekkel. Noe jeg ikke har problemer med å forstå egentlig. Vi har alle kjent på den følelsen av at en mye eldre mann er litt for innpåsliten. Fra hans side tror jeg ikke det er noe vondt, men det hjelper på en måte ikke når andre reagerer på hans oppførsel og fremtoning. Man kan være ekkel uten å mene å være ekkel.

karroo skrev (På 7.2.2023 den 6.04):
  Skjul innhold

Fikk vondt i magen av episoden. Mistet all respekt for Trond egentlig, hadde ikke han snakket bak alle sin rygg hadde han ikke vært i denne situasjonen in the first place. Han spiller nok spillet mer enn hva som har kommet fram, han burde løst det på en bedre måte han også. Som de sier, det må skilles mellom spill og vennskap. Marit overreagerte, skulle ønske hun ble igjen for å ordne opp. Utrolig nok er det Sofie som takler dette best.

Enig i at Trond er slu og en stor spiller. Han vet for det første at det å stå på kjøkkenet gjør han fredet. Ja, han er kokk og det er vel naturlig at alle vil ha kokken lengst mulig på gården, men det var jo også veldig beleilig for han. ;) Og så har vi jo sett hvordan han på slu måter tisker og visker for å spille spillet fra sidelinjen. Jeg tviler ikke et sekund på at Moi har slengt dritt om Sofie til Høyer (vi har jo sett han snakke dritt om henne mange ganger) og at Marit har overhørt og prøvd å stoppe det. Hvorfor skulle Marit lyve om noe sånt?

Høyer hadde nok selektiv hukommelse da han forsvarte Moi, eller han backet kompisen sin. Høyer burde vite bedre, da han ble beskyldt for å ha sagt noe han mener han ikke sa til Lina og han selv trengte støtte i Chrisoffer fordi det ble så vondt for han med falske beskyldninger. Det er da virkelig ikke greit at han selv sviker på dette når andre trenger han! (Ja, jeg tror på Marit her).

bonsaijenta skrev (På 7.2.2023 den 9.12):
  Skjul innhold

Jo, det er jeg enig med deg, men voldsomt til reaksjon på Trond å nekte henne å bo i huset. 

Marit sa jo selv at trond har baksnakket jentene foran Ørnulf og henne på kjøkkenet da Ørnulf var storbonde. Akkurat det tror jeg faktisk Trond har gjort og Ørnulf forsvarer han.

Trond går rundt og sier i det ene øyeblikket om at han ikke spiller, men går rett til storbonden og snakker ned de andre deltakerne om at de kommer til å sabotere for Ørnulf før de i det hele tatt kom igang med oppgavene.

Han er en slange. 

Da Trond nektet Marit å bo i huset så kan jeg forstå at en Marit som har følt seg som offer hele oppholdet klikka i vinkel. Å ikke bare være offer, men også nå utstøtt av den du trodde var din venn må gjøre så vondt!

La oss være ærlige, hun var helt på styr før hun gikk ut, dette var ikke veldig rasjonelt. Men man så hvor ekstremt vondt hun hadde det. Hele ansiktet hennes var falt sammen og jeg tror hun mente alt det hun sa, så det betyr at hun hadde det skrekkelig vondt. Trond var en dritt. Og Marit klikka. Fælt å se på!

Ctrl skrev (15 timer siden):

Nok en snacksfyllt episode: 

Skjul innhold

Storbondevalg: Ingrid. Ingen bombe. Tviler på at uken kommer til å gå smertefritt. Men finaleuke for Ingrid og Sofie. Bra det! Dog litt interessant at Ingrid ville legge ned ukesoppdraget, mens resten av gjengen var giret på å få det til. 

Moraltårnet Trond oppsøker Sofie etter han hadde rotet det til moralsk sett, og blir likegodt konfrontert av Sofie med enda en moralsk feil han har begått. Trond beklaget seg oppriktig både en og to ganger, og det ble godkjent av Sofie, så da var vel saken ute av verden. 

Men neida. Istedenfor å la det hele ligge, så benytter Trond anledningen til å jakte på en syndebukk momentant når Marit kom inn igjen. Hun hadde ikke engang rukket å spise pølsen sin før Trond kommer med sin sedvanlige pekefinger i trynet på Marit, og angrep henne for å ha vært slepphendt med kjeften, fordi han selv har vært slepphendt med kjeften. Det blir jo så tragikomisk som du kan få det. Og så ender det attpåtil med at Trond ber Marit finne en annen plass å sove enn i hytta. 😂 Altså hva i... Hvem tror Trond at han er? Det er jo så barnslig som du kan få det.

Jeg skjønner Marit at hun synes konfrontasjonen var helt feil, for her er det Trond som har driti seg ut, men det blir ikke mindre barnslig med at Marit responderer med tidenes surk og drar hjem. At man er sliten og lei unnskylder ikke dette. Hun kunne definitivt håndtert saken på en god måte, for her er det Trond som har tråkket i salaten. Men hun kokte heller over, og det ble ikke pent.

Kjøttotere begge to. :D Men som et produkt av og for Trond, fordi han skal være så moralsk mot andre uten å være moralsk selv, der begeret til Marit rant over. 

Og ironisk nok så er det "ungdommene" Sofie og Erik som er de kloke hodene med fornuftige og gode råd om oppførsel og respekt til de eldre herrene Jan Tore og Trond etterpå. 

Siden Marit dro, så håper jeg Erik vinner Torpet. Hvem hadde trodd det. Men det er ikke meg det er feil med, det er alternativene ;) 

Jeg tror ikke Trond beklaget seg så oppriktig jeg, her er jeg mer mistroisk enn deg tydeligvis. 😅 Jeg tror han fortsatt spilte spillet og ba om unnskyldning til Storbondens hjelper fordi han nå kan bli valgt til førstekjempe. Taktisk smart. Trond har baksnakket Sofie så mye at han ikke er lei seg for å spre dritt om henne, tror jeg. Men han er en slange og vet hvordan å spille spillet (også spille på følelser).

Enig i at Trond prøvde å finne en syndebukk, han er jo ikke så flink til å stå for det han sier. Og han ville vel ha fokus vekk fra seg selv. Lurt å gå på Marit da, for der er det ikke vanskelig å få en reaksjon. 😅 Han tror han passer på at alle har det bra og at han er så snill og god, men han beviser jo for åpent kamera at han er en sssssslange der inne. Typisk sånn nice guy som ikke forstår at han ikke er nice. Lurer han seg selv, eller prøver han bare å spille et skuespill for å prøve å gjøre et godt inntrykk på seerne? Tipper det siste, for han er jo ikke genuin der han sier han ikke baksnakker og så baksnakker han like mye som de andre. Er han blind og uten selvinnsikt eller dum?

Tulla25j skrev (12 timer siden):

Forøvrig synes jeg Jan Tore sine kommentarer var veldig unødvendig. Snakk om å sparke en som ligger nede. 

Dette var virkelig helt dust sagt ja. Og for Marit som allerede var helt i klikk var det selvfølgelig bare ekstra vondt å høre noe sånt. Fikk vondt av henne, selv om hun ikke var særlig rasjonell.

Fant80 skrev (11 timer siden):

De som tar Trond sin side i den saken,har virkelig ikke hatt noen konflikter som har eskalert seg slik at det blir "alle mot 1" Da mister man lett hodet,og man fremstår også om mulig enda dårligere på grunn av det. Marit sa nok ting hun angrer veldig mye på. Jeg tror også det skulle veldig lite til for henne å "eksplodere" etter hun kom tilbake på farmen. Trond var tydelig forbanna pga han helt klart mener seg sveket. Så dette var en slags perfekt storm. Jan Tore fremstår egentlig bare som litt dum. Som jeg har en liten mistanke om at han er. Snill og sikkert smart på mange områder,men også en litt stor dum bamse av en mann. (uten at bamse har noe relasjon til situasjonen)

Når det er sagt så har egentlig Marit hatt piggene ute fra dag 1. Hun tok offer rollen for alt den er verdt. Jeg har en mistanke om at hun ikke var psykisk klar for farmen 2023.

Bare min mening.

Støttes!

LivLaga skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke at så mange tviler på at det Marit sier er sant. Det ble jo vist på tv at Trond flere ganger latterliggjør Sofie fordi det er så skittent i ysteriet og fordi hun sier at hun har jobbet til sent mens hun egentlig bare har ventet på at osten blir ferdig. Han satt jo og sa dette på åpent kamera med flere andre til stede. Og han var såpass opptatt av at han hadde reddet ukesoppdraget med å ordne opp der nede at han garantert har sakt det flere ganger. 

Mulig han har sakt det til Marit i fortrolighet, men man kan nesten ikke forvente at folk oppfatter at det er topp hemmelig når han også sitter og skravler om det til mange andre på kjøkkenet. 

Jeg ser det som at dette er Trond som ikke tåler å bli beskyldt for å si noe ufordelaktig om noen og ikke klarer å stå inne for det. Derfor blir han desperat og skylder på Marit. 

Skjønner godt at hun får nok. Spesielt når Ørnulf står og åpenbart bare jatter med Trond til egen fordel. 

Vi har jo fått se at det Marit sa til Sofie er sagt av Trond til veldig mange, også til oss TV-seere, så hvorfor han angriper Marit på en så usaklig måte gir ingen mening. Han er ikke så god og snill som han ønsker å fremstå og dette beviser jo bare hvor sleip han er. Lurer på om han klarer å ha selvinnsikt nok til å forstå at han ikke er så snill og god som han ønsker å fremstå som/tror han er? Han virker jo egentlig også ganske syk på sin måte. Jeg tror Marit er mer klar over at hun kan klikke for ting og overreagere enn Trond er klar over at han faktisk er ganske sleip og sssssslu. Trond skremmer meg mer enn Marit.

Atheena skrev (2 timer siden):

Ja, han trodde vel han var flinkere til å fremstå slik han ønsker å fremstå, trodde kanskje ikke han ville bli så avkledd som den slangen han er. Problemet er at kamera fanger ting og foreviggjør dem og at det er vanskelig å spille et skuespill i en måned når man bor så tett på fremmede mennesker og situasjonen får frem alle sidene ved deg.

Så blir det selvfølgelig klippet til, men Trond har jo faktisk sagt og gjort det han er "tatt" for å ha sagt og gjort, uansett hvor mye han mener det er noen andre sin skyld. Makan.

Endret av Blåttvann
  • Liker 18
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheena skrev (2 timer siden):

Enig i alt! 

Ble også irritert når Jan Tore måtte helle bensin på bålet med å si at ingen andre enn Trond hadde støttet henne. Hva er det for noe å si til et fortvilet menneske som hadde fått nok!? 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (12 minutter siden):

Dette!

Det må være lov å ikke synes det er greit å bli tatt på av alle bare fordi man lar seg bli tatt på av venner og familie. Folk som sier at Sofie ikke har klaget på å bli tatt på av Christoffer men av Ørnulf har helt rett, men det er ikke poenget. Poenget er at Ørnulf er helt blottet for sosial kompetanse og intimsoner på visse punkter og fremstår som gammeldags i holdningene. Kombinasjonen gjør at han kan fremstå ekkel. Noe jeg ikke har problemer med å forstå egentlig. Vi har alle kjent på den følelsen av at en mye eldre mann er litt for innpåsliten. Fra hans side tror jeg ikke det er noe vondt, men det hjelper på en måte ikke når andre reagerer på hans oppførsel og fremtoning. Man kan være ekkel uten å mene å være ekkel.

Enig i at Trond er slu og en stor spiller. Han vet for det første at det å stå på kjøkkenet gjør han fredet. Ja, han er kokk og det er vel naturlig at alle vil ha kokken lengst mulig på gården, men det var jo også veldig beleilig for han. ;) Og så har vi jo sett hvordan han på slu måter tisker og visker for å spille spillet fra sidelinjen. Jeg tviler ikke et sekund på at Moi har slengt dritt om Sofie til Høyer (vi har jo sett han snakke dritt om henne mange ganger) og at Marit har overhørt og prøvd å stoppe det. Hvorfor skulle Marit lyve om noe sånt? Høyer hadde nok selektiv hukommelse da han forsvarte Moi, eller han backet kompisen sin. Han burde vite bedre, da han selv ble beskyldt for å ha sagt noe han mener han ikke sa til Lina og han trengte selv støtte i Chrisoffer fordi det ble så vondt for han med falske beskyldninger. Virkelig ikke greit. (Ja, jeg tror på Marit her).

Da Trond nektet Marit å bo i huset så kan jeg forstå at en Marit som har følt seg som offer hele oppholdet klikka. Å ikke bare være offer, men også nå utstøtt av den du trodde var din venn, må gjøre så vondt! For la oss være ærlige, hun var jo helt på styr før hun gikk ut. Men man så hvor ekstremt vondt hun hadde det. Hele ansiktet hennes var falt sammen og jeg tror hun mente alt det hun sa, så det betyr at hun hadde det skrekkelig vondt. Trond var en dritt. Og Marit klikka. Vondt å se på!

Jeg tror ikke Trond beklaget seg så oppriktig jeg, her er jeg mer mistroisk enn deg tydeligvis. 😅 Jeg tror han fortsatt spilt spillet og ba om unnskyldning til hjelperen fordi han nå lett kan bli valgt til førstekjempe. Trond har baksnakket Sofie så mye at han ikke er lei seg for å spre dritt om henne, tror jeg. Men han er en slange og vet hvordan å spille spillet (også på følelser).

Enig i at Trond prøvde å finne en syndebukk, han er jo ikke så flink til å stå for det han sier. Og han ville vel ha fokus vekk fra seg selv. Lurt å gå på Marit da, for der er det ikke vanskelig å få en reaksjon. 😅 Han tror han passer på at alle har det bra og at han er så snill og god, men han beviser jo for åpent kamera at han er en sssssslange der inne. Typisk sånn nice guy som ikke forstår at han ikke er nice. Lurer han seg selv, eller prøver han bare å spille et skuespill for å prøve å gjøre et godt inntrykk på seerne? Tipper det siste, for han er jo ikke genuin der han sier han ikke baksnakker og så baksnakker han like mye som de andre. Blind eller dum?

Dette var virkelig helt dust sagt. Og for Marit som allerede var helt i klikk var det selvfølgelig bare ekstra vondt å høre noe sånt. Fikk vondt av henne, selv om hun ikke var særlig rasjonell.

Støttes!

Vi har jo fått se at det Marit sa til Sofie at Trond hadde sagt er sagt av Trond til veldig mange, også til oss TV-seere, så hvorfor han angriper Marit på en så usaklig måte gir ingen mening. Han er ikke så god som han ønsker å fremstå og dette beviser jo bare hvor sleip han er. Lurer på om han klarer å ha selvinnsikt nok til å forstå at han ikke er så snill og god som han ønsker å fremstå som/tror han er? Han virker jo egentlig også ganske syk på sin måte. Jeg tror Marit er mer klar over at hun kan klikke for ting og overreagere enn Trond er klar over at han faktisk er ganske sleip og sssssslu.

Ja, han trodde vel han var flinkere til å fremstå slik han ønsker å fremstå, trodde kanskje ikke han ville bli så avkledd som den slangen han er. Problemet er at kamera fanger tin og foreviggjør dem og at det er vanskelig å spille et skuespill i en måned når man bor så tett på fremmede mennesker og situasjonen får frem alle sidene ved deg.

Så blir det selvfølgelig klippet til, men Trond har jo faktisk sagt og gjort det han er "tatt" for å ha sagt og gjort, uansett hvor mye han mener det er noen andre sin skyld. Makan.

Ørnulf er egentlig den jeg har mislikt så langt, men får nå konkurranse av Trond. 

Spoiler

I dagens episode gjør han seg så stakkarslig for ikke å bli valgt. Spiller ikke spillet liksom, men prøver å påvirke Ingrid i å velge Erik Anders. 

Fryktelig synd at Marit dro, men fikk vondt av henne og skjønner godt at hun dro. 

Jeg syns valg av førstekjempe var feigt. Skuffet over Ingrid. Syns Sofie burde vært storbonde istedet. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåttvann skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke Trond beklaget seg så oppriktig jeg, her er jeg mer mistroisk enn deg tydeligvis. 😅 Jeg tror han fortsatt spilt spillet og ba om unnskyldning til hjelperen fordi han nå lett kan bli valgt til førstekjempe. Trond har baksnakket Sofie så mye at han ikke er lei seg for å spre dritt om henne, tror jeg. Men han er en slange og vet hvordan å spille spillet (også på følelser).

Enig i at Trond prøvde å finne en syndebukk, han er jo ikke så flink til å stå for det han sier. Og han ville vel ha fokus vekk fra seg selv. Lurt å gå på Marit da, for der er det ikke vanskelig å få en reaksjon. 😅 Han tror han passer på at alle har det bra og at han er så snill og god, men han beviser jo for åpent kamera at han er en sssssslange der inne. Typisk sånn nice guy som ikke forstår at han ikke er nice. Lurer han seg selv, eller prøver han bare å spille et skuespill for å prøve å gjøre et godt inntrykk på seerne? Tipper det siste, for han er jo ikke genuin der han sier han ikke baksnakker og så baksnakker han like mye som de andre. Blind eller dum?

Jeg ble ikke søkkimponert over unnskyldningen, men dådyrøynene var der, Sofie kjøpte det og saken ble "henlagt", så da er det godt nok for meg :) 

Trond bærer ved seg en usunn stolthet. I ene øyeblikket skal han ikke spille, men i neste spiller han. I ene øyeblikket tar han andre for å lyve eller baksnakke, men i neste både lyver han og baksnakker selv. I ene øyeblikket skal han være så ordentlig og saklig, men i neste så er han så slu og usaklig at det halve kunne vært nok. Ufattelig dobbeltmoralsk. Og så klarer han ikke la ting ligge. Alt skal lukes opp i rundt han i jakten etter unnskyldninger og syndebukker for sine egne blemmer. Prat, prat og prat. Det er om å gjøre å lage seg selv til offer og å frikjenne seg selv. 

Det pussige er at når Sofie, basert på Marits historie, konfronterte Trond med hva han hadde gjort og sagt om Sofie, så bekreftet Trond situasjonen og ba om unnskyldning. Men når Marit i angrepet fra Trond skulle forsvare seg selv med handlingen Trond hadde bekreftet og unnskyldt for, nei da ble Marit utrolig nok avfeid, og Uggulf benyttet selvfølgelig anledningen til å beskytte "sine egne" helt uavhengig hva som var sant eller ikke.

Så jo mer jeg tenker på det jo mer kan jeg forstå at Marit fikk nok og reagerte slik, selv om det så barnslig ut.
Men når du vet du har rett, og blir møtt med avkreftelser, diskrediteringer, beskyldninger og mistenkeliggjøring i flokk, altså stygg gaslighting, samt at ansvaret for ugjerningene fra Trond blir lagt på Marit, da blir det ikke lett å holde seg i skinnet. Bedre blir det heller ikke når Jan Tore benytter anledningen til å skyte Marit i hofta midt i oppkoket. 

Og måten Trond med sinnatryne stod èn meter med pekefingeren i trynet mot Marit og konfronterte henne med "du vet hva du har gjort!" rett etter at hun ankommer gården... altså... Jeg tror det hadde raknet for meg også. Og de nord-norske glosene som da hadde kommet ut hadde ikke hørtes pent ut.

Marit ble utsatt for flere ulike og grove hersketeknikker fra hun landet skoene på brygga til hun gikk i sinne. Av tre menn med Trond i spissen, uten noen støtte. En stygg hendelse, egentlig. Ikke rart at Marit hadde frustrasjonen på utsiden av kroppen.

Endret av Ctrl
  • Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (4 minutter siden):

Jeg ble ikke søkkimponert over unnskyldningen, men dådyrøynene var der, Sofie kjøpte det og saken ble "henlagt", så da er det godt nok for meg :) 

Trond bærer ved seg en usunn stolthet. I ene øyeblikket skal han ikke spille, men i neste spiller han. I ene øyeblikket tar han andre for å lyve eller baksnakke, men i neste både lyver han og baksnakker selv. I ene øyeblikket skal han være så ordentlig og saklig, men i neste så er han så slu og usaklig at det halve kunne vært nok. Ufattelig dobbeltmoralsk. Og så klarer han ikke la ting ligge. Alt skal lukes opp i rundt han i jakten etter unnskyldninger og syndebukker for sine egne blemmer. Prat, prat og prat. Det er om å gjøre å lage seg selv til offer og å frikjenne seg selv. 

Det pussige er at når Sofie, basert på Marits historie, konfronterte Trond med hva han hadde gjort og sagt om Sofie, så bekreftet Trond situasjonen og ba om unnskyldning. Men når Marit i angrepet fra Trond skulle forsvare seg selv med handlingen Trond hadde bekreftet og unnskyldt for, nei da ble Marit utrolig nok avfeid, og Uggulf benyttet selvfølgelig anledningen til å beskytte "sine egne" helt uavhengig hva som var sant eller ikke.

Så jo mer jeg tenker på det jo mer kan jeg forstå at Marit fikk nok og reagerte slik, selv om det så barnslig ut.
Men når du vet du har rett, og blir møtt med avkreftelser, diskrediteringer og mistenkeliggjøring i flokk, samt at ansvaret for ugjerningene fra Trond blir lagt på Marit, da blir det ikke lett å holde seg i skinnet. Bedre blir det heller ikke når Jan Tore benytter anledningen til å skyte Marit i hofta midt i oppkoket.

Og måten Trond med sinnatryne stod èn meter med pekefingeren i trynet mot Marit og konfronterte henne med "du vet hva du har gjort!" rett etter at hun ankommer gården... altså... Jeg tror det hadde raknet for meg også da. Og det ville garantert haglet nord-norske gloser fra meg også da. Og typisk nok høres det ikke pent ut da. 

Marit ble utsatt for hersketeknikker fra hun landet skoene på brygga til hun gikk i sinne. Av tre menn med Trond i spissen, uten noen støtte.

👏👏💯

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (5 minutter siden):

Men når du vet du har rett, og blir møtt med avkreftelser, diskrediteringer og mistenkeliggjøring i flokk, samt at ansvaret for ugjerningene fra Trond blir lagt på Marit, da blir det ikke lett å holde seg i skinnet. Bedre blir det heller ikke når Jan Tore benytter anledningen til å skyte Marit i hofta midt i oppkoket.

Og måten Trond med sinnatryne stod èn meter med pekefingeren i trynet mot Marit og konfronterte henne med "du vet hva du har gjort!" rett etter at hun ankommer gården... altså... Jeg tror det hadde raknet for meg også da. Og det ville garantert haglet nord-norske gloser fra meg også da. Og typisk nok høres det ikke pent ut da. 

Marit ble utsatt for hersketeknikker fra hun landet skoene på brygga til hun gikk i sinne. Av tre menn med Trond i spissen, uten noen støtte.

Amen 🙏👏

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sisu skrev (1 time siden):

Lurer på en ting, dere som har sett mange sesonger av Farmen -

Jeg er blant de som ikke er glad i drama i realityserier, og foretrekker god stemning hvor de faktiske oppgavene som gjøres får mer fokus - som f.eks i The great British bake off, MasterChef Australia og lignende. 

Første gang jeg så på Farmen var faktisk Farmen kjendis for 2 (tror jeg) år siden, med Terje, Øde og den gjengen der. Litt småkonflikter var det jo, men husker det som jevnt over ganske koselig og morsomt. Så har blitt skuffet over hvor utrivelig det ofte er, både denne sesongen og i forrige. Hva er det som egentlig er det vanligste? Lurer litt på om jeg kanskje skal droppe å se på neste gang 😅

Christoffer er kanskje den jeg har fått best inntrykk av i år, så heier på han. Og litt Sofie.

Jeg kan ikke huske så mye drama og merkelig oppførsel i noen tidligere sesong. Jeg blir jo fryktelig engasjert da, har alltid sett på farmen ,men aldri vært så engasjert som nå. Tja, umulig og si, kommer helt an på hvem som er med og tilfeldigheter underveis kanskje . 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett alle episodene enda, men jeg reagerer litt på at Marit ble så sur for at Ørnulf valgte henne. Jeg likte ikke måten han ordla seg på, men man må alltid ta ut den som virker mest negativ. Alltid. Tenk om man er lagfører for et lag med seks stykker dypt inn i Afghanistan og den ene begynner å syte. Marit virker som en bra person, men jeg hadde lett tatt ut foreldre, samboere, venner eller hvem det skulle være om de skapte dårlig energi. 

Den jeg egentlig reagerer mest på nå er Ingrid. Hun klikket da noen prøvde å sabotere ukesoppdraget hennes, men så skulle hun plutselig gjøre det samme. Hun reagerer også naturligvis sterkt på Ørnulf sin behandling av yngre damer, men så må vi ikke glemme at hun selv er sammen med en som var programleder mens hun var deltager i symesterskapet. Det er metoo. Hennes eget kjærlighetsliv er altså et produkt av den samme mannsjåvinismen som hun kritiserer.

Endret av Majer
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla25j skrev (13 timer siden):

Forøvrig synes jeg Jan Tore sine kommentarer var veldig unødvendig. Snakk om å sparke en som ligger nede. 

Ja, der forsvant han fra min like-liste. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år som i fjor går jeg mot strømmen. I fjor var jeg en av de få som likte Niklas. I år er jeg en av de få som heier på Trond, og håper han vinner hele driten😅

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kate Upton skrev (29 minutter siden):

I år som i fjor går jeg mot strømmen. I fjor var jeg en av de få som likte Niklas. I år er jeg en av de få som heier på Trond, og håper han vinner hele driten😅

Jeg heier på Trond og Ørnulf  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marit og Ingrid hadde avtale om å velge hverandre til storbonde. Skjønner ikke hvorfor Ingrid absolutt vil velges, det første hun gjør er jo å foreslå at de bare skal drite i ukesoppdraget, og hun bryr seg null om finalekniv. Hun kunne jo heller bedt Marit velge Sofie eller Trond, ingen av dem hadde velgt henne til førstekjempe uansett. Hvorfor ikke la andre slippe til og få sjansen på en finalekniv, når hun selv tydeligvis mistrives i storbonderollen.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tonebelinda skrev (16 minutter siden):

Jeg heier på Trond og Ørnulf  

Er de som arbeider mest, så det er derfor. Så har jeg sansen for Jan Tore og Kristoffer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (2 minutter siden):

Marit og Ingrid hadde avtale om å velge hverandre til storbonde. Skjønner ikke hvorfor Ingrid absolutt vil velges, det første hun gjør er jo å foreslå at de bare skal drite i ukesoppdraget, og hun bryr seg null om finalekniv. Hun kunne jo heller bedt Marit velge Sofie eller Trond, ingen av dem hadde velgt henne til førstekjempe uansett. Hvorfor ikke la andre slippe til og få sjansen på en finalekniv, når hun selv tydeligvis mistrives i storbonderollen.

Godt poeng. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtFo skrev (1 minutt siden):

Sofie ville jo ikke. Så da er bare Trond alternativet. Jeg skjønner hvordan Ingrid tenker, det er unødvendig og slite seg ut hvis det blir sabotert uansett. Det kan også være at hun ville være storbonde siste uken selvom finalekniven ikke er så viktig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivLaga skrev (6 timer siden):

Skjønner ikke at så mange tviler på at det Marit sier er sant. Det ble jo vist på tv at Trond flere ganger latterliggjør Sofie fordi det er så skittent i ysteriet og fordi hun sier at hun har jobbet til sent mens hun egentlig bare har ventet på at osten blir ferdig. Han satt jo og sa dette på åpent kamera med flere andre til stede. Og han var såpass opptatt av at han hadde reddet ukesoppdraget med å ordne opp der nede at han garantert har sakt det flere ganger. 

Mulig han har sakt det til Marit i fortrolighet, men man kan nesten ikke forvente at folk oppfatter at det er topp hemmelig når han også sitter og skravler om det til mange andre på kjøkkenet. 

Jeg ser det som at dette er Trond som ikke tåler å bli beskyldt for å si noe ufordelaktig om noen og ikke klarer å stå inne for det. Derfor blir han desperat og skylder på Marit. 

Skjønner godt at hun får nok. Spesielt når Ørnulf står og åpenbart bare jatter med Trond til egen fordel. 

Det kan jo også ses på som fortjent kritikk av Sofie. Hvis man går inn for å sabotere, så er det vel forventet ar det blir surmuling blandet de andre . 
Det er vel også lett å se andres drittslenging, men ikke sin egen.  Da tenker jeg på hvor mye snakk det har vært mellom jentene som ikke har nådd rette person, så hadde hun sin egen sti ren når hun konfronterte Trond…

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...